داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی A32 با گلکسی A32 5G

مقایسه گلکسی A32 با گلکسی A32 5G

گلکسی A32 یکی از جدیدترین میانرده‌های شرکت سامسونگ است که قیمتی مناسب دارد و در عین حال مشخصات خوب و رضایت بخشی را ارائه می‌کند.  این گوشی در دو نسخه فورجی و فایوجی به بازار عرضه شده که این دو نسخه به غیر از فناوری فایوجی در بخش‌های دیگر هم با هم تفاوت‌های اساسی دارند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه A32 با A32 5G بپردازیم و این دو کهکشانی را به طور کامل بررسی کرده و در هر بخش گوشی بهتر و برنده را مشخص کنیم. پس اگر به A32 علاقه مند هستید و می‌خواهید این گوشی سامسونگ را خریداری کنید حتما در ادامه همراه تکنولایف باشید.

گوشی گلکسی A32 5G گلکسی A32
تاریخ معرفی اسفند ۹۸ اسفند ۹۹
ابعاد ۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۹.۱ میلی‌متر ۱۵۸.۹ در ۷۳.۶ در ۸.۴ میلی‌متر
وزن ۲۰۵ گرم ۱۸۴ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵ اینچ – TFT با رزولوشن HD و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۴ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه دیمنسیتی 720 5G هلیو G80
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۴۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسل ۲۰ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ۱۵ وات
رنگ آبی، بنفش، سفید و مشکی آبی، بنفش، سفید و مشکی

 

 

مقایسه A32 با A32 5G از نظر طراحی و کیفیت ساخت

درست است که با دو نسخه از یک گوشی مواجه هستیم ولی جالب است بدانید که این دو محصول برخلاف ظاهر شبیه به هم از نظر ابعاد و وزن و ضخامت با هم تفاوت‌هایی دارند که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

در A32 و A32 5G سامسونگ از طراحی جدید خود استفاده کرده و حالا دیگر فضای بین لنزها به رنگ مشکی نیست و در واقع فریم مشکی رنگ دوربین‌ها را نداریم و قاب پشتی فضای خالی بین دوربین‌ها را به طور کامل پوشش می‌دهد و در هر رنگی این فضا به همان رنگ درآمده است.گوشی A32 5G آبی

این موضوع باعث شده تا طراحی این دو گوشی نسبت به قبل زیباتر و چشم نوازتر باشد و حس یکپارچگی بیشتری بتوان از آن دریافت کرد. این قاب در هر دو گوشی پلاستیکی است و طراحی براقی هم دارد و اثر انگشت را به سرعت جذب می‌کند.

در بالای این قاب و سمت چپ لنزها دیده می‌شوند و در پایین لوگوی سامسونگ به چشم می‌خورد. تا به این قسمت باید بگوییم که دو گوشی دقیقا یکسان و شبیه به هم هستند اما از نظر ارگونومی تفاوت‌های نسبتا زیادی وجود دارد.

گلکسی A32 5G وزنی ۲۰۵ گرمی و ضخامتی ۹.۱ میلی متری دارد و در طرف دیگر وزن A32 برابر با ۱۸۴ گرم و ضخامت آن برابر با ۸.۴ میلی متر است. جالب است که حتی از نظر ابعاد هم نسخه فایوجی حدود ۴ میلی متر کشیده‌تر و حدود ۳ میلی متر عریض‌تر است. همه‌ی این‌ها باعث می‌شود A32 گوشی خوش دست‌تری نسبت به A32 5G باشد.تفاوت A32 4G با A32 5G

فریم اطراف دو کهکشانی از جنس پلاستیک است و طراحی بسیار براقی هم دارد. در سمت راست این فریم دکمه‌های ولوم و پاور قرار گرفته و در بالا میکروفون دوم خودنمایی می‌کند. در سمت چپ این فریم خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی دیده می‌شود و در نهایت فریم پایینی میزبان جک ۳.۵ میلی متری صدا، اسپیکر، میکروفون اصلی و درگاه Type C است.

در آخر نوبت به قاب جلویی می‌رسد، جایی که دلیل تفاوت در ابعاد دو گوشی مشخص می‌شود. گلکسی A32 نسبت نمایشگر به بدنه‌‌ای حدود ۸۵ درصد دارد و این در حالیست که این عدد برای A32 5G برابر با حدود ۸۲ درصد است. همچنین نمایشگر نسخه فایوجی ۰.۱ اینچ بزرگ‌تر است. هر دو گوشی از ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگر میزبانی می‌کنند تا از این جهت هر دو گوشی شبیه به هم باشند.

