داغ ترین ها :
معرفی بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی (داخلی و خارجی)

معرفی بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی (داخلی و خارجی)

از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از فراموشی و متزلزل شدن ذهن، یادگیری زبان است. آموختن زبان به طور کلی باعث افزایش کارایی مغز و بهبود به‌خاطرسپاری می‌شود و البته، تفاوتی هم ندارد که چه زبانی بیاموزید. بر اساس آمارها، تعداد افراد تک‌زبانه به طور چشمگیری در حال کاهش است. این موضوع جدا از درهم‌آمیزی نسل‌ها و پیش گرفتن مسیر رسیدن به جامعه «جهان‌وطنی»، به رغبت بیشتر افراد به یادگیری زبان‌های دیگر هم مرتبط است. بهترین راه برای یادگیری زبان، تمرین هر روزه آن است. تمرین هر روزه نیز نیازمند فراهم آوردن محیطی‌ست که بتوان در آن بخشی را آموخت و برای مدتی آن را تمرین کرد. بهترین محیط در دنیای فعلی، با استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان ایجاد می‌شود. این اپلیکیشن‌ها، که اغلب بر پایه آموزش، تمرین و یادآوری کار می‌کنند، می‌توانند به شما در آموختن عمیق‌تر یک زبان کمک شایانی کنند. با مجله تکنولایف همراه باشید تا با بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی آشنا شوید. این اپلیکیشن ها روی گوشی های اندرویدی مانند انواع گوشی های شیائومی و همچنین روی آیفون قابل استفاده خواهند بود.

 

قیمت روز گوشی موبایل

چگونه از اپلیکیشن‌های آموزش زبان استفاده کنیم؟

آموزش زبان به جدیت و مداومت نیاز دارد. شما باید حداقل روزی ۵ دقیقه برای این کار وقت صرف کنید. اپلیکیشن‌های آموزش زبان نیز اغلب طوری طراحی شده‌اند که برای هر درس، زمانی بیش از این، از شما نگیرند. البته شما در صورتی که بخواهید سریع‌تر یک زبان را بیاموزید، زمان بیشتری در این راه صرف کنید. اما توجه کنید که این کار باعث می‌شود به تمرین و تکرار بیشتری هم نیاز داشته باشید. پس برای این‌که ذهن شما مطالب آموخته را حفظ کند، باید سعی کنید زمان خود را ثابت و یا رو به افزایش نگه دارید.

پیش از آنکه بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی را معرفی کنیم بهتر است بگوییم که به طور کلی، این اپلیکیشن‌ها به این صورت کار می‌کنند:

۱. تعیین زبان مورد نظر شما برای آموختن

۲. تعیین سطح شما در آن زبان

۳. شروع آموزش

۴. درخواست تمرین درس‌های پیشین در روزهای بعد

۵. تست و آزمون در پایان هر مجموعه از دروس برای تعیین آمادگی شما برای مراحل بعدی.

بیشتر بخوانید: کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در گوشی های اندروید و آیفون

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی

این نرم‌افزارهای آموزش زبان علاوه بر افزایش سرعت و دقت یادگیری زبان‌ها، به کاهش هزینه‌ها نیز کمک بسیاری کرده‌اند. پس مطمئن باشید که با تلاش و پشتکار خوب، به سادگی و با کمترین هزینه، به هر زبانی که بخواهید مسلط خواهید شد. اما نکات زیر را هم به خاطر داشته باشید تا به بهترین شیوه ممکن زبان مورد نظر خود را بیاموزید:

۱. هدف خود از یادگیری را پیدا کنید و آن را جایی بنویسید که هر روز مقابل چشم‌تان باشد.

۲. سعی کنید هر روز کتاب‌های به زبان مورد نظرتان را (حتی چند دقیقه) بخوانید.

۳. حداقل ۱ ساعت در روز تمرین کنید.

۴. به موسیقی‌های زبان مورد نظرتان گوش کنید.

۵. فیلم‌ها را به زبان مورد نظرتان تماشا کنید (بهتر است با زیرنویس همان زبان باشد، یا همراه با آن زیرنویس، زیرنویس فارسی را هم اضافه کنید).

۶. آنچه می‌آموزید را با صدای بلند تکرار کنید.

۷. آنچه را از اپلیکیشن آموزش زبان می‌آموزید، در جایی بنویسید.

۸. آموخته‌هایتان را برای یک نفر دیگر توضیح دهید.

۹. سعی کنید اخبار را به زبان مورد نظرتان بشنوید.

۱۰. واژه‌آموزی را فراموش نکنید و دایره لغات خود را افزایش دهید.

با رعایت این نکات، رسیدن به سطح متوسط بین ۱۰ تا ۱۴ ماه به طول خواهد انجامید. البته این زمان بستگی به میزان مبتدی بودن شما در آن زبان، زمان تمرین روزانه و فشردگی کار و تمرین شما نیز دارد.

 

آیا می دانستید با اتصال به تلویزیون می توانید تمام برنامه های روی گوشی را در سایز بزرگتری مشاهده کنید؟ برای آشنایی با شیوه و مراحل این کار در تلویزیون های مختلف مقاله آموزش تصویری اتصال گوشی به تلویزیون را بخوانید.

 

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان

همانطور که اشاره شد، برای اینکه بتوانیم در زبان دیگری به غیر از زبان مادری مخصوصا زبان اینترنشنال و جهانی انگلیسی به سطح و درک خوبی برسیم، بهتر است تا به سراغ ابزارها و برنامه‌هایی برویم که به پیشرفت ما سرعت بیشتری را هدیه می‌دهند. در ادامه این مقاله از تکنولایف قرار است تا با لیست کاملی از بهترین نرم افزار آموزش زبان انگلیسی آشنا شوید؛ پس تا پایان ما را همراهی کنید. این مقاله در حال آپدیت است و نگران قدیمی بودن یا خارج از دور بودن بهترین برنامه آموزش زبان انگلیسی معرفی شده در آن، به هیچ عنوان نباشید. ما قصد داریم تا با قرار دادن نام بهترین نرم افزار آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته رایگان و غیر رایگان به شما در مسیر آموزش زبان انگلیسی کمک کنیم.

FluentU (به قشنگی یک ساکن کشورهای انگلیسی زبان صحبت کنید و مجله بخوانید)

برنامه fluentu بهترین نرم افزار آموزش زبان

درست است که اپلیکیشن فلوئنت یو در لیست بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان قرار ندارد و برای استفاده از آن باید اشتراک ماهانه بخرید، اما برای افرادی که قصد دارن خیلی عمیق و ریشه‌ای خواندن و درک مطلب انواع مطالب را به زبان انگلیسی یاد بگیرند و همپای افراد ساکن در کشورهای انگلیسی زبان با لهجه درست صحبت کنند، برنامه FluentU به معنای واقعی گزینه درستی برای نصب کردن به حساب می‌آید.

اتفاق مهمی که در ساختار اپلیکیشن FluentU افتاده، این است که این برنامه می‌تواند از موزیک ویدیوهای ترند و اخبار در حال پخش در کشورهای خارجی، به شما زبان انگلیسی را آموزش دهد.  در این برنامه می‌توانید علاوه‌بر ویدیو، بر محتوای مجله و اخبار روز  هم همراه با یادگیری تک تک کلمات تسلط پیدا کنید. در مجموع هدف اصلی برنامه FluentU این است که شما بتوانید فراتر از یک زبان آموز آکادمیک در زبان انگلیسی پیشرفت کنید.

