داغ ترین ها :
مقایسه دو برند لنوو و ایسر؛ کدام برند ارزش خرید بیشتری دارد؟

مقایسه دو برند لنوو و ایسر؛ کدام برند ارزش خرید بیشتری دارد؟

انتخاب لپ تاپ مناسب می‌تواند کار دشوار و طاقت فرسایی باشد و از همین جهت مدتی قبل دو برند ایسوس و لنوو را در تکنولایف مقایسه کردیم تا شما بتوانید بهتر بین لپ تاپ‌های این برند انتخاب کنید. در این مطلب اما قصد داریم به مقایسه دو برند لنوو و ایسر بپردازیم و این دو برند را در بخش‌های مختلف با هم مقایسه کنیم تا مشخص شود هر برند برای چه دسته از کاربران مناسب‌تر است و مثلا اگر شما گیمر هستید باید به سراغ کدام برند بروید. لپ تاپ لنوو یا ایسر؟

مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر (گیمینگ)

لپ تاپ‌های مخصوص بازی یا گیمینگ در بازار از دو جهت محبوبیت زیادی دارند. اول از این جهت که طرفداران بازی‌های ویدئویی این محصولات را خریداری کرده و عناوین مورد نظر خود را بازی می‌کنند.

دلیل دوم نیز این است که لپ تاپ‌های گیمینگ قدرت زیادی و نمایشگرهای باکیفیتی دارند و به همین جهت مورد توجه دیگر کاربران نیز هستند و افرادی که حتی با لپ تاپ بازی نمی‌کنند نیز به سراغ سری لپ تاپ‌های گیمینگ می‌روند.

در ادامه هر بخش دو برند را به صورت جداگانه بررسی کرده و در نهایت برنده را مشخص می‌کنیم.

ایسر

ایسر به طور کلی در زمینه لپ تاپ‌های مخصوص بازی خوب عمل کرده است اما سری پریدیتور تریتون 9000 پا را از این هم فراتر گذاشته و محصولات بسیار عالی برای بازی هستند. قطعا لپ تاپ‌های این سری را می‌توان جزو بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ بازار قرار دارد.

این لپ تاپ پردازنده هشت هسته‌ای نسل 9 Core i9 مدل 9980-hk با فرکانس 5 گیگاهرتز دارد و از 32 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت حافظه داخلی SSD استفاده می‌کند. این SSD هم باعث می‌شود شما فضای کافی برای ذخیره کردن اطلاعات داشته باشید و هم این که هر انتقال و پردازشی را در حافظه با سرعت بالا انجام دهید.

البته یک ایراد می‌توان به این لپ تاپ وارد کرد و آن هم نرخ نوسازی 60 هرتزی نمایشگر آن است که برای یک لپ تاپ گیمینگ موضوع مهمی است و می‌تواند یک نقطه ضعف جدی برای این محصول باشد.

اگر لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان‌تری از ایسر می‌خواهید می‌توانید به سراغ پریدیتور هلیوس 300 و پریدیتور تریتون 700 بروید. با مدل پریدیتور هلیوس 300 شما از نمایشگر 144 هرتزی با نرخ تأخیر 3 میلی ثانیه بهره مند خواهید شد که لذت بازی کردن را یک پله ارتقاء می‌دهد.لپ تاپ ایسر یا لنوو

به طور ارزش خرید این لپ تاپ‌ها به نسبت قیمت زیاد است و شما به نسبت مبلغ پرداخت شده مشخصات و امکانات زیادی را دریافت می‌کنید.

لنوو

لنوو نیز لپ تاپ‌های گیمینگ متنوعی دارد و به خصوص اگر بخواهید کمتر هزینه کنید لپ تاپ‌های گیمینگ این برند مشخصات خوب و ارزش خرید بالایی دارند. مثلا IdeaPad L340 می‌تواند بازی‌هایی مثل PUBG، Fortnite و OverWatch را به خوبی اجرا کند و در عین حال قیمتی کمتر از 1000 دلار داشته باشد.

