داغ ترین ها :
مقایسه گوشی A32 با گلکسی A02s سامسونگ

مقایسه گوشی A32 با گلکسی A02s سامسونگ

سامسونگ از جمله شرکت‌هایی است که در همه‌ی بازه‌های قیمتی محصول تولید می‌کند. یعنی شما می‌تواند از پرچمدار گرفته تا یک گوشی اقتصادی بسیار خوش قیمت را از این برند خوش نام کره‌ای خریداری کنید. به همین دلیل هم ما در این مطلب قصد داریم به مقایسه گلکسی A32 با گلکسی A02s بپردازیم و به این سوال پرسش دهیم که آیا A32 ارزش هزینه‌ی بیشتر را دارد یا بهتر است به جای آن A02s را خریداری کنیم؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

قیمت گوشی های سامسونگ را می توانید از طریق فروشگاه آنلاین تکنولایف مشاهده کنید.

 

گوشی گلکسی A02s گلکسی A32
تاریخ معرفی آذر ۹۹ اسفند ۹۹
ابعاد ۱۶۴.۲ در ۷۵.۹ در ۹.۱ میلی‌متر ۱۵۸.۹ در ۷۳.۶ در ۸.۴ میلی‌متر
وزن ۱۹۶ گرم ۱۸۴ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۴ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 450 هلیو G80
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ و ۶۴ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۱، ۲، ۳ و ۴ گیگابایت ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۱۳ مگاپیکسل اصلی

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۵ مگاپیکسل ۲۰ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ۱۵ وات
رنگ آبی، مشکی و قرمز و سفید آبی، بنفش، سفید و مشکی

 

دیگر مطالب مرتبط با گوشی A32:

لوازم جانبی a32 که باید حتما بخرید

 

مقایسه گلکسی A32 با گلکسی A02s از نظر طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی A02s یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ است و به همین دلیل هم از آن انتظار خیلی زیادی در بخش طراحی داریم. این کهکشانی از جنس پلاستیک ساخته شده و از طراحی گوشی‌های سال قبل سامسونگ استفاده می‌کند.

در این طراحی قاب پشتی حالت مات داشته و به روی آن خطوطی انتزاعی با طراحی متفاوت دیده می‌شود که باعث شده تا طراحی این گوشی تکراری به نظر نرسد. به روی این قاب فریم مستطیل شکل و مشکی رنگ دوربین‌ها و همچنین لوگوی سامسونگ در بخش پایینی به چشم می‌خورد.مقایسه A02s با A32 سامسونگ

از طرفی گلکسی A32 گوشی جدیدتری است و از طراحی امسال سامسونگ برای میانرده‌ها بهره می‌برد. در این طراحی قاب پشتی طراحی براقی داشته و در پایین لوگوی سامسونگ را شامل می‌شود اما فریم دوربین‌ها دیگر مشکی رنگ نیست و فضای بین لنزها در هر رنگ به رنگ قاب پشتی درآمده است تا هنگام نگاه کردن به این کهکشانی حس بهتر و یکپارچگی بیشتری داشته باشیم.عکس گوشی A32

گلکسی A02s وزنی ۱۹۶ گرمی و ضخامتی معادل با ۹.۱ میلی دارد در حالی که این اعداد برای گوشی رقیب به ترتیب ۱۸۴ گرم و ۸.۴ میلی متر هستند. به این ترتیب کم و بیش می‌توانیم دو گوشی را از نظر ارگونومی یکسان بدانیم به خصوص که A02s با وجود ضخامت بیشتر به دلیل لبه‌های خمیده‌تر قاب پشتی بهتر در دست قرار می‌گیرد.مقایسه گوشی A02s با گلکسی A32

فریم اطراف دو گوشی از جنس پلاستیک هستند و در A32 برعکس رقیب طراحی براقی دارند و در سمت راست از دکمه پاور و دکمه‌های ولوم، در بالا از میکروفون دوم، در سمت چپ از درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین از اسپیکر، درگاه Type C، جک ۳.۵ میلی متری صدا و میکروفون اصلی میزبانی می‌کنند.مقایسه گوشی A32 با گلکسی A02s

در آخر باید به سراغ مقایسه‌ی قاب جلویی دو کهکشانی برویم، جایی که با دو گوشی شبیه به هم مواجه هستیم؛ چرا که هر دو ناچ قطره‌ای دارند و حاشیه‌ی پایین نمایشگر به نسبت دیگر بخش‌های نمایشگر بیشتر است.مقایسه گلکسی A32 با A02s

البته که نسبت صفحه به بدنه در A32 حدود ۳ درصد بیشتر از A02s است و این یعنی شما نمایشگر کم حاشیه‌تری دارید که باعث لذت بیشتر هنگام مشاهده‌ی محتوا می‌شود.مقایسه A32 با A02s

شما می‌توانید گلکسی A02s را در چهار رنگ مشکی، سفید، قرمز و سرمه‌ای خریداری کنید و A32 در رنگ‌های آبی، بنفش، سفید و مشکی موجود است. در نهایت هر دو گوشی در این بخش قابل قبول هستند اما از نظر ظاهر و طراحی بهتر باید گوشی A32 را به سبب استفاده از طراحی نسل جدید برتر بدانیم.

