داغ ترین ها :
مقایسه گوشی A20s با گلکسی A10s سامسونگ

مقایسه گوشی A20s با گلکسی A10s سامسونگ

سامسونگ برای در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار تلاش می‌کند تا کهکشانی‌های خود را با برچسب‌های قیمتی بسیار متنوع روانه‌ی بازار کند تا با هر بودجه هرچند کم یا زیادی شما بتوانید محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. از این رو دو سال پیش دو گوشی ارزان قیمت A20s و A10s دو سال پیش وارد بازار شدند و این مطلب ما قصد داریم به مقایسه A20s با A10s بپردازیم و این دو گوشی را از نظر دوربین، باتری، نمایشگر، سخت افزار و دیگر بخش‌ها مقایسه کنیم. از قبل شروع مقایسه A20s با A10s ، نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی سامسونگ میپردازیم:

 

برای مقایسه دو گوشی دلخواه می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

مقایسه گوشی

 

گوشی گلکسی A20s گلکسی A10s
تاریخ معرفی مهر ۹۸ مرداد ۹۸
ابعاد ۱۶۳.۳ در ۷۷.۵ در ۸ میلی‌متر ۱۵۶.۹ در ۷۵.۸ در ۷.۸ میلی‌متر
وزن ۱۸۳ گرم ۱۶۸ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۲ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 450 هلیو P22
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت ۳۲ گیگابایت
رم ۲ و ۳ و ۴ گیگابایت ۲ و ۳ گیگابایت
دوربین پشت ۱۳ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل عمق میدان

۱۳ مگاپیکسل اصلی

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۸ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ندارد
رنگ آبی، مشکی و قرمز و سبز آبی، مشکی و قرمز و سبز

مقایسه A20s با A10s از نظر طراحی و کیفیت ساخت

باید در نظر داشت که قرار است دو گوشی اقتصادی و ارزان قیمت را با هم مقایسه کنیم، پس کاملا طبیعتی است که انتظار کیفیت ساخت و طراحی ساده را داشته باشیم. گلکسی A20s قابی پلاستیکی با طراحی براق دارد و به هنگام تابش نور خورشید این قاب حالت‌های مختلفی و جذابی به خود می‌گیرد و این نور به روی قاب پشتی پخش می‌شود.مقایسه A20s با A10s از نظر طراحی و کیفیت ساخت

قاب پشتی گلکسی A10s نیز طراحی کاملا مشابهی داشته و تنها تفاوت این است که قاب پشتی این کهکشانی براق و ساده بوده و افکت‌های A20s را ندارد. در میانه‌ی بالایی هر دو گوشی حسگر اثر انگشت دیده می‌شود.

لوگوی سامسونگ در هر دو گوشی برعکس محصولات جدیدتر در میانه قرار گرفته و دوربین‌ها با چیدمان زیر هم در سمت چپ قاب خودنمایی می‌کنند. فریم پلاستیکی این دو محصول در سمت راست از دکمه پاور در بالا از میکروفون دوم، در سمت چپ از دکمه‌های ولوم و خشاب سیم کارت و در لبه‌ی پایینی از اسپیکر، میکروفون اصلی، اسپیکر، جک ۳.۵ میلی متری صدا و درگاه Type C برای مدل A20s و Micro-USB برای A10s میزبانی می‌کند.مقایسه A20s با A10s از نظر طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی A10s وزنی ۱۶۸ گرمی و ضخامتی ۷.۸ میلی متری دارد و این اعداد برای گوشی رقیب به ترتیب ۱۸۳ گرم و ۸ میلی متر هستند. به این ترتیب به سادگی می‌توانیم A10s را گوشی خوش دست‌تر و جمع و جورتری بدانیم و اگر ارگونومی برای شما اهمیت دارد به طور حتم A10s گزینه‌ی بهتری برای خرید است.مقایسه A20s با A10s از نظر طراحی و کیفیت ساخت

قاب جلویی این دو محصول نیز مانند بخش‌های دیگر بسیار شبیه به هم است و هر دو در بالای نمایشگر از ناچ قطره‌ای استفاده می‌کنند و نسبت نمایشگر به بدنه‌ای در حدود ۸۱ درصد دارند که برای گوشی در این بازه‌ی قیمتی قابل قبول ارزیابی می‌شود ولی به طور کلی حاشیه‌ی پایینی مقداری زیادی است و بیشتر از دیگر بخش‌ها به چشم می‌آید.مقایسه A20s با A10s از نظر طراحی و کیفیت ساخت

هر دو کهکشانی در چهار رنگ، مشکی، قرمز، آبی و سبز در دسترس قرار داشته و در این زمینه هم شرایط یکسانی دارند. در نهایت برنده‌ی این بخش به نظر A20s است؛ چرا طراحی زیباتری داشته و قاب پشتی آن جلوه‌ی بیشتری دارد. البته از نظر ارگونومی A10s محصول برتر است اما به طور کلی A20s هم گوشی خوش دستی به حساب می‌آید و به خوبی در کف دست قرار می‌گیرد.