نکته مهم در برنامه فلوئنت یو این است که در این برنامه شما تنها زبان انگلیسی را آموزش نمی‌بینید، بلکه به منابع زبان‌های دیگری مانند فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، چینی، ژاپنی، روسی، کره‌ای و ایتالیایی هم دسترسی دارید و از این نظر می‌توانید برای آموزش چندین زبان به طور همزمان روی آن حساب باز کنید. از دیگر مزایای دانلود FluentU می‌توان به در دسترس بودن نسخه اندروید و iOS آن اشاره کرد.

دانلود FluentU برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود FluentU برای اندرویددانلود از پلی‌استور

lingogame (یادگیری زبان انگلیسی به زبان بازی و گیم)

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برنامه لینگو گیم

یکی از پرطرفدارترین و بهترین اپلیکشین های آموزش زبان انگلیسی، برنامه lingogame است. نحوه آموزش زبان انگلیسی در این برنامه باعث مشهور شدن آن شده است. در طی استفاده از اپلیکیشن لینگو گیم شما می‌توانید با معنی بیشتر از ۱۱۵۰۰ کلمه انگلیسی آشنا شوید. با این که ترجمه فارسی برای هر کلمه وجود ندارد و شیوه آموزش برنامه به این صورت نیست که کلمه به کلمه را به فارسی ترجمه کند؛ اما با کمک روند بازی داخل برنامه می‌توانید معنی کلمات را حدس بزنید و آموزش خود را پیش ببرید. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های دانلود و نصب این برنامه در این است که شما می‌توانید انواع مهارت‌های شنیداری، نوشتاری و دیداری خود را هر روز و در هر درس بهتر از قبل کنید. برای استفاده از  اپلیکیشن لینگوگیم (lingogame) نیازی به آنلاین بودن نیست؛ زیرا برنامه به صورت آفلاین هم قابل استفاده است. یکی دیگر از مزایای استفاده از lingogame دارا بودن کلمات سطح بندی شده است. در حقیقت شما می‌توانید سطح آموزش را انتخاب کنید و قدم به قدم در این مسیر جلو بروید و استرسی از بابت درک نکردن کلمات نداشته باشید. بابت گوشی و دستگاهی هم که قصد نصب برنامه lingogame را روی آن دارید؛ نیازی به نگرانی نیست زیرا این برنامه روی هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس نصب می‌شود و لینک دانلود آن از اپ استور و گوگل پلی در این مقاله در دسترس شما قرار می‌گیرد.

دانلود lingogame برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود lingogame برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

Rosetta Stone (کارگاه خرده‌سنگ‌سازی از سنگ بزرگ برای زدن به هدف)

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی rosetta stone

کمتر کسی در دنیا وجود دارد که قصد کرده باشد زبان بیاموزد، و تا به حال اسم رزتا استون را به گوش نشنیده و به چشم ندیده باشد. این مجموعه قدیمی و حرفه‌ای، از سال ۱۹۹۲ کار خود را آغاز کرده است و اکنون آموزش بیشتر از ۳۰ زبان را به صورت حرفه‌ای بر عهده دارد و در حال حاضر، روزانه چندین میلیون کاربر دارد. این مجموعه بارها و بارها توسط مجلات و سایت‌های مختلف به عنوان برترین آموزش‌دهنده زبان معرفی شده است. جالب‌تر آن‌که از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با معنای لغات نیز آشنا شوید و با خود نرم‌افزار هم ساده‌تر و بهتر کار کنید.

رزتا استون، هر ساله به دست حرفه‌ای‌ترین و بهترین اساتید زبان جهان ویرایش و به‌روزرسانی می‌شود و کامل‌ترین و قوی‌ترین مجموعه آموزشی جهان به شمار می‌رود. همچنین که به بهبود تلفظ هم کمک بسیاری می‌کند.

کار با رزتا استون شاید در ابتدا تا حدودی اعصاب‌خردکن و سخت به نظر برسد. اما این به خاطر استفاده آن از روش غوطه‌وری در آموزش زبان است، و در صورتی که به تمرین و یادگیری ادامه دهید، خواهید دید که اثر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدئویی و تصویری نصب ویندوز 11 و نحوه فعال کردن TPM 2

ضمن موارد فوق، دو نکته مهم باقی می‌مانند: ۱. قابلیت دانلود دروس و استفاده آفلاین از اپلیکیشن ۲. رایگان نبودن نسخه کامل. اما در صورتی که در کار خود ثابت‌قدم هستید و قصد دارید یک زبان را به صورت کاملا حرفه‌ای بیاموزید، خرید نسخه کامل مناسب شما خواهد بود. همچنین در صورت استفاده از نسخه‌های مختلف رزتا استون بر روی پلتفرم‌های مختلف، از طریق همگام‌سازی فرآیند آموزشی خود می‌توانید به سادگی از هر جایی خودآموزی را ادامه دهید.

دانلود Rosetta Stone برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Rosetta Stone برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

Memrise (زبان‌آموزی به سادگی موشک هوا کردن!)

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی اپلیکیشن memrise

اگر مدت زیادی‌ست که به دنبال یادگیری زبان‌های مختلف هستید، پس حتما با ممرایز و موشکش آشنا هستید. موشکی که سیاره به سیاره زبان‌های مختلف می‌آموزد و با قدرت بیشتر به سراغ جهان‌های اطرافش می‌رود.

اپلیکیشن آموزش زبان ممرایز درست در جهت مخالف آموزش کتابی قرار دارد: جذاب، سرگرم‌کننده و واکنش‌گراست. این اپلیکیشن که از سال ۲۰۱۰ کار خود را آغاز کرده، از آن زمان به سرعت رشد کرده و در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون کاربر ثابت در ۱۸۹ کشور جهان دارد. این افراد می‌توانند با دوستان‌شان در هر جای دنیا در ارتباط باشند و در کنار هم زبان مورد علاقه‌شان را بیاموزند.

طبق گفته سازندگان، ممرایز بر سه اصل استوار است:

آموزش از طریق زبان روزمره

این کار با پخش ویدیوهای کوتاه ضبط‌شده از آدم‌های عادی کشوری که شما در حال آموختن زبان آن هستید، در بین دروس انجام می‌گیرد. از این طریق شما جایگاه استفاده از آموخته‌های خود را نیز خواهید دید و همین به شما کمک بسیاری در زمینه به‌خاطرسپاری آن‌ها خواهد کرد.

 

خرید انواع هدفون و هندزفری

 

لقمه‌های خوش‌مزه مرکب از تکنولوژی و علم

Memrise با کمک این ترکیب شگفت‌انگیز به باز شدن ذهن شما کمک بسیاری می‌کند. قطعا خواندن و تمرین کردن مدام لیست‌های بی‌پایان کاری سخت، خسته‌کننده و عذاب‌آور است، که شما هم این را به طور ناخودآگاه می‌دانید. اما استفاده از دانش آموخته‌شده‌تان در جاها و شکل‌های گوناگون، آموزش بهتری پدید خواهد آورد.

اگر جالب و جذاب نباشد، نمی‌توانید آن را بیاموزید

چرا همه از مدرسه رفتن متنفریم؟ عجیب است، اما به خاطر عدم جذابیت درس‌ها و تکالیف است. آن‌ها نمی‌توانند توجه ما را به خود جلب کنند. اما در ممرایز، تک‌تک درس‌ها بارها از این نظر مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا همواره هیجان آموختن را در خود حفظ کنند.

شاید کار با ممرایز در ابتدا اندکی مشکل باشد؛ چرا که بار درک مطالب و نکات بر دوش زبان‌آموز است و هیچ ترجمه‌ای صورت نمی‌گیرد. به همین خاطر هم به دقت بالایی برای یادگیری درست و کامل نیاز دارد، تا فرد نکات مهم را کشف و خودآموزی کند.
در ضمن باید گفت که برای مطالعه و یادگیری حرفه‌ای‌تر و آفلاین باید نسخه کامل را خریداری کنید. هرچند که در نسخه رایگان هم اجازه دانلود درس‌ها به شما داده می‌شود، اما برای استفاده از آن‌ها باید حتما به اینترنت متصل باشید. در ضمن، در نسخه کامل دو نوع آموزش دیگر نیز به شیوه‌های یادگیری افزوده خواهند شد.