 

خرید گوشی A32 با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه گوشی A32 با گوشی A02s از نظر صفحه نمایش

بخش نمایشگر یکی از بخش‌های این مقایسه است که این دو کهکشانی اختلاف بسیار زیادی با هم پیدا می‌کنند. گلکسی A12 نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD دارد که از رزولوشن HD+ برخوردار بوده و تراکم پیکسلی ۲۷۰ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. نرخ نوسازی این پنل ۶۰ هرتز معمول است.

در طرف دیگر گلکسی A32 صفحه نمایشی ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ و تراکم ۴۱۱ پیکسل بر هر اینچ داشته و همچنین خوشبختانه این پنل از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.مقایسه گوشی A32 با گوشی A02s از نظر صفحه نمایش

همان طور که احتمال زیاد از مشخصات متوجه شده‌اید نمایشگر A32 هم از نظر نوع پنل و هم از نظر رزولوشن نسبت به گوشی رقیب برتری قطعی داشته و به راحتی هر چه تمام می‌تواند A02s را در این بخش پشت سر بگذارد.

از نظر روشنایی هم A32 برتری دارد؛ زیرا روشنایی پنل این گوشی در حالت دستی ۴۰۰ نیت و در حالت خودکار بیش از ۸۰۰ نیت است و این در صورتی اتفاق می‌افتد که A02s در هر صورت ۴۰۰ نیت روشنایی دارد.مقایسه گوشی A32 با گوشی A02s از نظر صفحه نمایش

این یعنی در محیط بسته و داخل خانه و محل کار بین میزان روشنایی این دو گوشی تفاوتی دیده نمی‌شود اما زمانی که در محیط باز قرار بگیرید با اختلاف زیاد A32 گوشی برتر خواهد بود و نمایشگر A02s نمی‌تواند روشنایی خیلی خوبی تولید کند.مقایسه گوشی A02s با A32

به علاوه‌ی همه‌ی این موارد و برتری‌‌های پنل امولد به نسبت IPS گلکسی A32 نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز دارد و این یعنی کار کردن با این گوشی بسیار لذت بخش‌تر بوده و حس سرعت بیشتری را به شما منتقل می‌کند.

بنابراین به سادگی هر چه تمام می‌توانیم برنده‌ی بخش نمایشگر را A32 در نظر بگیریم.

 

قیمت گوشی A32 با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه گلکسی A32 با گلکسی A02s از اسپیکر

هر دو گوشی از اسپیکرهای تکی استفاده می‌کنند و خبری هم از صدای استریو نیست. گلکسی A32 اسپیکر بهتری دارد و اسپیکر این گوشی صدای بلندتر و همچنین واضح‌تری تولید می‌کند.مقایسه صفحه نمایش a02s با a32 4g

هرچند اسپیکر هر دو گوشی در مقایسه با گوشی‌های مجهز به اسپیکر استریو عملکرد چندان خوبی ندارند اما به طور کلی باید برنده‌ی این بخش را هم گلکسی A32 در نظر بگیریم.

مقایسه گوشی A32 با A02s سامسونگ از نظر نرم افزار و رابط کاربری

نسخه ابتدایی نرم افزاری گلکسی A32 رابط کاربری One Ui 3.1 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ بوده است در حالی که A02s به صورت پیش فرض اندروید ۱۰ دارد و شما باید آن را به اندروید جدید بروزرسانی کنید (البته ممکن است این کار توسط شرکت انجام شده باشد).

رابط کاربری سامسونگ عملکرد بسیار خوبی دارد و امکانات بسیار زیادی را برای کهکشانی‌های کره‌ای‌ها به ارمغان می‌آورد. این رابط کاربری تقریبا به بلوغ رسیده و پایداری خوبی در عملکرد آن دیده می‌شود. شما می‌توانید بخش‌های مختلف این رابط کاربری را بسته به سلیقه خود شخصی سازی کنید و یا ابعاد ایکون‌ها را تغییر دهید.

 

مقایسه رابط کاربری گوشی A32 با A02s

سامسونگ در امر بروزرسانی‌ها نیز بهتر از قبل شده و در حال حاضر چند وقت یک بار برای رابط کاربری خود بروزرسانی‌های امنیتی را عرضه می‌کند تا این محصولات در برابر مشکلات احتمالی ایمن شوند.

