داغ ترین ها :
بهترین کابل HDMI

بهترین کابل HDMI

قبل از خرید هر محصولی اگر اطلاعات جامعی از آن نداشته باشید نمی‌توانید بهترین گزینه ممکن برای خرید را انتخاب کنید و از این جهت باید ابتدا دانش کافی از مدل‌ها و انواع محصول مورد نظر را به دست بیاورید. طی چند سال اخیر درگاه HDMI به یکی از پرکاربردترین درگاه‌ها برای انتقال تصویر و صدا تبدیل شده و از این رو در ادامه قصد داریم به راهنمای خرید بهترین کابل HDMI بپردازیم.

 

برای اطلاع از موجودی و قیمت کابل hdmi می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

کابل HDMI چیست؟

کابل HDMI محصولی است که وظیفه دارد سیگنال‌های صدا و تصویر را بین دستگاه‌های مختلف انتقال دهد. امروزه بسیاری از لوازم الکترونیکی از جمله مانیتورها، تلویزیون‌ها، کنسول‌های بازی، پرژکتورها، ساندبارها، کامپیوترها و لپ تاپ‌ها و پلیرهای مختلف از این درگاه و کابل استفاده می‌کنند.

کابل hdmi چیست

دسته‌بندی کابل‌های HDMI

برای این که بتوانید بهترین کابل HDMI 4k یا مثلا بهترین کابل برای بازی را بهتر تشخیص دهید باید با سه دسته‌بندی کلی این کابل‌ها یعنی استاندارد، پر سرعت و بسیار سریع آشنایی داشته باشید.

 

تاثیر کابل hdmi بر کیفیت تصویر چگونه است؟ در مطلب راهنمای خرید کابل HDMI به این پرسش پاسخ داده‌ایم.

 

کابل HDMI استاندارد

پایه‌ای‌ترین نوع کابل‌های HDMI همین دسته استاندارد هستند که سرعتی برابر با 75 مگاهرتز دارند و می‌توانند سیگنال‌های رزولوشن HD و FHD را منتقل کنند. خرید این دسته تنها در صورتی به شما پیشنهاد می‌‌شود که یک تلویزیون نسبتا قدیمی داشته باشید و بخواهید به صورت بسیار ساده یک محتوا را مشاهده کنید.

کابل HDMI استاندارد

کابل HDMI پر سرعت

سرعت کابل HDMI پر سرعت حدود 4.5 برابر مدل قبلی و برابر با 340 مگاهرتز است. این کابل‌ها می‌توانند رزولوشن FHD را با نرخ نوسازی 60 هرتز و رزولوشن 4K را با نرخ نوسازی 30 فریم بر ثانیه به نمایش دربیاورند. در این دسته‌بندی کابل‌های پر سرعت مرغوب هم داریم که پهنای باند بالاتری دارد و می‌تواند رزولوشن 4K را با نرخ نوسازی 60 هرتزی به نمایش بگذارد. برای اکثر کاربران و حتی بسیاری از گیمرهای معمولی همین کابل HDMI پر سرعت بهترین گزینه برای خرید است.

کابل HDMI بسیار سریع

اگر به دنبال بهترین کابل HDMI برای ps4 یا هر محصول دیگری هستید و بالاترین کیفیت ممکن را می‌خواهید باید HDMI بسیار سریع خریداری کنید. این کابل‌ها پهنای باند 48 گیگابایت بر ثانیه دارند و می‌توانند رزولوشن 4K و 8K را با نرخ نوسازی 120 هرتزی به نمایش دربیاورند. اگر اهل بازی کردن هستید و یا به طور کلی بهترین کابل HDMI برای خرید را می‌خواهید پیشنهاد می‌کنیم از این دسته‌بندی خرید کنید.

 

بهترین مارک کابل hdmi کدام است؟

معرفی بهترین برند کابل hdmi 

 

بهترین کابل‌های HDMI برای خرید

در ادامه این بخش به معرفی بهترین‌ کابل‌ها برای خرید از جمله بهترین کابل HDMI برای تلویزیون 4k خواهیم پرداخت.

