داغ ترین ها :
هر آنچه از بازی Mortal Kombat 1 می‌دانیم

هر آنچه از بازی Mortal Kombat 1 می‌دانیم

جدیدترین بازی از مجموعه محبوب مورتال کمبت قرار است به زودی عرضه شود و تجربه‌ای پر از هیجان را برای گیمرها به ارمغان آورد. ما در این مقاله هر آنچه از بازی Mortal Kombat 1 می‌دانیم را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید.

کسی انتظارش را نداشت که در سال جاری میلادی شاهد عرضه نسخه‌ای جدید از فرنچایز Mortal Kombat باشد. در حال حاضر بالغ بر 4 سال است که از زمان انتشار بازی قبلی یعنی مورتال کمبت 11 می‌گذرد؛ اثری که بیش از 15 میلیون نسخه فروخت و به یکی از پرفروش‌ترین آثار مبارزه‌ای در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شد. پیش‌تر اکثر افراد انتظار داشتند که به زودی شاهد معرفی بازی Mortal Kombat 12 باشند تا بتوانند در آینده‌ای نزدیک آن را روی کنسول‌های نسل نهمی‌شان تجربه کنند. اما استودیو NetherRealm در حرکتی غیرقابل پیش‌بینی اعلام کرد که نسخه جدید قرار است یک ریبوت (Reboot) باشد. به لطف این اثر سازندگان قصد دارند به خط‌داستانی به هم ریخته اثر سر و سامانی بدهند.

پس از انتشار تریلر پر از خشونت و خون و خون‌ریزی از بازی Mortal Kombat 1، حالا این اثر به یکی از موردانتظارترین بازی‌های 2023 تبدیل شده است. استودیو NetherRealm سیستم مبارزات تازه‌ای را در این اثر معرفی می‌کند و قرار است در این اثر ما شاهد شخصیت‌های افسانه‌ای مجموعه باشیم که حالا رقبای جدید و پس‌زمینه داستانی متفاوتی دارند. هرچند این تمام تغییرات اعمال شده در نسخه پیش رو نیست و تیم ساخت قابلیت‌ها و ویژگی‌های دیگری نیز به بازی اضافه کرده‌اند. در ادامه ما بیشتر شما را با بازی مورتال کمبت 1 آشنا می‌کنیم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

برای خرید انواع کنسول بازی خانگی از فروشگاه تکنولایف دیدن کنید: قیمت کنسول بازی

 

تاریخ عرضه بازی Mortal Kombat 1

هر آنچه از بازی Mortal Kombat 1 می‌دانیم

بازی مورتال کمبت 1 قرار است در تاریخ 28 شهریور ماه (19 سپتامبر) عرضه شود. با تایید استودیو NetherRealm مشخص شده که نسخه دسترسی اولیه (Early Access) آن در تاریخ 23 شهریور ماه (14 سپتامبر) پیش از سایر کاربران در اختیار گیمرهایی قرار می‌گیرد که یکی از نسخه‌های Premium یا Kollector را خریداری کرده‌اند. علاوه بر این، تمام کسانی که بازی را پیش‌خرید کرده‌اند، می‌توانند در ماه آگوست نسخه بتای بسته را تجربه کنند.

پلتفرم‌های بازی مورتال کمبت 1

هر آنچه از بازی Mortal Kombat 1 می‌دانیم

بازی Mortal Kombat 1 قرار است برای کاربران پی سی، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و نینتندو سوییچ قرار بگیرد و متاسفانه خبری از عرضه این اثر برای کنسول‌های نسل قبل نیست. NetherRealm تایید کرده که توسعه‌دهندگان داخل خود استودیو روی نسخه‌های مربوط به کنسول‌های نهمی کار می‌کنند و توسعه سایر نسخه‌ها به دیگر استودیو‌ها سپرده شده است. در واقع استودیوهای Shiver Entertainment و Saber Interactive با خالقان بازی همکاری می‌کنند تا این اثر روی نینتندو سوییچ عملکرد خوبی داشته باشد. همچنین QLOC نیز وظیفه کار روی نسخه‌های Epic Games Store و Steam از بازی مورتال کمبت 1 را برعهده دارد.

پیش‌خرید بازی Mortal Kombat 1

هر آنچه از بازی Mortal Kombat 1 می‌دانیم

در زمان عرضه بازی مورتال کمبت 1 سه نسخه مختلف در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. باید اشاره کنیم که برخی کاربران شاید بهتر باشد زودتر سفارش خود را ثبت کنند، چرا که نسخه‌ی فیزیکی بازی محدود است و احتمال دارد تاخیر در سفارش مانع از دسترسی به آن شود. یکی دیگر از مزایای پیش‌خرید این است که گیمرها در این حالت به شخصیت شنگ سونگ (Shang Tsung) به عنوان یک کاراکتر قابل‌بازی دسترسی خواهند داشت. در ادامه ما به صورت کامل به ویژگی‌های هر سه نسخه بازی اشاره می‌کنیم.

