داغ ترین ها :
مقایسه M12 با A22؛ کهکشانی‌هایی خوش قیمت!

مقایسه M12 با A22؛ کهکشانی‌هایی خوش قیمت!

سامسونگ در رده گوشی‌های میانرده و اقتصادی خود محصولات فراوانی در دسته‌بندی‌های A و M روانه‌ی بازار می‌کند که این گوشی‌های هر کدام ویژگی منحصر به فردی دارند و برای دسته‌ی خاصی از کاربران مناسب‌تر به نظر می‌رسند. در این مطلب قصد داریم به سراغ گلکسی A22 و گلکسی M12 برویم و این دو کهکشانی اقتصادی را به طور کامل با هم مقایسه کنیم. قبل از شروع مقایسه M12 با A22 بد نیست نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت افزاری این دو گوشی سامسونگ:

گوشی گلکسی M12 گلکسی A22
تاریخ معرفی فروردین ۱۴۰۰ خرداد ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۴ در ۷۵.۹ در ۹.۷ میلی‌متر ۱۵۹.۳ در ۷۳.۶ در ۸.۴ میلی‌متر
وزن ۲۱۲ گرم ۱۸۶ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز ۶.۴ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱
تراشه اگزینوس 850 هلیو G80
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۳ و ۴ گیگابایت ۴ و ۶ گیگابایت
دوربین پشت ۴۸ مگاپیکسل اصلی

۵ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۴۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۸ مگاپیکسل ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ۱۵ وات
رنگ آبی، مشکی و قرمز آبی، سفید، سبز و بنفش

مقایسه گوشی M12 با A22 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

هر دوی این گوشی‌ها جدید هستند و این یعنی از طراحی جدید محصولات سامسونگ استفاده می‌کنند و ظاهر زیباتری نسبت به قبل دارند. در ابتدا با A22 شروع کنیم که یکی از برادران ارزان‌تر A32،A52 و A72 به حساب می‌آید.

گلکسی A22 یک قاب پلاستیکی و براق دارد که فریم مربعی شکل دوربین‌ها را در بالا سمت چپ و لوگوی سامسونگ را در پایین جای داده است. فریم دوربین تماما مشکی رنگ نیست و رنگ قاب پشتی به فضای میانی لنزها نفوذ کرده و قاب را به حالت یکپارچه‌تری درآورده است و حس و حال بهتری دارد.مقایسه گوشی M12 با A22

گلکسی M12 از نظر متریال قاب پشتی شرایط مشابهی دارد و از جنس پلاستیک ساخته شده اما طراحی مات دارد و به روی آن خطوطی از بالا به پایین با پترن‌های بسیار ریز دیده می‌شود. از نظر قرار گیری فریم دوربین و لوگوی سامسونگ شرایط کاملا مشابه است اما از طرفی فریم دوربین مانند نسل قبل کهکشانی‌ها کاملا مشکی رنگ است.

گوشی‌های سری M معمولا ارگونومی خوبی ندارند و باید دید در مورد M12 شرایط به چه صورت است. گلکسی A22 وزنی ۱۸۶ گرمی و ضخامت ۸.۴ میلی متری دارد و این اعداد برای گوشی رقیب به ترتیب ۲۱۲ گرم و ۹.۷ میلی متر هستند. این اعداد به راحتی نشان می‌دهند که نه تنها برنده‌ی بخش ارگونومی A22 خواهد بود بلکه به طور کلی M12 اصلا گوشی خوش دستی نیست و وزن و ضخامت بسیار زیادی دارد.

 

 

مقایسه گوشی M12 با A22

به سراغ فریم پلاستیکی اطراف دو گوشی برویم، جایی که در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور ادغام شده با حسگر اثر انگشت، در بالا میکروفون دوم، در سمت چپ خشاب سیم کارت و در پایین اسپیکر، میکروفون اصلی، جک ۳.۵ میلی متری صدا و درگاه Type C دیده می‌شود.

قاب جلویی هر دو گوشی از نظر ظاهری شبیه به هم است اما حاشیه‌های کمتر A22 باعث برتری این کهکشانی می‌شود. هر دو گوشی دوربین سلفی خود را درون یک ناچ قطره‌ای قرار داده‌اند و در بالای این دوربین سلفی اسپیکر مکالمه با طراحی کشیده دیده می‌شود.مقایسه گلکسی M12 با گلکسی A22

حاشیه‌های اطراف دو گوشی اما با هم متفاوت هستند. نمایشگر A22 توانسته حدود ۸۴ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد در حالی که این مقدار برای M12 حدود ۸۲ است و این یعنی به طور کلی A22 حاشیه‌های کمتر و باریک‌تری دارد.