دانلود Memrise برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Memrise برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

 

برای استفاده از برنامه های مختلف روی گوشی به اینترنت همراه نیاز دارید؟ مقاله اینترنت نامحدود همراه اول را بخوانید.

 

Duolingo (پیشرو در زبان‌آموزی با همراهی طوطی سبز)

اپلیکیشن دولینگو (نرم افزار آموزش زبان انگلیسی)

دولینگو در حدود ۳۰۰ میلیون کاربر دارد و به آموزش بیش از ۳۵ زبان پرداخته است. این اپلیکیشن به تقویت مهارت‌های گفتار، درک مطلب، شنیدن و نوشتن کمک، و ساختار لازم برای برقراری ارتباط با زبان‌های دیگر را ایجاد می‌کند. در بسیاری از دانشگاه‌ها و مدارس، این اپلیکیشن به عنوان یک سیستم مکمل برای تدریس زبان استفاده می‌شود.

مزیت بسیار مهم اپلیکیشن زبان انگلیسی دولینگو کاملا رایگان بودن آن است. شما می‌توانید با حالت بازی‌گونه آن، به سادگی هم سرگرم شوید و هم زبان بیاموزید. توضیحات هر درس نیز به کلمات و موضوعات اصلی پرداخته که ساده و آسان‌اند. در این برنامه گرامر به صورت کتابی به شما تدریس نخواهد شد، بلکه خود شما از طریق آموخته‌هایتان گرامر را درک خواهید کرد. مهم‌تر آن‌که این برنامه در تلاش است تا تمرین روزانه زبان‌آموزی را به یک عادت تبدیل کند.

جوایز و امتیازاتی که برای کاربران در نظر گرفته شده، می‌تواند ترغیب‌کننده شما به ادامه دادن این رقابت آموزشی باشند؛ به‌‌خصوص که هر هفت روز در یک لیگ شرکت داده می‌شوید که بر اساس میزان مطالعه شما، می‌تواند به سطوح بالاتر یا پایین‌تر تغییر کند.

با این اپلیکیشن زبان‌های زیادی را می‌توانید بیاموزید، اما متأسفانه از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و به همین خاطر محیط فارسی ندارد. ولی شما قادر خواهید بود که از آن در هر دستگاهی (اندروید، iOS، ویندوز و حتی تحت وب) استفاده کنید. ضمنا، با خریدن نسخه Plus می‌توانید از دست تبلیغات خلاص شوید و بدون ترس از کم آوردن امکان اشتباه، به تمرین خود ادامه دهید. به‌روزرسانی‌های مداوم این اپلیکیشن نیز، همواره به بهبود سطح آموزشی آن کمک می‌کنند و شما می‌توانید از طریق آن، از بهترین شیوه آموزشی روز بهره‌مند شوید. دولینگو یکی از بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان است که برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترستان قرار دارد.

 

دانلود Duolingo برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Duolingo برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

 

برای یادگیری زبان کودکان خود هم می‌توانید مطلب زیر را دنبال کنید:
اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

 

Busuu (دریافت گواهی رسمی از آموزش اپلیکیشنی!)

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی Busuu

اپلیکیشن بوسوو (دریافت گواهی رسمی از آموزش اپلیکیشنی!)

اپلیکیشن Busuu بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در پلتفرم‌های مختلف (از جمله اندروید و iOS) دارد، و منتقدان در سال ۲۰۱۸ آن را بهترین اپلیکیشن آموزش زبان نامیدند. طی تحقیقات منتشرشده، یک دوره ۲۲ساعته این اپلیکیشن، نتیجه‌ای معادل یک ترم کلاس زبان را به دنبال خواهد داشت.

این اپلیکیشن دارای یک شبکه اجتماعی برای زبان‌آموزان در تمام جهان است که ارتباط و دوست‌یابی برای یادگیری بهتر و عمیق‌تر را ممکن کرده است. افراد با تمرین و تکرار زبان‌ها با کمک افراد بومی می‌توانند ساختار زبانی‌شان را تقویت کنند. همچنین افراد می‌توانند با توجه به هدف خود از یادگیری زبان، برنامه مطالعاتی ویژه خود را دریافت کنند. علاوه بر این، هوش مصنوعی به کار رفته در این برنامه، می‌تواند زمان آموزش‌ها را بر اساس عملکرد فرد افزایش یا کاهش دهد.

از نکات ویژه این اپلیکیشن که در هیچ اپلیکیشن دیگری وجود ندارد، اعطای گواهی رسمی به افرادی‌ست که نمره معقولی در آزمون‌ها کسب کنند. این کار با همکاری سازمان تحصیلی McGraw Hill انجام می‌شود.

دانلود Busuu برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Busuu برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

اپلیکیشن آموزش زبان Drops

اپلیکیشن اموزش زبان drops

اپلیکیشن دراپز

یک اپلیکیشن سرگرم‌کننده و جذاب، با کاربری ساده، که می‌تواند به شما در رشد دایره واژگان‌تان کمک شایانی کند. جالب این‌که همه لغات بر اساس تصاویر آموزش داده می‌شوند.

با کمک برنامه بازی‌محور Drops شما می‌توانید قطره‌قطره واژگان جدید را بیاموزید و از طریق تصاویر مرتبط آن‌ها را به خاطر بسپارید. همچنین که تمرین هر روزه می‌تواند پیشرفت شما را در این زمینه بسیار سریع‌تر از پیش کند.

اگر هزینه ماهی ۱۰ دلار را پرداخت نکنید، مجبورید بین هر دو درس ۱۰ ساعت فاصله بیندازید. اما باز هم به بخش آمارهای مطالعاتی‌تان دسترسی خواهید داشت؛ بخشی که به شما پاسخ‌های درست و غلط و کلمات آموخته‌شده را نشان می‌دهد. اگر هم بر روی یک لغت در این لیست ضربه بزنید، می‌توانید تلفظ آن را دوباره بشنوید.

دانلود Drops برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Drops برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

اپ آموزش زبان Babbel (کامل و دقیق برای پیشرفت بهتر و سریع‌تر)

اپلیکیشن بابل (کامل و دقیق برای پیشرفت بهتر و سریع‌تر)

اپلیکیشن Babbel توسط کارشناسان و اساتید آموزش زبان طراحی شده و در جهان چندین میلیون کاربر دارد. این برنامه از طریق درس‌های تعاملی خود، ابتدا سعی در تقویت مهارت مکالمه کاربران دارد. بر اساس تحقیقات دانشگاه میشیگان، ۹۶٪ دانشجویانی که از این برنامه استفاده کرده‌اند، دستور زبان و دایره لغات خود را بهبود داده‌اند و ۷۳٪ نیز در مکالمات پیشرفت کرده‌اند.

درس‌های این برنامه برای موقعیت‌های متفاوت طبقه‌بندی شده‌اند، و فقط به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تمرین در روز نیاز دارند. از این طبقه‌بندی‌ها می‌توان به اصطلاحات مفید در سفر، کار و زندگی روزمره اشاره کرد. این طبقه‌بندی‌ها باعث می‌شوند که افراد با توجه به نیاز خود دانش خود را گسترش دهند.

Babbel برای انواع مهارت‌های زبانی، تمرین‌های خاصی را در نظر گرفته است؛ تا آن‌جا که کاربران می‌توانند توسط آن تلفظ خود را آزمایش کرده و آن را تقویت کنند. در ضمن، دروس ارائه‌شده در آن، به دو سطح آسان و دشوار تقسیم شده‌اند که می‌توانند به شما در حرفه‌ای‌تر شدن کمک زیادی کنند.

