داغ ترین ها :
چگونه بهترین سایز ساعت مچی را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین سایز ساعت مچی را انتخاب کنیم؟

اگر اندازه صفحه ساعت مچی با سایز مچ شما متناسب نباشد، ساعت مچی نمی‌تواند به زیبایی ظاهری شما ارزشی اضافه کند به همین دلیل در این مقاله از تکنولایف قصد داریم تا نحوه انتخاب ساعت مچی بر اساس سایز مچ را به شما آموزش دهیم پس تا پایان این راهنمای انتخاب سایز ساعت مچی با ما همراه باشید.

 

خرید انواع مدل های ساعت مچی در تکنولایف: قیمت ساعت مچی

تشخیص سایز مناسب ساعت مچی

تشخیص سایز مناسب ساعت مچی

زمانی یک ساعت مچی برای دست شما مناسب است که هنگام استفاده مچ دست به راحتی بتواند تکان بخورد و اثری از جای لبه های صفحه ساعت روی مچ نباشد. درواقع ساعت مچی نه باید آنقدر محکم بسته شود که اثر آن تا مدت ها روی مچ دست بماند و نه باید آنقدر لق باشد که به ازای هر تکان دور مچ دست بچرخد یا تا شعاع نسبتا زیادی روی دست جابه‌جا شود. (مابین بالا و پایین مچ دست در رفت و آمد باشد) در انتخاب ساعت مچی مناسب 5 عامل تاثیر گذار هستند که در ادامه به طور مفصل با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

موارد تاثیرگذار در انتخاب ساعت مچی مناسب

در راهنمای خرید ساعت مچی مردانه به موارد مهم در انتخاب ساعت اشاره کرده ایم ولی به طور خلاصه باید گفت موارد زیر در انتخاب ساعت مهم است:

  1. قطر قاب ساعت
  2. جزئیات صفحه ساعت (صفحه نشان دهنده عقربه ها و زمان)
  3. ضخامت قاب ساعت
  4. اندازه مچ دست
  5. طراحی بند ساعت

 

 

اولین مرحله در انتخاب ساعت مچی بر اساس سایز مچ چیست؟

اندازه گیری مچ دست برای انتخاب بهترین ساعت مچی بر اساس سایز مچ

اولین مرحله برای انتخاب ساعت مچی بر اساس سایز مچ به بهترین نحو درواقع اطلاع دقیق از اندازه مچ دست است. اگر شما ندانید که دور مچ دستتان چقدر استُ هرچقدر هم ریز به ریز اطلاعات طراحی ساعت مد نظر را پیش از خرید مطالعه کنید، نمی‌توانید به صورت کامل متوجه نحوه قرارگیری ساعت روی مچ دست بشوید، پس بهتر است پیش از هرکاری اندازه مچ دست را بدست بیاورید.
برای اطلاع از قطر مچ دست از یک متر پلاستیکی یا پارچه‌ای (متر منعطف خیاطی) استفاده کنید. متر را دورتادور مچ دقیقا در همان جایی که بند ساعت قرار می‌گیرد، ببندید وبه این نکته توجه کنید که محل بهم رسیدن دو سر متر باید دقیقا زیر استخوان مچ شما باشد. (این روش در عین حال که بسیار ساده است، از دقت بالایی برخوردار است)
به همین آسانی شما توانستید به اندازه دقیق مچ دست خود دسترسی پیدا کنید.

برای آقایان اگر مچ دست شما 14 تا 16 سانتی‌متر است خیلی لاغر، اگر 16 تا 17 سانتی‌متر است لاغر، اگر 17 تا 18 سانتی‌متر است متوسط و اگر 18 تا 19 سانتی‌متر است بزرگ است.
برای بانوان اگر مچ دست شما 11 تا 12 سانتی‌متر است خیلی لاغر، اگر 12 تا 13 سانتی‌متر است لاغر، اگر 13 تا 14 سانتی‌متر است متوسط و اگر 14 تا 16 سانتی‌متر است بزرگ است.