در نهایت برنده‌ی این بخش گلکسی A32 است؛ چرا که هم ارگونومی بهتری دارد و هم از نسبت نمایشگر به بدنه بیشتر استفاده می‌کند و به بیان ساده یعنی نمایشگر آن حاشیه‌های کمتری دارد.

 

قیمت گوشی A32 5G با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه A32 با A32 5G از نظر صفحه نمایش

سامسونگ را به نمایشگرهای سوپر امولد و باکیفیت آن می‌شناسیم و در A32 هم شرکت کره‌ای از همین پنل استفاده کرده است. این نمایشگر اندازه‌ی ۶.۴ اینچی داشته و برای آن رزولوشن FHD+ در نظر گرفته شده تا تراکم ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ قرار بگیرد.

خوشبختانه صفحه نمایش A32 از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد تا محتوا به شکل روان‌تری به نمایش دربیاید.مقایسه A32 با A32 5G از نظر صفحه نمایش

در طرف دیگر A32 5G پنل TFT با رزولوشن HD+ دارد و در نتیجه در هر اینچ از پنل ۶.۵ اینچی آن ۲۷۰ پیکسل قرار گرفته است. این صفحه نمایش مانند رقیب نسبت ۲۰ به ۹ دارد و هر دو گوشی از گوریلاگلس ۵ برای مراقبت از نمایشگر استفاده می‌کنند.

کیفیت صفحه نمایش این دو گوشی بسیار متفاوت است و در حالی که A32 صفحه نمایش جذاب و خوش آب و رنگی دارد و محتوا را به صورت شارپ و با کنتراست بالا به نمایش می‌گذارد کیفیت پنل A32 5G در سطح بسیار پایه‌ای قرار دارد. نه تنها نمایشگر نسخه فایوجی از نظر رزولوشن نمی‌تواند با گوشی رقیب رقابت کند بلکه نوع پنل آن هم در سطح پایین‌تری جای می‌گیرد.

به علاوه‌ی همه‌ی این موارد گفته شده از آنجایی که نرخ نوسازی A32 و A32 5G به ترتیب ۹۰ و ۶۰ هرتز است پس از همه‌ی جوانب A32 پنل بهتر و بسیار با کیفیت‌تری دارد.

هر دو گوشی در حالت دستی می‌توانند روشنایی حدود ۴۰۰ نیت تولید کنند که برای محیط‌های بسته عدد کافی و مناسبی است. زمانی که در محیط باز و زیر آفتاب قرار بگیرید روشنایی خودکار فعال شده و این عدد برای A32 به بالای ۸۰۰ نیت و برای A32 5G به حدود ۵۰۰ نیت می‌رسد.مقایسه گوشی A32 با A32 5G

به این ترتیب میزان روشنایی پنل A32 در زیر نور مستقیم خورشید هم عالی است و در طرف مقابل میزان روشنایی نسخه فایوجی برای محیط‌های روشن چندان خوب به نظر نمی‌رسد و کمی با چالش مواجه خواهید شد.

برنده‌ی این بخش با اختلاف بسیار زیاد A32 خواهد بود و اگر بخش نمایشگر برای شما اهمیت دارد به طور حتم باید این کهکشانی را انتخاب کنید و برگزیدن A32 5G چندان کار عاقلانه‌ای نیست.

 

خرید گوشی A32 4G با حافظه 128 و رم 8

 

مقایسه A32 با A32 5G از نظر اسپیکر

متأسفانه در هیچ یک از این دو گوشی اسپیکرهای استریو نداریم و این در صورتی است که در گوشی‌های هم قیمت شیائومی و حتی بعضا ارزان قیمت‌تر امکان تولید صدای استریو وجود دارد.

اسپیکر این دو گوشی بسیار معمولی هستند. این اسپیکرها صدای متوسطی دارند و کیفیت نیز در حد صرفا قابل قبول است و اگر صدای این گوشی‌ها را در کنار گوشی‌های رقیب با امکان تولید صدای استریو قرار دهید بهتر متوجه تفاوت آن‌ها خواهید شد.مقایسه گلکسی A32 4G با A32 5G

در نهایت اما اسپیکرهای گلکسی A32 5G بلندی بیشتری دارند اما از نظر کیفیت هر دو در یک سطح قرار می‌گیرند.

مقایسه A32 با A32 5G از نظر نرم افزار و رابط کاربری

هر دوی این گوشی‌ها جزو محصولات جدید سامسونگ هستند و طبیعتا به صورت پیش فرض از آخرین نسخه نرم افزاری سامسونگ یعنی One Ui 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند.