این برنامه بیش از ۶۰۰۰ دوره آموزشی در بیش از ۶۰۰۰۰ جلسه درس ارائه می‌دهد و در دو سیستم‌عامل اندروید و iOS در دسترس است. ضمنا، می‌توانید برای بهبود سطح آموزشی خود، از خریدهای درون‌برنامه‌ای استفاده کنید. Babbel از بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان محسوب می‌شود که کمک شایانی نیز به شما در یادگیری زبان انگلیسی خواهد کرد.

دانلود Babbel برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Babbel برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

 

بهترین مدل های موبایل ساخت داخل کشور کدام است؟
بهترین گوشی ایران

 

برنامه آموزش زبان Pimsleur به همراه پادکست های حرفه ای

نرم افزار آموزش زبان pimsleur

اپلیکیشن پیمسلار (لذت شنیدن پادکست‌های آموزشی حرفه‌ای)

این اپلیکیشن از طریق حالت پادکست‌گونه خود به آموزش زبان مورد نظر شما می‌پردازد. در ابتدا شما زبان مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و بعد به درس‌های صوتی ۳۰دقیقه‌ای گوش خواهید کرد (که قابل‌دانلود و سازگار با الکسا هستند).

اپلیکیشن زبان انگلیسی Pimsleur همچنین حالتی برای یادگیری در طول رانندگی دارد، که به شما این اجازه را می‌دهد بدون نگاه کردن به صفحه گوشی درس‌ها را بیاموزید.

البته این برنامه فقط ۷ روز رایگان است و بعد از آن می‌توانید یکی از دو نسخه ماهانه «فقط صوتی» ۱۵دلاری یا «پرمیوم» ۲۰دلاری را خریداری نمایید. نسخه حرفه‌ای شامل جزوه‌ها، چالش‌های نقش‌دار و فلش‌کارت‌های دیجیتال می‌شود. در صورتی که علاقه‌مند به یادگیری زبان هستید، Pimsleur از بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون و اندروید است و تجربه‌ی آن می‌تواند به افزایش سطحتان کمک شایانی کند.

دانلود Pimsleur برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Pimsleur برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

برنامه‌هایی که در قسمت قبل معرفی شدند، برنامه‌هایی بودند که به آموزش زبان می‌پرداختند. اما در اینجا، برنامه‌هایی را معرفی خواهیم کرد که به صورت حرفه‌ای به آموزش زبان انگلیسی پرداخته‌اند و ما هم سعی کردیم بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم. پیش از ادامه به یک نکته مهم توجه کنید: بهتر است هنگام آموختن زبان انگلیسی، زبان گوشی خود را نیز به انگلیسی تغییر دهید تا بیشتر در آن غرق شوید و تمرکز بیشتری بر زبان‌آموزی داشته باشید.

LearnIt (بهترین اپلیکیشن آموزش انگلیسی در ایران)

اپلیکیشن ایرانی لرن‌ایت (بهترین اپلیکیشن آموزش انگلیسی در ایران)

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی LearnIt، پرطرفدارترین و بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای فارسی‌زبانان است که توسط متخصصان ایرانی طراحی شده است. این اپلیکیشن در تمام بخش‌های واژگان، گرامر، مکالمه و بخش‌های دیگر آموزش‌های خاصی را طراحی کرده است که کاربری ساده و روانی هم دارند. البته باید اشاره کنیم که این اپلیکیشن فقط برای کاربران اندروید در دسترس است و دیگر دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌ها قادر به بهره بردن از آن نخواهند بود.

در این برنامه آموزش زبان از طریق روش GTM (Grammer Translation Method) و به زبان فارسی صورت می‌گیرد. مفاهیم و تعاریف و دستور زبان، هر سه به فارسی ترجمه شده‌اند و این می‌تواند کمک بزرگی برای درک مطالب و درس‌ها باشد. همچنین که آموزش‌ها به صورت صوتی نیز ارائه می‌شوند تا نبود مدرس تا حدودی جبران شود.

لرنیت از بهترین اپلیکیشن‌ها برای آموزش زبان به کودکان است. اما باید بدانید که به طور کامل رایگان نیست. بعد از عبور از سطوح اولیه و آشنا شدن با اپلیکیشن، در صورتی که آن را قابل‌اعتماد و خوب یافتید، می‌توانید نسخه کامل آن را خریداری کنید تا با آن زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. البته این برنامه چندان وارد سطوح حرفه‌ای زبان نمی‌شود و برای آن، باید به صورت تخصصی‌تری آموزش انگلیسی را دنبال کنید.

دانلود LearnIt برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی همیارزبان

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی همیار زبان

اپلیکیشن ایرانی همیارزبان (ظاهر ساده و باطن قدرتمند)

مجموعه‌ای از هزاران محتوای آموزشی فوق‌العاده و معتبر، و استفاده از روش‌های نوین آموزشی، همه و همه در اپلیکیشن همیارزبان در کنار هم جمع شده است. این اپلیکیشن ایرانی، همواره سعی داشته تا با پلتفرم ساده و زیبای خود، زبان‌آموزان را در مسیر آموزش زبان انگلیسی همراهی کند. محتوای آموزشی آن نیز، توسط بهترین اساتید ایرانی و مخصوص کاربران ایرانی تهیه و تنظیم شده‌اند.

کار با این اپلیکیشن، از چهار مرحله «تعیین سطح رایگان»، «یادگیری»، «کتاب داستان» و «دریافت گواهی همیارزبان» تشکیل شده است. روش تدریس همیارزبان، آموزش و آزمون مداوم است. یعنی شما بلافاصله پس از یادگیری یک مطلب، با یک آزمون مواجه خواهید شد تا آن را در ذهن شما تثبیت کند.

از آنجا که خواندن درس‌نامه‌ها می‌تواند کاری به شدت حوصله‌سربر باشد، این قسمت به صورت فایل صوتی هم ارائه شده، تا راحت‌تر و بهتر گرامرها را بیاموزید. از نکات جالب این‌که این برنامه برای تقویت مهارت شنیداری نیز بسیار حرفه‌ای و واکنش‌گرا عمل کرده است. در نهایت نیز شما می‌توانید با خواندن کتاب‌های جذاب به زبان انگلیسی، دانش خود را بیش از پیش گسترش دهید.

در نهایت پس از اتمام آموزش، کسب شرایط لازم و ثبت اطلاعات درخواستی، می‌توانید ظرف ۱۴ روز گواهی خود را دریافت کنید. همیارزبان از بهترین اپلیکیشن ایرانی آموزش زبان انگلیسی محسوب می‌شود که البته تنها در پلتفرم اندروید قابل دسترس خواهد بود.

دانلود همیارزبان برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

B-amooz (کتابخانه‌ای پر از کتب آموزشی زبان انگلیسی)

اپلیکیشن ایرانی بی-آموز (کتابخانه‌ای پر از کتب آموزشی زبان انگلیسی)

اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی B-amooz نیز یک اپلیکیشن ایرانی برای آموزش زبان انگلیسی است (البته چند زبان دیگر را نیز به تازگی به خود اضافه کرده است). این اپلیکیشن نیز از روش GTM برای آموزش استفاده می‌کند تا بازدهی بهتری برای سنین مختلف داشته باشد.