اگر لپ تاپ‌های مخصوص بازی گران قیمت‌تری از لنوو می‌خواهید باید به سراغ Legion 7000 یا Legion Y545 بروید. در نهایت برنده این بخش ایسر خواهد بود و اگر لپ تاپ‌ گیمینگ گران قیمت می‌خواهید این برند بسیار بهتر می‌تواند شما را راضی کند. در صورت نیاز به لپ تاپ مخصوص بازی ارزان قیمت‌تر لپ تاپ لنوو انتخاب بهتری است.

لپ تاپ مخصوص برنامه نویسی، کارهای گرافیکی و ویرایش ویدئو

یکی از عمده‌ترین دلایلی که افراد به لپ تاپ نیاز دارند برای انجام کارهای حرفه‌ای است. لپ تاپ‌های مناسب برنامه نویسی یا ادیت ویدئو باید سخت افزار قوی داشته باشند و در عین حال وزن آن‌ها هم خیلی زیاد نباشد تا شما بتوانید آن‌ها را به دنبال خود داشته باشید.

در این زمینه دو برند را مقایسه خواهیم کرد تا در صورتی که می‌خواهید برای انجام این کارها لپ تاپ خریداری کنید به سراغ محصول مناسب‌تر و بهتری بروید.

لنوو

لپ تاپ‌های سری Yoga لنوو با قابلیت‌های زیادی به بازار عرضه می‌شوند و امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهند. نمایشگر این لپ تاپ‌ها لمسی است و با قلم هم کار می‌کند و نکته جذاب‌تر این است که قلم همراه محصول قرار گرفته و نیاز به خریدن جداگانه آن وجود ندارد.

به لطف این قلم می‌توانید کارهای گرافیکی و ویرایش‌های خود را بسیار راحت‌تر انجام دهید و در صورت نیاز به سرعت با این پنل طراحی کنید. این سری در واقع هم لپ تاپ شما است و هم تبلت و به همین جهت نیز برای آن حالت Tablet mode در نظر گرفته شده است تا بهتر بتواند نقش تبلت را برای شما ایفا کند.

این سری از لپ تاپ‌های لنوو با مشخصات سخت افزار خوبی روانه بازار می‌شوند تا به خوبی بتوانند از پس کارهای سنگین و ویرایش ویدئو و برنامه نویسی بربیایند. نمایشگر این لپ تاپ‌ها رزولوشن 4K دارد تا کیفیت عالی داشته باشد و باعث شود تا کوچک‌ترین جزئیات را نیز از دست ندهید.

اگر لپ تاپ ارزان قیمت‌تری از لنوو در این دسته بندی می‌خواهید می‌توانید به سراغ لنوو Flex 14 که با پردازنده Core i5 و 128 گیگابایت حافظه SSD همراه می‌شود و گرافیک آن نیز به صورت یکپارچه است و گرافیک مجزا ندارد.مزایا و معایب لپ تاپ ایسر

ایسر

ایسر برای رقابت در این دسته بندی لپ تاپ Spin 3 را تولید کرده است. این لپ تاپ در بخش‌های زیادی می‌تواند با نماینده‌های لنوو رقابت کند اما از نظر گرافیکی و همچنین کیفیت نمایشگر بازی را به لنوو واگذار می‌کند.

در نهایت در این دسته بندی لنوو برنده است و اگر لپ تاپی می‌خواهید که کاربردی دوگانه داشته باشد و بتوانید به دلیل وزن کم آن را همیشه به دنبال خود داشته باشید و همچنین به لطف قدرت سخت افزاری خود بتواند از پس کارهای مختلف به خوبی بربیاید باید سری Yoga لنوو را انتخاب کنید.

 

 

کروم بوک

اگر می‌خواهید کروم بوک خریداری کنید هر دو برند گزینه‌های خوبی دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

ایسر

یکی از بهترین کروم بوک‌های این برند ایسر R11 است. در حالی که بیشتر کروم بوک‌های بازار از پردازنده‌های مدیاتک استفاده می‌کنند این لپ تاپ از پردازنده اینتل Celeron N3060 بهره می‌برد.

