داغ ترین ها :

تجربه بازی‌های سنگین اندرویدی روی گلکسی S21 FE

در این مقاله می‌خواهیم تجربه‌ای از بازی‌های سنگین اندرویدی ازجمله بازی Call of Duty Mobile را روی گوشی S21 FE سامسونگ به اشتراک قرار دهیم.

سامسونگ درنهایت یکی از مورد انتظارترین محصولات خود یعنی گوشی گلکسی S21 FE را معرفی و روانه بازار کرد. درواقع انتظار می‌رفت خیلی پیش‌تر این محصول رونمایی شود؛ اما دلایل مختلف مانند شیوع بیماری کرونا و کمبود تراشه برای استفاده در گوشی‌های هوشمند سبب شد تا سران شرکت کره‌ای تصمیم به تاخیر انداختن معرفی گلکسی S21 FE کنند.

 

جدیدترین گوشی های سامسونگ موجود در بازار ایران را از تکنولایف تهیه کنید: قیمت گوشیهای سامسونگ امروز

در هر صورت جانشین گلکسی S20 FE معرفی شده و ما در تکنولایف نیز فرصت آن را داشته‌ایم تا برای مدت زمان قابل توجهی با این گوشی هوشمند کار کرده و محصول شرکت سامسونگ را به زیر ذره‌بین ببریم. در این مقاله می‌خواهیم تجربه گیمینگ بازی‌های سنگین اندرویدی روی گلکسی S21 FE را با شما به اشتراک قرار داده و بررسی کنیم که محصول شرکت کره‌ای در اجرای بازی‌هایی مانند Genshin Impact ،Marvel Future Revolution ،Call of Duty: Mobile ،FIFA Mobile ،Asphalt 9 و Shadow Fighter 3 چه عملکردی خواهد داشت و آیا می‌تواند بازی‌های ذکر شده را بدون افت فریم ریت و در بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند یا خیر.

کالاف دیوتی موبایل

باید گفت که گلکسی S21 FE را نمی‌توان یک گوشی گیمینگ دانست؛ زیرا برای استفاده‌های مختلف طراحی شده است. درواقع گوشی S21 FE نسخه‌ای تضعیف شده از سری محصولات گلکسی S21 محسوب می‌شود که برخی از امکانات آن‌ها را با قیمتی به مراتب کمتر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

البته نمی‌توان منکر توان پردازشی قابل توجهی سخت‌افزار گلکسی S21 FE شد. محصول شرکت سامسونگ در زمینه‌های مختلف، تلفن هوشمند سرآمدی محسوب می‌شود؛ به این صورت که دوربین‌هایی با کارایی مناسب برای عکاسی و فیلم‌برداری دارد و به لطف صفحه‌نمایش بزرگ با وضوح تصویر و نرخ نوسازی درخور توجه می‌تواند گزینه مناسبی برای تماشای محتوای ویدئویی یا وب‌گردی باشد.

از طرفی برخورداری از سخت‌افزاری با تراشه‌ای پرچم‌دار سبب شده تا تجربه بازی‌های اندرویدی نیز روی این گوشی هوشمند لذت بخش باشد. با این حال پیش از آنکه به سراغ بررسی عملکرد گوشی S21 FE برویم، بهتر است کمی با مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن آشنا شویم.

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی S21 FE

سامسونگ همچنان سیاست عرضه پرچم‌داران با دو تراشه را پیش می‌برد؛ به این صورت که بازار ایالات متحده و چین مدلی از پرچم‌دار با تراشه اسنپدراگون را دریافت می‌کنند و برای سایر نقاط جهان نیز گوشی هوشمند بالارده شرکت کره‌ای با تراشه‌ای از سری اگزینوس عرضه می‌شود. گوشی S21 FE نیز پیرو همین سیاست در بازار ایالات متحده با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ مدل 5G و در بازار سایر کشورها نیز با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ مدل 5G عرضه شده است.