گلکسی A22 در چهار رنگ مشکی، سفید، بنفش و سبز ساخته شده و M12 رنگ‌های آبی، سبز و مشکی دارد. به نظر می‌رسد باید برنده‌ی این بخش را A22 در نظر بگیریم؛ چرا که این محصول طراحی جذاب‌تری دارد و به علاوه از ارگونومی بهتری هم بهره می‌برد.

 

خرید گوشی A22 4G با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

قیمت گوشی A22 44 با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه M12 با A22 از نظر صفحه نمایش

در دنیای امروز گوشی‌های هوشمند دو موردی که می‌توانند بخش نمایشگر گوشی‌ها را جذاب نشان بدهند یکی نرخ نوسازی بالاتر از ۶۰ هرتز است و یکی هم استفاده از پنل سوپر امولد یا همان امولد یا همان اولد.

در این دو گوشی اتفاق جالبی افتاده و سامسونگ سعی کرده هر دو مورد را برای A22 اجرا کند، اما به چه قیمت؟ بگذارید به سراغ مشخصات برویم. A22 پنلی ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن HD+ و تراکم ۲۷۴ پیکسل بر هر اینچ دارد و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند.مقایسه M12 با A22 از نظر صفحه نمایش

همان طور که مشاهده می‌کنید نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و پنل سوپر امولد بخش جذاب این نمایشگر هستند و رزولوشن HD+ قطعا نقطه ضعف آن؛ چرا که پنل امولد با رزولوشن HD چندان میانه‌ی خوبی ندارد و به دلیل معماری خاص پیکسل‌ها شما می‌توانید در این رزولوشن پیکسل‌ها را با چشم غیر مسلح هم مشاهده کنید.

در طرف مقابل گلکسی M12 یک نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع IPS با رزولوشن HD+ و تراکم پیکسلی ۲۷۰ دارد و باز هم از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند. رزولوشن HD با پنل IPS سازگاری بهتری دارد و پیکسل‌ها کمتر به چشم خواهند آمد.

 

 

مقایسه M12 با A22 از نظر صفحه نمایش

از نظر روان بودن هر دو پنل با توجه به قیمت عملکرد بسیار خوبی دارند و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی باعث عملکرد جذاب آن‌ها شده است. از نظر کیفیت هم به ذات پنل سوپر امولد A22 بهتر عمل می‌کند و عمق رنگ مشکی بینهایت دارد و رنگ‌ها را با کنتراست بهتر و زنده‌تر به نمایش درمی‌آورد.

البته که شارپی هر دو پنل مانند رزولوشن FHD نیست و به طور حتم اگر دو گوشی را در مقابل محصولات گران‌تر قرار دهید متوجه این موضوع خواهید شد. از نظر روشنایی هر دو پنل برای محیط‌های بسته مناسب هستند و در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم خورشید چندان خوب عمل نمی‌کنند.

به طور کلی به نظر می‌رسد به دلیل استفاده از پنل سوپر امولد باید A22 را برنده‌ی این بخش در نظر بگیریم، اما اگر دیدن پیکسل‌ها شما را آزار می‌دهد پیشنهاد می‌کنیم به سراغ M12 بروید.

مقایسه M12 با A22 از نظر اسپیکر

هر دو گوشی از اسپیکرهای تکی استفاده می‌کنند و طبیعتا خبری از صدای بلند و استریو نیست. عملکرد اسپیکرهای دو گوشی کمی نا امید کننده است و این اسپیکرها چه از نظر بلندی و چه از نظر کیفیت صدا عملکرد خوبی ندارند.مقایسه M12 با A22 از نظر اسپیکر

به طور کلی اسپیکر یکی از بخش‌هایی است که در محصولات اقتصادی چندان توجهی به آن نمی‌شود و شما هم باید با این موضوع کنار بیایید. بنابراین این بخش برنده‌ای نخواهد داشت و هر دو کهکشانی شبیه به هم و نسبتا ضعیف عمل می‌کنند.

مقایسه M12 با A22 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

گوشی‌های سامسونگ همگی از رابط کاربری اختصاصی این شرکت یعنی One Ui استفاده می‌کنند. به روی M12 و همچنین A22 نیز جدیدترین نسخه از این رابط کاربری یعنی One Ui 3.1 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ قرار داده شده تا از نظر نرم افزاری این کهکشانی را بسیار به روز بدانیم.