 

قیمت گوشی a20s سامسونگ

 

مقایسه A20s با A10s از نظر صفحه نمایش

گلکسی A20s از یک پنل IPS با اندازه‌ی ۶.۵ اینچی استفاده می‌کند که برای آن رزولوشن ۱۵۶۰×۷۲۰ در نظر گرفته شده و در نتیجه تراکم ۲۶۴ پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. در این پنل خبری از نرخ نوسازی بالا نیست و باید به نرخ نوسازی ۶۰ هرتز معمول افاقه کنید.مقایسه A20s با A10s از نظر صفحه نمایش

نمایشگر A10s نیز شرایط بسیار مشابهی دارد و تنها اندازه‌ی نمایشگر آن ۶.۲ اینچ بوده و همچنین تراکم پیکسلی آن ۲۷۱ است و در دیگر بخش‌ها همه‌ی شرایط بین این دو پنلیکسان به نظر می‌رسد.

کیفیت این دو صفحه نمایش کاملا معمولی بوده و نمی‌توان آن را خیلی خوب دانست. نوشته‌ها و محتوای مختلف با کیفیت قابل قبولی به نمایش گذاشته می‌شوند اما شارپنس مطابق انتظار چندان عالی نیست. البته که هنگام کار با این دو گوشی نمایشگر شما را آزار نخواهد داد و با این بخش به مشکل نخواهید خورد.مقایسه A20s با A10s از نظر صفحه نمایش

از نظر روشنایی نیز هر دو گوشی شرایط تقریبا یکسانی دارند و A20s تنها مقداری روشن‌تر از گوشی رقیب عمل می‌کند. روشنایی این دو نمایشگر برای مشاهده‌ی محتوا زیر نور مستقیم خورشید چندان عالی نیست و در برخی از مواقع با دشواری مواجه خواهید شد.

به طور کلی در بخش نمایشگر نمی‌توان یکی از این دو کهکشانی را برتر از دیگری دانست و هر دو در یک سطح قرار می‌گیرند.

 

 

مقایسه گوشی A20s با A10s سامسونگ از نظر اسپیکر

هر دو گوشی از اسپیکرهای تکی استفاده می‌کنند و طبیعتا خبری از صدای بلند و استریو نیست. عملکرد اسپیکرهای دو گوشی کمی نا امید کننده است و این اسپیکرها چه از نظر بلندی و چه از نظر کیفیت صدا عملکرد خوبی ندارند.مقایسه گوشی A20s با A10s سامسونگ از نظر اسپیکر

البته در بازه‌ی قیمتی گوشی‌های اقتصادی هستیم و کاملا طبیعتی است که اسپیکرها استریو نباشند و همچنین کیفیت چندان خوبی هم نداشته باشند و باید به نوعی با این اسپیکرها کنار بیایید.

مقایسه A20s با A10s از نظر نرم افزار و رابط کاربری

به صورت پیش فرض گلکسی A20s و A10s با اندروید ۹ وارد بازار شده‌اند. در حال حاضر البته هر دو گوشی از One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند و شما می‌توانید تجربه‌ی مشابهی به روی این دو گوشی داشته باشید.

رابط کاربری سامسونگ عملکرد بسیار خوبی دارد و امکانات بسیار زیادی را برای کهکشانی‌های کره‌ای‌ها به ارمغان می‌آورد. این رابط کاربری تقریبا به بلوغ رسیده و پایداری خوبی در عملکرد آن دیده می‌شود. شما می‌توانید بخش‌های مختلف این رابط کاربری را بسته به سلیقه خود شخصی سازی کنید و یا ابعاد ایکون‌ها را تغییر دهید.

سامسونگ در امر بروزرسانی‌ها نیز بهتر از قبل شده و در حال حاضر چند وقت یک بار برای رابط کاربری خود بروزرسانی‌های امنیتی را عرضه می‌کند تا این محصولات در برابر مشکلات احتمالی ایمن شوند.

