داغ ترین ها :
چگونه در ماینکرافت دو نفره بازی کنیم؟

چگونه در ماینکرافت دو نفره بازی کنیم؟

ماینکرافت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ صنعت ویدیو گیم است که طرفداران زیادی دارد. یکی از سرگرمی‌هایی که این اثر ایجاد می‌کند، این است که به شما اجازه می‌دهد با دوستان‌تان وقت بگذرانید. اگر سوال‌تان این است که «چگونه در ماینکرافت دو نفره بازی کنیم؟»، در ادامه با تکنولایف همراه باشید تا پاسخی برای پرسش‌تان پیدا کنید.

ماینکراف که پرفروش‌ترین بازی ویدیویی تاریخ است، در میان بزرگسالان و افراد کم سن و سال بسیار پرطرفدار است. بخش چند نفره این اثر بسیار جذاب بوده و تجربه‌ای عالی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. در واقع بخش تک نفره به خودی خود می‌تواند ساعت‌های زیادی شما را سرگرم کند، اما بازی کردن همراه با یک گیمر دیگر لذت تجربه بازی را دوچندان خواهد کرد.

 

در هر رنج قیمتی که مد نظر داشته باشید، لپ تاپ موجود داریم: خرید لپ تاپ

 

چگونه ماینکرافت را دو نفره بازی کنیم؟

بازی کردن دو نفره ماینکرفت نسخه جاوا

سرورها مسیر اصلی بازی چندنفره ماینکرفت هستند. همه افرادی که باهم قصد بازی کردن دارند باید در یک سرور مخصوص جمع شوند. هزاران سرور Minecraft در حال حاضر وجود دارد که شما و دوستانتان می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید و چند نفره با هم بازی کنید. اکثر سرورهای جاوا عمومی هستند و پیوستن به آن‌ها نیز رایگان است. برای مشاهده و دیدن لیست سرورهای جاوا باید وارد آدرس MinecraftServers.org شده و از بین سرورها یکی را انتخاب کنید. برای جوین شدن به هریک از سرورها نیاز است تا مراحل کوتاهی را طی کنید:

۱) هنگامی که وارد سایت MinecraftServers.org شدید در کنار بنر سرورها گزینه Copy وجود دارد روی آن بزنید و لینک سرور را کپی کنید.

۲) سپس در این مرحله بازی ماینکرفت را باز کنید و روی گزینه Multi player بزنید و بعد از آن Add Server را انتخاب کنید.

۳) در کادر آدرس سرور، آدرس سروری را که ابتدا کپی کردید وارد کنید و روی گزینه Done بزنید.

۴) منتظر بمانید تا سرور متصل شود و وقتی در لیست ظاهر شد، آن را انتخاب کنید و روی Join Server کلیک کنید. سپس می‌توانید به راحتی اقدام به بازی با افراد حاضر در سرور کنید و در صورتی که می‌خواهید دوستانتان نیز با شما همراه باشند کافی است آدرسی را که در ابتدا کپی کردید در اختیار آن‌ها نیز قرار دهید.

بازی کردن دو نفره ماینکرفت با استفاده از Realms

Realms هم برای نسخه Bedrock و هم برای نسخه java edition کاربردی خواهد بود فقط به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد بازی با دوستانتان را دارید همگی باید از یک نسخه استفاده کنید.

Realms نسخه‌ای برای ساخت سرور شخصی ماینکرفت است و ساده‌ترین راه برای ایجاد دنیای خصوصی برای بازی کردن با دوستانتان است.

 

بهترین بازی های آنلاین دو نفره برای موبایل:
بازی دونفره آنلاین

 

نحوه ساخت Realm

نسخه جاوا

توجه داشته باشید که Realms هزینه اشتراک دارد و برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید.

۱) پس از تهیه اشتراک Minecraft را باز کرده و روی Minecraft Realms کلیک کنید.  اگر اولین باری است که یک Realms ایجاد می‌کنید روی Click بزنید تا ساختن ریلم جدیدتان شروع شود. سپس می‌توانید برای آن نامی انتخاب کنید و توضیح مختصری نیز درباره آن بدهید.