 

خرید گوشی A02s سامسونگ با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

قیمت گوشی A02s سامسونگ با حافظه 32 و رم 3 گیگابایت

 

مقایسه گلکسی A32 با گلکسی A02s از نظر عملکرد سخت افزاری

گلکسی A11 از تراشه‌ی ۱۴ نانومتری اسنپدراگون 450 قدرت می‌گیرد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی (هشت هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی Adreno 506 دارد. عملکرد پردازشی این تراشه چندان خوب نیست و باید گفت که با تراشه‌ی نسبتا ضعیفی روبرو هستیم.

در طرف مقابل گلکسی A32 تراشه‌ای ۱۲ نانومتری از مدیاتک به نام هلیو G80 دارد. این چیپست هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-a75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز داشته و از پردازنده گرافیکی Mali-G52 بهره می‌برد.

قدرت سخت افزاری A11 برای اجرای برنامه‌های معمولی و کاربری روزانه کافی به نظر می‌‌رسد، هر چند که در این بخش هم نباید انتظار سرعت بالایی در اجرا شدن برنامه‌ها داشته باشید، اما در زمینه بازی و کارهای سنگین‌تر اصلا نمی‌توان به روی قدرت این محصول حساب باز کرد.

از طرف دیگر قدرت سخت افزاری A32 بیشتر بوده و این کهکشانی می‌تواند برنامه‌های موجود را با سرعت بیشتری اجرا کند. در اجرای بازی‌ها نیز برعکس گوشی رقیب که کاملا ناتوان به نظر می‌رسد این گوشی می‌تواند برخی از عناوین را با درجه گرافیکی متوسط یا پایین پلی کند.

گلکسی A02s در نسخه‌های ۱۶ رم ۱، ۳۲ رم ۲، ۳۲ رم ۳، ۳۲ رم ۴، ۶۴ رم ۳ و ۶۴ رم ۴ و همچنین A32 در نسخه‌های ۶۴ رم ۴، ۱۲۸ رم ۴، ۱۲۸ رم ۶ و ۱۲۸ رم ۸ در دسترس قرار دارند. شما برای هر دو گوشی می‌توانید از کارت حافظه جانبی بهره ببرید و از این طریق به میزان حافظه داخلی بیفزایید.

اگر قدرت سخت افزاری برای شما اولویت نیست و فقط به دنبال یک گوشی هستید که بتوانید با آن برنامه‌های روزمره را اجرا کنید و خیلی هم در اجرای این برنامه‌ها به دنبال سرعت بالا نیستید A02s می‌تواند انتخاب درستی باشد اما در صورتی که به این بخش اهمیت می‌دهید به سراغ A32 بروید.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه پوکو F3 و Poco X3 GT

 

مقایسه گلکسی A32 با گلکسی A02s از نظر باتری

هر دو گوشی از باتری‌هایی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کنند اما از آنجایی که A02s کیفیت نمایشگر کمتری دارد انتظار داریم بتواند مدت زمان بیشتری را دوام بیاورد.

در استفاده روزمره هر دو گوشی می‌توانند بین ۱.۵ تا ۲ روز شارژ دهی کنند که عدد بسیار خوب و رضایت بخشی به حساب می‌آید. البته که مطابق انتظار شارژ دهی گلکسی A02s مقداری بهتر از رقیب بوده و می‌تواند کمی بیشتر دوام بیاورد.

هر دو کهکشانی از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کنند و به لطف همین تکنولوژی می‌توانند در مدت زمان ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به شارژ کامل برسند که برای گوشی‌هایی در این بازه‌ی قیمتی و به خصوص قیمت A02s عملکرد مناسبی به حساب می‌آید.

مقایسه گلکسی A32 با گلکسی A02s از نظر دوربین

در این بخش به سراغ دوربین‌های مختلف دو گوشی خواهیم رفت و آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم.مقایسه گوشی a02s با a32

دوربین اصلی

با گلکسی A32 شروع می‌کنیم، دوربین اصلی این کهکشانی سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل Samsung GW3 با اندازه 1/1.97 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و همچنین Quad Bayer پشتیبانی می‌کند.

 

مقایسه های دیگر از اقتصادی های سامسونگ: مقایسه گلکسی A12 Nacho با گوشی M12

مقایسه A32 با A02s سامسونگ

گلکسی A02s دوربین اصلی با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دارد و سازنده‌ی این سنسور توسط خود سامسونگ مشخص نشده است. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار هم پشتیبانی می‌کند.

