داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی A11‌ با گلکسی A20s سامسونگ

مقایسه گلکسی A11‌ با گلکسی A20s سامسونگ

دو گوشی خوش قیمت و اقتصادی سامسونگ که البته کمی از زمان معرفی آن‌ها گذشته است در حال حاضر گلکسی A20s و گلکسی A11 هستند و در این مطلب به سراغ مقایسه‌ی این گوشی خواهیم رفت و این دو کهکشانی را در زمینه‌های مختلف به طور کامل با هم مقایسه می‌کنیم. در ادامه با مقایسه A11‌ با A20s همراه ما باشید. قبل از شروع مقایسه A11‌ با A20s بد نیست نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی سامسونگ:

گوشی گلکسی A20s گلکسی A11
تاریخ معرفی مهر ۹۸ اسفند ۹۸
ابعاد ۱۶۳.۳ در ۷۷.۵ در ۸ میلی‌متر ۱۶۱.۴ در ۷۶.۳ در ۸ میلی‌متر
وزن ۱۸۳ گرم ۱۷۷ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۴ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 450 اسنپدراگون 450
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت ۳۲ و ۶۴ گیگابایت
رم ۲ و ۳ و ۴ گیگابایت ۲ و ۳ و ۴ گیگابایت
دوربین پشت ۱۳ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل عمق میدان

۱۳ مگاپیکسل اصلی

۵ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۸ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ۱۵ وات
رنگ آبی، مشکی و قرمز و سبز آبی، مشکی و قرمز و سبز

 

مقایسه های تخصصی انواع گوشی هوشمند را در بلاگ تکنولایف بخوانید.
مقایسه گوشی A20s با گلکسی A10s سامسونگ

 

مقایسه گوشی A11‌ با A20s از نظر طراحی و کیفیت ساخت

باید در نظر داشت که قرار است دو گوشی اقتصادی و ارزان قیمت را با هم مقایسه کنیم، پس کاملا طبیعتی است که انتظار کیفیت ساخت و طراحی ساده را داشته باشیم. گلکسی A20s قابی پلاستیکی با طراحی براق دارد و به هنگام تابش نور خورشید این قاب حالت‌های مختلفی و جذابی به خود می‌گیرد و این نور به روی قاب پشتی پخش می‌شود.مقایسه گوشی A11‌ با A20s

قاب پشتی گلکسی A11 نیز طراحی کاملا مشابهی داشته و تنها تفاوت این است که قاب پشتی این کهکشانی براق و ساده بوده و افکت‌های A20s را ندارد. در میانه‌ی بالایی هر دو گوشی حسگر اثر انگشت دیده می‌شود.مقایسه گلکسی A11 با A20s سامسونگ

لوگوی سامسونگ در A11 به بخش پایینی قاب پشتی انتقال پیدا کرده و در A20s این لوگو در زیر حسگر اثر انگشت و در میانه‌ی قاب پشتی به چشم می‌خورد. در سمت راست گلکسی A11 دکمه‌های ولوم و پاور قرار گرفته و سمت راست A20s تنها میزبان دکمه‌ی پاور است.

در بالای هر دو گوشی میکروفون دوم و در پایین میکروفون اصلی، اسپیکر، درگاه Type C و جک ۳.۵ میلی متری صدا دیده می‌شود. در سمت چپ هر دو گوشی خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی قرار گرفته و A20s از دکمه‌های ولوم نیز در همین بخش میزبانی می‌کند.مقایسه گوشی A20s با A11

گلکسی A11 وزنی ۱۷۷ گرمی و ضخامتی ۸ میلی متری دارد و این اعداد به ترتیب برای A20s برابر با ۱۸۳ و ۸ میلی متر هستند. به این ترتیب عملا می‌توانیم ارگونومی دو گوشی را مشابه ارزیابی کنیم و هر دو تقریبا خوش دست هستند.مقایسه گلکسی A11 با A20s