این پردازنده با 32 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم همراه می‌شود تا شما بتوانید همزمان برنامه‌ها و تب‌های زیادی را به صورت باز داشته باشید. این لپ تاپ از همه برنامه‌های گوگل پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل نیز اگر از برنامه‌های گوگل بسیار استفاده می‌کنید این محصول می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

این لپ تاپ شارژ دهی 8 تا 10 ساعته دارد که این موضوع باعث می‌شود شما با خیال آسوده بتوانید بیرون از خانه نیز با این لپ تاپ کار کنید و خیلی نگران شارژ دهی باتری آن نباشید. نمایشگر این محصول نیز اندازه 11.6 اینچی و روزلوشن FHD دارد و اگر صفحه نمایش بزرگ‌تری می‌خواهید به سراغ R13 بروید.

لنوو

نوبت لنوو است و این برند در دسته بندی کروم بوک C330 را ارائه می‌کند. این لپ تاپ از پردازنده مدیاتک استفاده می‌کند اما در عوض 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و از این نظر می‌تواند رقیب خود را پشت سر بگذارد.

همچنین این لپ تاپ طراحی و کیفیت ساخت بهتری نیز دارد و به ژست‌های حرکتی مختلف بهتر و سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد. البته این لپ تاپ نیز مانند هر محصول دیگری نقطه ضعف دارد و از نمایشگر HD استفاده می‌کند که طبیعتا کیفیت کمتری نسبت به پنل FHD رقیب دارد.

اگر کروم بوک ارزان قیمت‌تری از لنوو می‌خواهید بد نیست نگاهی به S330 داشته باشید. این لپ تاپ با قیمت کمتر از 300 دلار نمایشگری 14 اینچی و FHD را در اختیار شما قرار می‌دهد و 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم دارد.

البته در نظر داشته باشید که این کروم بوک سرعت کمتری نسبت به R11 ایسر دارد. در نهایت در دسته بندی کروم بوک‌ها ایسر و R11 را برتر می‌دانیم و اگر کروم بوک می‌خواهید بین این دو برند شاید بهتر باشد به سراغ لپ تاپ ایسر بروید.

لپ تاپ برای کاربری روزانه

دسته زیادی از کاربران هم هستند که قرار نیست کار حرفه‌ای یا بازی با لپ تاپ خود انجام دهند و می‌خواهید با لپ تاپ خود محتوای مختلف را مشاهده کرده و در اینترنت گشت و گذار کنند. برای این دسته نیازی به صرف هزینه خیلی زیاد نیست و در ادامه دو برند را برای کاربری روزمره با هم مقایسه می‌کنیم.معایب لپ تاپ لنوو

ایسر

ایسر Aspire 5 Slim لپ تاپ خوبی با امکانات زیاد است که قیمتی کمتر از 500 دلار دارد. این لپ تاپ پردازنده AMD Ryzen 3 3200U با حداکثر فرکانس 3.5 گیگاهرتز داشته و از 4 گیگابایت حافظه رم و کارت گرافیک Vega 3 بهره می‌برد.

خوشبختانه نمایشگر این مدل 15.6 اینچی و FHD است که باعث می‌شود بتوانید محتوای مختلف از جمله فیلم و سریال را با کیفیت مناسب و خوب مشاهده کنید و همچنین قدرت سخت افزاری آن به گونه‌ای است که بتواند بدون مشکل محتوا مورد نظر شما را استریم کند.

این نمایشگر زاویه دید خوبی دارد و این یعنی همزمان چند نفر می‌توانند فیلم را در لپ تاپ نگاه کنند و محتوا برای آن‌ها تیره و تار نشود. باید در نظر داشت که این لپ تاپ مناسب بازی کردن و کارهای سنگین گرافیکی نیست و برای استفاده روزمره ساخته شده و با قیمت کمتر از 500 دلار به خوبی نیز از پس کارهای عمومی برمی‌آید.

لنوو

اگر حتی لپ تاپی ارزان‌تر از نماینده ایسر می‌خواهید به سراغ لنوو IdeaPad S150 بروید. این محصول قیمتی کمتر از 350 دلار دارد و در عین حال از طراحی جذاب بهره می‌برد. این لپ تاپ شارژ دهی باتری 8 ساعته دارد و به صورت پیش فرض از مایکروسافت آفیس 365 شخصی استفاده می‌کند.

