داغ ترین ها :
مقایسه ردمی نوت 9 پرو با نوا 7i

مقایسه ردمی نوت 9 پرو با نوا 7i

هواوی پس از تحریم‌های گوگل با افت شدید فروش مواجه شد و در بازار ایران روز به روز کم رنگ‌تر شد. اما در این بین نمی‌توانیم فراموش کنیم که برخی از گوشی‌های این برند چینی واقعا ارزش خرید بالایی دارند. در این مطلب به سراغ یکی از همین گوشی‌ها می‌رویم. در ادامه به مقایسه ردمی نوت 9 پرو با نوا 7i می‌پردازیم تا مشخص شود کدام محصول ارزش خرید بالاتری دارد و مشخصات بهتری را به نسبت قیمت ارائه می‌کند. قبل از اینکه مقایسه ردمی نوت 9 پرو با نوا 7i را شروع کنیم، نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت افزاری این دو گوشی:

گوشی نوا 7i ردمی نوت 9 پرو
تاریخ معرفی بهمن ۹۸ اردیبهشت ۹۹
ابعاد ۱۵۹.۲ در ۷۶.۳ در ۸.۷ میلی‌متر ۱۶۵.۸ در ۷۶.۶ در ۸.۸ میلی‌متر
وزن ۱۸۳ گرم ۲۰۹ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۴ اینچ – IPS LCD FHD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۶۷ اینچ – IPS LCD FHD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  Miui 12 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  Miui 12 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه کایرین 810 اسنپدراگون 720G
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند(نانومموری) پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی  ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۴۸ مگاپیکسل عریض

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل تشخیص عمق

۲ مگاپیکسل ماکرو

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۴۰ وات ۳۰ وات
رنگ مشکی، سبز، صورتی سبز و سفید و خاکستری

 

خرید گوشی ردمی نوت ۹ پرو با حافظه 128

 

خرید گوشی ردمی نوت ۹ پرو با حافظه 64 

 

مقایسه ردمی نوت 9 پرو با هواوی نوا 7i از نظر طراحی و کیفیت ساخت

بخش طراحی را با ردمی نوت 9 پرو آغاز می‌کنیم، جایی که قاب پشتی طراحی دو تکه و براق دارد و دوربین در میانه‌ی بالایی قاب پشتی نقش بسته است. لوگوی ردمی نیز در پایین قاب پشتی به چشم می‌خورد. البته این طراحی دو تکه در رنگ سبز دیده می‌شود و رنگ‌های دیگر طراحی ساده‌ای دارند.مقایسه ردمی نوت 9 پرو با هواوی نوا 7i

جنس قاب پشتی این محصول از شیشه است، نکته‌ای که کمتر در گوشی‌های میانرده با این برچسب قیمتی مشاهده می‌کنیم. در طرف دیگر نوا 7i قاب پلاستیکی دارد که براق طراحی شده و پرتوهای نور را در خود منعکس می‌کند.

این قاب در قسمت پایینی میزبان لوگوی هواوی است و در بالا هم فریم مربع شکل دوربین‌ها را شامل می‌شود. این فریم هم رنگ قاب پشتی بوده و باعث ایجاد هماهنگی خوب و جذابی شده است.مقایسه ردمی نوت 9 پرو با هواوی نوا 7i

ضخامت دو گوشی تقریبا برابر بوده و برای نماینده شیائومی ۸.۸ میلی متر و برای نماینده هواوی ۸.۷ میلی متر است. از نظر وزن البته ردمی نوت 9 پرو ۱۶ گرم سنگین‌تر از رقیب بوده و ۲۰۹ گرم وزن دارد. به طور کلی از نظر ارگونومی نوا 7i به دلیل وزن کمتر و همچنین داشتن نمایشگر کوچک‌تر بهتر از رقیب است.

هر دو رقیب در سمت راست فریم پلاستیکی خود از دکمه‌های پاور و ولوم میزبانی می‌کنند و در بخش بالایی میکروفون دوم و همچنین اینفرارد (برای ردمی نوت 9 پرو) به چشم می‌خورد. فریم سمت چپ هم خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی را شامل می‌شود و در لبه‌ی پایینی هم میکروفون اصلی، اسپیکر، درگاه Type C و جک ۳.۵ میلی متری صدا دیده می‌شود.