مدلی که برای بررسی در اختیارمان قرار گرفته از تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ استفاده می‌کند که مجهز شده به پردازنده گرافیکی Mali G78 MP14 و پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای که از سه خوشه تشکیل می‌یابد. این خوشه‌ها به ترتیب شامل ۱ خوشه تک هسته‌ای با هسته Cortex X1 (فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز)، ۱ خوشه سه هسته‌ای با هسته Cortex A78 (فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز) و ۱ خوشه چهار هسته‌ای با هسته Cortex A55 (فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز) می‌شوند.

چنین ترکیبی از هسته‌ها شاید کمی پیچیده به نظر برسد، اما فرایند ساده‌ای دارد. درواقع هسته‌های ضعیف‌تر برای انجام امور سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند تا دستگاه در شرایط عادی نیازی به استفاده از تمامی هسته‌ها نداشته و درنتیجه کمتر انرژی مصرف کند. مصرف انرژی کمتر نیز به تولید کمتر حرارت منجر می‌شود.

زمانی نیز که دستگاه نیاز به انجام امور سنگین را داشت، پردازنده از تمامی توان هسته‌ها کمک می‌گیرد که شامل هسته قدرتمند Cortex X1 و هسته‌های Cortex A78 می‌شود. سامسونگ محصول خود را در سه ظرفیت به بازار عرضه کرده که شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

برای بررسی مدل سوم در اختیارمان قرار گرفته که از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. چنین مشخصات سخت‌افزاری باعث شده تا گلکسی S21 FE از نظر سخت‌افزاری بسیار شبیه به مدل استاندارد این سری یعنی گلکسی اس ۲۱ باشد.

زمانی که فرصت تجربه و کار با گوشی S21 FE را داشته باشید، بازی‌ها روی صفحه‌نمایشی با ابعاد ۶.۴ اینچ به نمایش درخواهند آمد. این صفحه‌نمایش مجهز شده به پنل Dynamic AMOLED 2X که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و درنتیجه تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ استفاده می‌کند.

چنین تراکم پیکسلی اجازه می‌دهد محتوای در حال نمایش از جزئیات قابل توجهی برخوردار باشند. البته باید گفت که برخی معتقد هستند چشمان انسان بیشتر از ۲۷۰ پیکسل در هر اینچ را تشخیص نمی‌دهد. در هر صورت باید گفت جزئیات قابل نمایش از محتوا در صفحه‌نمایش گوشی S21 FE به حدی است که موافقان و مخالفان چنین موضوعی را راضی نگه دارد.

نگاهی به امکانات نرم‌افزاری گلکسی S21 FE

سامسونگ برای گوشی هوشمند جدید خود از سیستم‌عامل اندروید ۱۲ استفاده کرده که رابط کاربری One UI 4 روی آن سوار شده است. در کنار امکاناتی که سیستم‌عامل جدید گوگل دارد و همچنین امکاناتی که سامسونگ به آن افزوده و به نوعی آخرین نسخه از اندروید را برای گوشی S21 FE بهینه کرده است امکاناتی برای گیمرها نیز در نظر گرفته شده که در اپلیکیشنی به نام Game Luncher خلاصه می‌شود.

شما می‌توانید به تمامی بازی‌های نصب شده روی گوشی هوشمندتان در این اپلیکیشن دسترسی داشته باشید. البته کارایی گیم لانچر بیشتر از این مورد است و اجازه می‌دهد روی محتوای ضبط شده یا اسکرین شات‌هایی که در طول تجربه بازی‌ها ثبت کرده‌اید نیز دسترسی سریع داشته باشید.

همچنین می‌توانید تنظیمات پیش‌فرض اجرای بازی‌ها را تغییر دهید. به این صورت که مشخص می‌کنید زمان اجرای بازی چه بخشی از امکانات دستگاه متوقف شود تا منابع بیشتری در اختیار دستگاه برای اجرای هرچه بهتری بازی‌ها اختصاص یابد. همچنین می‌توانید مشخص کنید که آیا در طول بازی، اعلانات نمایش داده شوند یا تماس ورودی را دریافت کنید یا خیر.