 

 

مقایسه M12 با A22 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری One Ui یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است. این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد.

 

شاید نیاز داشته باشید:
گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

 

مقایسه گوشی M12 با گوشی A22 از نظر عملکرد سخت افزاری

سامسونگ منبع قدرت گلکسی M12 را تراشه‌ی اگزینوس 850 خود قرار داده است. این تراشه معماری ۸ نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی (هشت هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی Mali-G52 میزبانی می‌کند.

در طرف مقابل گلکسی A22 تراشه‌ای ۱۲ نانومتری از مدیاتک به نام هلیو G80 دارد. این چیپست هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز داشته و از پردازنده گرافیکی Mali-G52 بهره می‌برد.مقایسه M12 با A22 از نظر عملکرد سخت افزاری

از نظر قدرت سخت افزاری گلکسی M12 می‌تواند از پس کارهای روزانه و روزمره بربیاید و برنامه‌های مختلف را اجرا کند اما در اجرای بازی‌های گرافیکی و سنگین ناتوان است و خیلی نباید به روی آن حساب باز کنید.

گلکسی A22 اما شرایط بهتری دارد. این گوشی کارها و امور روزانه را هم با سرعت بیشتری نسبت به M12 انجام می‌دهد. این کهکشانی حتی می‌تواند برخی بازی‌های سنگین را هم با درجه گرافیکی متوسط یا پایین بدون افت فریم اجرا کند.

برای A22 نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده و M12 از نسخه‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.مقایسه M12 با A22 از نظر عملکرد سخت افزاری

هر دو محصول از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید از طریق کارت حافظه جانبی به حافظه داخلی آن‌ها بیفزایید. برنده‌ی این بخش در نهایت گلکسی A22 خواهد بود و اگر قدرت سخت افزاری برای شما اهمیت دارد از بین این دو کهکشانی به سراغ این دستگاه بروید.

مقایسه M12 با A22 از نظر باتری

هر دو کهکشانی باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارند و یکی از دلایلی که باعث می‌شود از وزن و ضخامت M12 متعجب باشیم همین موضوع است. مثلا اگر این گوشی باتری ۶۰۰۰ داشت وزن و ضخامت بیشتر آن را توجیه می‌کرد.

به هر روی گلکسی A22 می‌تواند حدود ۱ تا ۱.۵ روز با استفاده نرمال دوام بیاورد در حالی که این عدد برای M12 حدود ۱.۵ تا ۲ روز کامل است. دلیل این موضوع به تراشه‌ای با معماری ۸ نانومتری و همچنین بهینه‌تر می‌گردد. نهایتا برنده‌ی بخش شارژ دهی M12 خواهد بود.

هر دو کهکشانی از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کنند و از این طریق شما می‌توانید این محصولات را در مدت زمان حدود ۲ ساعت فول شارژ کنید که عملکرد خوب و رضایت بخشی به حساب می‌آید.

در آخر در جایگاه نخست قسمت باتری M12 قرار می‌گیرد و این دستگاه را برنده می‌دانیم؛ چرا که مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد و اگر شارژ دهی برای شما اهمیت دارد به فکر خرید M12 باشید.

 

قیمت گوشی M12 با حافظه 64 گیگابایت

 

خرید گوشی M12 با حافظه 128 گیگابایت

 

مقایسه گوشی A22 با M12 از نظر دوربین

هر دوی این محصولات دوربین‌های چهارگانه دارند و در این بخش تک به تک این دوربین‌ها را با هم مقایسه خواهیم کرد تا مشخص شود کدام گوشی در این بخش بهتر عمل می‌کند.مقایسه گوشی A22 با M12 از نظر دوربین

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی M12 سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی از نوع Samsung S5KGM2 با اندازه‌ی پیکسل 0.8 میکرونی و اندازه 1/2.0 اینچی داشته و در پس یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین به دلیل برخورداری از قابلیت Quad Bayer عکس‌های پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند و از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A22 دوربینی با سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه‌ی پیکسل 0.8 میکرونی و اندازه 1/2.0 اینچی دارد و در پس لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این گوشی از فوکوس خودکار تشخیص فاز و Quad Bayer پشتیبانی کرده و تصاویر پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.مقایسه گوشی A22 با M12 از نظر دوربین

جالب است که سازنده‌ی سنسور A22 مشخص نشده ولی جالب‌تر این که این دوربین از OIS یا همان لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند که قابلیت بسیار جذابی برای گوشی در این رنج قیمتی به حساب می‌آید.