 

 

مقایسه A20s با A10s از نظر عملکرد سخت افزاری

گلکسی A20s از تراشه‌ی ۱۴ نانومتری اسنپدراگون 450 قدرت می‌گیرد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی (هشت هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی Adreno 506 دارد. عملکرد پردازشی این تراشه چندان خوب نیست و باید گفت که با تراشه‌ی نسبتا ضعیفی روبرو هستیم.

قدرت سخت افزاری A20s برای اجرای برنامه‌های معمولی و کاربری روزانه کافی به نظر می‌‌رسد، هر چند که در این بخش هم نباید انتظار سرعت بالایی در اجرا شدن برنامه‌ها داشته باشید، اما در زمینه بازی و کارهای سنگین‌تر اصلا نمی‌توان به روی قدرت این محصول حساب باز کرد.

رقیب این گوشی یعنی گلکسی A10s نیز از تراشه‌ی ۱۲ نانومتری هلیو P22 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده Cortex-A53 با فرکانس 2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 را شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری این گوشی نیز بسیار شبیه به A20s است و تقریبا می‌توانیم قدرت این دو گوشی را یکسان در نظر بگیریم. این گوشی نیز می‌تواند برنامه‌های روزمره را اجرا کند اما برای اجرای بازی‌ها و انجام کارهای سنگین اصلا گزینه‌ی مناسبی نیست.

البته اگر بخواهیم کمی ریزتر این دو کهکشانی را در بخش سخت افزاری با یکدیگر مقایسه کنیم باید عنوان کنیم که A20s مقدار کمی بهتر و قوی‌تر از رقیب است اما خیلی این تفاوت در استفاده به چشم نمی‌آید و در واقع هر دو گوشی ضعیف هستند (در بازه‌ی قیمتی اقتصادی منطقی است).

گلکسی A20s در نسخه‌های ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۲، ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم در دسترس قرار دارد و گلکسی A10s هم در نسخه‌های ۳۲ رم ۲ و ۳۲ رم ۳ ساخته شده است. هر دو محصول از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و امکان افزودن حافظه جانبی برای آن‌ها وجود دارد.

برای جمع بندی بخش سخت افزاری باید بگوییم که با دو گوشی مواجه هستیم که قدرت سخت افزاری زیادی ندارند اما می‌توانند از پس انجام کارهای روزمره بربیایند و این هم دقیقا همان کاربری است که سامسونگ انتظار دارد شما از این دو کهکشانی داشته باشید.

 

قیمت گوشی a10s سامسونگ

 

مقایسه A20s با A10s از نظر باتری

هر دو گوشی باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارند. این باتری شاید حجم خیلی زیادی در مقایسه با برخی از گوشی‌های جدید نباشد اما باید در نظر داشت که رزولوشن نمایشگر این دو گوشی HD است و چیپست‌های استفاده شده برای آن‌ها نیز قدرت نسبتا کمی دارد.

هر دو کهکشانی با استفاده نرمال می‌توانند حدود ۱.۵ روز با یک بار شارژ کامل دوام بیاورند که عملکرد خوبی برای یک گوشی در این بازه‌ی قیمتی به حساب می‌آید.

گلکسی A20s از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند اما برای A10s تنها شارژ ۱۰ وات معمول در نظر گرفته شده است. به این ترتیب شارژ کامل A20s حدود ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد و برای شارژ A10s باید حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه منتظر بمانید.

به این ترتیب در نهایت به دلیل سرعت شارژ بیشتر گلکسی A20s باید این محصول را در این بخش برتر اعلام کنیم.

مقایسه گوشی گلکسی A20s با A10s از نظر دوربین

بخش دوربین جایی است که به سراغ لنزهای مختلف این دو گوشی خواهیم رفت و کیفیت دوربین‌های آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم.مقایسه گوشی گلکسی A20s با A10s از نظر دوربین

مقایسه A20s با A10s از نظر دوربین اصلی

گلکسی A20s دوربین اصلی با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دارد که سازنده‌ی این سنسور نیز مشخص نشده است. این سنسور در پس یک لنز ۲۷ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.مقایسه A20s با A10s از نظر دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی A10s هم سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دارد که سازنده‌ی این سنسور نیز توسط شرکت کره‌ای مشخص نشده است. این سنسور در پس یک لنز ۲۸ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.

کیفیت عکس‌های گرفته شده با هر دو گوشی به نسبت بازه‌ی قیمتی خوب و رضایت بخش است. این تصاویر جزئیات کافی دارند و نویز نسبتا کمی در آن‌ها دیده می‌شود. رنج دینامیکی در سطح قابل قبولی قرار دارد و شارپنس مناسبی را شاهد هستیم.