۲) بین گزینه‌های بین ایجاد یک دنیای جدید (generating a new world)، آپلود ذخیره دنیای قبلی (uploading a previous world save) یا کاوش در قالب‌ها (explore Realms’ World templates)، ماجراجویی‌ها و تجربیات Realms’ World یکی را انتخاب کنید.

۳) اکنون که قلمرو خود را ایجاد کردید Configure Realm که نمادی شبیه به آچار دارد را انتخاب کنید و روی Players بزنید.

۴) در این مرحله تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوستتان را در بخش مجاز قرار دهید تا بتواند وارد سرور شود. برای این کار روی گزینه invite player بزنید و نام کاربری آن‌ فرد را تایپ کنید. سپس برای دوستتان لینک دعوتی ارسال می‌شود تا بتواند وارد سرورتان شود.

نسخه Bedrock

۱) برنامه Minecraft BE را باز کنید و روی گزینه پلی بزنید. به بخش worlds رفته و روی گزینه Create New کلیک کنید.

۲)‌ سپس در این بخش مجدد روی Create New World بزنید.

۳) از قسمت سمت چپ گزینه Create on Realms را انتخاب کنید. در این بخش ظرفیت را روی ۲ یا ۱۰ می‌توانید بگذارید. این قسمت بستگی به تعداد نفراتی که می‌خواهید با آن‌ها بازی کنید، دارد.

۴) برای بخش ۲ نفره: روی Realms خود نامی بگذارید و پس از موافقت با شرایط و ضوابط گزینه Create realm را انتخاب کنید.

۵) برای قلمرو 10 بازیکن: گزینه Buy Now را از لیست پیش رو انتخاب کنید. روی Realm نامی بگذارید و با شرایط و ضوابط موافقت کنید. سپس می‌توانید از بخش آزمایشی رایگان استفاده کنید.

چطور در یک قلمرو ساخته شده توسط realm جوین شویم؟

نسخه جاوا:

اگر دعوت‌نامه‌ای مبنی بر پیوستن به Realm دوستانتان دریافت کردید برای وارد شدن به آن برنامه ماینکرفت را باز کنید و به بخش Minecrafts Realms بروید. در بالای صفحه سمت راست نمادی شبیه به پاکت قرار دارد که نام آن Minecraft Relams است. داخل آن لینک دعوت قرار داد روی آن کلیک کنید تا به بازی دوستتان بپیوندید.

نسخه Bedrock:

برای بازی کردن دو نفره ماینکرفت در نسخه Bedrock کافی است کد دعوت را از سازنده بگیرید و Minecraft را اجرا کنید سپس روی Play کلیک کنید. به بخش Friends و روی Join Realm کلیک کنید. کد دعوتی را که از مالک Realm دریافت کرده‌اید وارد کنید و روی Join کلیک کنید.

بازی کردن Lan ماینکرفت

در حالی که سرورهای ماینکرفت بهترین راه برای بازی کردن چند نفره هستند؛ اما برای دوستان نزدیک می‌توانید از اتصال LAN ‌ استفاده کنید.

نسخه جاوا

اگر از IP مشترک با شخصی که قصد بازی دونفره با آن را دارید استفاده می‌کنید جوین شدن در سرور مشترک کار راحتی خواهد بود. برای این کار برنامه ماینکرفت را باز کنید و روی گزینه MultiPlayer بزنید.

Minecraft به طور خودکار بازی‌های موجود در شبکه محلی شما را اسکن می‌کند. در این بخش لیست سرورهایی که در LAN ‌ مشترک شما قرار دارد نمایش داده می‌شود. برای رفتن به سرور روی آن دوبار ضربه بزنید.

نسخه Bedrock

LAN به طور پیش فرض در Bedrock Edition روشن است. فقط کافی است به تب Worlds بروید و اگر بازی‌های موجود در شبکه شما وجود داشته باشد در اینجا ظاهر می‌شوند و می‌توانید به راحتی وارد آن‌ها شوید.

صفحه Minecraft Split

می‌توانید Minecraft Bedrock Edition را با قابلیت تقسیم صفحه (فقط برای کنسول‌ها) در حالت LAN با پشتیبانی از حداکثر چهار بازیکن در یک زمان بازی کنید.

