داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی A71 با می نوت 10 لایت

مقایسه گلکسی A71 با می نوت 10 لایت

زمانی که یک سال از عمر گوشی‌های هوشمند و به خصوص میانرده‌ها می‌گذرد قیمت این محصولات تا حد خوبی کاهش پیدا می‌کند و به این ترتیب راحت‌تر می‌توان این گوشی‌ها را خریداری کرد. به همین دلیل هم در این مطلب قصد داریم به سراغ دو میانرده بسیار پرطرفدار از سامسونگ و شیائومی یعنی گلکسی A71 و می نوت 10 لایت برویم و این دو محصول را به طور کامل با هم مقایسه کنیم. در مقایسه A71 با می نوت 10 لایت هم این دو گوشی را از زاویه‌های مختلف با هم بررسی کردیم. قبل از اینکه به مقایسه A71 با می نوت 10 لایت بپردازیم، بد نیست نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت افزاری این دو گوشی هوشمند.

 

مشاهده لیست قیمت امروز گوشی های هوشمند در سایت تکنولایف: قیمت گوشی

 

گوشی گلکسی A71 می نوت 10 لایت
تاریخ معرفی آذر ۹۸ اردیبهشت ۹۹
ابعاد ۱۶۳.۶ در ۷۶ در ۷.۷ میلی‌متر ۱۵۷.۸ در ۷۴.۲ در ۹.۷ میلی‌متر
وزن ۱۷۲ گرم ۲۰۴ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۷ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۴۷ اینچ – امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  Miui 12 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 730 اسنپدراگون 730G
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی نمی‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۶۴ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق میدان

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۲۶۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات ۳۰ وات
رنگ آبی، مشکی و صورتی و نقره‌ای مشکی، سفید و بنفش

مقایسه گوشی A71 با می نوت 10 لایت از نظر طراحی و کیفیت ساخت

متریال استفاده شده در گوشی‌های میانرده هیچ گاه دغدغه‌ی سامسونگ نبوده و این شرکت کره‌ای تا به امروز همواره از پلاستیک در این محصولات استفاده کرده است. گلکسی A71 نیز دقیقا همین شرایط را دارد و تماما از جنس پلاستیک ساخته شده است.مقایسه گوشی A71 با می نوت 10 لایت

از طرفی می نوت 10 لایت قاب پشتی از جنس شیشه و فریم کناری از جنس آلومینیوم دارد و به این ترتیب به طور حتم گوشی‌ بسیار باکیفیت‌تری به حساب می‌آید و شما به محض در دست گرفتن دو گوشی متوجه تفاوت در کیفیت ساخت آن‌ها خواهید شد.مقایسه گوشی A71 با می نوت 10 لایت

قاب شیشه‌ای می نوت 10 لایت طراحی براقی دارد و از فریم کشیده دوربین‌ها و لوگوی شیائومی در قسمت پایینی میزبانی می‌کند. از طرفی قاب پلاستیکی A71 نیز براق است اما طراحی ساده‌ای ندارد و خطوطی انتزاعی و مورب را شامل می‌شود و مطابق انتظار فریم دوربین در بالا سمت چپ و لوگوی در میانه‌ی پایینی قرار گرفته است.

فریم آلومینیومی می نوت 10 لایت در سمت راست خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی و دکمه‌های پاور و ولوم را در بر می‌گیرد و در بخش بالایی میکروفون دوم و اینفرارد دیده می‌شود. در پایین نیز اسپیکر، میکروفون اصلی، درگاه Type C و جک ۳.۵ میلی متری صدا دیده می‌شود.

 

 

مقایسه Mi note 10 lite با گوشی a71

گلکسی A71 نیز چیدمان مشابهی دارد با این تفاوت که این گوشی اینفرارد ندارد و خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی آن در سمت چپ فریم پلاستیکی و براق گوشی دیده می‌شود.