 

 

مقایسه ردمی نوت 9 پرو با هواوی نوا 7i

بخش روبرویی دو گوشی هم از نظر قرار گیری دوربین سلفی با هم تفاوت دارد. دوربین سلفی هر دو گوشی درون پانچ هول کوچک قرار گرفته و محل این دوربین برای ردمی نوت 9 پرو در بالا مرکز نمایشگر است و برای نوا 7i به بالا سمت چپ منتقل شده است.مقایسه ردمی نوت 9 پرو با هواوی نوا 7i

به طور کلی اگر بخواهیم این بخش را جمع بندی کنیم باید بگوییم که اگر کیفیت ساخت برای شما اهمیت دارد به سراغ ردمی نوت 9 پرو بروید که هم قاب پشتی شیشه‌ای دارد و هم نمایشگر آن از گوریلاگلس ۵ استفاده می‌کند. از طرفی اگر گوشی خوش دست‌تر می‌خواهید نماینده هواوی وضعیت بهتری دارد.

 

خرید گوشی Nova 7i هواوی با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه ردمی نوت 9 پرو با نوا 7i از نظر صفحه نمایش

ردمی نوت 9 پرو شیائومی از پنلی IPS با اندازه ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این رزولوشن در کنار این اندازه باعث می‌شود تا در هر اینچ از نمایشگر ۳۹۵ پیکسل قرار بگیرد. این دو صفحه نمایش نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد و از نسبت ۲۰ به ۹ بهره می‌برد.

در طرف مقابل برای نوا 7i یک پنل ۶.۴ اینچی از نوع IPS LCD در نظر گرفته شده است. این پنل رزولوشن FHD+ دارد و در هر اینچ از ۳۹۸ پیکسل میزبانی می‌کند. این صفحه نمایش هم نرخ نوسازی معمول ۶۰ هرتزی دارد و خبری از اعداد بالاتر نیست.مقایسه هواوی نوا 7i با redmi note 9 pro

کیفیت صفحه نمایش این دو گوشی یکسان است؛ چرا که هر دو از یک پنل و یک رزولوشن استفاده می‌کنند. به طور کلی کیفیت خوبی را می‌توان از نمایشگر دو گوشی دریافت کرد و شما به نسبت مبلغ پرداخت شده صفحه نمایشی رضایت بخش تحویل می‌گیرید.

البته که به نسبت پنل‌های سوپر امولد یا امولد به کار رفته در گوشی‌های گران قیمت‌تر یا حتی گوشی‌های جدیدتر این دو گوشی از نظر صفحه نمایش یک پله پایین‌تر قرار می‌گیرند اما به گونه‌ای نیست که این نمایشگرها خوب نباشند و شما می‌توانید محتوای مورد نظر خود را با شارپی خوبی مشاهده کنید.

در حالت دستی روشنایی هر دو پنل حدود ۴۶۰ نیت است که عدد خوبی برای محیط‌های بسته به حساب می‌آید. با فعال شدن روشنایی خودکار ردمی نوت 9 پرو می‌تواند تا حدود ۶۲۰ نیت و نوا 7i تا حدود ۵۲۰ نیت روشنایی تولید کند. به این ترتیب در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم خورشید قطعا ردمی نوت 9 پرو بهتر عمل می‌کند و محتوا را خواناتر نمایش می‌دهد.

 

 

مقایسه هواوی نوا 7i با redmi note 9 pro

در نهایت اگر نمایشگر بزرگ‌تری می‌خواهید که روشنایی بیشتری داشته باشد ردمی نوت 9 پرو گزینه‌ی بهتری برای شماست ولی اگر ترجیح می‌دهید گوشی جمع و جورتر باشد شاید باید نوا 7i را انتخاب کنید. البته در ذهن داشته باشید که روشنایی صفحه نمایش نماینده هواوی برای محیط‌های روشن مقداری کم است.

مقایسه ردمی نوت 9 پرو با نوا 7i از نظر اسپیکر

هر دو گوشی اسپیکرهای مونو دارند و خبری از صدای استریو و فراگیر نیست. این اسپیکرها به نسبت اسپیکرهای استریو بلندی کمتری دارند و شما صدایی تکی به گوشتان می‌رسد.مقایسه هواوی نوا 7i با redmi note 9 pro

جالب است که از نظر کیفیت اسپیکر و بلندی آن‌ها دو گوشی بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند اما از نظر بلندی صدا نوا 7i بهتر از رقیب است و صدایی بلندتر را تولید می‌کند، البته نه به قدری که بتواند این گوشی را برنده‌ی این بخش کند.