هر دو گوشی عملکرد رضایت بخش و مناسبی دارند و می‌توان تصاویر گرفته شده با آن‌ها را از نظر جزئیات و کنتراست مناسب دانست. البته در این بین تصاویر A22 به دلیل OIS کمی بهتر هستند و لرزش دست تأثیر کمتری به روی کیفیت نهایی می‌گذارد. همچنین دیافراگم عریض‌تر این کهکشانی باعث می‌شود تا جذب نور بهتر و وایت بالانس متعادل‌تری داشته باشد.

در آخر برنده‌ی بخش دوربین اصلی A22 خواهد بود.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض در نظر گرفته شده برای A22 سنسوری ۵ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض M12 سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد. هر دو می‌توانند تصاویری با زاویه‌ی ۱۲۳ درجه‌ای به ثبت برسانند.

کیفیت تصاویر فوق عریض A22 بهتر از رقیب است هرچند به طور کلی این دوربین در هیچ کدام از دو کهکشانی عملکرد عالی ندارد. نویز در تصاویر دیده می‌شود و برخی از سوژه‌ها با شارپنس کم و به حالت نرم به ثبت می‌رسند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی A22 برابر با ۱۳ مگاپیکسل و دوربین سلفی M12 برابر با ۸ مگاپیکسل است. عکس‌های سلفی A22 بهتر از رقیب هستند و جزئیات بیشتر و دقت رنگ بهتری دارند.

البته سلفی‌های M12 هم قابل قبول هستند و به نسبت قیمت کیفیت خوبی دارند ولی برنده A22 است.

ماکرو

دوربین ماکرو دو کهکشانی سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد و خبری هم از فوکوس خودکار نیست و این یعنی دوربین ماکرو بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا استفاده‌ و بیشتر برای سرگرمی می‌توانید از آن بهره ببرید.

پرتره

دوربین تشخیص عمق میدان نیز که به کمک دوربین اصلی می‌آید تا شما بتوانید پرتره های خوبی ثبت کنید. عکس های پرتره گوشی گلکسی M12 و A22 کیفیت مطلوبی دارند و سوژه به خوبی از پس زمینه جدا شده و عملیات تار شدن به میزان مناسبی انجام می‌شود.

از آنجایی که دوربین اصلی A22 مقداری بهتر از رقیب عمل می‌کند طبیعی است که پرتره‌های این گوشی هم شرایط بهتری داشته باشند.

 

مقایسه تخصصی انواع گوشی موبایل را در مجله خبری تکنولایف بخوانید.

مقایسه ردمی 9t شیائومی و گلکسی M12 سامسونگ

 

جمع بندی

اگر قصد داریم در رنج قیمتی گوشی‌های اقتصادی حتما از سامسونگ یک گوشی خریداری کنید این دو کهکشانی گزینه‌های خوبی هستند. اگر بودجه کمتری دارید و شارژ دهی باتری براش شما اهمیت زیادی دارد به نظر می‌رسد انتخاب M12 برای شما مناسب‌تر است.

اما اگر نمایشگر سوپر امولد می‌خواهید و ارگونومی گوشی برایتان اهمیت زیادی دارند و همچنین دوربین‌های بهتری می‌خواهید و قدرت سخت افزاری بیشتر اولویت شما است باید به سراغ گلکسی A22 بروید. در کل هر دو به نسبت قیمت ارزش خرید مناسبی دارند البته که می‌توانید رقبای شیائومی و پوکوی موجود را هم مورد بررسی قرار دهید.

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ هر دو از رزولوشن HD+ استفاده می‌کنند و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارند اما پنل A22 از نوع سوپر امولد است که باعث می‌شود شما از قابلیت AOD و عمق رنگ مشکی بینهایت بهره مند شوید. پس می‌توان A22 را برتر دانست.

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد؟ گلکسی A22 قدرت پردازشی و گرافیکی بهتری دارد و ساخت تراشه‌ی M12 به حدود دو سال قبل برمی‌گردد و شاید دیگر قدرت آن کافی نباشد. تراشه‌ی A22 اما با گوشی مثل A32 برابر است و عملکرد رضایت بخشی دارد.

کدام کهکشانی شارژ دهی بهتری دارد؟ درست است که باتری هر دو گوشی ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است اما M12 به دلیل داشتن تراشه‌ای با اندازه‌ی ترانزیستورهای کوچک‌تر و استفاده بهینه‌تر از انرژی شارژ دهی بهتری را ارائه می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-m12-%d8%a8%d8%a7-a22/
ads
ads