داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11؛ یک گوشی با دو نام؟

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11؛ یک گوشی با دو نام؟

اگر ترجیح شما در خرید گوشی برند محبوب و پرطرفدار سامسونگ باشد و همچنین قصد نداشته باشید بودجه خیلی زیادی را برای خرید گوشی اختصاص دهید باید به سراغ محصولات اقتصادی این برند کره‌ای بروید. به همین دلیل هم در این مطلب قصد داریم دو گوشی اقتصادی از سامسونگ یعنی گلکسی A11 و گلکسی M11 را به طور کامل و جامع با یکدیگر مقایسه کنیم تا در نهایت محصول برتر با ارزش خرید بیشتر مشخص شود. اگر قصد خرید گوشی اقتصادی از سامسونگ را دارید در ادامه حتما همراه تکنولایف باشید. قبل از مقایسه A11 با M11 بد نیست نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت افزاری این دو گوشی سامسونگ؛

گوشی گلکسی A11 گلکسی M11
تاریخ معرفی اسفند ۹۸ فروردین ۹۹
ابعاد ۱۶۱.۴ در ۷۶.۳ در ۸ میلی‌متر ۱۶۱.۴ در ۷۶.۳ در ۹ میلی‌متر
وزن ۱۷۷ گرم ۱۹۷ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۴ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۴ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 450 اسنپدراگون 450
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت ۳۲ و ۶۴ گیگابایت
رم ۲ و ۳ و ۴ گیگابایت  ۳ و ۴ گیگابایت
دوربین پشت ۱۳ مگاپیکسل اصلی

۵ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۱۳ مگاپیکسل اصلی

۵ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۸ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ۱۵ وات
رنگ آبی، مشکی و قرمز و سبز آبی، مشکی و بنفش

مقایسه گوشی A11 با M11 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

زمانی که به این دو گوشی نگاه کنید متوجه شباهت بسیار زیاد آن‌ها به هم خواهید شد و به نوعی می‌توانیم این دو کهکشانی را دوقلو به حساب بیاوریم. اما دو تفاوت کلی بین این دو گوشی وجود دارد که هر کدام را در ادامه شرح خواهیم داد.

گلکسی M11 وزن و ضخامت بیشتری به نسبت A11 دارد و همین باعث می‌شود در هنگام استفاده A11 ارگونومی بهتری داشته باشد و با یک دست راحت‌تر بتوان این کهکشانی را کنترل کرد.مقایسه گوشی A11 با M11

تفاوت دوم به قاب پشتی و طراحی آن بازمی‌گردد، جایی که گلکسی A11 از طراحی براق بهره می‌برد و کره‌ای‌ها برای M11‌ طراحی مات را ترجیح داده‌اند. این قاب مات باعث می‌شود در دست گرفتن M11 حس بهتری داشته باشد و همچنین بهتر به کف دست بچسبند و در نهایت کمتر هم اثر انگشت را به خود جذب کند.

در دیگر موارد دو گوشی دقیقا مشابه هستند. هر دو گوشی در میانه‌ی قاب پشتی حسگر اثر انگشت را دارند و در پایین قاب لوگوی سامسونگ به چشم می‌آید و بخش بالا سمت چپ هم میزبان دوربین‌ها با چیدمان زیر هم است.مقایسه گلکسی M11 با A11

به سراغ فریم پلاستیکی اطراف دو گوشی برویم، جایی که در سمت راست A11 و M11 دکمه‌های پاور و ولوم، در بالا جک ۳.۵ میلی متری صدا و میکروفون دوم، در سمت چپ خشاب سیم کارت و در پایین اسپیکر، میکروفون اصلی و درگاه Type C دیده می‌شود.مقایسه گلکسی m11 با a11

بخش جلویی دو کهکشانی هم به طور کامل مشابه بوده و حتی هر دو از نسبت نمایشگر به بدنه‌ی یکسان و معادل با ۸۱.۶ درصد استفاده می‌کنند. دوربین سلفی هر دو گوشی درون یک پانچ هول کوچک در بالا سمت چپ قرار گرفته و اسپیکر هم در منتها الیه بالایی دیده می‌شود.Galaxy M11 vs Galaxy A11

گلکسی M11 در سه رنگ بنفش، آبی و مشکی ساخته شده و از طرفی A11 در چهار رنگ قرمز، سفید، مشکی و آبی در دسترس قرار دارد. این بخش طبیعتا برنده‌ای نخواهد داشت و دو گوشی شرایط مشابهی دارند.