از نظر ارگونومی اما به طور حتم A71 گوشی بهتری است؛ چرا که تنها ۱۷۹ وزن دارد و این در حالیست که وزن می نوت 10 لایت به ۲۰۴ گرم می‌رسد. به علاوه ضخامت A71 برابر با ۷.۷ میلی متر است و ضخامت گوشی رقیب ۹.۷ میلی متر که این نشان می‌دهد A71 بسیار خوش دست‌تر است.مقایسه گوشی A71 با می نوت 10 لایت

فریم جلویی دو گوشی نیز با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارد؛ زیرا اولا که می نوت 10 لایت از نمایشگری با لبه‌های خمیده استفاده می‌کند و گلکسی A71 نمایشگری تخت دارد و دوما دوربین سلفی نماینده شیائومی درون یک ناچ قطره‌ای قرار گرفته در صورتی که نماینده کره‌ای‌ها از پانچ هول در میانه‌ی بالایی استفاده می‌کند.مقایسه گوشی A71 با می نوت 10 لایت

در نهایت اگر ارگونومی یک گوشی برای شما اولویت است و می‌خواهید گوشی خوش دست‌تری داشته باشید A71 انتخاب بهتری است اما اگر کیفیت ساخت اولویت شماست به طور حتم می نوت 10 لایت رقیب خود را شکست می‌دهد.

مقایسه A71 با Mi note 10 Lite از نظر صفحه نمایش

گلکسی A71 نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۷ اینچ دارد که رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۳۹۳ از دیگر مشخصات اصلی آن هستند. این صفحه نمایش نیز نسبت ۲۰ به ۹ دارد و از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و خبری از نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز نیست.مقایسه A71 با Mi note 10 Lite از نظر صفحه نمایش

می نوت 10 لایت نیز نمایشگری امولد با اندازه‌ی ۶.۴۷ اینچ و رزولوشن FHD+ دارد. این پنل تراکم ۳۹۸ پیکسل بر هر اینچ را ارائه کرده و نسبت ۱۹.۵ به ۹ دارد و برای آن نرخ نوسازی ۶۰ هرتز در نظر گرفته شده است.

کیفیت این دو صفحه نمایش بسیار خوب است و هر دو گوشی به خوبی می‌توانند رنگ‌ها را به نمایش در بیاورند و شما حس بسیار خوبی هنگام مشاهده‌ی محتوا در این دو گوشی خواهید داشت.مقایسه A71 با Mi note 10 Lite از نظر صفحه نمایش

از نظر روشنایی اما دو محصول چه وضعیتی دارند؟ صفحه نمایش گلکسی A71 می‌تواند در حالت دستی تا حدود ۴۰۰ نیت و در حالت خودکار تا حدود ۵۲۰ نیت روشنایی تولید کند و این اعداد برای می نوت 10 لایت به ترتیب حدود ۴۰۰ و حدود ۶۰۰ هستند.

این نشان می‌دهد که در محیط‌هایی که روشنایی زیاد است و مثلا شما زیر نور مستقیم خورشید قرار گرفته‌اید به طور حتم نماینده شیائومی عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد و شما محتوای واضح‌تری را در این گوشی مشاهده خواهید کرد.

در نهایت باید گفت هر دو گوشی عملکرد مشابهی را در بخش نمایشگر ارائه می‌کنند و اگر به صفحه نمایش‌های خمیده علاقه دارید و روشنایی بیشتر می نوت 10 لایت برایتان مهم است این محصول را انتخاب کنید اما اگر صفحه نمایش تخت را ترجیح می‌دهید به سراغ A71 بروید.

 

قیمت گوشی A71 با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه A71 با می نوت 10 لایت از نظر اسپیکر

هر دو گوشی اسپیکرهای مونو دارند و خبری از صدای استریو و فراگیر نیست. این اسپیکرها به نسبت اسپیکرهای استریو بلندی کمتری دارند و شما صدایی تکی به گوشتان می‌رسد.مقایسه A71 با می نوت 10 لایت از نظر اسپیکر

جالب است که از نظر کیفیت اسپیکر و بلندی آن‌ها دو گوشی بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند و نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست.

مقایسه A71 با می نوت 10 لایت از نظر نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید. به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.

 

 

مقایسه A71 با می نوت 10 لایت از نظر نرم افزار و رابط کاربری

در طرف دیگر رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui نیز حالا به بلوغ رسیده و می‌تواند عملکرد خوب و پایداری را به شما ارائه دهد. به علاوه این رابط کاربری نیز ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و همین موضوع باعث می‌شود انتخاب بین این دو رابط کاربری را به سلیقه‌ی شخصی شما واگذار کنیم.