کابل HDMI باسئوس مدل CAKSX-D0G

کابل HDMI باسئوس مدل CAKSX-D0G

برند باسئوس در زمینه لوازم جانبی فعالیت می‌کند و به طور کلی محصولات باکیفیتی هم دارد و به نسبت قیمت کیفیت مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مدل CAKSX-D0G از باسئوس از رزولوشن 4K تا 60 هرتز پشتیبانی می‌کند و از نظر نسخه هم HDMI 2.0 است (جدیدترین نسخه 2.1 است). این سیم از جنس نایلون درهم‌تنیده ساخته شده و به همین دلیل هم در برابر کشیده شدن و خمیدگی مقاومت بالایی دارد. این کابل می‌تواند برای اکثر کاربران گزینه بسیار خوب و ایده‌آلی باشد و اگر به نرخ نوسازی بیشتر 60 یا رزولوشن بیشتر 4K نیاز ندارید حتما این مدل را برای خرید جزو گزینه‌ها قرار دهید.

مشخصات کابل HDMI باسئوس مدل CAKSX-D0G
حداکثر رزولوشن 4K، نسخه 2.0
سایر ویژگی‌ها طول عمر بالا

کابل HDMI آمازون بیسیکس مدل HDMI to HDMI

شرکت آمازون را به طور حتم می‌شناسید و می‌دانید که این برند محصولات مختلف را به تمام نقاط جهان ارسال می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان به حساب می‌آید.

کابل HDMI آمازون بیسیکس مدل HDMI to HDMI

آمازون بیسیکس یکی از زیربرندهای آمازون است که در زمینه تولید محصولات مختلف فعالیت می‌کند و کابل HDMI نیز یکی از لوازم جانبی است که تولید می‌کند. این مدل مانند کابل HDMI‌ قبلی در دسته‌بندی ‘’پرسرعت’’ قرار می‌گیرد و می‌تواند تا رزولوشن 4K را به نمایش دربیاورد. این محصول از Ethernet هم پشتیبانی می‌کند که یک مزیت به حساب می‌آید. اگر در پی بهترین کابل HDMI 4k هستید به طور حتم خرید این مدل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مشخصات کابل HDMI آمازون بیسیکس مدل HDMI to HDMI
حداکثر رزولوشن 4K، نسخه 2.0
سایر ویژگی‌ها پشتیبانی از سیگنال Ethernet

کابل HDMI یوگرین مدل HD104 10107

برند یوگرین یک سازنده چینی است که در زمینه تولید لوازم جانبی از جمله‌ کابل‌های مختلف و HDMI سابقه خوب و درخشانی دارد و به راحتی می‌توان به کیفیت و کارایی آن اعتماد کرد.

کابل HDMI یوگرین مدل HD104 10107

این کابل HDMI تا رزولوشن 4K را می‌تواند نمایش دهد و در دسته‌بندی کابل پرسرعت قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که این مدل توانایی پخش محتوای 3D را هم دارد. از دیگر ویژگی‌های این کابل می‌توان به کیفیت ساخت خوب، مقاومت در برابر خم شدن و ساخته‌شده از متریال PVC اشاره کرد.

مشخصات کابل HDMI یوگرین مدل HD104 10107
حداکثر رزولوشن 4K، نسخه 2.0
سایر ویژگی‌ها پشتیبانی از محتوای 3D

کابل HDMI شیائومی مدل XY-H-15

شیائومی به واسطه تولید محصولات باکیفیت و در عین حال خوش‌قیمت توانسته در مدتی بسیار کم بخش زیادی از بازارهای جهانی از جمله بازار ایران را به خود اختصاص دهد.