Game Booster Galaxy S21 Fe

در طول تجربه بازی نیز منویی در اختیارتان قرار می‌گیرد که به امکاناتی مانند باقیمانده شارژ باتری (به‌صورت زمانی)، میزان دمای دستگاه، دسترسی سریع به برخی از اپلیکیشن‌ها یا ابزاری مانند ثبت اسکرین شات و ضبط ویدئو را داشته باشید. باید گفت که این منو از نظر طراحی بسیار ساده است؛ اما امکانات درخور توجهی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

قبل از خرید ویدئوهای اجرای بازی روی گوشی مدنظر خود را در سایت تکنولایف ببنید:
تست بازی های سنگین روی وان پلاس نورد CE 5G

 

اجرای سنگین ترین بازی های اندروید روی گلکسی S21 Fe

تجربه بازی با گلکسی S21 FE ؛ اجرای بازی Call of Duty Mobile

کمتر کسی است که علاقه به بازی‌های اندرویدی داشته باشد، اما در مورد بازی Call of Duty Mobile نداند؛ بازی که در سبک شوتر اول شخص چند نفره است و به گیمرها اجازه می‌دهد به رقابت با یکدیگر به‌صورت انفرادی یا گروهی بپردازند.

تنظیمات اجرای بازی کالاف دیوتی موبایل در s21 fe

ابتدا تنظیمات بازی را روی بالاترین حالت قرار دادیم. گوشی S21 FE نشان داد که توان پردازشی کافی برای ارائه تجربه‌ای بی‌نقص از بازی COD Mobile را دارد و می‌تواند محصولی مناسب برای کسانی باشد که به دنبال تجربه‌ای ایده‌آل از بازی COD Mobile هستند.

تجربه بازی با گلکسی S21 FE ؛ اجرای بازی FIFA Mobile

یکی از جذاب‌ترین بازی‌های اندرویدی را می‌توان FIFA Mobile نامید که گیمپلی مفرحی نیز دارد. البته نسبت به بازی‌های دیگر این فهرست، بازی FIFA Mobile توان کمتری از پردازنده‌ها را درگیر می‌کنند.

تست بازی FIFA Mobile در گوشی S21 Fe

گوشی S21 FE به لطف تراشه توانمندی که دارد به راحتی از پس اجرای بازی FIFA Mobile درآمده و توانسته تجربه‌ای بی‌نقص را ارائه دهد.

تجربه بازی با گلکسی S21 FE ؛ اجرای بازی Asphalt 9

آسفالت ۹ یکی از بهترین بازی‌های سبک ریسینگ محسوب می‌شود که توانسته طرفداران بی‌شماری نیز در پلتفرم‌های مختلف به دست آورد. در این بازی شما ابتدا باید خودروی ایده‌آل خود را انتخاب کرده و سپس به رقابت با خودروهای دیگر پرداخته و اولین راننده‌ای باشید که از خط پایان عبور می‌کند.

تجربه بازی با گلکسی S21 FE ؛ اجرای بازی Asphalt 9

برای تجربه بازی، تنظیمات را روی حالت حداکثر قرار دادیم. باید گفت که بازی بدون افت فریم اجرا شد و اجرای نرم و روانی را شاهد بودیم. گوشی S21 FE در اجرای بازی آسفالت ۹ مشکلی ندارد و اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌هایی در این سبک هستید، گلکسی S21 FE گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

 

 

مقایسه گوشی ها را در سایت تکنولایف انجام دهید یا مقالات مقایسه ای ما را دنبال کنید:
مقایسه وان پلاس نورد 2 با شیائومی 11T

 

تجربه بازی با گلکسی S21 FE ؛ اجرای بازی Marvel Future Revolution

بازی Marvel Future Revolution از عناوین جدید است که توانسته نظرات بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های اندرویدی را به خود جلب کند. درواقع در کنار گیمپلی جذاب از گرافیک بسیار خوبی نیز برخوردار است. البته برای تجربه این بازی در بالاترین سطح تنظیمات باید دستگاهی با توان پردازشی بالا داشته باشید.