به سراغ قاب جلویی دو گوشی برویم، جایی که تفاوت‌هایی بین این دو محصول دیده می‌شود. در ابتدا اولین تفاوتی که به چشم می‌آید این است که دوربین سلفی A20s درون یک ناچ قطره‌ای قرار گرفته در حالی که دوربین سلفی A11 درون پانچ هول سمت چپ قرار دارد.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر دو گوشی اما تقریبا یکسان بوده و برای گوشی‌هایی در بازه‌ی قیمتی اقتصادی قابل قبول و مناسب است، هرچند که حاشیه‌ی پایینی تقریبا ضخیم است و می‌تواند در هنگام مشاهده‌ی محتوا کمی آزار دهنده باشد.مقایسه گوشی A20s با گلکسی A11

برای A20s چهار رنگ مشکی، سبز، قرمز و آبی در نظر گرفته شده در حالی که A11 در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز و آبی در دسترس قرار دارد. در آخر باید گفت در این بخش برنده‌ی خاصی نخواهیم داشت اما می‌توانیم این را عنوان کنیم که A20s گوشی جذاب‌تری بوده و قشنگ‌تر به نظر می‌رسد.

 

 

مقایسه A11‌ با A20s از نظر صفحه نمایش

گلکسی A20s از یک پنل IPS با اندازه‌ی ۶.۵ اینچی استفاده می‌کند که برای آن رزولوشن ۱۵۶۰×۷۲۰ در نظر گرفته شده و در نتیجه تراکم ۲۶۴ پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. در این پنل خبری از نرخ نوسازی بالا نیست و باید به نرخ نوسازی ۶۰ هرتز معمول افاقه کنید.مقایسه A11‌ با A20s از نظر صفحه نمایش

از طرف دیگر گلکسی A11 هم از یک پنل IPS با اندازه‌ی ۶.۴ اینچی استفاده می‌کند که برای آن رزولوشن ۱۵۶۰×۷۲۰ در نظر گرفته شده و در نتیجه تراکم ۲۶۸ پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این پنل هم نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد که البته همین انتظار را هم از آن داریم.

کیفیت این دو صفحه نمایش کاملا معمولی بوده و نمی‌توان آن را خیلی خوب دانست. نوشته‌ها و محتوای مختلف با کیفیت قابل قبولی به نمایش گذاشته می‌شوند اما شارپنس مطابق انتظار چندان عالی نیست. البته که هنگام کار با این دو گوشی نمایشگر شما را آزار نخواهد داد و با این بخش به مشکل نخواهید خورد.مقایسه A11‌ با A20s از نظر صفحه نمایش

از نظر روشنایی نیز هر دو گوشی شرایط تقریبا یکسانی دارند و A20s تنها مقداری روشن‌تر از گوشی رقیب عمل می‌کند. روشنایی این دو نمایشگر برای مشاهده‌ی محتوا زیر نور مستقیم خورشید چندان عالی نیست و در برخی از مواقع با دشواری مواجه خواهید شد.

به طور کلی در بخش نمایشگر نمی‌توان یکی از این دو کهکشانی را برتر از دیگری دانست و هر دو در یک سطح قرار می‌گیرند.

 

مقایسه تخصصی انواع گوشی هوشمند را مجله تکنولایف بخوانید: مقایسه گوشی گلکسی A12 و گلکسی A11 سامسونگ

 

مقایسه گلکسی A11‌ با گلکسی A20s از نظر اسپیکر

هر دو گوشی از اسپیکرهای تکی استفاده می‌کنند و طبیعتا خبری از صدای بلند و استریو نیست. عملکرد اسپیکرهای دو گوشی کمی نا امید کننده است و این اسپیکرها چه از نظر بلندی و چه از نظر کیفیت صدا عملکرد خوبی ندارند.مقایسه گلکسی A11‌ با گلکسی A20s

البته در بازه‌ی قیمتی گوشی‌های اقتصادی هستیم و کاملا طبیعتی است که اسپیکرها استریو نباشند و همچنین کیفیت چندان خوبی هم نداشته باشند و باید به نوعی با این اسپیکرها کنار بیایید.