این یعنی از ابتدا که لپ تاپ را روشن کنید جدیدترین نسخه از Exel، Word، PowerPoint و Outlook به روی لپ تاپ شما نصب است و دیگر نیازی به نصب مجدد ندارید. یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب این لپ تاپ این است که حافظه SSD دارد و این یعنی روشن شدن آن بسیار سریع اتفاق می‌افتد.

استفاده از SSD برای لپ تاپی در این بازه قیمتی بسیار نادر و جذاب است. این لپ تاپ نیز نمایشگری FHD دارد و اندازه 14 اینچی برای آن در نظر گرفته شده است. در نهایت برنده این بخش لنوو است و اگر لپ تاپی برای استفاده روزمره می‌خواهید و بودجه شما محدود است به سراغ لنوو بروید.

 

دیگر مقایسه های مربوط به برندها:
مقایسه لپ تاپ ایسوس با اچ پی

 

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا مشخص کنیم هر برند در چه دسته بندی بهتر عمل کرده و در صورت نیاز به هر نوع لپ تاپی باید به سراغ کدام برند بروید. گذشته از این موضوع باید یک مسئله کلی را مد نظر داشته باشید.

این که مثلا عنوان کردیم در زمینه برنامه نویسی یا ویرایش ویدئوها برند لنوو شرایط بهتری دارد به این معنا نیست که تمام لپ تاپ‌های لنوو در این زمینه بهتر از لپ تاپ‌های ایسر هستند و برای این که بتوانید مقایسه بهتری انجام دهید باید حتما دو لپ تاپ را با هم مقایسه کنید و نه دو برند مختلف را.

پیشنهاد می‌کنیم در هر دسته بندی که لپ تاپ می‌خواهید ابتدا یک لپ تاپ از لنوو و یک لپ تاپ هم قیمت از ایسر انتخاب کرده و سپس آن‌ها را با هم مقایسه کنید و در نهایت ببینید که کدام برند برای شما مناسب‌تر است و امکانات بهتری را ارائه می‌کند.

در آخر هم فراموش نکنیم که اختلاف برندها و همین دو برند به حدی نیست که بگوییم شما بعد از خرید یکی بسیار راضی خواهید بود یا بعد از خرید یکی پشیمان خواهید شد.

سوالات متداول

کدام برند بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ را دارد؟ در نهایت برنده لپ تاپ‌های گیمینگ ایسر خواهد بود و اگر لپ تاپ‌ گیمینگ گران قیمت می‌خواهید این برند بسیار بهتر می‌تواند شما را راضی کند. در صورت نیاز به لپ تاپ مخصوص بازی ارزان قیمت‌تر لنوو انتخاب بهتری است.

کدام برند برای استفاده روزمره مناسب‌تر است؟ لنوو IdeaPad S150 یکی از بهترین لپ تاپ‌های ارزان قیمت لنوو است و زیر 350 دلار قیمت دارد. با وجود این قیمت کم این محصول از SSD استفاده می‌کند که نکته بسیار جذابی است. در نهایت برنده این بخش لنوو است و اگر لپ تاپی برای استفاده روزمره می‌خواهید و بودجه شما محدود است به سراغ لنوو بروید.

کدام برند برای برنامه نویسی و ویرایش ویدئو بهتر است؟ در نهایت در این دسته بندی لنوو برنده است و اگر لپ تاپی می‌خواهید که کاربردی دوگانه داشته باشد و بتوانید به دلیل وزن کم آن را همیشه به دنبال خود داشته باشید و همچنین به لطف قدرت سخت افزاری خود بتواند از پس کارهای مختلف به خوبی بربیاید باید سری Yoga لنوو را انتخاب کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%af%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d9%84%d9%86%d9%88%d9%88-%d9%88-%d8%a7%db%8c%d8%b3%d8%b1%d8%9b-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%a7%d8%b1/
ads
ads