کیفیت تصاویر گرفته شده با A02s برای بازه‌ی قیمی محصول قابل قبول هستند اما در مقایسه با A32 تقریبا هیچ حرفی برای گفتن ندارند. کیفیت دوربین اصلی A32 بسیار بهتر است؛ چرا که نویز کمتری در عکس‌ها دیده می‌شود و جزئیات بیشتری از سوژه‌ها را مشاهده می‌کنیم.

به این ترتیب به طور حتم برنده‌ی بخش اول و دوربین اصلی گلکسی A32 خواهد بود.

دوربین فوق عریض

گلکسی A32 دوربین فوق عریض با سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد و از طرفی برای A02s این دوربین در نظر گرفته نشده است. به این ترتیب کیفیت تصاویر فوق عریض A32 هر جور که باشد باز هم به دلیل برخورداری از این دوربین برنده این بخش خواهد بود.عکس گوشی A32 4G

به طور کلی کیفیت دوربین فوق عریض این کهکشانی عالی نیست ولی می‌توانیم آن را قابل قبول ارزیابی کنیم و به طور حتم از بودن آن خرسند هستیم و به اصطلاح بودن آن بهتر از نبودنش است.

دوربین سلفی

دوربین سلفی گلکسی A32 سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی و سلفی A02s سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد. عکس‌های گرفته شده با این دوربین‌ها رضایت بخش هستند اما باز هم A32 به دلیل برخورداری از سنسور بهتر برنده‌ی این بخش خواهد بود.

سلفی‌های این گوشی رنج دینامیکی بهتری دارند و دقت رنگ و وایت بالانس در آن‌ها بهتر رعایت می‌شود. به علاوه که مقداری هم کنتراست بهتری را مشاهده می‌کنیم و از همه‌ی این‌ها مهم‌تر این سلفی‌ها جزئیات بیشتری دارند.

ماکرو

دوربین ماکرو A32 و A02s به ترتیب سنسورهای ۵ و ۲ مگاپیکسلی دارند. دوربین ماکرو معمولا در گوشی‌هایی با این قیمت بیشتر برای سرگرمی قرار داده می‌شود و عکس‌ها جزئیات زیادی ندارند.

البته در این مقایسه این گفته تنها برای A02s‌ صدق می‌کند و عکس‌های ماکرو A32 در صورت داشتن فوکوس صحیح جزئیات و دقت رنگ رضایت بخشی دارند و شما می‌توانید کلوزآپ‌های جذابی با این گوشی‌ به ثبت برسانید.

پرتره

پرتره‌های هر دو کهکشانی با دوربین اصلی و به کمک لنز تشخیص عمق میدان با سنسور ۲ مگاپیکسلی انجام می‌شود. پرتره‌های A32 شرایط بهتری به نسبت رقیب دارند؛ زیرا دوربین اصلی A32 جزئیات را بهتر به ثبت می‌رساند و مقداری هم رنج دینامیکی بهتر است.

به علاوه برش سوژه از پس‌زمینه در پرتره‌های A32 مقداری دقیق‌تر از گوشی رقیب است و همه‌ی این موارد باعث می‌شود تا A32 را برنده‌ی این بخش بدانیم.

 

برای مقایسه دو گوشی دلخواه می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

مقایسه گوشی

 

جمع بندی

همان طور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم این دو گوشی قیمت یکسانی ندارند و همین هم باعث می‌شود نتوانیم با قطعیت یکی را برتر از دیگری بدانیم.

اگر به دنبال خرید یک گوشی هستید که قیمت بسیار خوبی داشته باشد و بتواند برنامه‌های معمول را هم برای شما اجرا کند و مدت زمان نسبتا زیادی هم شارژ دهی کند باید گفت که A02s گزینه‌ی مناسبی برای خرید به حساب می‌آید.

از طرفی اگر به دنبال داشتن نمایشگری باکیفیت، پرنور و روان هستید که بتوانید با آن همه‌ی محتوا را به صورت جذابی تماشا کنید و به علاوه قدرت سخت افزاری مناسب، باتری خوب، دوربین‌های کارآمد و طراحی جدید هم نسیبتان شود باید به سراغ A32 بروید و این کهکشانی را خریداری کنید.

شاخص‌ترین ویژگی هر گوشی کدام است؟ برای A32 نمایشگر سوپر امولد ۹۰ هرتزی و برای A02s قیمت و شارژ دهی خوب باتری

این دو گوشی حسگر اثر انگشت دارند؟ گلکسی A32 حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر دارد اما در A02s متأسفانه خبری از این حسگر نیست و سامسونگ ترجیح داده تا این هزینه را کاهش دهد.

ارزش خرید کدام گوشی بیشتر است؟ اگر به دنبال صرف هزینه کمتر هستید شاید بتوان A02s را پیشنهاد داد اما در غیر این صورت به فکر خرید A32 باشید.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a32-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a02s/
ads
ads