داغ ترین ها :
موس سیم دار بهتر است یا بی سیم؟

موس سیم دار بهتر است یا بی سیم؟

اگر قصد دارید برای کامپیوتر خود یک موس جدید خریداری کنید، احتمالا این سوال برای شما پیش آمده که موس سیم دار یا بی سیم؟ کدام را خریداری کنیم؟ در این مطلب موس بی سیم و با سیم را از جنبه‌های مختلف با هم مقایسه می‌کنیم تا بتوانید آگاهانه و بدون مشکل، اقدام به خرید موس کنید.

موس سیم دار یا بی سیم

انتخاب یک موس، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به‌خصوص اگر کارهای حرفه‌ای با کامپیوتر انجام می‌دهید و موس نامناسب می‌تواند در کار شما تاثیر بگذارد. در جدولی که مشاهده می‌کنید، به‌طور خلاصه اشاره شده که از هر نظر کدام مدل موس به دیگری برتری دارد.

موس سیم دار موس بی سیم
سرعت
راحتی استفاده
قیمت
شکل ظاهری
کارآمدی

در ادامه، به‌طور دقیق‌تر با این ویژگی‌ها به طور مفصل‌تر آشنا می‌شوید.

سرعت

موس های گیمینگ

 

 

انواع موس بی سیم و سیمی کامپیوتر را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

سرعت موس یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار در انتخاب موس است. حال، از نظر سرعت و دقت، موس سیم دار بهتر است یا بی سیم؟

موس‌های بی‌سیم به طور کلی سرعت پایین‌تری از موس‌های با سیم دارند. علت آن است که موس‌های وایرلس باید اطلاعات را بدون سیم انتقال دهند و همین مسئله، سرعت عملکرد آن‌ها را کم می‌کند. اگر سرعت موس برای شما مهم است، مثلا گیمر هستید و این لگ زدن بازی شما را خراب می‌کند، موس سیم دار باید تهیه کنید. همچنین، موس‌های سیم‌دار مخصوص گیمینگ نیز می‌توانید تهیه کنید که دارای دکمه‌های اختصاصی، نور RGB و ویژگی‌هایی هستند که برای گیمرها بسیار ایده‌آل است.

 

 

جدیدترین مدل های موس گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید

 

راحتی استفاده

موس بی سیم بهتره یا باسیم

اگر راحت بودن موس برای شما اهمیت بیشتری دارد، موس بدون سیم بسیار راحت‌تر است. اگر از موس وایرلس استفاده کنید، سیم در مسیر حرکت موس گیر نکرده و مزاحمتی ایجاد نمی‌کند. همچنین، اگر از لپ تاپ خود در بیرون از خانه زیاد استفاده می‌کنید، یک موس بدون سیم جابه‌جایی راحت‌تری دارد. به غیر از آن، استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور، موس بی‌سیم اجازه می‌دهد به راحتی و از فاصله بتوانید کار کنید.

 

 

قیمت

به‌علت راحتی حمل و آزادی عمل بیشتر، موس وایرلس قیمت بالاتری دارد. البته قیمت موس به واسطه‌ی برند و استانداردهای مختلف فرق می‌کند.

جذابیت ظاهری و کارآمدی

از نظر شکل ظاهری و همینطور کارآمد بودن موس، موس سیم دار بهتره یا بی سیم؟

به‌طور کلی، موس‌هایی که با سیم کار می‌کنند، دارای تنوع ظاهری خیلی بیشتری هستند نسبت به موس‌های بی‌سیم. به همین خاطر افراد با سلیقه های مختلف می‌توانند موس مورد نظر خود را به راحتی پیدا و خریداری کنند. همچنین، روی موس سیم دار قطعات و دکمه‌هایی هست که می‌توانید چیدمان آن‌ها را با توجه به نظر و سلیقه خود تغییر دهید تا کارآمدتر بشوند. اما اگر مدرن بودن موس برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد، موس‌های وایرلس از تنوع کمتری برخوردار هستند اما ظاهر مدرن‌تری دارند.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید بهترین موس بی سیم

 

جمع‌بندی

اگر برای یک کاربری عادی مانند وب‌گردی در کامپیوتر از موس استفاده می‌کنید، احتمالا برای شما فرقی نداشته باشد که کدام موس را انتخاب کنید. اما اگر کار شما بر سرعت موس و راحتی استفاده از آن بستگی دارد، لازم است ویژگی‌های موس‌های مختلف را بشناسید. بنابراین در این مقاله، موس بی سیم و با سیم را مقایسه کردیم تا بتوانید راحت‌تر خرید موس را انجام دهید.

سوالات متداول

برای گیمینگ موس سیم دار بهتر است یا بی سیم؟

از آن‌جا که سرعت موس در بازی اهمیت زیادی دارد، موس‌های سیم‌دار انتخاب بهتری هستند.

در انتخاب موس بی‌سیم و باسیم به چه مواردی توجه کنیم؟

سرعت موس، راحتی استفاده از آن، قیمت و همینطور کارآمدی مواردی هستند که باید در انتخاب موس در نظر داشته باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%88%d8%b3-%d8%b3%db%8c%d9%85-%d8%af%d8%a7%d8%b1-%db%8c%d8%a7-%d8%a8%db%8c-%d8%b3%db%8c%d9%85/
ads
ads