داغ ترین ها :
پتنت جدید سونی موجب بهبود عملکرد ری تریسینگ روی پلی استیشن 5 می‌شود

پتنت جدید سونی موجب بهبود عملکرد ری تریسینگ روی پلی استیشن 5 می‌شود

این پتنت که به مارک سرنی (Mark Cerny)، مهندس و معمار ارشد کنسول پلی استیشن 5، نسبت داده شده است، موجب بهبود عملکرد رهگیری پرتو (Ray Tracing) در PS5 خواهد شد. این موضوع می‌تواند تاثیر خوبی روی بازی‌های ویدیویی بگذارد و تجربه بهتری را به کاربران ارائه دهد. با ادامه این خبر همراه تکنولایف باشید.

ری تریسینگ که مدت‌های زیادی در انحصار پی سی قرار داشت، بالاخره با معرفی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس در اواخر سال 2020، به دنیای کنسول‌های خانگی راه پیدا کرد. حال به نظر می‌رسد که با پتنت تازه‌ای که سونی (Sony) آن را به ثبت رسانده، قرار است بهبودهایی نیز در آن روی PS5 ببینیم.

بهبود Ray Tracing با پتنت جدید سونی

کاربری با آیدی @Onion00048 در توییتر اظهار کرده که سونی پتنت جدیدی را توسط مارک سرنی که مهندس و معمار ارشد کنسول پلی استیشن 5 محسوب می‌شود، ثبت کرده است. از این پتنت با عبارت «سیستم و راهی برای بهبود ری تریسینگ» یاد شده و در کنار آن به عبارت «عملکرد ناهمگام و تبدیل پرتو» نیز اشاره شده است.

تا به حال قابلیت ری تریسینگ روی چندین بازی از کنسول پلی استیشن 5 اعمال شده، اما این موضوع معمولا به قیمت کاهش نرخ فریم تمام می‌شود. در ادامه توضیحاتی درباره این پتنت ذکر شده که به این شرح است: «این استراتژی پردازشی می‌تواند موجب بهبود چشم‌گیر سرعت رهگیری پرتو شود، چرا که برنامه شیدر (Shader) فقط به بررسی برخورد خواهد پرداخت.»

همان‌طور که می‌دانید پتنت‌ها لزوما دلیل محکمی برای این نیستند که ما در نهایت نتیجه‌ای که فکر می‌کنیم را ببینیم. حتی مشخص نیست که چه زمانی این تغییرات اعمال می‌شود و شاید این اتفاق به این زودی‌ها به وقوع نپیوندد.

با این حال از این خبر می‌توان فهمید که سونی در حال کار روی تکنولوژی‌هایی نظیر ری تریسنیگ است تا بتواند در نهایت عملکرد بازی‌های‌اش را بهبود بخشیده و تجربه بهتری را برای کاربران به ارمغان آورد. حال فقط باید صبر کنیم تا ببینیم آیا به این زودی‌ها شاید اعمال این تغییرات و بهبود وضعیت ری تریسینگ در پلی استیشن 5 خواهیم بود یا نه. در نهایت باید بگوییم که چنین تغییراتی ارزش صبر کردن و انتظار کشیدن را دارند.

این بود خبر ثبت پتنت جدید سونی که مربوط به بهبود ری تریسینگ است. نظر شما درباره این تغییرات چیست؟ آیا منتظر بهبود شرایط رهگیری پرتو هستید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBolt

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/new-ps5-patent-potentially-points-to-accelerated-ray-tracing/
ads
ads