 

قیمت گوشی A11 سامسونگ

 

مقایسه A11 با M11 از نظر صفحه نمایش

در ابتدا باید در نظر داشته باشید که با دو گوشی اقتصادی در بازه‌ی قیمتی ارزان قیمت مواجه هستیم و طبیعتا نباید انتظار نمایشگرهای سوپر امولد دیگر گوشی‌های بالارده سامسونگ را داشته باشیم و باید انتظارات را در حد قیمت دستگاه پایین بیاوریم.

گلکسی A11 از یک پنل IPS با اندازه‌ی ۶.۴ اینچی استفاده می‌کند که برای آن رزولوشن ۱۵۶۰×۷۲۰ در نظر گرفته شده و در نتیجه تراکم ۲۶۸ پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. در این پنل خبری از نرخ نوسازی بالا نیست و باید به نرخ نوسازی ۶۰ هرتز معمول افاقه کنید.مقایسه A11 با M11 از نظر صفحه نمایش

از طرف دیگر دقیقا گلکسی M11 نیز نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع IPS LCD دارد و رزولوشن در نظر گرفته شده برای آن HD+ است و در نتیجه تراکم مشابهی با برادر خود یعنی ۲۶۸ پیکسلی بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این گوشی هم نرخ نوسازی ۶۰ هرتز دارد.

همان طور که از مشخصات می‌توان برداشت کرد کیفیت هر دو نمایشگر دقیقا یکسان است. این دو صفحه نمایش کیفیتی بیسیک دارند و نمی‌توان آن‌ها را چندان باکیفیت دانست.

 

با برند ریلمی و محصولات خوش قیمت آن بیشتر آشنا شوید:
بهترین گوشی های ریلمی ۲۰۲۱

 

مقایسه گوشی m11 با A11

نوشته‌ها و محتوای مختلف با کیفیت قابل قبولی به نمایش گذاشته می‌شوند اما شارپنس مطابق انتظار چندان عالی نیست. البته که هنگام کار با این دو گوشی نمایشگر شما را آزار نخواهد داد و با این بخش به مشکل نخواهید خورد.مقایسه گلکسی m11 با a11

البته این بدین معنا نیست که نمایشگر این دو گوشی بد است و شرکت سازنده به دلیل قیمت کمتر محصول مجبور است از پنل با رزولوشن کمتر استفاده کند. از طرفی اندازه‌ی این دو نمایشگر نسبتا بزرگ است و شما می‌توانید محتوا را با اندازه‌ی مناسبی در این پنل‌ها تماشا کنید.

از نظر روشنایی نیز هر دو گوشی شرایط تقریبا یکسانی دارند. روشنایی این دو نمایشگر برای مشاهده‌ی محتوا زیر نور مستقیم خورشید چندان عالی نیست و در برخی از مواقع با دشواری مواجه خواهید شد.مقایسه گوشی m11 با a11

به طور کلی در بخش نمایشگر نمی‌توان یکی از این دو کهکشانی را برتر از دیگری دانست و هر دو در یک سطح قرار می‌گیرند.

 

راه شناسایی گوشی نو از دست دوم چیست؟ مطلب زیر را از دست ندهید:
تشخیص گوشی نو از کارکرده

 

مقایسه A11 با M11 از نظر اسپیکر

سامسونگ در گوشی‌های پرچمدار خود به سراغ AKG می‌رود و از اسپیکرهای این شرکت مشهور استفاده می‌کند اما حتی در گوشی‌های میانرده هم خبری از این اسپیکرها نیست چه برسد به گوشی‌های اقتصادی این شرکت.مقایسه A11 با M11 از نظر اسپیکر

هر یک از این دو گوشی اسپیکری تکی در لبه‌ی پایینی دارند. این اسپیکر تکی چه از نظر بلندی صدا و چه از نظر کیفیت در سطح کاملا معمولی و حتی پایینی قرار می‌گیرد و اصلا نباید انتظار زیادی از این اسپیکرها داشته باشید.

صدای به گوش رسیده از این اسپیکرها چندان شفاف نیست و کمی تیز است و به علاوه هرچقدر که ولوم را افزایش دهید صدا بی کیفیت‌تر می‌شود.

 

مقایسه تخصصی انواع گوشی هوشمند را در مجله خبری تکنولایف بخوانید.
مقایسه گلکسی A11‌ با گلکسی A20s سامسونگ

 

مقایسه A11 با M11 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

هر دو گوشی در حال حاضر از رابط کاربری One Ui 3.1 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند و احتمال دارد که آپدیت جدید هم برای این دو گوشی در دسترس قرار بگیرد و به این ترتیب بین این دو گوشی در بخش رابط کاربری هیج تفاوتی وجود ندارد.