 

فرق مودم adsl با روتر:
تفاوت مودم با روتر چیست

 

بازی کردن ماینکرفت با سرور اختصاصی و شخصی

این مراحل برای راه اندازی ماینکرفت از طریق سیستم عامل ویندوز ۱۰ است. با این حال قطعا مراحل آن در مک و لینوکس نیز تا حد زیادی مشابه است.

۱) مرورگری را باز کنید و به آدرس https://minecraft.net/download بروید سپس به پایین صفحه رفته و گزینه Java Edition Server را انتخاب کنید.

۲) در صفحه باز شده minecraft_server.1.20.1.jar را انتخاب کرده و آن را دانلود کنید.

۳) یک پوشه روی سیستم ایجاد کنید و فایل دانلود شده را درون این پوشه قرار دهید.

۴) در این مرحله باید یک فایل Text Document درست کنید. داخل پوشه کلیک راست کرده و گزینه New را انتخاب کرده و سپس روی Text Document بزنید. باید نام این فایل را به start.txt تغییر دهید.

نکته: در مک، می‌توانید با استفاده از برنامه TextEdit یک سند txt بسازید؛ همچنین در لینوکس نیز می‌توانید از دستور “cat” در بخش ترمینال استفاده کنید.

 

بهترین بازی های انلاین pc:
بازی انلاین کامپیوتر

 

)5 در این مرحله مجدد به صفحه https://www.minecraft.net/en-us/download/server برگردید و متن بنفش ابتدای صفحه را که با java شروع می‌شود را کپی کنید.

۶) محتوای کپی شده را داخل فایل تکستی که درست کردید جایگذاری کنید.

۷) در محتوای کپی شده عبارت “minecraft_server.1.18.2.jar” را خواهید دید. باید کل این بخش را به عبارت “server.jar” تغییر دهید.

۸)‌ سپس در این مرحله روی File کلیک کرده و سپس Save As را انتخاب کنید و در منوی کشویی قرار گرفته در بخش Save as type گزینه All files را انتخاب کرده و نام پوشه را Start.bat بگذارید.

۹) پس از انجام مراحل بالا فایل تکست قبلی را که ایجاد کرده بودید از داخل پوشه حذف کنید.

۱۰) در این مرحله دوبار روی فایل Start.bat بزنید تا اجرا شود سپس یک پنجره مشکی باز می‌شود و هنگامی که اجرای فایل تمام شد به صورت خودکار این پنجره بسته می‌شود.

۱۱) پس از بسته شدن پنجره مشکی داخل پوشه فایل‌های جدیدی مانند eula.txt را مشاهده می‌کنید.

۱۲) فایل eula.txt را باز کنید و بخش eula=false را به eula=true تغییر دهید.

۱۳) در این بخش فایل start.bat را دوباره اجرا کنید و سپس به طور خودکار برنامه اجرا می‌شود و در صورتی که می‌خواهید سایر افراد نیز از آن استفاده کنند باید لینک ساخته شده را در اختیار آن‌ها قرار دهید.

از نظر فنی سرور شخصی ماینکرفت فعال شده و قابل استفاده است؛ اما این سرور تنها برای افرادی قابل دسترسی خواهد بود که از اینترنت مشابه شما استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

ماینکرفت بازی جذاب و پر طرفداری است که دونفره یا چند نفره بازی کردن آن لذتش را دوچندان می‌کند. تمامی موارد و روش‌هایی که می‌توانستید با استفاده از آن اقدام به بازی دونفره ماینکرفت کنید را در این مقاله توضیح دادیم. در صورتی که همچنان درباره این بازی سوال یا ابهامی دارید آن را از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

چگونه ماینکرفت را دو نفره بازی کنیم؟

روش‌های زیادی برای بازی کردن دو نفره ماینکرفت وجود دارد که در این مقاله به طور مفصل  به آن‌ها پرداختیم.

آیا می‌توان ماینکرفت را چند نفره بازی کرد؟

بله سرورهای زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ماینکرفت را چندنفره بازی کنید و لذت ببرید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. علی

    عالی
    افرین امتیاز 100

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%da%a9%d8%b1%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%af%d9%88-%d9%86%d9%81%d8%b1%d9%87/
ads
ads