B-amooz از بخش‌ها و طبقه‌بندی‌های مختلف برای درس‌های خود استفاده می‌کند: واژه‌آموزی، گرامر، خواندن و شنیدن، و الفبا و تلفظ. همچنین که زبان‌آموز با کمک جعبه لایتنر درون برنامه می‌تواند دانش واژگانی خود را افزایش دهد و با کمک فلش‌کارت‌ها آن‌ها را کاملا به خاطر بسپارد. بخش گرامر نیز به خاطر طبقه‌بندی موضوعی خود، کاربری ساده و مناسبی دارد و در درک موضوعات دشوار کمک بسیاری خواهد کرد. این برنامه برای آموزش تلفظ‌ها نیز از حروف فونتیک استفاده می‌کند تا بعدها بتوانید کلمات تازه را هم درست تلفظ کنید.

اما در نهایت، باید بگوییم که متأسفانه نرم افزار یادگیری زبان انگلیسی B-amooz در حال حاضر تنها برای سیستم‌عامل اندروید طراحی شده است. با این حال اگر دارای دستگاهی مبتنی بر اندروید هستید اپلیکیشن B-amooz یکی از بهترین اپلیکیشن ایرانی آموزش زبان انگلیسی را از دست ندهید.

دانلود B-amooz برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

Hello English (انگلیسی را از هندی‌ها بیاموزید!)

اپلیکیشن هِلو انگلیش (سلام به انگلیسی) (انگلیسی را از هندی‌ها بیاموزید!)

این اپلیکیشن هندی، از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان موجود در Google Play Store و AppStore بوده و هست. ویژگی منحصربه‌فرد این اپلیکیشن در زمینه تقویت بخش‌های شنیدار و گفتار زبان انگلیسی است. همچنین از طریق بازی پازل کلمات با دوستان‌تان به آموزش بیش از ۱۰هزار واژه کاربردی می‌پردازد و دارای ۴۷۵ جلسه درس تعاملی و بازی‌محور در سرزمین‌های ۴گانه آموزش زبان (شنوش، خوانش، گویش و نگارش) است.

نرم افزار یادگیری زبان انگلیسی Hello English برای تمرین بهتر افراد، از اخبار روز و ویدیوهای تازه استفاده می‌کند. این کار آن‌ها را به یادگیری هر چه بهتر و درک مطالب به صورت عمیق‌تر ترغیب خواهد کرد. شاید با پرسشی روبه‌رو شوید که قادر به یافتن پاسخش نیستید، یا در مبحثی نیاز به راهنمایی داشته باشید؛ این برنامه قابلیت برقراری ارتباط با اساتید مختلف برای حل این قبیل مشکلات در اختیار شما می‌گذارد.

از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن هندی این است که یک برنامه آموزش زبان انگلیسی آفلاین به شمار می‌رود و هیچ نیازی به اینترنت ندارد.

دانلود Hello English برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Hello English برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

یادگیری زبان از طریق مکالمه

آنچه بیشترین تأثیر را در یادگیری زبان دارد، دیدن و به کار بردن آموخته‌ها در جایگاه درست آن‌هاست. به نوعی می‌توان گفت که پرت شدن در وسط یک موضوع، شما و ذهن‌تان را وادار به آموختن قواعد و ماجراهای آن می‌کند. مکالمه نیز همین‌طور است. کودکان نیز از همین طریق زبان مادری خود را می‌آموزند و جایگاه درست استفاده از کلمات و جملات را درک می‌کنند. پس کار با یک اپلیکیشن مکالمه زبان، می‌تواند بسیار مفید و آموزنده واقع شود. در ادامه چند مورد از برنامه آموزش زبان انگلیسی را معرفی کرده‌ایم:

Cambly (شرکت در کلاس‌های آنلاین با معلم‌های بومی)

اپلیکیشن کامبلی (شرکت در کلاس‌های آنلاین با معلم‌های بومی)

نرم افزار یادگیری زبان انگلیسی کامبلی راه ارتباطی زبان‌آموزان سراسر جهان، با معلم‌های خصوصی و بومی زبان انگلیسی است. افراد می‌توانند کلاس مناسب خود را بر اساس برنامه‌شان و سطح دانش‌شان انتخاب کرده و وارد آن شوند و آموزش را ادامه دهند.

مهم‌ترین خصوصیت کامبی، انتخاب معلم بومی و مناسب است که هر یک از آن‌ها به روش متفاوتی نیاز آموزشی زبان‌آموزان را رفع می‌کنند. اما در عین حال ممکن است شیوه تدریس بسیاری از اساتید مورد پسند شما واقع نشوند.

برنامه کلاسی نیز انعطاف‌پذیر است و شما می‌توانید دقیقا مطابق با توان خود در آن شرکت کنید. البته توجه کنید که تمرین مکرر در این اپلیکیشن، شامل هزینه‌هایی می‌شود که ممکن است برای شما کمی زیاد باشند. کامبلی از بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون و اندروید است که می‌توانید از لینک زیر اقدام به دانلود آن کنید.

دانلود Cambly برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Cambly برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

HiNative (سؤالات‌تان را در انجمن مطرح کنید)

اپلیکیشن های‌نیتیو (سؤالات‌تان را در انجمن مطرح کنید)

به نوعی می‌توان گفت که HiNative یک انجمن پرسش و پاسخ است. هر کسی می‌تواند کاملا رایگان در آن ثبت نام و سؤالات خود را مطرح کند یا درخواست ترجمه بفرستد. قابلیت جالب دیگر این است که می‌توانید از دیگران بخواهید متن‌ها و مقالات شما را تصحیح کرده و اصطلاحات مبهم را توضیح دهند.

این اپلیکیشن برای دانشجویانی که قصد گذراندن امتحانات بین‌المللی را دارند به شدت مفید خواهد بود؛ چراکه به خاطر کاربران زیاد آن، همکاری خوبی هم در آن وجود دارد.

البته توجه کنید که مکالمه مستقیم و خصوصی در این اپلیکیشن صورت نمی‌گیرد و فقط می‌توانید در قالب پرسش و پاسخ و مکالمه غیرمستقیم از آن استفاده کنید. زمان انتظار برای دریافت پاسخ طولانی و هزینه نسخه پرمیوم آن بالاست.

دانلود HiNative برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود HiNative برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

 

برای اجرای اپلیکیشن های ساده هم روی گوشی خود مشکل دارید؟ مقاله بهترین گوشی های میان رده 2021 را بخوانید و برای خرید گوشی جدید به قیمت مصوب از تکنولایف اقدام کنید.

 

Hello Talk (مکالمه یا اشتباه در مکالمه؛ از هیچ‌یک نترسید)

اپلیکیشن هِلو تاک (مکالمه یا اشتباه در مکالمه؛ از هیچ‌یک نترسید)

برنامه Hello Talk برای افزایش قدرت مکالمه و کاهش استرس ناشی از صحبت در یک زبان جدید طراحی شده است. زبان‌آموزان از این طریق می‌توانند با افراد بومی با استفاده از پیام‌های متنی یا صوتی صحبت کنند و دانش خود را تقویت کنند.

کاربران می‌توانند اشتباهات یکدیگر را به هم گوشزد کرده و تصحیح کنند تا پیشرفت بیشتری حاصل شود. همچنین می‌توانید مکالمات مهم‌تر و مفیدتر خود را علامت‌گذاری کنید، تا مطالب مورد نیازتان را از دست ندهید و گم نکنید. نکته جالب‌تر این‌که اگر در جایی از صحبت‌ها نمی‌دانستید چطور منظور خود را بیان کنید، می‌توانید از طریق نقاشی با خطوط، نظر خود را اعلام کنید.

دانلود Hello Talk برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Hello Talk برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

EF Hello (لذت مکالمه با هوش مصنوعی برای آموزش زبان)

بهترین اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی hello

شاید تعداد آرای این اپلیکیشن به نسبت دیگر رقبای خود خیلی پایین‌تر باشد، اما امتیاز بالای آن، نشان از قدرتمندی اوست. تهیه و تدوین این برنامه توسط یکی از مؤسسات کوچک آموزش زبان انجام شده، ولی بسیار آموزنده و کامل است. با کمک هوش مصنوعی حرفه‌ای آن، می‌توانید مکالمه کنید و زبان را کاملا رایگان بیاموزید.