رابط کاربری سامسونگ عملکرد بسیار خوبی دارد و امکانات بسیار زیادی را برای کهکشانی‌های کره‌ای‌ها به ارمغان می‌آورد. این رابط کاربری تقریبا به بلوغ رسیده و پایداری خوبی در عملکرد آن دیده می‌شود. شما می‌توانید بخش‌های مختلف این رابط کاربری را بسته به سلیقه خود شخصی سازی کنید و یا ابعاد ایکون‌ها را تغییر دهید.

سامسونگ در امر بروزرسانی‌ها نیز بهتر از قبل شده و در حال حاضر چند وقت یک بار برای رابط کاربری خود بروزرسانی‌های امنیتی را عرضه می‌کند تا این محصولات در برابر مشکلات احتمالی ایمن شوند.

مقایسه A11 با M11 از نظر عملکرد سخت افزاری

گلکسی A11 و گلکسی M11 هر دو از تراشه‌ی ۱۴ نانومتری اسنپدراگون 450 قدرت می‌گیرند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی (هشت هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی Adreno 506 دارد. عملکرد پردازشی این تراشه چندان خوب نیست و باید گفت که با تراشه‌ی نسبتا ضعیفی روبرو هستیم.

قدرت سخت افزاری این دو گوشی برای اجرای برنامه‌های معمولی و کاربری روزانه کافی به نظر می‌‌رسد، هر چند که در این بخش هم نباید انتظار سرعت بالایی در اجرا شدن برنامه‌ها داشته باشید، اما در زمینه بازی و کارهای سنگین‌تر اصلا نمی‌توان به روی قدرت این محصول حساب باز کرد.

در واقع باید بدانید که با دو گوشی اقتصادی روبرو هستیم و نمی‌توانیم انتظار توان پردازشی خیلی زیادی از این گوشی‌ها داشته باشیم و دو کهکشانی در واقع برای انجام کارهای ساده مانند چک کردن شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های سبک و ساده ساخته شده‌اند و برای انجام کارهای سنگین‌تر باید به سراغ گوشی‌هایی با تراشه‌های قوی‌تر بروید.

هر دو کهکشانی نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی حافظه داخلی دارند و گلکسی M11 از دو نسخه ۳ و ۴ گیگابایتی حافظه رم بهره می‌برد در صورتی که نسخه‌های حافظه رم A11 به ترتیب ۲، ۳ و ۴ گیگابایت هستند. شما می‌توانید با افزودن کارت حافظه جانبی به حافظه‌ی داخلی این دو گوشی بیفزایید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید این دو گوشی را دارید و می‌خواهید محصول عملکرد روان‌تری داشته باشید به سراغ نسخه با رم ۳ یا ۴ گیگابایتی بروید.

در نهایت باید گفت این بخش برنده‌ای ندارد و هر دو گوشی اقتصادی از تراشه‌ای نسبتا ضعیف و یکسان استفاده می‌کنند.

 

 

مقایسه A11 با M11 از نظر باتری و امنیت

در بخش اول گفتیم که گلکسی M11 وزن و ضخامت بیشتری دارد و حالا در این قسمت بهتر متوجه دلیل این موضوع می‌شوید. گلکسی A11 یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارد که برای رزولوشن پایین نمایشگر و همچنین سخت افزار نه چندان قوی ظرفیت بسیار مناسبی به حساب می‌آید و در عمل هم می‌تواند بین ۱.۵ تا ۲ روز در صورت استفاده عادی دوام بیاورد.

در گلکسی M11 اما سامسونگ ظرفیت باتری را به ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت افزایش داده و این در حالیست که پیشرفتی در زمینه نمایشگر و سخت افزاری شاهد نیستم و این یعنی این افزایش ظرفیت می‌تواند به شارژ دهی بهتر این کهکشانی منجر شود.

گلکسی M11 به کمک این ظرفیت بالای باتری می‌تواند در صورت استفاده عادی حدود ۲ تا ۲.۵ روز دوام بیاورد که عملکردی بی نظیر ارزیابی می‌شود و خیال شما را از بابت شارژ دهی آسوده می‌کند.

هر دو گوشی از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل انتظار داریم مدت زمات شارژ شدن آن‌ها نیز کمی طولانی باشد. گلکسی A11 در مدت حدود ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود و این مدت برای M11 حدود ۳ ساعت است.

به طور کلی در هر گوشی در بخش باتری عملکرد بسیار خوبی دارند و به خصوص M11 می تواند با شارژ دهی بسیار خوب خود شما را به وجد بیاورد. پس اگر بخش باتری برای شما اهمیت زیادی دارد حتما M11 را برای خرید در نظر داشته باشید.

و اما به سراغ بخش امنیت دو کهکشانی برویم. برای هر دو گوشی دو روش حسگر اثر انگشت و همچنین تشخیص چهره دو بعدی به کمک دوربین سلفی در نظر گرفته شده است.

