داغ ترین ها :
بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون

بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون

ممکن است دلایل زیادی از جمله ذخیره اطلاعات یا تماشای فیلم و سریال باعث شود تا تمایل به وصل کردن هارد به تلویزیون خود داشته باشید. همه هاردهای اکسترنال برای وصل کردن به تلویزیون مناسب نیستند. امروزه اکثر تلویزیون‌ها درگاه USB دارد و می‌توان از آن برای وصل کردن دستگاه‌های مختلف استفاده کرد؛ اما همچنان نکاتی درباره بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون وجود دارد که قبل از خرید باید به آن توجه کنید.

 

تکنولایف انواع هارد های اکسترنال و اکسترنال SSD را به فروش می‌رساند: قیمت هارد اکسترنال

 

کدام هارد اکسترنال‌ها برای تلویزیون مناسب هستند؟

هارد اکسترنال مناسب تلویزیون

مواردی هستند که قبل از خرید هارد برای تلویزیون باید در نظر بگیرید. در صورت خرید هارد نامناسب امکان وصل کردن آن به تلویزیون وجود نخواهد داشت.

  • سازگاری با فرمت: تلویزیون‌ها ممکن است محدودیت‌هایی در فرمت فایلی که می‌توانند بخوانند داشته باشند. فرمت‌های رایج برای تلویزیون عبارت‌اند از FAT32، exFAT و NTFS. برای فهمیدن اینکه تلویزیون شما از چه فرمتی پشتیبانی می‌کند باید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.
  • ظرفیت ذخیره‌سازی: تلویزیون‌ها می‌توانند طیف وسیعی از ظرفیت‌های ذخیره‌سازی را پشتیبانی کنند؛ اما برخی تلویزیون‌های قدیمی‌تر هاردهایی با ظرفیت بالا (4 ترابایت) را ممکن است قادر به خواندن نباشند.
  • منبع برق: برخی از هاردهای اکسترنال ممکن است به انرژی بیشتری نسبت به پورت USB تلویزیون نیاز داشته باشند. در چنین مواردی، ممکن است به یک منبع تغذیه خارجی برای هارد دیسک یا درایوی طراحی شده برای کار با توان کمتر نیاز داشته باشید.
  • سرعت درایو (RPM): برخی از تلویزیون‌های جدید ممکن است نتوانند دسترسی درستی به اطلاعات هاردهای قدیمی‌تر که سرعت درایور کمتری دارند داشته باشند. اگر قصد تماشای ویدیوهای با کیفیت بالا را دارید بهتر است یک هارد سریع یا یک هارد اکسترنال SSD تهیه کنید.
  • پشتیبانی از فرمت رسانه: تلویزیون‌ها ممکن است محدودیت‌هایی در مورد انواع فایل‌های رسانه‌ای که می‌توانند پخش کنند داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که هاردی که می‌خرید از فرمت فایل‌های صوتی و تصویری مد نظرتان پشتیبانی می‌کند.
  • دوام و اندازه: طراحی فیزیکی و دوام هارد اکسترنال را در نظر بگیرید. این یکی از موارد مهمی است که باید قبل از خرید به آن اهمیت بدهید.
  • نوع پورت: نوع پورت USB را در تلویزیون خود بررسی کنید. برخی از تلویزیون‌های قدیمی ممکن است دارای پورت USB0 باشند در حالی که تلویزیون‌های جدیدتر ممکن است دارای پورت USB 3.0 یا حتی USB-C باشند. استفاده از هارد با پورت سازگار می‌تواند سرعت انتقال داده را بهبود بخشد.

 

بهترین هارد های اکسترنال 2 ترابایت را در مطلب زیر معرفی کردیم:
بهترین هارد اکسترنال 2 ترابایت ضد ضربه

 

چرا تمام هاردهای اکسترنال برای تلویزیون مناسب نیستند؟

یکی از مهم‌ترین دلایل وصل نشدن هارد اکسترنال به تلویزیون می‌تواند ناسازگاری فرمت فایل با فرمت قابل اجرای تلویزیون باشد؛ بنابراین اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که ابتدا باید به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید و درباره فرمتی که پشتیبانی می‌کند اطلاعات کسب کنید. پس از اینکه متوجه نوع فرمت قابل قبول تلویزیون شدید باید هارد اکسترنال را از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ را فرمت کنید. توجه داشته باشید که فرمت و ریست کردن هارد تمامی اطلاعات آن را پاک می‌کند و قبل از انجام این کار از اطلاعاتتان نسخه پشتیبان تهیه کنید.

هارد اکسترنال مناسب تلویزیون

هارد اکسترنال اپیسر مدل AC631 ظرفیت 1 ترابایت

هارد اکسترنال اپیسر مدل A631 می‌تواند یکی از گزینه‌های قرار گرفته در لیست بهترین هارد مناسب تلویزیون باشد. این محصول وزنی برابر با 263 گرم دارد و سبک محسوب می‌شود؛ بنابراین به راحتی قابل حمل است. نحوه اتصال این هارد به تلویزیون از طریق کابل USB صورت می‌گیرد. هارد اپیسر از استاندارد نظامی   MIL-STD-810G  پشتیبانی می‌کند و در برابر رها شدن از فاصله‌ ۱.۲ متری مقاومت دارد. این استاندارد مزیت بزرگی برای هارد به شمار می‌رود؛ زیرا اکثر این محصولات در اثر ضربه اطلاعات داخلشان از بین می‌رود و داشتن مقاومت در برابر افتادن و ضربه ویژگی مثبتی محسوب می‌شود. برای محافظت از این دستگاه در برابر پاشش آب و نفوذ گرد و غبار برای آن استاندارد IP55 در نظر گرفته شده است. سرعت انتقال داده AC631 با استفاده از کابل USB 3.2 حدود 5 گیگابایت بر ثانیه و سرعت انتقال داده با استفاده از USB 2.0 حدودا 480 مگابایت بر ثانیه تخمین زده شده است.