 

مقایسه های نزدیک:
مقایسه گوشی A21s با گلکسی A30s

 

مقایسه گوشی A11‌ با گلکسی A20s از نظر نرم افزار و رابط کاربری

به صورت پیش فرض گلکسی A20s با اندروید ۹ و گلکسی A11 با اندروید ۱۰ وارد بازار شده‌اند. در حال حاضر البته هر دو گوشی از One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند و شما می‌توانید تجربه‌ی مشابهی به روی این دو گوشی داشته باشید.

رابط کاربری سامسونگ عملکرد بسیار خوبی دارد و امکانات بسیار زیادی را برای کهکشانی‌های کره‌ای‌ها به ارمغان می‌آورد. این رابط کاربری تقریبا به بلوغ رسیده و پایداری خوبی در عملکرد آن دیده می‌شود. شما می‌توانید بخش‌های مختلف این رابط کاربری را بسته به سلیقه خود شخصی سازی کنید و یا ابعاد ایکون‌ها را تغییر دهید.

سامسونگ در امر بروزرسانی‌ها نیز بهتر از قبل شده و در حال حاضر چند وقت یک بار برای رابط کاربری خود بروزرسانی‌های امنیتی را عرضه می‌کند تا این محصولات در برابر مشکلات احتمالی ایمن شوند.

طبیعتا تفاوتی بین این دو گوشی در این بخش وجود ندارد اما نکته اینجاست که A11 یک سال بیشتر آپدیت خواهد شد؛ چرا که دیرتر به بازار معرفی شده و در واقع گوشی جدیدتری به نسبت رقیب است.

 

بیشتر بخوانید: اندروید ۱۲ برای گلکسی A11 منتشر شد

مقایسه A11‌ با A20s از نظر عملکرد سخت افزاری

گلکسی A11 و A20S از تراشه‌ی ۱۴ نانومتری اسنپدراگون 450 قدرت می‌گیرند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل هشت هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 506 دارد. عملکرد پردازشی این تراشه چندان خوب نیست و باید گفت که با تراشه‌ی نسبتا ضعیفی روبرو هستیم.

قدرت سخت افزاری هر دو کهکشانی برای اجرای برنامه‌های معمولی و کاربری روزانه کافی به نظر می‌‌رسد، هر چند که در این بخش هم نباید انتظار سرعت بالایی در اجرا شدن برنامه‌ها داشته باشید، اما در زمینه بازی و کارهای سنگین‌تر اصلا نمی‌توان به روی قدرت این محصول حساب باز کرد.

البته استفاده از چنین تراشه‌ای در بازه‌ی قیمتی گوشی‌های اقتصادی امری بسیار طبیعی و معمول است و خود سامسونگ نیز این محصولات را برای کاربری عمومی و بسیار ساده تولید کرده و برای انجام کارهای سنگین‌تر طبیعتا باید گوشی گران قیمت‌تری انتخاب کنید.

گلکسی A20s در نسخه‌های ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۲، ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم در دسترس قرار دارد و گلکسی A11 در نسخه‌های ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۲، ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم تولید شده است تا در این بخش نیز هر دو گوشی را یکسان بدانیم.

قبل از جمع بندی عنوان کنیم که اگر می‌خواهید دو گوشی عملکرد روان‌تری داشته باشند پیشنهاد می‌کنیم نسخه رم ۳ یا ۴ گیگابایتی را خریداری کنید. در نهایت همان طور که مشاهده کردید هیچ تفاوتی بین این دو گوشی در بخش سخت افزاری وجود ندارد و منطقی است که برنده‌ای هم نداشته باشیم.

