داغ ترین ها :
تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی

پیشرفت روزمره‌ی تکنولوژی، تمامی لوازم برقی اعم از لوازم خانگی، اداری و حرفه‌ای را دستخوش تغییر قرار داده و توانسته ضعف و ایرادات مدل‌های معمولی را از بین ببرد. جاروبرقی‌ها نیز از این تغییرات و پیشرفت‌ها بی‌نصیب نمانده‌اند. با ساخته شدن جاروبرقی‌های کمپرسوری، خیلی از افراد به سمت این قبیل جاروها آمدند و آن‌ها را جایگزین جارو برقی معمولی کردند. اما جاروبرقی کمپرسوری چیست؟ اصلا تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی چیست؟ اگر شما هم می‌خواهید با جاروی کمپرسوری آشنا شوید و فرق این دو مدل جارو را بدانید، در این مقاله پاسخ سوال‌هایتان را دریافت خواهید کرد.

 

خرید انواع جاروبرقی در تکنولایف: خرید جاروبرقی

جاروبرقی کمپرسور چیست؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، جاروبرقی های کمپرسوری نسل جدید جاروبرقی هستند که با تکنولوژی متفاوتی ساخته می‌شوند. این جاروها هوای کمپرس یا فشرده شده تولید می‌کنند و به کمک پمپ هوا، مکش را انجام می‌دهند. بنابراین مکش آن‌ها چند برابر جاروبرقی معمولی است و خیلی سریع‌تر و راحت‌تر آشغال‌ها را جمع‌ می‌کنند. شاید بتوان گفت علت محبوبیتشان، این تفاوت جاروبرقی کمپرسوری با معمولی است.

فرق جاروی کمپرسور و جاروی معمولی

در ادامه، با تفاوت‌هایی که این دو مدل جارو دارند آشنا خواهیم شد.

۱. قدرت مکش

مکش جارو برقی کمپرسوری

میزان مکش دستگاه اولین چیزی است که موقع خرید یک جاروبرقی به آن فکر می‌کنیم. گفتیم که جاروبرقی‌های کمپرسوری با کمک گرفتن از پمپ هوا، مکش بسیار قوی‌ای پیدا کرده و از قدرت خوبی برخوردار هستند. شما می‌توانید به کمک این جاروبرقی، سطوح مختلف را تمیز کرده و برق بیندازید. البته، از آن‌جا که هر سطحی نیاز به میزان مکش خاص خود را دارد، می‌توانید آن را با توجه به سطح تغییر دهید تا به میزان دلخواه برسد.

۲. مصرف کمتر انرژی

دومین فرق جاروبرقی کمپرسور و معمولی، میزان مصرف انرژی جاروهای کمپرسوری بوده که به نحو چشمگیری کمتر از جاروهای معمولی است. جاروبرقی های کمپرسوری همگی برچسب مصرف انرژی A دارند و از بالا رفتن قبض برق در آخر ماه جلوگیری می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مارک جارو برقی

 

۳. خرابی کمتر

چه چیزی بهتر از این که وسیله‌ای بخرید که کمترین نیاز به تعمیر را دارد و از ماندگاری خوبی برخورداراست؟ در این نوع جاروبرقی، فشار کمتری به موتور دستگاه وارد می‌شود چون نیروی لازم برای مکش را کمپرسور ایجاد می‌کند. بنابراین، موتور فرسوده نمی‌شود و دیگر قطعات هم دچار مشکل نمی‌شوند.

۴. صدای کمتر

جاروبرقی کمپرسوری

یکی از بزرگترین معضلات جاروهای برقی، سروصدای زیاد آن‌ها است که مزاحمت زیادی را برای دیگران ایجاد می‌کند. سازندگان جاروبرقی کمپرسوری برای این مشکل هم راه حل پیدا کرده‌اند و صدای آن را کاسته‌اند. بنابراین می‌توانید هر ساعتی از روز که خواستید جاروبرقی بکشید و نگران بیدار شدن یا ایجاد مزاحمت برای کسی نباشید.

۵. پخش گرد و غبار کمتر

جاروبرقی‌های معمولی فیلترهایی دارند که ذرات معلق را جذب خود کند. با این حال، گاهاً موقع جارو کشیدن افرادی که آلرژی دارند اذیت می‌شوند؛ چرا که مقداری از ذرات در هوا پخش می‌مانند. جاروبرقی کمپرسوری اما، با مکش سریع و قوی خود این ذرات را جذب و خیلی زود متراکم می‌کند. بنابراین ذرات معلق در هوا نمی‌مانند و افرادی که آلرژی دارند نیز اذیت نمی‌شوند.

 

 

۶. ظرفیت بیشتر مخزن

دیگر تفاوت جاروبرقی معمولی با کمپرسوری در تفاوت مخزن یا کیسه است. در جاروهای کمپرسوری، آشغال‌ها و ذرات پس از ورود به مخزن فشرده می‌شوند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که زمان تخلیه‌ی مخزن یا کیسه دیر به دیر باشد و راحت بتوانید از جارو استفاده کنید.

جمع بندی 

جاروهای کمپرسوری، همانطور که مشاهده کردید نسبت به جاروهای معمولی فواید خیلی بیشتری دارند؛ البته، قیمت آن‌ها نیز بالاتر از جاروهای معمولی است و این مسئله را باید در نظر داشته باشید.
از آن‌جا که جارو برقی کمپرسور چندان شناخته شده نیستند، کمتر کسی سراغ آن‌ها می‌رود. در این مقاله، به تفاوت های جاروبرقی توربو با جارو برقی معمولی پرداختیم تا چنانچه قصد خرید جاروی جدیدی را داشتید، بتوانید جارویی که مناسب با نیازتان است تهیه کنید.

سوالات متداول

جاروبرقی معمولی بهتر است یا جاروبرقی کمپرسوری؟

جاروهای کمپرسوری از آن‌جا که تولید صدای کمتری دارند، مصرف انرژی‌شان پایین تر است و مکش بهتری دارند جاروهای محبوب‌تری هستند. البته که قیمت آن‌ها هم بالاتر از جاروهای معمولی است.

فرق جاروبرقی کمپرسوری و معمولی چیست؟ 

جاروبرقی‌های کمپرسوری از موتور قوی‌تری برخوردار هستند، مکش قوی‌تری دارند، مخزن آن‌ها دیرتر پر می‌شود و صدای کمتری هم نسبت به جارو برقی معمولی تولید می‌کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c-%da%a9%d9%85%d9%be%d8%b1%d8%b3%d9%88%d8%b1%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%84%db%8c/
ads
ads