داغ ترین ها :
سونی به دنبال آوردن سرویس PS Now به گوشی‌های هوشمند بوده است

سونی به دنبال آوردن سرویس PS Now به گوشی‌های هوشمند بوده است

گزارش‌های منتشر شده اشاره دارند که سونی می‌خواسته سرویس PS Now برای موبایل به خصوص پلتفرم iOS بیاورد، اما به دلایلی نامشخص چنین اتفاقی رخ نداده است.

اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد سونی در سال ۲۰۱۷ در نظر داشته سرویس استریم بازی PS Now برای موبایل عرضه کند. چنین اقدامی می‌توانست بزرگ‌ترین اقدامی باشد که سونی در مورد سرویس PS Now انجام می‌دهد. با این حال، مقام‌های سونی در نظر گرفتند که مسیر سرویس استریم بازی خود را تغییر داده و آن را به کنسول‌های پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵ و کامپیوتر محدود سازند.

 

لیست امروز جدیدترین گوشی های هوشمند را در سایت تکنولایف ببنید: قیمت گوشی

 

البته تا پیش از سال ۲۰۱۷ می‌شد بازی‌های پی استیشن ۲ و ۳ را روی تلویزیون‌های هوشمند، پلیرهای بلو-ری، پلی استیشن ۳ و PS Vita تجربه کرد، اما سونی تصمیم گرفت که ارائه‌ی خدمات PS Now به این پلتفرم‌ها متوقف شود. در حال حاضر کاربران می‌توانند به محتوای سرویس پی اس ناو به‌صورت FHD نیز دسترسی داشته باشند. اما شرکت ژاپنی هیچگاه سرویس استریم خود را برای اندروید، iOS یا مک عرضه نکرد.

حال، گزارش‌هایی منتشر شده که اپل از برنامه‌های شرکت ژاپنی پیش از تغییر آن مطلع بوده است. درواقع شرکت ژاپنی می‌خواسته سرویس PS Now را به iOS بیاورد. به این صورت که کاربران بتوانند به بیش از ۴۵۰ بازی پلی استیشن ۳ دسترسی داشته باشند و در آینده نیز بازی‌های پلی استیشن ۴ به آن افزوده شود.

دلیل اینکه چرا سیاست‌های سونی تغییر یافته است، مشخص نیست، اما آنچه می‌دانیم عدم وجود برنامه‌ای برای ارائه‌ی سرویس استریم بازی PS Now به گوشی‌های هوشمند خواهد بود. البته باید تا زمان معرفی پروژه‌ی پلی استیشن اسپارتاکوس صبر کرده و ببینیم که سونی چه برنامه‌هایی برای رقابت با مایکروسافت و سرویس‌های متعدد آن ازجمله ایکس کلاد دارد؛ سرویسی که اجازه می‌دهد به بازی‌های موجود در گیم پس به‌صورت استریم دسترسی داشته و آن‌ها را روی گوشی هوشمند تجربه کرد.

در این بین، آنچه گزارش در اختیارمان قرار می‌دهد، اضافه شدن سرویس PS Now به پلتفرم iOS به درخواست اپل بوده است. درواقع کوپرتینویی‌ها به دنبال ارائه‌ی سرویسی برای استریم بازی بود و به همین منظور با ۳۰ استودیوی برتر در زمینه‌ی ساخت بازی‌های ویدئویی وارد مذاکره شده بود. هدف اپل نیز ارائه‌ی سرویسی بود که تعداد قابل توجهی بازی را در اختیار کاربران قرار دهد که بعد‌ها با نام اپل آرکید معرفی شد.

 

 

در حال حاضر رقیب اصلی سونی در بازار استریم بازی‌های ویدئویی را می‌توان مایکروسافت نامید، اما سونی می‌خواهد نه‌تنها حضور خود در این بازار پرمنفعت را بیشتر کند، بلکه رقابت جدی‌تری با ردموندی‌ها داشته باشد. برای رسیدن به چنین هدفی نیز شرکت ژاپنی می‌خواهد آرشیو بزرگی از بازی‌های پلی استیشن ۱، PSP و پلی استیشن ۵ را به سرویس استریم خود اضافه کند. البته انتظار می‌رود که نام سرویس نیز از PS Now به نام دیگری تغییر یابد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/ps-now-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84/
ads
ads