داغ ترین ها :
هزینه ارتقا رم لپ تاپ چقدر است؟

هزینه ارتقا رم لپ تاپ چقدر است؟

یکی از راه‌های سریع‌تر کردن لپ تاپ‌های قدیمی و بهبود وضعیت آن‌ها ارتقاء حافظه رم است. برای این کار ابتدا باید امکان ارتقاء حافظه رم لپ تاپ را چک کنید و اگر این امکان فراهم بود به سراغ مدل‌های مناسب برای خرید بروید. در ادامه این مطلب همراه تکنولایف باشید تا هزینه ی ارتقا رم لپ تاپ را با هم مرور کنیم.

 

برای خرید لپ تاپ و قطعات آن مثل انواع رم لپ تاپ می‌توانید از فروشگاه تکنولایف دیدن کنید.

 

هزینه ارتقا رم لپ تاپ چقدر است؟

پاسخ به این سوال به موارد زیادی بستگی دارد. برای مثال مهم است که میزان رم مورد نظر شما چقدر باشد یا مثلا رم تک کاناله بخواهید یا رم دو کاناله. همچنین موضوع بسیار مهم دیگری که قیمت رم را تغییر می‌دهید DDR3، DDR4 یا DDR5 بودن آن است.

هزینه ارتقا رم لپ تاپ ایسوس

به طور کلی اما ارتقاء حافظه رم هزینه زیادی ندارد و اگر بتوانید خودتان این کار را انجام دهید و به تعمیرکار هم مراجعه کنید می‌توانید با هزینه‌ای 1 تا 2 میلیونی یک رم 8 یا 16 گیگابایتی DDR4 برای لپ تاپ خود خریداری کنید. ارتقاء رم لپ تاپ باعث می‌شود تا عملکرد آن در اجرای برنامه‌ها و مولتی تسکینگ بهتر شود و سیستم توانایی بیشتری در اجرای برنامه‌ها پیدا کند.

 

لپ تاپ کاستوم شده بخریم یا نه؟ مطلب زیر را بخوانید:
لپ تاپ کاستوم شده چیست

 

هزینه ارتقا رم لپ تاپ ایسوس چقدر است؟

هزینه ارتقا رم لپ تاپ لنوو با ایسوس یا دل تفاوتی ندارد و برای هر یک از این محصولات شما باید رم متناسب را خریداری کرده و به لپ تاپ اضافه کنید. در بالا توضیح دادیم که با هزینه بین 1 تا 2 میلیون در اکثر مواقع می‌توانید میزان رم لپ تاپ خود را بین 8 تا 16 گیگابایت افزایش دهید.

چگونه رم لپ تاپ را ارتقا دهیم؟

در نظر داشته باشید که همه لپ تاپ‌ها امکان ارتقاء حافظه رم ندارند و ابتدا این امکان را در سایت Crucial System Advisor با وارد کردن مدل لپ تاپ خود چک کنید. قبل از پرداختن به مراحل تعویض رم لپ تاپ یادآور می‌شویم که الکتریسیته ساکن دست شما می‌تواند به قطعات سیستم آسیب وارد کند و به همین جهت حتما قبل از لمس قطعات یک قطعه فلزی را لمس کنید.

هزینه ارتقا رم لپ تاپ لنوو

  • لپ تاپ را خاموش کنید؛
  • چک کنید که لپ تاپ به شارژ متصل نباشد؛
  • درب پشتی لپ تاپ را باز کنید؛
  • بسته به نوع ارتقاء رم جدید را در اسلات خالی وارد کنید و یا رم قبلی را ابتدا از جای خود خارج کرده و سپس رم جدید را به جای آن قرار دهید؛
  • در نظر داشته باشید که دستتان نباید به روی بخش طلایی رنگ رم برود و باید رم را از گوشه‌ها در دست نگه دارید؛
  • درب پشت لپ تاپ را ببندید؛
  • لپ تاپ را روشن کنید؛
  • تمام!

حال لپ تاپ را به حال نرمال روشن کنید و از میزان رم بیشتر دستگاه خود لذت ببرید.

 

لپ تاپ میانرده چی بخریم؟
بهترین لپ تاپ های میان رده

 

جمع بندی

در این مطلب نحوه تعویض رم لپ تاپ را توضیح دادیم و اشاره کردیم که برای ارتقاء رم لپ تاپ چقدر هزینه باید در نظر بگیرید.

سوالات متداول

هزینه ارتقاء رم لپ تاپ چقدر است؟ پاسخ به این سوال به موارد زیادی بستگی دارد ولی در حالت کلی برای کاربرهای عمومی و سیستم‌های نسبتا قدیمی 1 تا 2 میلیون هزینه برای خرید رم جدید کفایت می‌کند.

از کجا بدونم چه رمی برای لپ تاپ بخرم؟ به سایت Crucial System Advisor مراجعه کرده و مدل لپ تاپ خود را وارد کنید. این سایت نه‌تنها به شما می‌گوید که لپ تاپتان امکان ارتقاء دارد یا نه، بلکه به شما مدل‌های مناسب برای خرید را نیز پیشنهاد می‌کند. با مشاهده مدل‌های پیشنهادی بهتر می‌توانید از بین گزینه‌های موجود در داخل کشور بهترین انتخاب را داشته باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%82%d8%a7-%d8%b1%d9%85-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be/
ads
ads