داغ ترین ها :
از کجا بفهمیم ساعت ضد آب است؟

از کجا بفهمیم ساعت ضد آب است؟

از کجا متوجه شویم ساعتی ضد آب است؟ همانطور که می‌دانید یکی از پرطرفدارترین اکسسوری این روزها ساعت مچی است که در انواع مختلفی مانند ضد آب و معمولی تولید می‌شود و به دلیل آن که تشخیص ساعت مچی ضد آب به راحتی از روی ظاهر ساعت امکان پذیر نیست، در این مقاله از تکنولایف قصد داریم تا به طور کامل نحوه تشخیص ساعت مچی ضد آب را توضیح دهیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

 

خرید انواع ساعت ضد آب در تکنولایف: قیمت ساعت ضد آب

منظور از ساعت ضد آب چیست؟

ضد آب چیست؟

همه ما می‌‎دانیم که موتور ساعت قلب تپنده آن است و ورود آب باعث زنگ زدگی و خراب شدن عملکرد آن می‌شود. اگر ساعتی ضد آب باشد یعنی بدنه آن به گونه‌ای طراحی می‌شود که توانایی مقاومت در برابر ورود آب به اجزای داخلی ساعت مخصوصا موتور و صفحه نمایش را داشته باشد. جنس قاب، واشرهای به‌کاررفته، عقربه‌ها و بند ساعت های ضد آب با مدل‌های معمولی فرق می‌کند. همچنین عدم زنگ زدگی و تغییر رنگ بارزترین ویژگی ساعت های ضد آب است که به مرور زمان قابل مشاهده است.

چگونه بفهمیم ساعت ضد آب است؟

تشخیص ساعت مچی ضد آب

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در تشخیص ضد آب بودن ساعت مچی به آن توجه شود، میزان مقاومت ساعت مچی در برابر آب است. ساعت های ضد آب هم از لحاظ میزان آب ورودی به ساعت دارای مقاومت‌های متفاوتی هستند به همین دلیل پیش از خرید ساعت ضد آب باید به قدرت تحمل آن توجه شود. برای مثال با تمامی ساعت‌های ضد آب نمی‌توان در عمق 2 متری شنا کرد یا گاهی ساعت ضد آب تنها در برابر پاشش قطره‌های آب مانند دست شستن مقاوم است. اهمیت دادن به این نکات پیش از پرداخت پول باعث می‌شود تا خریدی بهتر را تجربه کنید و شبیه‌ترین ساعت به نیاز خود را انتخاب کنید.

چگونه بفهمیم ساعت ضد آب است؟

آسان‌‌ترین روش برای تشخیص ضد آب بودن ساعت مطالعه دفترچه راهنما است. کمپانی‌های تولید کننده ساعت های ضد آب به صورت جامع اطلاعاتی مانند میزان مقاومت ساعت در عمق آب را داخل دفترچه قرار داده شده در جعبه توضیح می‌دهند به همین دلیل با خواندن دفترچه و پشت صفحه ساعت می‌توان به جزئیات این ویژگی مهم دست پیدا کرد.
اگر با واحدهای بیان کننده عمق آب آشنا باشید، نحوه تشخیص ساعت مچی ضد آب برای شما اسان می‌شود.

  • متر: بسیاری از کمپانی‌ها میزان مقاومت ساعت در برابر آب را با استفاده از واحد Meters بیان می‌کنند.
  • بار: بار (Bar) واحد دیگری برای بیان عمق است که نام آن در دفترچه راهنما ساعت‌های ضد آب بسیار دیده می‌شود.
  • اتمسفر: یکی از پرتکرارترین واحدهای فیزیکی که بیان کننده فاصله و فشار وارده است، واحد ATM است. هر اتمسفر نشان دهنده فشار وارده ناشی از 10 متر آب است.

 

 

جدول تعیین ضد آب بودن ساعت مچی

برای اینکه بفهمیم ساعت ضد آب است حتما نیاز نیست تا تست ضد آب بودن ساعت مچی را انجام دهیم. همانطور که در بخش قبل اشاره شد برای تشخیص ساعت مچی ضد آب می‌توان از اطلاعاتی که کمپانی برای شما در دفترچه قرار می‌دهد، کمک بگیرید. در ادامه می‌توانید با کمک جدول تشخیص ساعت مچی ضد آب متوجه میزان مقاومت ساعت مچی خود شوید.