  • نسخه استاندارد: این نسخه با قیمت 69.99 دلار در دسترس قرار دارد و به شما امکان تجربه نسخه بتا در ماه آگوست را خواهد داد. همچنین شخصیت شنگ سونگ نیز برای این دست از خریداران قابل‌بازی خواهد بود.
  • نسخه پرمیوم: این نسخه 109.99 دلاری تمام ویژگی‌های نسخه استاندارد را دارد و علاوه بر آن بازی را 5 روز زودتر در اختیارتان قرار می‌دهد. از دیگر مزایای نسخه پرمیوم می‌توان به دسترسی به 1250 دراگون کریستال (Dragon Krystal) – ارز درون‌بازی – Kombat Pack اشاره کرد که اسکین ژان-کلود ون دام (Jean-Claude Van Damme) را برای جانی کیج (Johnny Cage) در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این، شما به 6 کاراکتر قابل‌بازی جدید و 5 مبارز Kameo نیز دسترسی خواهید داشت.
  • نسخه کالکتور: نسخه کالکتور گران‌قیمت‌تر از سایر نسخه‌ها است و با برچسب قیمتی 249.99 دلاری در دسترس گیمرها قرار می‌گیرد و فقط کاربران پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس قادر به تهیه آن هستند. این نسخه فیزیکی محدود تمام ویژگی‌های موجود در نسخه پرمیوم را دارا بوده و علاوه بر آن‌ها با یک مجسمه 5 اینچی از لیو کانگ همراه است. اسکین مخصوص برای لیو کانگ (Liu Kang)، سه آرت پرینت انحصاری، یک کیس باکیفیت و 1450 دراگون کریستال هم دیگر مواردی هستند که در اختیار خریداران نسخه کالکتور قرار می‌گیرند.

 

اگر طرفدار بازی های کامپیوتر هستید، سری برنامه های زیر را از دست ندهید:
پادکست بازی

 

گیم‌پلی بازی مورتال کمبت 1

هر آنچه از بازی Mortal Kombat 1 می‌دانیم

اولین چیزی که قائدتا از گیم‌پلی بازی Mortal Kombat 1 می‌توان انتظار داشت، ارائه صحنه‌های پر از خشونت وحشیانه و خون و خون‌ریزی است. سازندگان حسابی تلاش کرده‌اند که با نمایش Fatalityها موجب شوند دل و روده‌تان به هم بپیچد. اما جدای از این ویژگی‌های جدایی‌ناپذیر مجموعه مورتال کمبت، باید به سراغ بررسی گیم‌پلی آن برویم و ببینیم در این نسخه چه تغییراتی اعمال شده است.

در نگاه اول به نظر می‌رسد بخش گیم‌پلی در این اثر تفاوت چندانی با Mortal Kombat 11 ندارد؛ اما باید گفت که تیم سازنده از این شباهت‌ها به شکلی هوشمندانه بهره گرفته است. حالا حرکات شاید تقریبا مشابه نسخه قبل باشد، اما ترکیب آن‌ها برای کومبو (Combo) زدن تجربه‌ای تازه را برای گیمرها خلق می‌کند و نبردها را حسابی پر زد و خورد و مهیج خواهد کرد. محیط غنی و محل مبارزه پرجزئیات، مدل‌سازی زیبای کاراکترها و صحنه‌های سینمایی چشم‌نواز مواردی هستند که باعث می‌شوند با احترام به تیم ساخت اثر نگاه کنیم.

مدیر ارشد بخش خلاقیت استودیو می‌گوید که بازی مورتال کمبت 1، شروعی تازه برای فرنچایز است. اد بون (Ed Boon)، خالق مجموعه، هم اشاره کرده که این اثر خط‌داستانی منحصر به فردی خواهد داشت و شخصیت‌های کلاسیک را به شکلی دیگر معرفی خواهد کرد. حال که از شخصیت‌های کلاسیک مجموعه صحبت به میان آمد، بد نیست اشاره کنیم که برخی از آن‌ها در تریلرهای نمایش داده شده حضور داشتند.

کاراکترهای بازی Mortal Kombat 1

هر آنچه از بازی Mortal Kombat 1 می‌دانیم

استودیو NetherRealm نام 9 شخصیت را که حضورشان در بازی مورتال کومبت 1 تایید شده و در تریلرها حضور داشته‌اند را اعلام کرده است. سازندگان وعده داده‌اند که این نسخه قرار است به سبکی جدید این کاراکترها را به شما معرفی کند. هرچند آن‌ها برای داستان‌ها پیش‌زمینه‌ای و سبک مبارزه‌ای‌شان احترام قائل بوده‌اند و تلاش نکرده‌اند از صرف آن‌ها را معرفی کنند. با نزدیک شدن به اواخر شهریور ماه باید انتظار معرفی شدن شخصیت‌های بیشتری را داشته باشید. بد نیست یادآوری کنیم که بازی Mortal Kombat 11 در سال 2019 با 25 کاراکتر عرضه شد و در ادامه تعداد شخصیت‌های آن به 37 مورد افزایش پیدا کرد. در ادامه لیستی از کاراکترهایی آورده‌ایم که حضورشان در بازی Mortal Kombat 1 تایید شده است:

  • جانی کیج
  • کنشی (Kenshi)
  • کیتانا (Kitana)
  • کونگ لائو (Kung Lao)
  • لیو کانگ
  • ملینا (Mileena)
  • ریدن (Raiden)
  • اسکورپین (Scorpion)
  • شنگ سونگ
  • ساب زیرو (Sub-Zero)

 

داستان بازی دیابلو 4 چیست:
بررسی بازی diablo 4

 

سیستم مبارزه بازی مورتال کمبت 1

هر آنچه از بازی Mortal Kombat 1 می‌دانیم

استودیو NetherRealm به لطف سیستم Kameo Fighter راه و روشی جدید را برای تجربه بخش مبارزات بازی Mortal Kombat 1 معرفی کرده است. اد بون می‌گوید که این سیستم به گیمرها اجازه می‌دهد با بهره بردن از یک شخصیت جدا از کاراکتر قابل بازی‌شان، در نبردها عملکرد موثرتری داشته باشند. در واقع این یعنی شما می‌توانید پیش از شروع نبرد، پس از انتخاب شخصیت اصلی، دست به انتخاب یک کاراکتر دیگر بزنید که Kameo Fighter نامیده می‌شود. این شخصیت‌ها در حین نبرد قابل احضار هستند و می‌توانند به شما در مبارزات کمک کنند.

در واقع گیمرها می‌توانند با انتخاب شخصیتی مثل اسکورپین، از قابلیت‌های کاراکترهایی نظیر گورو (Goro) یا سونیا بلید (Sonya Blade) نیز بهره ببرند. در واقع Kameo Fighterها نقش تیم پشتیبانی را در نبردها برعهده خواهند داشت. شما با استفاده از کلیدهای مختلف می‌توانید حرکات گوناگونی را روی حریف پیاده کنید. همچنین این شخصیت‌ها در دفاع و Fatality نیز می‌توانند نقش ایفا کنند. البته نباید فراموش کنید که استفاده از آن‌ها محدودیت دارد و این طور نیست که همیشه به آن‌ها دسترسی داشته باشید. در ادامه لیست Kameo Fighterهایی که حضورشان در بازی تایید شده است را آورده‌ایم:

  • گورو
  • کینو (Kano)
  • کونگ لائو
  • جکس (Jax)
  • اسکورپین
  • سونیا بلید
  • استرایکر (Stryker)
  • ساب زیرو

حضور ژان-کلود ون دام

هر آنچه از بازی Mortal Kombat 1 می‌دانیم

سازندگان توانسته‌اند در بازی مورتال کمبت 1 به همکاری با برخی از صداپیشه‌های مهم بپردازند که یکی از آن‌ها ژان-کلود ون دام افسانه‌ای است. در رویداد Summer Game Fest 2023 مشخص شد که شما می‌توانید اسکین این هنرمند مشهور را به جای جانی کیج استفاده کنید و همه کارهای خشونت‌بار را با چهره ون دام انجام دهید. پس انتظار این را داشته باشید که ببینید ون دام در حال قطع سر یک شخصیت و از هم دریدن ستون فقرات‌اش است. این رویایی بود که اد بون، موسس استودیو NetherRealm، از زمان عرضه نسخه اول در سال 1992 در سر می‌پروراند. حالا پس از گذشت بیش از 2 دهه رویای او به حقیقت بدل شده است.

 

بهترین بازی های ترسناک اندروید:
بازی ترسناک

 

سیستم مورد نیاز بازی Mortal Kombat 1

هر آنچه از بازی Mortal Kombat 1 می‌دانیم

استودیو NetherRealm سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی مورتال کمبت 1 روی پی سی را اعلام کرده است. پس اگر می‌خواهید این بازی پر از خشونت را با بهترین کیفیت تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر دست به تهیه قطعات ذکر شده در قسمت سیستم پیشنهادی بزنید. یکی از مهم‌ترین نکات درباره این بازی روی کامپیوترهای شخصی این است که کاربران باید برای نصب بازی حداقل 100 گیگابایت فضای خالی داشته باشند.

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم‌عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیتی
  • پردازنده: Intel Core i5-6600 / AMD Ryzen 3 3100 or Ryzen 5 2600
  • رم: 8 گیگابایت
  • گرافیک: Nvidia GeForce GTX 980 / AMD Radeon RX 470 / Intel Arc A750
  • دایرکت‌ایکس: نسخه 12
  • فضای مورد نیاز: 100 گیگابایت

سیستم پیشنهادی

  • سیستم‌عامل: ویندوز 10 64 بیتی / ویندوز 11
  • پردازنده: Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 5 3600X
  • رم: 8 گیگابایت
  • گرافیک: Nvidia GeForce GTX 1080 Ti / AMD Radeon RX 5700 XT / Intel Arc A770
  • دایرکت‌ایکس: نسخه 12
  • فضای مورد نیاز: 100 گیگابایت

این بود هرآنچه از بازی Mortal Kombat 1 می‌دانستیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر شما درباره بازی مورتال کمبت 1 چیست؟ نظرتان درباره ریبوت‌های متعدد این مجموعه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/everything-we-need-to-know-mortal-kombat/
ads
ads