مقایسه A71 با می نوت 10 لایت از نظر عملکرد سخت افزاری

در ابتدا باید بگوییم که خوشبختانه هر دو گوشی از تراشه‌های ساخت کوالکام استفاده می‌کنند و خبری از چیپست‌های سامسونگ و مدیاتک نیست. شیائومی برای می نوت 10 لایت به سراغ تراشه‌ی اسنپدراگون 730G رفته است.

در طرف مقابل گلکسی A71 هم از تراشه‌ی ۸ نانومتری اسنپدراگون 730 استفاده می‌کند. این تراشه‌ها هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Kryo 470 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 را در شامل می‌شوند.

همان طور که مشاهده می‌کنید تراشه‌های دو گوشی دقیقا یکسان هستند و تفاوت تنها در این است که اسنپدراگون 730G قرار گرفته به روی می نوت 10 لایت مقداری برای بازی کردن بهینه شده و این پسوند G به همین دلیل است.مقایسه A71 با می نوت 10 لایت از نظر عملکرد سخت افزاری

هر دو گوشی به خوبی می‌توانند از پس انجام کارهای روزمره بربیایند و شما بدون هیچ مشکلی و با سرعت خوب می‌توانید برنامه‌های مختلف را باز کرده و در منو بین اپلیکیشن‌ها جابجا شوید.

در اجرای بازی‌ها هم دو گوشی خوب را داریم. هر دو می‌توانند بازی‌ها جدید و حتی سنگین را با گرافیک متوسط و بدون افت فریم اجرا کنند. حتی شاید بتوان به سراغ گرافیک بالا نیز رفت.

گلکسی A71 در دو نسخه ۱۲۸ رم ۶ و ۱۲۸ رم ۸ ساخته شده و می نوت 10 لایت نسخه‌های ۶۴ رم ۶، ۱۲۸ رم ۶ و ۱۲۸ رم ۸ دارد و برعکس گوشی رقیب این محصول از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی نمی‌کند.

در نهایت برنده‌ای در این بخش نداریم و دو گوشی عملکرد بسیار نزدیکی را ارائه می‌کنند و می نوت 10 لایت تنها مقداری بسیار اندکی در اجرای بازی‌ها بهتر عمل می‌کند.

 

لیست بازی های محبوب آفلاین اندروید و iOS:
بهترین بازی آفلاین

 

مقایسه A71 با می نوت 10 لایت از نظر باتری

سامسونگ برای تغذیه کهکشانی خود ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی را مناسب دیده در حالی که شیائومی برای نماینده خود از یک باتری ۵۲۶۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است.

در استفاده روزمره و معمولی گلکسی A71 می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد و این در صورتی است که می نوت 10 لایت می‌تواند تا ۱.۵ روز شارژ دهی کند و به این ترتیب برنده‌ی بخش شارژ دهی میانرده شیائومی خواهد بود.مقایسه A71 با می نوت 10 لایت از نظر باتری

کهکشانی کره‌ای‌ها از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و برای نماینده چینی‌ها شارژ سریع ۳۰ واتی در نظر گرفته شده است. به این ترتیب شما می‌توانید A71 را در مدت ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه و می نوت 10 لایت را در مدت ۱ ساعت ۱۵ دقیقه فول شارژ کنید.

در نهایت پس برنده‌ی بخش باتری را باید می نوت 10 لایت در نظر بگیریم؛ چرا که هم در زمینه شارژ دهی و هم در زمینه سرعت شارژ شدن عملکرد خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

مقایسه A71 با می نوت 10 لایت از نظر دوربین

در این بخش به سراغ مقایسه دوربین‌های این دو میانرده خواهیم رفت.

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی A71 سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل Samsung Bright S5KGW1 دارد. این سنسور با اندازه‌ی 1/1.72 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین به دلیل برخوداری از قابلیت Quad Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند و از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز بهره مند است.مقایسه A71 با می نوت 10 لایت از نظر دوربین

دوربین اصلی می نوت 10 لایت سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل Sony IMX686 Exmor RS دارد. این سنسور اندازه‌ی 1/1.73 اینچی و اندازه‌ی پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و همچنین به دلیل پشتیبانی از فناوری Quad bayer  به صورت پیش فرض عکس‌های ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

هر دو گوشی می‌توانند عکس‌های خوبی با دوربین اصلی به ثبت برسانند. این تصاویر جزئیات کافی دارند و رنج دینامیکی مطلوبی را هم شاهد هستیم و وایت بالانس نیز رضایت بخش است. البته که اگر بخوهیم برنده‌ای در نظر بگیریم آن بنده می نوت 10 لایت خواهد بود.مقایسه A71 با می نوت 10 لایت از نظر دوربین