شاید نبود ترجمه فارسی کمی آزاردهنده به نظر برسد، اما جملات و کلمات مورد استفاده در آن بسیار ساده و قابل‌درک هستند و همین نکته مهمی‌ست. همچنین که می‌تواند به صورت هوشمند شما را ارزیابی کرده و با امتیازدهی و تعیین تمرین‌های تلفظ و مکالمه و لغت‌آموزی، شما را در مسیر آموختن زبان همراهی کند.

دانلود EF Hello برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود EF Hello برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

 

بهترین فیلم های طنز ایران را در مطلب زیر بیابید:
فیلم کمدی ایرانی

همواره یکی از بهترین راه‌های آموزش، آموزش از طریق بازی و سرگرمی بوده است. علت آن هم واضح است: حوصله دانش‌آموز کمتر سر خواهد رفت. احتمالا شما هم هنوز آنچه از دوران کودکی و در طی بازی‌های آن زمان آموخته‌اید را به یاد دارید. آنچه در این قسمت به آن پرداخته‌ایم، اپلیکیشن‌های آموزش زبان از طریق بازی است (البته این اپلیکیشن‌ها بسیار زیادند، ولی در اینجا به همین موارد بسنده کرده‌ایم):

Elevate (تقویت حافظه و خلاقیت با بازی‌های آموزش زبان)

بهترین برنامه یادگیری زبان انگلیسی elvate

این اپلیکیشن تنها مختص آموزش زبان نیست. بلکه برای تقویت حافظه، افزایش خلاقیت، افزایش تمرکز، تقویت مهارت گفتار و سایر ابعاد انتزاعی نیز مفید است. مهم‌ترین ویژگی Elevate شناسایی افراد و تنظیم برنامه تمرینی مخصوص برای آن‌هاست، تا بهترین بازدهی را داشته باشد.

این برنامه با کمک بیش از ۳۵ بازی فکری، به تقویت بیان و دانش واژگانی زبان انگلیسی، حل مسائل ریاضی و… می‌پردازد. همچنین که کاربران می‌توانند با بررسی گزارش جزئی عملکرد خود، نقاط قوت و ضعف خود را به خوبی بشناسند و بر اساس آن‌ها تمرین خود را انجام دهند. هرچند که خود اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی، طوری فرآیند تمرین را مدیریت می‌کند تا خسته‌کننده نباشد، اما چالش‌برانگیزی خود را نیز حفظ کند.

نظرات بسیاری به این اشاره داشته‌اند که Elevate برنامه‌ای کامل برای تمرین و تقویت ذهن است. استفاده از آن نیز رایگان بوده و فقط نیازمند ایجاد یک حساب کاربری است. خبر خوب این‌که کاربران اندروید و iOS، هر دو، به آن دسترسی خواهند داشت.

دانلود Elevate برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Elevate برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

 

راز زیبایی عکس های افراد در اینستاگرام چیست؟ مقاله بهترین اپلیکیشن های ادیت عکس را بخوانید

 

Sentence Master Pro (جمله‌سازی به سبک قدیم)

اپلیکیشن سِنتِنس مَستر پِرو (جمله‌سازی به سبک قدیم)

اپلیکیشن Sentence Master Pro از طریق بازی شما را برای ساخت جملات با کلمات به‌هم‌ریخته همراهی می‌کند. استفاده از آن به علت محیط جذاب و ساده آن، بسیار آسان است، طوری که همه رده‌های سنی قادر به کار با آن خواهند بود. برای تکمیل جملات زمانی در نظر گرفته شده است، که چالش بزرگی محسوب می‌شود و می‌تواند تمرکز و دقت شما را بالا ببرد.

البته این اپلیکیشن قصد دارد به افرادی که خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی را بلد هستند، در درک بهتر مفاهیم یاری برساند. اما افراد می‌توانند از طریق این برنامه دانش لغوی خود را نیز تقویت کنند. همچنین که بخشی برای ضرب‌المثل‌ها در آن وجود دارد که می‌تواند اطلاعات و دانش افراد را به چالش بکشاند.

این اپلیکیشن کاملا رایگان است.

دانلود Sentence Master Pro برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Sentence Master Pro برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

Knudge.Me (بازی با زبان)

اپلیکیشن ناج.می (بازی با زبان)

Knudge.Me در کنار معرفی واژه‌های جدید، روش‌های زیادی را هم برای تمرین و تکرار آن‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد. طراحی آن به گونه‌ای‌ست که حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند با کمک آن دانش و توانایی‌های خود را افزایش دهند. در واقع این برنامه ترکیبی از محتوای مناسب کاربر و هدایت‌شده توسط کارشناسان و اساتید آموزش زبان است.

در هر مرحله، با کمک فلش‌کارت‌های گرافیکی، لغات به کاربر آموخته می‌شوند و کاربر هم می‌تواند توضیحات و نکات خود را در محل مخصوصی وارد کند تا آن‌ها را به خاطر بسپارد. در این اپلیکیشن بازی‌های مختلفی با محتوای فوق‌العاده طراحی شده است. با این‌که این بازی‌ها صرفا برای سرگرمی تهیه نشده‌اند، اما بسیار سرگرم‌کننده و جذاب هستند.

این اپلیکیشن برای کاربران اندروید و iOS عرضه شده است. لازم به ذکر است که نسخه حرفه‌ای آن، محتوای بسیار متنوع و کامل‌تری دارد، و باید خریداری شود.

دانلود Knudge.Me برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Knudge.Me برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

اپلیکیشن تاینی‌کاردز (آموزش زبان به سبک تمرین با فلش‌کارت‌ها)

اگر در دوره‌های زبان‌آموزی شرکت کرده باشید، حتما اسم فلش‌کارت را شنیده‌اید. این کارت‌ها علاوه بر تقویت حافظه، می‌توانند در به‌خاطرسپاری مسائل پیچیده‌تر نیز کمک بسیار زیادی به شما بکنند. کار با آن‌ها بسیار ساده است، اما توجه کنید که نتیجه مناسب تنها از طریق تکرار و تمرین زیاد به دست می‌آید. ولی بدانید و آگاه باشید که نتیجه به‌دست‌آمده از آن‌ها به سادگی فراموش نخواهد شد. دو اپلیکیشن AnkiApp و DuoCards از همین راه برای آموزش استفاده می‌کنند.

دانلود AnkiApp برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود AnkiApp برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

دانلود DuoCards برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود DuoCards برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

یادگیری زبان با موسیقی

این کار علاوه بر سرگرم کردن شما، می‌تواند بسیار در آموزش زبان کاربرد داشته باشد. چرا که همواره ترجمه شعرها و آموختن از روی آن‌ها، هم‌زمان با دشواری اندک‌شان، به شدت مسیر فوق‌العاده و سریعی برای آموختن زبان خواهد بود. در ادامه به چند مورد از این اپلیکیشن‌ها که می‌توانند در این زمینه کمک بسیاری به شما بکنند اشاره کرده‌ایم:

چکامه (به صدای جهان گوش بسپارید و زبان‌تان را تقویت کنید)

اپلیکیشن ایرانی چکامه (به صدای جهان گوش بسپارید و زبان‌تان را تقویت کنید)

قاعدتا در یک اپلیکیشن ایرانی با محیط فارسی، بسیار ساده‌تر می‌توان به زبان‌آموزی با موسیقی پرداخت. چکامه هم‌زمان با تقویت قوه شنیداری شما، تلفظ و املای لغات، گرامر و کلمات ترکیبی و اصطلاحات را هم به شما می‌آموزد. آن هم به شیوه‌ای جذاب و لذت‌بخش و با کمک بهترین موسیقی‌های جهان.