کیفیت تصاویر این دو گوشی بسیار نزدیک به هم بوده و شاید انتخاب برنده کار دشواری باشد. اما با اختلافی جزئی شاید بتوانیم دوربین اصلی A20s را بهتر از رقیب در نظر بگیریم.

مقایسه از نظر دوربین فوق عریض

گلکسی A20s دوربین فوق عریضی با سنسور مگاپیکسلی با اندازه‌ی 1/4.0 اینچ و اندازه پیکسل 1.12 میکرون داشته و در پشت لنزی ۱۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است.

از طرف دیگر A10s از این دوربین بی بهره مانده و شما امکان ثبت عکس‌های فوق عریض با این گوشی را ندارید.

تصاویر فوق عریض گرفته شده با A20s به نسبت بازه‌ی قیمتی قابل قبول هستند. نمی‌توانیم کیفیت این تصاویر را خیلی خوب بدانیم اما زمانی که ماهیت این دوربین و همچنین قیمت محصول را در نظر می‌گیریم متوجه خواهیم شد که کیفیت این دوربین چندان هم بد نیست.

دوربین سلفی

دوربین سلفی هر دو کهکشانی سنسورهای ۸ مگاپیکسلی دارد و در عمل هم تصاویر و کیفیت نهایی آن‌ها بسیار نزدیک به هم هستند، البته که گلکسی A20s مقدار کمی بهتر از رقیب عمل می‌کند اما این تفاوت خیلی به چشم نمی‌آید.

کیفیت تصاویر سلفی برای گوشی‌هایی با این قیمت مناسب است و نمی‌توان ایراد خاصر را به این سلفی‌ها وارد کرد.

پرتره

عکس‌های پرتره در هر دو کهکشانی با دوربین اصلی و به کمک لنز تشخیص عمق میدان به ثبت می‌رسد. این لنز در A20s سنسوری ۵ مگاپیکسلی داشته و این سنسور در A10s معادل ۲ مگاپیکسل است.

کیفیت این عکس‌ها برای یک گوشی اقتصادی کاملا مناسب و خوب ارزیابی می‌شود و برش نسبتا خوبی را هم شاهد هستیم و سوژه به خوبی از پس‌زمینه جدا می‌شود. از نظر برش سوژه گلکسی A20s به لطف سنسور ۵ مگاپیکسلی مقداری بهتر عمل کرده و برشی دقیق‌تر را انجام می‌دهد.

پس به طور کلی کیفیت تصاویر پرتره هر دو گوشی خوب است اما با این حال A20s مقداری بهتر از رقیب خود عمل می‌کند.

 

مقایسه تخصصی انواع گوشی هوشمند را در مجله خبری تکنولایف بخوانید.
مقایسه گلکسی A11‌ با گلکسی A20s سامسونگ

 

جمع بندی

اگر اختلاف قیمت موجود بین این دو گوشی برایتان اهمیتی ندارد قطعا A20s انتخاب بهتری به نسب A10s است؛ چرا که این محصول سرعت شارژ بیشتری دارد و در زمینه سخت افزاری نیز مقداری بهتر عمل می‌کند. به علاوه شما از دوربین فوق عریض بهره مند می‌شوید و می‌توانید با نمایشگری بزرگ‌تر محتوای دلخواه خود را تماشا کنید.

از طرفی اگر گوشی با قیمت کمتر می‌خواهید و ترجیح می‌دهید که گوشی شما ابعاد کوچک‌تر و جمع و جورتری داشته باشد و بتوان با یک دست با آن کار کرد A10s گزینه‌ی منطقی‌تری به حساب می‌آید.

کدام گوشی برای بازی بهتر است؟ این دو گوشی از سخت افزاری نسبتا ضعیف استفاده می‌کنند و مناسب اجرای بازی‌های سنگین نیستند اما به طور کلی A20s مقداری قوی‌تر از رقیب است.

باتری کدام کهکشانی بیشتر دوام می‌آورد؟ از نظر شارژ دهی این دو گوشی عملکرد کم و بیش یکسانی دارند و هر دو می‌توانند بین ۱.۵ تا ۲ روز با استفاده معمول شارژ دهی کنند.

کدام محصول نمایشگر بهتری دارد؟ کیفیت نمایشگر و میزان روشنایی این دو پنل یکسان بوده و تنها تفاوت موجود میان این دو گوشی سامسونگ در اندازه است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a20s-%d8%a8%d8%a7-a10s/
ads
ads