کابل HDMI شیائومی مدل XY-H-15

این کابل HDMI از شیائومی مانند همه مدل‌های بالا توانایی نمایش رزولوشن 4K را دارد و خوشبختانه می‌تواند محتوای سه بعدی یا همان 3D را هم نمایش دهد. کیفیت ساخت این کابل خوب است و برای روکش کانکتورها از فلز استفاده شده است. همه این موارد باعث می‌شود تا این مدل از شیائومی را یکی از بهترین کابل HDMI برای ps4 در نظر بگیریم.

مشخصات کابل HDMI شیائومی مدل XY-H-15
حداکثر رزولوشن 4K، نسخه 2.0
سایر ویژگی‌ها پشتیبانی از محتوای 3D

کابل HDMI مک دودو مدل CA-718

اولین ویژگی که با در دست گرفتن این کابل متوجه آن خواهید شد کیفیت ساخت بالای آن است. همان‌طور که روی خود کابل هم نوشته شده، این محصول می‌تواند دیتاها را تا رزولوشن 4K انتقال دهد.

کابل HDMI مک دودو مدل CA-718

نسل این مدل HDMI 2.0 است و مک دودو هم برای لایه خروجی سیم و هم برای لایه‌های درونی از متریال باکیفیتی استفاده کرده است.

مشخصات کابل HDMI مک دودو مدل CA-718
حداکثر رزولوشن 4K، نسخه 2.0
سایر ویژگی‌ها متریال باکیفیت

کابل HDMI شارک مدل 4K

اگر یک کابل HDMI می‌خواهید که از رزولوشن 4K پشتیبانی کند و در عین حال قیمت بالایی هم نداشته باشد پیشنهاد می‌کنیم به سراغ این کابل از شارک بروید. این مدل ورژن HDMI 2.0 است و امکان پخش تصاویر 3D و انتقال سیگنال‌های Ethernet برای آن در نظر گرفته شده است.

کابل HDMI شارک مدل 4K

این محصول دارای روکش فویل آلومینیوم و همچنین کانکتور با پوشش طلا 24 عیار است که باعث می‌شود کیفیت ساخت کلی آن را بالا بدانیم.

مشخصات کابل HDMI شارک مدل 4K
حداکثر رزولوشن 4K، نسخه 2.0
سایر ویژگی‌ها پشتیبانی از سیگنال Ethernet

کابل HDMI تسکو مدل TC 70

تسکو یک برند ایرانی است که محصولات مختلف و متنوعی را تولید می‌کند. این کابل HDMI از تسکو با وجود قیمت بسیار مناسب از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند و مهم‌تر این که می‌تواند محتوای 3D را به نمایش دربیاورد و سیگنال Ethernet‌ را هم انتقال دهد.

کابل HDMI تسکو مدل TC 70

اگر به دنبال یک کابل اچ دی ام آی با قیمت پایین برای تلویزیون 4k خود هستید که عملکرد و کیفیت مناسبی داشته باشد حتما به خرید این مدل فکر کنید.

مشخصات کابل HDMI تسکو مدل TC 70
حداکثر رزولوشن 4K، نسخه 2.0
سایر ویژگی‌ها پشتیبانی از سیگنال Ethernet و محتوای 3D

سوالات متداول

کابل hdmi ارزان قیمت چی بخریم؟ کابل HDMI تسکو مدل TC 70 با وجود قیمت پایین از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند و می‌تواند محتوای 3D را به نمایش دربیاورد و سیگنال Ethernet‌ را هم انتقال دهد. اگر در پی یک کابل HDMI خوش قیمت و 4k هستید که عملکرد و کیفیت مناسبی داشته باشد این مدل مناسب شماست.

کابل hdmi خوب چی بخریم؟ اگر یک کابل HDMI خوب و باکیفیت می‌خواهید مدل‌هایی مانند کابل HDMI آمازون بیسیکس و کابل HDMI شیائومی مدل XY-H-15 می‌توانند گزینه‌های خوبی برای خرید باشند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/best-hdmi-cables/
ads
ads