 

قیمت هارد اکسترنال اپیسر مدل AC631 ظرفیت 1 ترابایت

 

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A65B ظرفیت 2 ترابایت

مقاومت در برابر فشار مطابق با استاندارد ارتش آمریکا MIL-STD 810G برای تست سقوط از ارتفاع 1.2 متری، مقاوم در برابر آب مطابق با استاندارد IP67 و طراحی سه لایه محافظتی برای مقاومت در برابر شوک هارد اکسترنال سیلیکون پاور را در لیست بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون قرار داده است. در کنار ویژگی‌های فوق می‌توان داشتن گواهی IP67 را نیز اضافه کرد. این استاندارد بیانگر این است که حتی در صورت افتادن هارد در آب نیز به اطلاعات و عملکرد آن آسیبی وارد نمی‌شود. در صورتی که از رابط USB 3.0 استفاده کنید می‌توانید داده‌ها را با سرعت 5 گیگابایت بر ثانیه منتقل کنید و در صورت استفاده از رابط USB 2.0 این عدد به 480 مگابیت بر ثانیه کاهش پیدا می‌کند. چراغ LED قرار گرفته روی بدنه محصول وضعیت انتقال اطلاعات را به شما نشان می‌دهد. فناوری True Plug & Play در نظر گرفته شده برای این محصول شما را از نصب برنامه جانبی برای شناساندن هارد به تلویزیون یا کامپیوتر بی نیاز می‌کند؛ همچنین برای محافظت از اطلاعات درون هارد می‌توانید برای آن رمز عبور تعیین کنید.

 

قیمت هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A65B ظرفیت 2 ترابایت

 

راهنمای خرید هارد اس اس دی در مطلب زیر بخوانید:
بهترین هارد ssd

 

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت 1 ترابایت

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My passport سرعت انتقال 5 گیگابایت بر ثانیه دارد و تنها از طریق USB 3.0 می‌توان آن را به دستگاه‌های مختلف وصل کرد. این هارد مجهز به سیستم بک آپ گیری خودکار شده و از اطلاعات مهمتان محافظت می‌کند. برای این هارد می‌توانید از رمز عبور استفاده کنید تا در صورت خرابی یا گم شدن آن کسی دسترسی به اطلاعات دستگاه نداشته باشد. از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توانیم به پشتیبانی از رمزگذاری 256 بیتی AES و سازگاری با مک و ویندوز را می‌توان نام برد.

 

قیمت هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت 1 ترابایت

 

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت 1 ترابایت

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت 1 ترابایت هارد اکسترنال مناسب تلویزیون بعدی که در این مقاله قرار گرفته مربوط به ای دیتا مدل HD710 Pro است. این محصول ابعادی برابر با 133.3 در 98.5 در 21.5 میلی‌متر و وزنی برابر با 270 گرم دارد. این محصول را می‌توانید به راحتی داخل کیف حمل کرده و جا به جا کنید. با استفاده از رابط USB 3.2 می‌توانید با سرعت 5 گیگابایت بر ثانیه اطلاعاتتان را منتقل کنید. برای محافظت از آن در برابر آب و گرد و غبار نیز برای این محصول از استاندارد IP68 استفاده شده است؛ همچنین با توجه به داشتن استاندارد نظامی MIL-STD-810G در برابر ضربه و افتادن از ارتفاع نیز مقاوم است.

 

قیمت هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro ظرفیت 1 ترابایت

 

هارد اکسترنال اپیسر مدل AC732 ظرفیت 1 ترابایت

آخرین گزینه قرار گرفته در مقاله بهترین هارد اکسترنال برای تلویزیون هارد اکسترنال اپیسر مدل AC732 است. این محصول در برابر فشار تا 4000 کیلوگرم مقاوم است و آسیبی به آن وارد نمی‌شود؛ همچنین استاندارد Ip68 نیز مقاومت آن را در برابر آب تایید می‌کند. روی بدنه محصول نیز چراغ LED قرار گرفته که نشانگر روشن بودن و انتقال اطلاعات به هارد است. با استفاده از USB 3.2 نیز می‌توانید اتصال سریع و پر قدرتی را با تلویزیون برقرار کنید. این محصول وزنی برابر با 420 گرم دارد و سایز هد آن نیز 2.5 اینچ است. هارد اپیسر با سیستم عامل‌های ویندوز، macOS و لینوکس نیز سازگاری دارد و به راحتی می‌توانید غیر از تلویزیون به دستگاه‌های دیگر نیز متصل شوید.

 

قیمت هارد اکسترنال اپیسر مدل AC732 ظرفیت 1 ترابایت

 

جمع بندی

در این مقاله به راهنمای خرید هارد اکسترنال برای تلویزیون اشاره کردیم و گفتیم قبل از خرید باید چه نکاتی را در نظر بگیرید؛ همچنین درباره اینکه چرا چرا تمام هاردهای اکسترنال برای تلویزیون مناسب نیستند صحبت کردیم. در صورتی که نیاز به خرید محصولی مناسب برای ذخیره فیلم و سریال دارید می‌توانید از مقاله فوق کمک بگیرید.

سوالات متداول

چرا تمام هاردهای اکسترنال برای تلویزیون مناسب نیستند؟ هاردها فرمت‌های متفاوتی دارند و ممکن است برای تلویزیون مناسب نباشد و بهتر است برای استفاده فرمت آن را تغییر دهید.

هارد اکسترنال مناسب تلویزیون کدام است؟ تمامی هاردهای معرفی شده در مقاله بالا برای تلویزیون مناسب هستند و می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86/
ads
ads