مارول در s21 fe با چه کیفیتی اجرا می‌شود

طی فرصتی که با گلکسی S21 FE داشتیم، باید بگوییم که محصول شرکت سامسونگ می‌تواند همان دستگاهی باشد که قادر به اجرای بازی Marvel Future Revolution با بالاترین سطح تنظیمات و البته بدون افت فریم ریت است.

تجربه بازی با گلکسی S21 FE ؛ اجرای بازی Genshin Impact

کمتر محصولی را می‌توان در بازار نام برد که سخت‌افزاری مناسب برای اجرای بازی Genshin Impact در بالاترین تنظیمات گرافیکی دارد و می‌تواند این بازی را بدون افت فریم ریت اجرا کند.

تجربه بازی با گلکسی S21 FE ؛ اجرای بازی Genshin Impact

باید گفت تنها چالشی که در فهرست بازی‌های ذکر شده برای گوشی S21 FE وجود داشت، بازی Genshin Impact بود. به این صورت که در طی اجرای بازی می‌شد افت فریم را مشاهده کرد.

 

بازی اندروید جدید و جذاب می خواهید؟ ما یک مقاله به‌روز برایتان داریم:
بازی جدید

 

تجربه بازی با گلکسی S21 FE ؛ اجرای بازی Shadow Fight 3

در صورتی که علاقه‌مند به سبک مبارزه‌ای هستید، بازی Shadow Fight 3 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها در این سبک باشد که نه‌تنها از گیمپلی جذابی برخوردار است، بلکه گرافیک بسیار زیبایی نیز دارد.

تجربه بازی با گلکسی S21 FE ؛ اجرای بازی Shadow Fight 3

پیش از اینکه ویدئویی از گیم پلی بازی ضبط کنیم، تنظیمات گرافیکی را روی بالاترین سطح قرار دادیم. باید گفت که گلکسی S21 FE مشکلی در اجرای بازی نداشت و توانست آن را با کیفیت بالایی و بدون افت فریم ریت اجرا کند.

آیا گوشی S21 Fe سامسونگ برای بازی مناسب است؟

گوشی S21 FE یکی از محصولات خوش قیمت بازار است که سخت‌افزار توانمندی را به کاربران ارائه می‌دهد. محصول شرکت کره‌ای می‌تواند اکثر بازی‌های اندرویدی را در بالاترین سطح تنظیمات اجرا کند. با این حال می‌توان به عناوینی مانند بازی Genshin Impact اشاره کرد که می‌توانند سخت‌افزار محصول سامسونگ را به چالش بکشند. درنهایت نظر آخر با شما عزیزان است. حال که ویدئوی گیمپلی عناوین مختلف روی گوشی S21 FE را مشاهده کرده‌اید، نظرتان را با ما و دیگر اعضای تکنولایف به اشتراک قرار دهید.

 

قیمت گوشی سامسونگ S21 fe 5g

 

پرسش‌های متداول

آیا گلکسی S21 FE برای تجربه‌ی بازی‌های سنگین مناسب است؟ گلکسی S21 FE با استفاده از سخت‌افزار توانمندی که دارد می‌تواند اکثر بازی‌های سنگین اندرویدی را در بالاترین تنظیمات گرافیکی و بدون افت فریم ریت اجرا کند.

گلکسی S21 FE در چند ظرفیت حافظه‌ی رم به بازار عرضه می‌شود؟ در دو ظرفیت ۶ و ۸ گیگابایتی که می‌توانید مدل دلخواه را هم‌اکنون از تکنولایف خریداری کنید.

آیا گلکسی S21 FE قادر به اجرای بازی Call of Duty Mobile است؟ بله. گلکسی S21 FE می‌تواند بازی Call of Duty Mobile را در بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%86%da%af%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c-%da%af%d9%84%da%a9/
ads
ads