توجه کنید که این اپلیکیشن کاملا رایگان نیست و برای استفاده از تمام امکانات آن باید بسته ویژه آن را خریداری کنید. همچنین که هنوز نسخه مناسب گوشی های اپل را ارائه نداده است.

دانلود چکامه برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

Lirica (هم‌نوایی با جهان)

اپلیکیشن لیریکا (هم‌نوایی با جهان)

همیشه وقتی آهنگی را چند بار گوش می‌کنید، کم‌کم یک چیزهایی از معنی آن دستگیرتان می‌شود. اما لیریکا قصد دارد این کار را به صورتی کاملا حرفه‌ای‌تر و بهتر دنبال کند.

این اپلیکیشن با بهره‌گیری از موسیقی محبوب جهان به آموزش زبان می‌پردازد. همچنین که توضیحاتی در خصوص خواننده اثر در حال پخش در اختیارتان می‌گذارد که خواندن آن نیز می‌تواند به بهبود سطح زبان شما کمک کند.

اما باید توجه کنید که این برنامه رایگان نیست (به جز هفته اول) و باید برای هر ماه ۴ دلار بپردازید.

دانلود Lirica برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Lirica برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

Musixmatch (ترجمه متن آهنگ‌ها به هر زبانی که بخواهید)

اپلیکیشن موزیکسمچ (ترجمه متن آهنگ‌ها به هر زبانی که بخواهید)

Musixmatch یک موزیک‌پلیر قدرتمند است که شما قادر به دیدن متن آهنگ‌ها در آن خواهید بود.

این کار به تنهایی شاید چندان در فرآیند زبان‌آموزی کاربردی نباشد. اما مهم‌ترین نکته این است که شما می‌توانید متن آهنگ‌ها را به زبان خودتان ترجمه کنید و در این راه اصطلاحات و لغات را بیاموزید. همچنین، دیگران می‌توانند ترجمه شما را بررسی کرده و نظرات خود را اعلام یا ویرایش کنند، تا بهترین ترجمه ممکن صورت بگیرد. شما از طریق بررسی این ترجمه‌ها و مقایسه با متن اصلی، می‌توانید زبان خود را تقویت کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: چگونه از اسپاتیفای موزیک دانلود کنیم؟

 

البته باید توجه کنید که هرچند این برنامه رایگان است، اما خرید نسخه پرمیوم آن می‌تواند شما را از شر تبلیغات خلاص کند و چند ویژگی دیگر را هم به آن اضافه کند. در ضمن، این برنامه ایران را تحریم کرده است، و برای استفاده از آن به یک فیلترشکن نیاز دارید.

دانلود Musixmatch برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Musixmatch برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

Genius (نابغه‌ای برای نگاه به فراسوی ترانه‌ها)

اپلیکیشن جینیِس (نابغه‌ای برای نگاه به فراسوی ترانه‌ها)

این اپلیکیشن نیز به متن آهنگ‌ها می‌پردازد. اما تفاوت آن با Musixmatch در این است که شما قادر به ترجمه آن‌ها نخواهید بود. بلکه در اینجا می‌توانید نظرات و پیشنهادات مردم در خصوص اصطلاحات و مفاهیم به‌کاررفته در آهنگ‌ها را بخوانید و از طریق آن‌ها دانش خود را افزایش دهید.

دانلود Genius برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Genius برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

یادگیری زبان با تماشای فیلم و ویدیو

این شیوه از قدیمی‌ترین راه‌های خودآموزی زبان است. هرچند می‌تواند تا حدودی سخت باشد، اما هم‌زمان مکالمه، خوانش و حتی واژه‌شناسی را تقویت می‌کند. در ادامه سه مورد از بهترین و دم‌دست‌ترین راه‌حل‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم:

TED (سخنرانی‌های آموزنده در تمام زمینه‌ها)

اپلیکیشن تِد (سخنرانی‌های آموزنده در تمام زمینه‌ها)

از آنجا که سخنرانی‌های تد همواره برای آن‌که بتوانند در سطح جهانی مورد استفاده قرار گیرند، بسیار شمرده و خوب و رسا بیان می‌شوند، می‌توانند به شدت در تقویت مهارت‌های شنیداری شما مفید واقع شوند. این سخنرانی‌ها در موضوعات بسیار متنوعی وجود دارند.

همچنین که تد با استفاده از زیرنویس‌های به سایر زبان‌ها (حتی فارسی) می‌تواند در درک و فهم بهتر مطالب نیز به شما یاری برساند. درواقع TED از بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی است که می‌تواند به شما در یادگیری مهارت‌های دیگر نیز کمک کند.

دانلود TED برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود TED برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

Youtube (مرکز تمام ویدیوهای جهان)

اپلیکیشن یوتوب (مرکز تمام ویدیوهای جهان)

شاید بتوان گفت که یوتوب از بهترین فضاها برای یادگیری هر چیزی‌ست. اما در زمینه آموزش زبان چه‌طور می‌توانید از آن استفاده کنید؟

می‌توانید با کمک گزینه CC در پایین صفحه، زیرنویس‌های ویدیوهایی را که می‌بینید فعال کنید. این گزینه در همه ویدیوها فعال نیست، اما از طریق هوش مصنوعی در حال رشد و توسعه Youtube، همواره ویدیوهای بیشتری به این دسته می‌پیوندند. این هوش مصنوعی، با شنیدن صوت ویدیو، متن آن را به صورت خودکار در پایین صفحه اضافه خواهد کرد. این زیرنویس‌ها حتی می‌توانند به صورت خودکار به زبان‌های دیگر هم ترجمه شوند (البته این مورد هنوز نیاز به بهبود دارد). بعضی از ویدیوها نیز دارای زیرنویس به چند زبان مختلف‌اند که در مسیر یادگیری زبان‌ها می‌توانند بسیار کارآمد باشند.

 

از نکات بسیار خوب این اپلیکیشن می‌توان به آموزش زبان انگلیسی رایگان آن اشاره کرد. همچنین که اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون نیز محسوب می‌شود.

دانلود Youtube برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Youtube برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

Netflix (تماشای فیلم و سریال با طعم آموزش زبان)

اپلیکیشن نتفلیکس (تماشای فیلم و سریال با طعم آموزش زبان)

این مورد چندان هم اپلیکیشن محسوب نمی‌شود؛ بلکه یک افزونه گوگل کروم به نام Language Learning with Netflix است. این افزونه می‌تواند در مسیر ماجراجویانه آموزش زبان به شما کمک بسیاری برساند. فقط باید آن را نصب کنید و بعد روی آیکونش کلیک کنید تا کاتالوگ مخصوص تنظیمات فیلم و سریال اجرا شود. البته قاعدتا باید عضو نتفلیکس باشید تا بتوانید این افزونه را به آن وصل کنید.

با یک بار اجرای کاتالوگ، شما به صدها عنوان از فیلم‌های نتفلیکس برای کمک در یادگیری زبان‌های مختلف دسترسی خواهید داشت. فقط باید زبان مورد نظر خود و کشوری که در آن از خدمات نتفلیکس استفاده می‌کنید را انتخاب کنید. خواهید دید که عناوین متعددی در اختیار شما قرار می‌گیرند. برای تماشای یک فیلم فقط کافی‌ست روی گزینه قرمز Watch on Netflix کلیک کنید. تعداد این عناوین به زبان مورد نظر شما برای آموزش بستگی دارند.

 

اگر به مشاهده فیلم و سریال از طریق پلتفرم های دیجیتالی علاقه دارید، مقاله بهترین سریال های 2021 نتفلیکس را از دست ندهید.