One Ui  یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است. این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد.مقایسه A32 با A32 5G از نظر نرم افزار و رابط کاربری

پس در این بخش بین دو گوشی مورد بحث هیچ تفاوتی وجود ندارد و رابط کاربری سامسونگ باعث می‌شود عملکرد سریع و روانی را از این دو گوشی شاهد باشیم. همچنین سازنده کره‌ای وعده داده که از این پس گوشی‌های خود را به مدت بیشتری بروز کند.

 

دیگر مطالب مرتبط با گوشی A32:

لوازم جانبی a32 که باید حتما بخرید

 

مقایسه A32 با A32 5G از نظر عملکرد سخت افزاری

یکی از بخش‌هایی که باعث می‌شود A32 5G برتری قاطعی نسبت به رقیب داشته باشد و خود را به عنوان محصول بهتری مطرح کند همین بخش سخت افزار است. گلکسی A32 5G از تراشه دیمنسیتی 720 5G بهره می‌برد.

این تراشه‌ که معماری ۷ نانومتری دارد، هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G57 را شامل می‌شود.

در طرف مقابل گلکسی A32 تراشه‌ای ۱۲ نانومتری از مدیاتک به نام هلیو G80 دارد. این چیپست هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-a75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز داشته و از پردازنده گرافیکی Mali-G52  بهره می‌برد.

هر دو گوشی در نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم در دسترس قرار دارند و هر دو هم از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند.مقایسه A32 با A32 5G از نظر عملکرد سخت افزاری

گلکسی A32 در انجام امور روزمره عملکرد خوب و سریعی دارد و به لطف نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی روان کار می‌کند. این گوشی اما در اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی چندان موفق عمل نمی‌کند و مناسب این کار نیست. البته که امکان اجرای بازی‌های با گرافیک معمولی یا پایین بدون افت فریم وجود دارد.

در طرف مقابل A32 5G نه تنها برنامه‌های روزمره را با سرعت بالایی اجرا می‌کند بلکه می‌تواند به خوبی از پس بازی‌های و کارهای سنگین‌تر هم بربیاید. به علاوه این گوشی از فناوری 5G هم پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید در آینده نزدیک از ایرنترنت پر سرعت‌تری بهره مند شوید.

اگر بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم A32 5G حدود ۵۰ درصد قوی‌تر از رقیب است و بهتر می‌تواند از پس انجام کارهای سنگین بربیاید. در نهایت برنده‌ی این بخش به طور حتم A32 5G خواهد بود و اگر قدرت سخت افزاری برایتان اهمیت دارد این کهکشانی را انتخاب کرده و خریداری کنید.

 

خرید گوشی A32 5G با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه A32 با A32 5G از نظر باتری

سامسونگ برای هر دو گوشی ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته است و به نظر می‌رسد که A32 5G به دلیل رزولوشن کمتر نمایشگر باید شارژ دهی بهتری داشته باشد.

در عمل اما به این شکل نیست و هر دو گوشی مشابه عمل می‌کنند. این کهکشانی‌ها می‌توانند با استفاده معمولی و نرمال بین ۱ تا ۱.۵ روز شارژ دهی کنند که عملکرد خوب و رضایت بخشی به حساب می‌آید.مقایسه A32 با A32 5G از نظر باتری

برای هر دو شارژ سریع ۱۵ واتی در نظر گرفته شده و به لطف این فناوری کهکشانی‌های مورد بحث می‌توانند در مدت ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه فول شارژ شوند که عملکرد قابل قبولی است.

در نهایت این بخش برنده نخواهد داشت و عملکرد دو گوشی بسیار نزدیک به هم و مشابه است.

 

قیمت گوشی A32 4G با حافظه 128 و رم 6

 

مقایسه A32 با A32 5G از نظر دوربین

در این بخش دوربین اصلی دو گوشی را به طور کامل بررسی خواهیم کرد و محصول برتر را مشخص می‌کنیم.

دوربین اصلی

با گلکسی A32 شروع می‌کنیم. دوربین اصلی این کهکشانی سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل Samsung GW3 با اندازه 1/1.97 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و همچنین Quad Bayer پشتیبانی می‌کند.

در طرف مقابل سامسونگ برای A32 5G دوربین اصلی با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KGM2  در نظر گرفته که این سنسور اندازه 1/2 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پس لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از قابلیت Quad Bayer پشتیبانی کرده و به همین دلیل عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.مقایسه A32 با A32 5G از نظر دوربین

عکس‌های ثبت شده با دو گوشی برای محصولی در این بازه‌ی قیمتی قابل قبول و مناسب هستند و جزئیات کافی و رنج دینامیکی مناسب دارند. دقت رنگ عالی نیست اما رضایت بخش است و شارپنس در حد معقولی قرار می‌گیرد.