 

گوشی های جدیدتر در این حدود قیمتی:
مقایسه ریلمی C11 مدل 2021 با ردمی 9a شیائومی

 

مقایسه A11‌ با A20s از نظر باتری

هر دو گوشی باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارند. این باتری شاید حجم خیلی زیادی در مقایسه با برخی از گوشی‌های جدید نباشد اما باید در نظر داشت که رزولوشن نمایشگر این دو گوشی HD است و چیپست‌های استفاده شده برای آن‌ها نیز قدرت نسبتا کمی دارد.

هر دو کهکشانی با استفاده نرمال می‌توانند حدود ۱.۵ روز با یک بار شارژ کامل دوام بیاورند که عملکرد خوبی برای یک گوشی در این بازه‌ی قیمتی به حساب می‌آید.

گلکسی A20s و گلکسی A11 هر دو از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کنند و به کمک این فناوری می‌توانید این دو کهکشانی را در مدت حدود ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه به طور کامل شارژ کنید.

در کل عملکرد دو گوشی در بخش باتری هم مشابه و رضایت بخش بوده و این قسمت را می‌توانیم جزو نقاط قوت هر دو گوشی به حساب بیاوریم.

مقایسه A11‌ با A20s از نظر دوربین

در این بخش دوربین دو گوشی را به طور کامل با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.مقایسه A11‌ با A20s از نظر دوربین

دوربین اصلی

گلکسی A20s دوربین اصلی با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دارد که سازنده‌ی این سنسور نیز مشخص نشده است. این سنسور در پس یک لنز ۲۷ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.مقایسه گلکسی A11 با A20s

دوربین اصلی A11 نیز دقیقا مشخصات مشابهی دارد و این گوشی هم سازنده‌ی سنسور اصلی آن مشخص نیست و به همین دلیل با وجود یکسان بودن مشخصات نمی‌توانیم با قطعیت دوربین اصلی دو گوشی را یکسان بدانیم.

کیفیت عکس‌های گرفته شده با هر دو گوشی به نسبت بازه‌ی قیمتی خوب و رضایت بخش است. این تصاویر جزئیات کافی دارند و نویز نسبتا کمی در آن‌ها دیده می‌شود. رنج دینامیکی در سطح قابل قبولی قرار دارد و شارپنس مناسبی را شاهد هستیم.

کیفیت تصاویر این دو گوشی بسیار نزدیک به هم بوده و شاید نتوان برنده‌ای برای این بخش در نظر گفت.

دوربین فوق عریض

گلکسی A20s دوربین فوق عریضی با سنسور مگاپیکسلی با اندازه‌ی 1/4.0 اینچ و اندازه پیکسل 1.12 میکرون داشته و در پشت لنزی ۱۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است.

از طرف دیگر گلکسی A11‌ از سنسوری ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و باید ببینیم در عمل کدام گوشی عملکرد بهتری دارد.

کیفیت عکس‌های فوق عریض گلکسی A11 مطابق انتظار بسیار معمولی بوده و اصلا نباید انتظار زیادی از این دوربین داشته باشید. تصاویر جزئیات نسبتا کمی دارند و لبه‌ها کاملا نرم به ثبت می‌رسند.

همچنین رنج دینامیکی و شارپنس این عکس‌های چندان چنگی به دل نمی‌زند و تنها خوشحالیمان این است که این دوربین حضور دارد و در شرایط نوری خوب می‌تواند عکس‌های قابل قبولی به ثبت برساند.

تصاویر فوق عریض گرفته شده با A20s به نسبت بازه‌ی قیمتی قابل قبول هستند. نمی‌توانیم کیفیت این تصاویر را خیلی خوب بدانیم اما زمانی که ماهیت این دوربین و همچنین قیمت محصول را در نظر می‌گیریم متوجه خواهیم شد که کیفیت این دوربین چندان هم بد نیست.

در نهایت برنده‌ی این بخش گلکسی A20s خواهد بود.