این گوشی عکس‌هایی با جزئیات بیشتر و دقت رنگ بهتر به ثبت می‌رساند و شما از نتیجه نهایی رضایت بیشتری خواهید داشت.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض A71 سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند عکس‌هایی ۱۲۳ درجه‌ای به ثبت برساند. در طرف دیگر دوربین فوق عریض می نوت 10 لایت ۸ مگاپیکسلی بوده و توانایی ثبت عکس‌هایی ۱۱۹ درجه‌ای را داراست.

با وجود این که A71 سنسوری با رزولوشن بیشتر دارد اما عکس‌های فوق عریض می نوت 10 لایت وضعیت بهتری به نسبت رقیب خود دارند. این عکس‌ها با جزئیات کافی و دقت رنگ مناسب گرفته می‌شود و نرمی بسیار کمی در لبه‌ها به چشم می‌خورد.

دوربین سلفی

دوربین سلفی می نوت 10 لایت ۱۶ مگاپیکسلی است در حالی که رقیب از سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در عمل هم سلفی‌های کهکشانی سامسونگ بهتر از نماینده شیائومی هستند.

این سلفی‌ها کنتراست و شارپنس بهتری دارند و جزئیات بیشتری هم از سوژه‌ها به ثبت می‌رسانند. به علاوه که رنج دینامیکی سلفی‌های A71 هم بهتر هستند.

 

رده بندی دوربین های سلفی گوشی را در مطلب زیر را بخوانید:
بهترین دوربین سلفی

 

ماکرو

دوربین ماکرو A71 سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد اما خبری از فوکوس خودکار نیست و باید خودتان فاصله‌ی صحیح تا سوژه را تشخیص دهید. از طرفی می نوت 10 لایت سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد اما خوشبختانه از فوکوس خودکار بهره می‌برد.

کیفیت عکس‌های ماکرو A71 کمی بهتر است اما با نماینده شیائومی بسیار راحت‌تر می‌توان عکس ماکرو به ثبت رساند.

پرتره

پرتره‌های هر دو گوشی با دوربین اصلی و به کمک لنز تشخیص عمق میدان گرفته می‌شود. این دوربین در A71 سنسوری ۵ مگاپیکسلی و می نوت 10 لایت سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد.

هر دو گوشی پرتره‌های خوب و باکیفیت به ثبت می‌رسانند که در این پرتره‌ها برش سوژه از پس‌زمینه دقت مناسبی دارد و پس‌زمینه نیز به حد کفایت مات می‌شود. در کل می‌توان عکس‌های پرتره دو گوشی را بسیار مناسب دانست.

جمع بندی

اگر گوشی خوش ساخت و باکیفیتی می‌خواهید که نمایشگری باکیفیت و خمیده داشته باشد و در بخش باتری عملکرد بهتری را ارائه دهد و دوربین‌های بهتری هم داشته باشد باید به سراغ می نوت 10 لایت شیائومی بروید.مقایسه گوشی A71 با Mi note 10 Lite

اما اگر نمایشگر تخت را ترجیح می‌دهید و بریتان مهم است که گوشی خوش دستی داشته باشید باید گلکسی A71 سامسونگ را انتخاب کنید. در دیگر بخش‌ها مثل اسپیکر و قدرت سخت افزاری و نرم افزار دو گوشی عملکرد بسیار نزدیک و برابری دارند و نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست. با اینکه هر دو دستگاه ارزش خرید بالای دارند اما تصمیم نهایی بعد از مقایسه گوشی بر عهده کاربران است.

ارزش خرید کدام محصول بیشتر است؟ می نوت 10 لایت با توجه به کیفیت ساخت بهتر و همچنین دوربین‌های کارامدتر ارزش خرید بیشتری دارد. با این حال گلکسی A71 هم از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

حسگر اثر انگشت این دو گوشی به چه صورت است؟ حسگر هر دو گوشی به صورت اپتیکال زیر نمایشگر بوده و هر دو حسگر سرعت و عملکرد مناسبی دارند.

قیمت این دو میانرده چقدر است؟ هر دو گوشی قیمت تقریبا برابر و در حال حاضر مناسبی دارند و با بودجه‌ای منطقی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a71-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-10-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa/
ads
ads