روش تشخیص چهره در هر دو گوشی عملکرد خوبی و مناسبی داشته و می‌تواند چهره کاربر را به خوبی تشخیص دهد اما از نظر امنیت خیلی نمی‌توان به روی این روش حساب باز کرد و پیشنهاد می‌کنیم به سراغ روش دوم یعنی حسگر اثر انگشت بروید.

حسگر اثر انگشت هر دو گوشی به روی قاب پشتی قرار گرفته و سرعت و دقت خوبی دارد و می‌تواند در مدت زمانی کوتاهی انگشت شما را تشخیص داده و در نتیجه قفل صفحه نمایش را باز کند.

مقایسه A11 با M11 از نظر دوربین

دوربین‌های این دو گوشی دقیقا مشابه هستند و به همین دلیل در ادامه تنها به توضیح یکی از آن‌ها بسنده خواهیم کرد.مقایسه دوربین m11 با a11

دوربین اصلی

گلکسی A11 دوربین اصلی با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دارد که سازنده‌ی این سنسور نیز مشخص نشده است. این سنسور در پس یک لنز ۲۷ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.

کیفیت عکس‌های گرفته شده با این گوشی به نسبت بازه‌ی قیمتی قابل قبول است اما به طور کلی نباید انتظار خیلی زیادی داشته باشید. عکس‌ها جزئیات قابل قبولی دارند اما نویز در تصاویر دیده می‌شود و دقت رنگ هم خیلی عالی نیست. در نهایت اما نمی‌توان این دوربین را نقطه ضعف به حساب آورد.

دوربین فوق عریض

برای هر دو گوشی دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و هر دو گوشی توانایی ثبت تصاویر ۱۱۵ درجه‌ای را دارا هستند. دوربین فوق عریض این دو گوشی عملکرد مشابهی دارد و در نور روز می‌تواند عکس‌های فوق عریض صرفا قابل قبولی ثبت کنید و نمی‌توان این دوربین‌ها را خوب دانست.

دوربین سلفی

دوربین سلفی هر دو کهکشانی نیز سنسورهای ۸ مگاپیکسلی دارد و در عمل هم تصاویر و کیفیت نهایی آن‌ها مشابه است. این سلفی‌ها کیفیت معمولی و قابل قبولی دارند اما شارپنس و کنتراست در حد خیلی خوبی نیست، اما در کل این دوربین هم با توجه به قیمت گوشی‌ها راضی کننده است.

 

اگر به دنبال گوشی با دوربین سلفی قدرتمند هستید، مطلب زیر را حتما بخوانید:
گوشی های با بهترین دوربین سلفی

 

پرتره

هر دو گوشی دوربین‌های عمق میدان ۲ مگاپیکسلی دارند که به کمک آن و با دوربین اصلی تصاویر پرتره به ثبت می‌رسانند. کیفیت این عکس‌ها برای یک گوشی اقتصادی کاملا مناسب و خوب ارزیابی می‌شود و برش نسبتا خوبی را هم شاهد هستیم و سوژه به خوبی از پس‌زمینه جدا می‌شود.

جمع بندی

گلکسی A11 و گلکسی M11 دو گوشی دوقلو هستند که می‌توانیم عملا آن‌ها را یکی بدانیم. اگر برای شما ارگونومی بهتر گوشی اولویت دارد باید A11 را انتخاب کنید و اگر شارژ دهی باتری اولویت شماست طبیعتا M11 می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

در دیگر بخش‌ها دو گوشی دقیقا مشابه هم عمل می‌کنند. در بخش دوربین به نسبت قیمت عملکرد هر دو قابل قبول است و در بخش سخت افزاری هم می‌توانید کارهای روزمره‌ی خود را با این دو کهکشانی انجام دهید اما خیلی نمی‌توان به سراغ کارهای سنگین‌تر رفت.

 

 

سوالات متداول

نمایشگر کدام گوشی بهتر است؟ کیفیت پنل و روشنایی آن در زمان مقایسه گوشی ها کاملا مشابه است و بنابراین هیچ کدام بر دیگری برتری ندارند.

باتری کدام محصول بیشتر دوام می‌آورد؟ تمرکز گوشی‌های سری M به روی شارژ دهی باتری است و از طرفی M11 ظرفیتی ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. پس طبیعتا شارژ دهی این گوشی بهتر از رقیب است، هرچند که A11 هم در این زمینه خوب عمل می‌کند.

کدام گوشی ارگونومی بهتری دارد؟ گلکسی A11 با وزن و ضخامت کمتر ارگونومی بهتری دارد اما فراموش نکنیم که قاب M11 طراحی مات دارد و اثر انگشت کمتری به خود جذب کرده و کمتر کثیف می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a11-%d8%a8%d8%a7-m11/
ads
ads