داغ ترین ها :
چگونه بفهمیم ساعت کاسیو اصل است؟

چگونه بفهمیم ساعت کاسیو اصل است؟

ساعت‌های کاسیو، در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارند. با افزایش محبوبیت ساعت‌های Casio، مدل‌های فیک و تقلبی آن نیز در بازار به وفور پیدا شد. بنابراین خیلی از کسانی که قصد خرید ساعت کاسیو اصل داشتند، با این که هزینه‌ی بالایی را پرداخت کردند یک ساعت تقلبی نصیبشان شد. اگر قصد خرید ساعت کاسیو اصل ژاپن را دارید، باید بدانید که موقع خرید به چه مواردی لازم است توجه کنید. در این مطلب راه تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی را بررسی می‌کنیم. این روش‌ها موقع خرید به شما کمک می‌کنند پس همراه ما باشید.

 

قیمت انواع ساعت کاسیو در تکنولایف: خرید ساعت کاسیو

روش تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک

برای این که از اورجینال بودن ساعتی که می‌خرید مطمئن شوید، ۷ راه وجود دارد. در ادامه این ۷ روش را شرح می‌دهیم.

۱. لوگو ساعت را چک کنید

خرید ساعت کاسیو اصل

نه تنها کاسیو، که هر ساعتی را می‌خواهید بخرید باید لوگوی برند را چک کنید. توجه داشته باشید که فقط نوشته شدن نام لوگو کافی نیست! شما باید مطمئن شوید که لوگو دقیقا مشابه لوگوی اصل است یا نه. آیا در همان جایی قرار گرفته که روی ساعت اصلی هم هست؟ می‌توانید برای اطمینان از سایت اصلی محصول کمک بگیرید. علاوه بر آن، شماره سریال ساعت را هم بررسی کنید. شماره سریال یا سریال نامبر، پشت آن حک شده و اصالت آن را تضمین می‌کند. باید این شماره را بتوانید در وبسایت رسمی کاسیو هم ببینید. اگر نتوانستید این کار را کنید، با دفترچه‌ی راهنما و نوشته‌ی روی جعبه ساعت تطبیق دهید.

۲. از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

برای تشخیص اصل بودن ساعت کاسیو، لازم است که حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. اگر فروشگاه‌های کاسیو را می‌شناسید سراغ آن‌ها بروید یا از فروشگاه‌های اینترنتی معتبری خرید کنید که می‌دانید جنس بی‌کیفیت و نامرغوب نمی‌فروشند. فروشگاه‌هایی که ساعت کاسیو را به قیمت پایینی به فروش می‌رسانند، باید این مسئله را برای شما روشن کند که با محصولی تقلبی طرف هستید؛ چرا که ساعت‌های این برند قیمت قابل توجهی دارند.

۳. به پکیج و بسته‌بندی توجه داشته باشید

ساعت کاسیو بسته بندی اصل

ساعت‌های اورجینال با بسته‌بندی خاص برند عرضه می‌شوند. ساعتی که شما می‌خرید نیز از این مسئله مستثنی نیست. برای مثال، ساعت‌های جی شاک که جزء محبوب‌ترین ساعت‌های کاسیو هستند، در یک جعبه‌ی فلزی چند وجهی که آن هم در یک جعبه‌ی مقوایی است به فروش می‌رسد. ولی ساعت‌های فیک آن در بسته‌بندی‌های مختلفی که ممکن است هیچ شباهتی که به محصول است ندارد، یا حتی بدون جعبه به فروش برسند.

 

قیمت ساعت جی شاک در تکنولایف: خرید ساعت جی شاک

۴. بررسی دفترچه راهنما را فراموش نکنید

ساعتی که می‌خرید باید حتما با دفترچه‌ راهنما عرضه شود. اما در این مرحله نباید دست نگه دارید! باید داخل دفترچه را هم نگاه کرده و به بررسی اطلاعات ساعت بپردازید. در دفترچه‌ی ساعت اصل شما اطلاعاتی از ویژگی‌های مختلف ساعت و نحوه‌ی کار با آن به دست خواهید آورد. توجه داشته باشید که اگر بخش بیشتر دفترچه راهنما به زبان چینی نوشته شده باشد یعنی این ساعتی که در دست دارید اصل نیست. هولوگرام اصالت کالا نیز باید روی بسته وجود داشته باشد که شما بتوانید آن را اسکن کنید و خیالتان درباره‌ی اصالت ساعت مچی راحت شود.