چگونه بهترین سایز ساعت مچی را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین سایز ساعت مچی را انتخاب کنیم؟

انتخاب ساعت مچی بر اساس قطر قاب ساعت

درواقع ما هم می‌دانیم که اندازه قطر قاب ساعت به مقدار زیادی به سلیقه شما بستگی دارد، اینکه انتخاب کنید قاب ساعت از چه جنسی باشد؛ استیل، تیتانیوم، طلا، پلاستیک و سیلیکون تاثیر زیادی روی قطر قاب دارد، اما در نهایت این اندازه قاب و تناسب آن با مچ دست است که تا حد زیادی تکلیف خرید را مشخص می‌کند.

  • اگر اندازه قطر قاب ساعت کوچک‌تر از 34 میلی‌متر و قطر بند ساعت 18 میلی‌متر باشد>> قاب ساعت در دسته کوچک‌ترین قرار می‌گیرد.
  • اگر اندازه قطر قاب ساعت 34 تا 38 میلی‌متر و قطر بند ساعت 18 میلی‌متر باشد>> قاب ساعت در دسته متوسط قرار می‌گیرد.
  • اگر اندازه قطر قاب ساعت 39 تا 42 میلی‌متر و قطر بند ساعت 20 میلی‌متر باشد>> قاب ساعت استاندارد است.
  • اگر اندازه قطر قاب ساعت 43 تا 46 میلی‌متر و قطر بند ساعت 22 میلی‌متر باشد>> قاب ساعت در دسته بزرگ قرار می‌گیرد.
  • اگر اندازه قطر قاب ساعت بزرگ‌تر از 47 میلی‌متر و قطر بند ساعت 26 میلی‌متر باشد>> قاب ساعت در دسته بزرگ‌ترین قرار می‌گیرد.

انتخاب ساعت مچی بر اساس جزئیات صفحه ساعت

شاید تا به حال به این نکته توجه نکرده باشید که اندازه، رنگ، فرمت و طراحی اعداد و صفحه زیرین در صفحه ساعت تاثیر بسیار زیادی روی بزرگ یا کوجک به نظر رسیدن اندازه خود ساعت روی مچ دست دارد. برای درک بهتر می‌توانیم اینگونه مثال بزنیم که صفحه‌های ساعت مچی کلاسیک با پس‌زمینه سیاه و سفید و اعداد سفید، ظاهری ساده به ساعت شما می‌دهند و باریک‌تر به نظر می‌رسند. درصورتیکه صفحه ساعت‌های پر زرق و برقی که در طراحی آن‌ها تنوع رنگ بیشتری دیده می‌شود، بزرگ‌تر از اندازه اصلی به چشم می‌آیند.

 

 

انتخاب ساعت مچی بر اساس ضخامت قاب ساعت

ضخامت قاب ساعت مچی تاثیر زیادی روی انتخاب شدن یا نشدن ساعت برای کاربران دارد. برای مثال ساعت با ضخامت قاب بالا اکثرا برای بانوان دوست داشتنی نیست مگر اینکه فرد از استفاده از ساعت با طراحی تقریبا درشت لذت ببرد. اگر اندازه ضخامت یک ساعت خیلی بیشتر یا کمتر از حد متوسط باشد، معمولا در دسته بندی متفاوتی قرار می‌گیرد.
در ادامه مطلب شما را با جدول اندازه ضخامت قاب ساعت آشنا می‌کنیم.

اندازه ضخامت گروه بندی ضخامت
6 تا 8 میلی‌متر نازک
8 تا 12 میلی‌متر متوسط
14 تا 18 میلی‌متر ضخیم

انتخاب ساعت مچی بر اساس سایز مچ

انتخاب ساعت مچی بر اساس سایز مچ

اندازه گیری و اطلاع از اندازه مچ دست یکی از اصلی‌ترین و بهترین پاسخ‌ها برای سوال پرتکرار چگونه بهترین سایز ساعت مچی را انتخاب کنیم، است. پس برای این قسمت لازم است تا ابتدا مچ دست را اندازه بگیریم و بعد از آن مطابق استاندارد جهانی بهترین ساعت را برای مچ دست خود انتخاب کنیم. در این بخش از مقاله با استفاده از جدول مخصوص آقایان و بانوان می‌توانید در انتخاب سایز مناسب ساعت مچی بهتر عمل کنید.
انتخاب ساعت مچی بر اساس سایز مچ دست آقایان:

اندازه مچ دست قطر صفحه ساعت سایز مناسب ساعت مچی
15 سانتی‌متر 34 تا 38 میلی‌متر اندازه کوچک
17.5 تا 19 سانتی‌متر 39 تا 42 میلی‌متر اندازه متوسط
20.5 سانتی‌متر 44 تا 46 میلی‌متر اندازه بزرگ (Over Size)
بالاتر از 20.5 سانتی‌متر 47 میلی‌متر اندازه بسیار بزرگ (XXL)

انتخاب ساعت مچی بر اساس سایز مچ دست بانوان:

اندازه مچ دست قطر صفحه ساعت سایز مناسب ساعت مچی
10 تا 12.5 سانتی‌متر 30 تا 34 میلی‌متر اندازه کوچک
15 تا 16.5 سانتی‌متر 34 تا 38 میلی‌متر اندازه متوسط
17.5 تا 19 اینچ 39 تا 42 میلی‌متر اندازه بزرگ (Over Size)
20.5 سانتی‌متر و بالاتر از آن 44 میلی‌متر اندازه بسیار بزرگ (XXL)

انتخاب ساعت مچی بر اساس طراحی بند ساعت

شاید اصلا به نظر نیاید ولی این موضوع که چه نوع بندی را برای ساعت مچی خود استفاده می‌کنید، به معنای واقعی روی قیافه ساعت و مناسب یا نامناسب به نظر رسیدن آن روی مچ دستتان واثعا تاثیر می‌گذارد.
بند ضخیم و پهن: اگر از این نوع بند برای ساعت با صفحه ریز استفاده کنید، صفحه ساعت با اندازه کوچک‌تری از حد واقعی به چشم شما و بقیه می‌آید.
بند نازیک و باریک: درصورتیکه از این بند استفاده کنید، صفحه ساعت با اندازه بزرگ‌تری دیده می‌شود.

 

 

سخن آخر

برای خرید ساعت مچی مناسب دست لازم است تا شما پیش از توجه به اندازه قاب دور، قطر و ضخامت ساعت مچی به اندازه مچ دست خودتان توجه کنید. مطالعه راهنمای انتخاب سایز ساعت مچی کمک می‌کند تا شما بتوانید به اطلاعات مفید و لازمی پیش از خرید انواع ساعت مچی دست پیدا کنید. هنگام خرید ساعت مچی تنها توجه به اطلاعات ساختاری ساعت باعث نمی‌شود تا پس از خرید خوشحال باشید زیرا گاهی پیش می‌آید که بهترین ساعت مچی را چند سایز بزرگتر از مچ دست خود تهیه کرده‌‌‌‌اید و استفاده از آن عملا به شما حس خوبی را القا نمی‌کند.

در صورتیکه تجربه موفق یا ناموفقی در خرید ساعت مچی به دلیل ویژگی‌هایی مانند اندازه و ضخامت ساعت داشته‌اید، می‌توانید با نوشتن در قسمت نظرات کاربران با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

چگونه بهترین ساعت مچی مردانه را انتخاب کنم؟

ابتدا دور مچ دست خود را اندازه بگیرید تا پیش از اقدام به خرید متوجه شوید که مچ دست شما در کدام گروه‌بندی قرار دارد، سپس از سایر اطلاعات موجود و مولفه‌های مهم برای انتخاب بهترین ساعت مچی مردانه استفاده کنید.
از کجا متوجه شویم که مچ دست لاغری داریم؟

برای این کار باید ابتدا با استفاده از متری که انعطاف دارد و به خوبی دور مچ دست پیچیده می‌شود، اندازه مچ دست را بدست بیاورید؛ سپس با استفاده از جدول انتخاب ساعت مچی بر اساس سایز مچ دست آقایان در همین مقاله می‌توانید متوجه این بشوید که مچ دست شما در کدام دسته قرار دارد، درصورتیکه لاغر بود از ساعت‌هایی با ضخامت و قطر مناسب دست‌های لاغز استفاده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%b2-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%85%da%86%db%8c/
ads
ads