در این بین البته A32 عملکرد بهتری نسبت به A32 5G دارد و عکس‌های آن نویز کمتر و در عین حال جزئیات بیشتری را در خود جای می‌دهند. بنابراین برنده‌ی بخش اول و دوربین اصلی A32 خواهد بود.

دوربین فوق عریض

سازنده دوربین فوق عریض هیچ یک از این دو گوشی مشخص نیست و هر از سنسوری ۸ مگاپیکسلی با اندازه 1/4.0 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی استفاده می‌کنند. این سنسورها در پشت لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و به این دوربین توانایی ثبت تصاویری ۱۲۳ درجه‌ای را می‌دهد.

با وجود این که مشخصات دقیقا یکسان است اما A32 عکس‌های فوق عریض بهتری به نسبت رقیب خود به ثبت می‌رساند و تصاویر فوق عریض این گوشی جزئیاتی بیشتر و کنتراست مناسب‌تری دارند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی گلکسی A32 5G سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و سلفی A32 سنسور ۲۰ مگاپیکسلی دارد. هر دو گوشی سلفی‌های رضایت بخشی به ثبت می‌رسانند اما در این بین گلکسی A32 سلفی‌های بهتر به ثبت می‌رساند. این تصاویر جزئیات بیشتری دارد و رنگ‌ها را طبیعی‌تر ثبت می‌کنند.

خرید گوشی پرچمدار

ماکرو

هر دو گوشی سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی دارند. معمولا در این بازه‌ی قیمتی دوربین‌های ماکرو خیلی نمی‌توانند عکس‌های مناسبی به ثبت برسانند اما شرایط برای این دو گوشی به این شکل نیست.

اگر بتوانید عکس ماکرو‌ای با فوکوس صحیح به ثبت برسانید، که البته این کار به دلیل نبود فوکوس خودکار کمی دشوار است، کیفیت نهایی برای هر دو کهکشانی رضایت بخش است و می‌توانید ماکروهای جذابی با آن‌ها بگیرید.

پرتره

گلکسی A32  دوربین تشخیص عمق میدان با سنسور ۵ مگاپیکسلی دارد و این سنسور برای A32 5G برابر با ۲ مگاپیکسل است. عکس‌های پرتره هر دو کهکشانی با دوربین اصلی و با کمک این لنز گرفته می‌شود.

برش سوژه از پس‌زمینه برای هر دو محصول مناسب است و دقت قابل قبولی را شاهد هستیم. پس‌زمینه نیز به حد کفایت مات می‌شود اما به دلیل برتریA32  در بخش دوربین اصلی طبیعتا پرتره‌های این کهکشانی مقداری بهتر از رقیب هستند.

 

مقایسه دوربین چشمگیر سه گوشی میانرده:
مقایسه دوربین گوشی A52s 5G، شیائومی 11 لایت 5G و ریلمی GT Master Edition

 

جمع بندی

گلکسی A32 و A32 5G قیمتی تقریبا برابر دارند و درواقع کاری که سامسونگ انجام داده این است که در بخش نمایشگر و دوربین اصلی صرفه A32 5G صرفه جویی انجام داده و در عوض تراشه‌ای قوی در دل این گوشی جای داده است.

گلکسی A32 از طرف دیگر گوشی متعادل‌تری است و برای عموم کاربران به دلیل داشتن نمایشگر با کیفیت و دوربین مناسب گزینه‌ی بهتری به حساب می‌آید.

در نهایت اگر برای شما قدرت سخت افزاری گوشی اولویت است و می‌خواهید با گوشی خود بازی کنید پیشنهاد می‌کنیم از بین این دو گوشی گلکسی A32 5G را برگزینید. از طرفی اگر برای شما داشتن نمایشگر بسیار بهتر و دوربین اصلی با کیفیت‌تر اهمیت دارد به سراغ A32 بروید.

کدام گوشی شارژ دهی باتری بهتری دارد؟ از این نظر دو گوشی در یک سطح قرار می‌گیرند و هر دو می‌توانند بین ۱ تا ۱.۵ روز دوام بیاورند که عملکرد خوبی به حساب می‌آید.

کدام کهکشانی نمایشگر بهتری دارد؟ با اختلاف زیاد نمایشگر A32 بهتر از A32 5G است و این محصول از جوانب مختلف برنده‌ی بخش نمایشگر است.

کدام گوشی قدرت سخت افزاری بیشتری دارد؟ گلکسی A32 5G قدرت سخت افزاری بیشتری دارد و بهتر می‌تواند از پس انجام کارهای سنگین بربیاید. به علاوه این محصول از فناوری فایوجی هم پشتیبانی می‌کند.

خرید هندزفری
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a32-%d8%a8%d8%a7-a32-5g/
ads
ads