 

در هنگام پخش سریال یا فیلم، شما دو زیرنویس روی آن خواهید داشت. یکی به زبان مادری شما و دیگری به زبانی که می‌خواهید بیاموزید. لغات در هنگام گفته شدن در فیلم روشن خواهند شد. می‌توانید به صورت جزءبه‌جزء نیز به دیالوگ‌ها گوش کنید یا آن‌ها را بازپخش کنید. حتی یک فرهنگ لغت داخلی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن برای درک بهتر بهره بگیرید.

دانلود Netflix برای آیفون و iOS

دانلود Fantasian برای آیفون و iOS

دانلود Netflix برای اندروید

دانلود از پلی‌استور

 

Preply

Prelpy را می‌توانیم بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی نام ببریم که در طول چند وقت گذشته سروصدای زیادی به راه انداخته است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که هزینه استفاده از این برنامه ساعتی ۵ دلار است، اما اگر از درس‌های این اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی راضی نبودید، می‌توانید حق اشتراک آن را غیر فعال کنید و نسخه رایگان استفاده کنید. این اپلیکیشن به صورت رو در رو به شما زبان انگلیسی یاد می‌دهد. در واقع شما با استاد یا معلمی که زبان یاد می‌دهد به صورت مستقیم در ارتباط خواهید بود. یک تماس تصویری که می‌توانید در آن زبان انگلیسی یاد بگیرید.

دانلود Preply برای اندروید

دانلود Preply برای آیفون و iOS

 

 

Mondly

از Mondly هم می‌توانیم به عنوان بهترین برنامه آموزش زبان انگلیسی نام ببریم. این اپلیکیشن نه تنها نسخه رایگان دارد، بلکه در حالت حق اشتراکی هم می‌توانید از آن استفاده کنید. اپلیکیشن Mondly یکی از بهترین برنامه برای یادگیری زبان انگلیسی است که به راحتی می‌تواند باعث شود که راحت‌تر انگلیسی صحبت کنید. این اپلیکیشن کلیپ‌های صوتی مختلفی برای شما پخش می‌کند و از شما سوالات مختلفی می‌پرسد. سپس باید به آن سوال‌ها به انگلیسی پاسخ دهید.

دانلود Mondly برای اندروید

دانلود Mondly برای آیفون و iOS

 

 

Fluentu

اپلیکیشن Fluentu هم را می‌توانیم به راحتی به عنوان بهترین برنامه یادگیری زبان انگلیسی نام ببریم. در ابتدا باید بگوییم تا ۱۴ روز می‌توانید به رایگان از این اپلیکیشن استفاده کنید. سپس برای استفاده از این اپلیکیشن باید ماهانه ۱۵ دلار هزینه کنید. البته یک نسخه پریمیوم هم دارد که برای استفاده از آن باید ماهانه ۳۰ دلار هزینه کنید.

این اپلیکیشن Fluentu به عنوان یوتیوب برای یادگیری زبان هم یاد می‌شود. این اپلیکیشن شامل تعداد زیادی ویدئو با زیرنویس انگلیسی و زبان‌های مختلف می‌شود. حتی گزینه‌ای هم دارد که می‌توانید زیرنویس زبان مورد نظر خودتان را به آن اضافه کنید. تا هر چقدر که دوست داشتید می‌توانید ویدئوها را تماشا کنید. در زمان تماشای ویدئوها هم می‌توانید به سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود، پاسخ دهید. از این اپلیکیشن می‌توانیم به عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای آیفون هم نام ببریم.

دانلود Fluentu برای اندروید

دانلود Fluentu برای آیفون و iOS

 

آموزش زبان از طریق پشتکار و تمرین و تمرین و تمرین

آنچه بر عهده ما بود، معرفی اپلیکیشن‌ها و مسیرهایی بود برای آموختن زبان. خود شاهد بودید که راه‌های زیادی برای این کار وجود دارند. حال، همه‌چیز بر عهده شماست. هر کسی می‌تواند زبان(های) مورد علاقه‌اش را بیاموزد. این مسئله فقط و فقط به پشتکار شما در تمرین بستگی دارد، که چه‌قدر مطالب را برای خودتان تکرار کنید تا در ذهن‌تان جا بیفتند و فراموش‌شان نکنید. با توجه به تعدد این برنامه‌ها در سیستم‌عامل اندروید، شاید وقت آن رسیده باشد که به استفاده از یک دستگاه اندرویدی رو بیاورید.

از دیگر برنامه‌های آموزش زبان می‌توان به Mango، Lingvist و LingoDeer اشاره کرد. همچنین دو اپلیکیشن مکالمه‌محور دیگر نیز با نام‌های Speakly و Tandem وجود دارند که می‌توانند به نسبت هدف شما مفید واقع شوند. توسعه‌دهندگان LingoDeer، اپلیکیشن بازی‌محوری هم با نام LingoDeer Plus طراحی کرده‌اند که در آموزش زبان می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند. البته بیشتر مثل یک ابزار جانبی برای اپلیکیشن اصلی است.

 

قطعا اپلیکیشن‌های بی‌شماری برای این منظور وجود دارند. آنچه در اینجا بیان شد، صرفا پراستفاده‌ترین و مطرح‌ترین آن‌ها بود. اگر اپلیکیشن دیگری را می‌شناسید که در لیست فوق نیامده و احساس می‌کنید که می‌تواند مفید واقع شود، زیر همین مقاله درباره‌اش برایمان بنویسید.

سؤالات متداول

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی (خارجی) کدام هستند؟

برنامه های Rosetta Stone، Memrise و Duolingo بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی (خارجی) هستند.

بهترین اپلیکیشن‌ های آموزش زبان انگلیسی (ایرانی) کدام هستند؟

برنامه های LearnIt، همیارزبان و چکامه بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی (ایرانی) هستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. زهرا

    سلام
    اپلیکیشن لینگوگیم تو لیست شما نبود. من از این اپلیکیشن استفاده میکنم و میتونم بگم حزو بهترین اپلیکیشن ها هست.
    اینم سایتش
    Lingogame.ir

    1. سعید

      پاسخ به زهرا

      من از لینگو گیم استفاده می کنم بیشتر جنبه سرگرمی و پر کردن وقت داره تا یادگیری زبان انگلیسی! که همین کار رو می شه بدون پرداخت هزینه به صورت رایگان با اپ های خارجی هم انجام داد. یه سرچ ساده توی پلی استور بکنید. Mango، Speakly, Lingvist Tandem LingoDeer اینها رو از بین بقیه اپ هایی که نصب کردم بیشتر پسندیدم. از بین اپ های ایرانی لرنیت - وایتبرد - و البته اگه سطح زبانتون متوسط به بالا هست قطعا پرسانش خیلی موثر تر هستن.
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به زهرا

      سلام وقت بخیر ممنون دوست عزیز از پیشنهاد خوبتون🌱
  2. نیلا پیرحاجی

    عجب مقاله ای خیلی خوشم اومد مشخصه کار شده روش. خیلی خوبه که همین جوری با قدرت ادامه بدید و نرم افزار های جدیدتری رو هم به لیست اضافه کنید. به نظرم بهترین نرم افزار یا بهتر بگم متد برای یادگیری زبان انگلیسی در اپ های داخلی نرم افزار پرسانش هست و بهترین منبع خارجی هم همین یوتیوب. دیدن فیلم ها در یوتیوب برای سطح بالای زبان خیلی موثره و من نتیجه ی خوبی ازش گرفتم. نرم افزار پرسانش البته جاش توی لیست شما خالیه

  3. امیر

    مقاله‌ی کاملا جامعی بود. ممنون از شما. به خاطر تشکر بابت این مقاله ازتون خرید خواهم کرد.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام وقت بخیر خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86/
ads
ads