عمق میزان مقاومت
Water Resistance مقاوم در برابر پاشش قطرات آب هنگام فعالیت‌های روزمره مانند دست شستن
30 متر، 3 بار، 3 اتمسفر مقاوم در برابر پاشش قطرات آب مانند دست شستن، مقاوم در برابر قطرات باران، نامناسب برای شنا کردن
50 متر، 5 بار، 5 اتمسفر مقاوم در برابر پاشش قطرات آب مانند دست شستن، مقاوم در برابر قطرات باران، مقاوم در برابر حمام کردن زیر دوش، مقاوم در برابر شنا روی سطح آب
100 متر، 10 بار، 10 اتمسفر
Waterproof
مقاوم در برابر پاشش قطرات آب مانند دست شستن، مقاوم در برابر قطرات باران، مقاوم در برابر حمام کردن زیر دوش و قرار گرفتن در وان، مقاوم در برابر شنا، غواصی اسکوبا (ورزشی)
200 متر، 20 بار، 20 اتمسفر
Waterproof
مقاوم در برابر پاشش قطرات آب مانند دست شستن، مقاوم در برابر قطرات باران، مقاوم در برابر حمام کردن زیر دوش و قرار گرفتن در وان، مقاوم در برابر شنا، غواصی اسکوبا (ورزشی)، غواصی حرفه‌ای در آب‌های عمیق
+300متر، +30 بار، +30 اتمسفر
Waterproof
بالاترین میزان مقاومت در برابر آب، مناسب برای انواع ورزش‌های آبی
500 متر، 50 بار، 50 اتمسفر
Waterproof
ساعت کاملا ضد آب است. قابل استفاده در هر شرایطی

چرا بخار شیشه در ساعت ضد آب دیده می‌شود؟

چرا بخار شیشه در ساعت ضد آب دیده می‌شود؟

اگر تا به حال برای خرید ساعت مچی ضد آب اقدام کرده باشید، حتما با قیمت‌های متنوعی روبه‌رو شده‌اید که علت این تفاوت قیمت، تفاوت میزان مقاومت اجزای ساعت مچی در برابر ورود آب است. واشر، پیچ و مهره و تک تک اشیایی که در ساخت ساعت مچی ضد آب از آن‌ها استفاده می‌شود همگی دارای عمر مشخصی هستند به همین دلیل حتی از ساعت های مچی ضد آب هم نمی‌توان تا پایان عمر استفاده کرد.
اگر عمر واشر، سر پیچ، عقربه، قاب دور و عوامل متصل کننده صفحه ساعت به قاب تمام شود یا از ساعت ضد آب در شرایطی که به آن مقاوم نیست، استفاده شده باشد، ممکن است دچار مشکل بخار شیشه ساعت شود. این اتفاق معمولا در ساعت افرادی دیده می‌شود که به اعتبار ضد آب بودن ساعت از آن در مکان‌هایی مانند سونا، جکوزی، دریاچه و حمام آب گرم استفاده می‌کنند. مطابق با تجربه کاربران ثابت شده است که ترکیب گرما با بخار آب به مرور زمان آسیب بیشتری نسبت به افتادن ساعت در آب می‌زند.

 

پیشنهاد مطالعه:
تشخیص ساعت اصل از فیک

 

سخن آخر

اگر قصد خرید ساعت ضد آب را دارید، ابتدا باید به این موضوع توجه کنید که ساعت شما قرار است بیشتر در چه شرایطی در معرض آب قرار بگیرد. ساعت های ضد آب به دلیل تنوع در میزان مقاومت در برابر آب دارای انواع مختلفی هستند. کم‌ترین مقاومت در برابر آب شامل مقاومت در برابر پاشش قطرات آب هنگام دست شستن است درحالیکه دسته‌ای از ساعت‌های مچی ضد آب توانایی مقاومت در برابر فشار و عمق بالای 500 متر را دارند. اگر شما هم در فکر خرید ساعت مچی ضد آب هستید یا از یکی از آن‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید نظر و تجربه خود را با نوشتن در قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بدون انجام دادن تست ضد آب بودن ساعت مچی، چگونه بفهمیم ساعت ضد آب است؟

اگر به دفترچه قرار داده شده در جعبه توجه کنید یا در پشت صفحه ساعت عباراتی مانند 5ATM یا 5BAR یا 50M را مشاهده کردید، باید با سرچ جدول تشخیص ساعت مچی ضد آب در اینترنت از میزان دقیق مقاومت ساعت مچی در دسترس با خبر شوید.

آیا می‌توان از طریق جنس بدنه متوجه ضد آب بودن ساعت مچی شد یا خیر؟

به طور قطع ساعت های ضد آب باید از بدنه‌ای مقاوم در برابر آب و زنگ زدگی بهره‌مند باشند؛ اما نکته‌ای که در اینجا مهم است، صرفا ضد آب بودن یک ساعت نیست؛ بلکه میزان تحمل ساعت در برابر آب است. عمق آبی که ساعت ضد آب در آن قرار می‌گیرد و شرایطی که قطرات آب روی سطح ساعت قرار می‌گیرند، از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث ایجاد تفاوت در انواع ساعت های ضد آب می‌شود.

Summary
از کجا بفهمیم ساعت ضد اب است؟
Article Name
از کجا بفهمیم ساعت ضد اب است؟
Description
در این مقاله از تکنولایف قصد داریم تا به طور کامل نحوه تشخیص ساعت مچی ضد آب را توضیح دهیم
Author
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d8%b6%d8%af-%d8%a2%d8%a8/
ads
ads