دوربین سلفی

دوربین سلفی هر دو کهکشانی سنسورهای ۸ مگاپیکسلی دارد و در عمل هم تصاویر و کیفیت نهایی آن‌ها بسیار نزدیک به هم هستند، البته که گلکسی A20s مقدار کمی بهتر از رقیب عمل می‌کند اما این تفاوت خیلی به چشم نمی‌آید.

کیفیت تصاویر سلفی برای گوشی‌هایی با این قیمت مناسب است و نمی‌توان ایراد خاصر را به این سلفی‌ها وارد کرد.

 

مقایسه نسخه جدید نوت 8 شیائومی با نسخه قبلی:
تفاوت ردمی نوت ۸ ۲۰۲۱ با Redmi note 8

 

پرتره

عکس‌های پرتره در هر دو کهکشانی با دوربین اصلی و به کمک لنز تشخیص عمق میدان به ثبت می‌رسد. این لنز در A20s سنسوری ۵ مگاپیکسلی داشته و این سنسور در A11 معادل ۲ مگاپیکسل است.

کیفیت این عکس‌ها برای یک گوشی اقتصادی کاملا مناسب و خوب ارزیابی می‌شود و برش نسبتا خوبی را هم شاهد هستیم و سوژه به خوبی از پس‌زمینه جدا می‌شود. از نظر برش سوژه گلکسی A20s به لطف سنسور ۵ مگاپیکسلی مقداری بهتر عمل کرده و برشی دقیق‌تر را انجام می‌دهد.

پس به طور کلی کیفیت تصاویر پرتره هر دو گوشی خوب است اما با این حال A20s مقداری بهتر از رقیب خود عمل می‌کند.

جمع بندی

این دو گوشی در بسیاری از بخش‌ها عملکرد کاملا مشابه یا بسیار نزدیکی دارند و همین امر باعث می‌شود تا انتخاب گوشی برتر به امری دشوار تبدیل شود.

گلکسی A11 یک سال جدیدتر است و این یعنی یک بروزرسانی کلی بیشتر دریافت می‌کند و شما می‌توانید مدت زمان بیشتری از یک گوشی آپدیت استفاده کنید. از طرفی گلکسی A20s طراحی زیباتری دارد و دوربین فوق عریض آن هم مقداری بهتر عمل می‌کند. به علاوه‌ی این که پرتره‌های این کهکشانی هم مقداری بهتر هستند.

پس در نهایت اگر می‌خواهید گوشی جدیدتری داشته باشید به سراغ گلکسی A11 بروید، اما اگر زیبایی محصول برایتان مهم‌تر است و همچنین از دوربین فوق عریض زیاد استفاده می‌کنید شاید خرید گلکسی A20s منطقی‌تر به نظر برسد.

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ نمایشگر این دو گوشی چه از نظر رزولوشن و چه از نظر پنل استفاده شده یکسان بوده و تنها A20s مقدار بسیار کمی بزرگ‌تر است (0.1 اینچ). بنابراین کیفیت این دو صفحه نمایش کاملا برابر است.

کدام گوشی اسپیکرهای بهتری دارد؟ در بازه‌ی قیمتی گوشی‌های اقتصادی نمی‌توان انتظار زیادی از بخش اسپیکر داشت و همین اتفاق هم در عمل رخ داده است. اسپیکرهای دو گوشی کیفیتی بسیار معمولی دارند و هر دو در یک سطح عمل می‌کنند و نمی‌توان یکی را برتر دانست.

کدام گوشی برای بازی مناسب‌تر است؟ گوشی مناسب بازی باید نمایشگر باکیفیت، باتری قوی و همچنین مهم‌تر از همه سخت افزاری توانمندی داشته باشد. این دو گوشی در این موارد گفته شده دقیقا یکسان عمل می‌کنند پس نمی‌توانیم یکی را برای بازی بهتر بدانیم. البته که هیچ کدام اصلا برای بازی مناسب نیستند و قطعا اگر قصد دارید با گوشی بازی کنید به سراغ تراشه‌های قوی‌تری بروید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a11-%d8%a8%d8%a7-a20s/
ads
ads