۵. طرح و براقیت ساعت را در نظر بگیرید

فرق ساعت کاسیو اصل با تقلبی

ساعت‌های کاسیو طراحی خاصی دارند و اگر به دنبال خرید یک کاسیو اصیل و باکیفیت هستید، توجه کردن به شکل ظاهری آن به اندازه‌ی بررسی شماره سریال اهمیت دارد.
سازندگان ساعت فیک، با این که سعی می‌کنند ساعت‌های فیک را مشابه مدل‌های اصل بسازند، باز هم اشتباهاتی می‌کنند. ساعت‌های فیک کاسیو لبه‌های زمخت و تیز دارند، رنگ آن‌ها با مدل‌های اصلی تفاوت دارد، محل قرارگیری جزئیات مانند نوشته‌های روی ساعت با مدل اصلی فرق دارد، حتی شکل و رنگ بند نیز ایراد دارد. ساعت‌های اصل در عوض از براقیت خوبی برخوردار هستند، ظرافت طراحی آن‌ها مشخص است و اگر به هر دو ساعت فیک و اصل توجه داشته باشید، حتما می‌توانید اختلاف‌های زیادی را پیدا کنید. بنابراین حتما بررسی فیزیکی ساعت را انجام دهید و از سایت رسمی کاسیو برای مطمئن شدن از اصالت کالا کمک بگیرید.

۶. بند ساعت را بررسی کنید

مورد بعدی از تفاوت ساعت مچی کاسیو اصل از کپی، شکل بند است. قفل یا سگک بند در ساعت اصل کاسیو ساختار ظریف و کاملا منطبقی با بند دارد که به شما اجازه می‌دهد ساعت را سفت یا شل کنید. در سگک ساعت اصل، کلمه‌ی Casio روی سگک نوشته شده اما در مدل‌های فیک در قسمت زیرین آن نوشته شده است. همچنین، شکل حروف نیز در هر یک از ساعت‌های فیک متفاوت است. پس حتما برای اطمینان از اصل بودن ساعت مورد نظر خود سگک را هم چک کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
تنظیم ساعت کاسیو

 

۷. تفاوت‌ رنگ را جدی بگیرید

ممکن است در فروشگاه‌های نامعتبر ساعت‌های کاسیو را در رنگ‌هایی ببینید که در ساعت‌های اصل اصلا وجود ندارد. همچنین، در مدل‌هایی که سعی کرده‌اند همرنگ ساعت‌های اصل باشند نیز اختلاف‌ها و تفاوت‌هایی وجود دارد. مثلا ممکن است بخشی از ساعت با بخش دیگر آن اندکی تفاوت رنگ داشته باشد. این تفاوت‌ها، هر چقدر هم جدی، به شما می‌گویند که حواستان جمع باشد.

جمع‌بندی

همانطور که متوجه شدید، راه‌های مختلفی برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی وجود دارد. اگر می‌خواهید محصولی اورجینال تهیه کنید، حتما به این مسائل توجه داشته باشید. اگر نخواستید همه‌ی این روش‌ها را بررسی کنید، حداقل ۳ تا از آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که برای خرید حتما به فروشگاه‌های معتبر حضوری یا اینترنتی مراجعه کنید. یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین در حال حاضر که برای خرید ساعت کاسیو اصل می‌توانید انتخاب کنید، فروشگاه اینترنتی تکنولایف است که در آن‌جا می‌توانید تنوع گسترده‌ای از ساعت‌های کاسیو اصل را مشاهده کرده و با بررسی تمامی مشخصات ساعت، خرید خود را انجام دهید.

سوالات متداول

تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی چیست؟

برای این که مطمئن شوید ساعت اورجینالی تهیه می‌کند، حتما به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. همچنین موقع خرید به لوگوی ساعت، محل قرارگیری آن، رنگ ساعت، شکل بندها و قفل توجه کنید. به عنوان مرجع نیز از سایت کاسیو کمک بگیرید.

شماره سریال ساعت کاسیو اصل کجا قرار گرفته است؟ 

اگر ساعت اصل باشد، پشت بدنه‌ی ساعت قادر خواهید بود شماره سریال را ببینید. شماره سریال معمولا عددی ۳ یا ۴ رقمی است که داخل یک کادر مستطیلی قرار گرفته است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. Maryashaah

    واقعا ساعت مچی کاسیو ، خیلی حس نوستالژیکی داره ! مخصوصا دیجیتالی هاش .

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88-%d8%a7%d8%b5%d9%84/
ads
ads