مقایسه ردمی نوت 9 پرو با نوا 7i از نظر نرم افزار و رابط کاربری

جایی نرم افزار جایی است که باعث شد هواوی بعد از تحریم‌ها کاهش فروش شدیدی را تجربه کند. طبق تحریم‌های ایالات متحده آمریکا هواوی دیگر حق ندارد از سرویس‌های گوگل از جمله گوگل پلی، گوگل کروم، جیمیل، یوتیوب و دیگر موارد استفاده کند و از آنجایی که اندروید با سرویس‌های گوگل زنده است این مشکلات زیادی را برای این برند به وجود آورد.

نوا 7i هم از سرویس‌های گوگلی بی بهره مانده و شما نمی‌توانید برنامه‌های خود را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. این موضوع بسته به نوع استفاده کابر می‌تواند مشکل بزرگی باشد یا حتی مشکلی به حساب نیاید و این به خود شما بستگی دارد.

از طرفی ردمی نوت 9 پرو از رابط کاربری Miui بر پایه‌ی اندروید استفاده می‌کند و از سرویس‌های گوگل هم بهره مند است. در نهایت به دلایل گفته شده در بالا و همچنین بی بهره ماندن نوا 7i از سرویس‌های گوگل ردمی نوت 9 پرو را برنده این بخش می‌دانیم.

 

بهترین تبلت های ۱۰ اینچی بازار کدامند؟

تبلت 10 اینچی

 

مقایسه ردمی نوت 9 پرو با نوا 7i از نظر عملکرد سخت افزاری

مانند سامسونگ که تراشه‌های اختصاصی خود یعنی اگزینوس را تولید می‌کند هواوی هم شرایط مشابهی دارد و برای برخی از محصولات خود به سراغ تراشه‌های کایرین ساخت خود می‌رود.

برای نوا 7i هم همین اتفاق رخ داده و این میانرده از تراشه‌ی ۷ نانومتری کایرین 810 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.27 گیگاهرتز شش هشته Cortex-A55 با فرکانس 1.88 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G52 را شامل می‌شود.

از طرفی شیائومی برای ردمی نوت 9 پرو به سراغ تراشه‌ی اسنپدراگون 720G رفته است. این تراشه که معماری ۸ نانومتری دارد پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل دو هسته Kryo 465 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 465 Silver با فرکانس 1.8گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 را در بر می‌گیرد.

قدرت سخت افزاری هر دو میانرده به نسبت بازه‌ی قیمتی رضایت بخش و خوب است. هر دو گوشی می‌توانند از پس کارهای روزمره شامل وبگردی و استفاده از مسنجرها و دیگر موارد به خوبی و با سرعت بالا بربیایند.

در اجرای بازی‌ها هم با دو گوشی توانا مواجه هستیم و شما امکان خواهید داشت تا بازی‌هایی مانند آسفالت ۹ یا کال اف دیوتی موبایل را با گرافیک متوسط و حتی بالا بدون افت فریم اجرا کنید.

البته اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر این دو گوشی را از نظر سخت افزاری مقایسه کنیم می‌توانیم بگوییم که ردمی نوت 9 پرو پایداری بیشتری دارد و احتمالا در بلند مدت عملکرد خود را بیشتر حفظ می‌کند. از طرفی نوا 7i حدود ۱۰ درصد از رقیب قوی‌تر است که البته این مقدار خیلی در استفاده به چشم نمی‌آید.

ردمی نوت 9 پرو در نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم در دسترس قرار دارد. نوا 7i اما از یک نسخه ۱۲۸ رم ۸ بهره می‌برد. نماینده شیائومی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند اما برای افزودن کارت حافظه به نوا 7i حتما باید نانومموری‌های خود هواوی را خریداری کنید که خیلی در بازار وجود ندارند.

در آخر می‌توانیم کم و بیش دو گوشی را در این قسمت برابر بدانیم و شاید نتوان به راحتی یکی را برتر از دیگری دانست.

 

مقایسه گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو با هواوی نوا 5T را در مجله خبری تکنولایف بخوانید.

مقایسه ردمی نوت 9 پرو شیائومی و هواوی Nova 5T

 

مقایسه ردمی نوت 9 پرو با نوا 7i از نظر باتری

برای ردمی نوت 9 پرو یک باتری با طرفیت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده است و گوشی رقیب از یک باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. شاید به دلیل اختلاف ظرفیت تصور کنید که نماینده شیائومی شارژ دهی بهتری دارد، اما در عمل داستان جور دیگری اتفاق می‌افتد.

هر دو گوشی با استفاده متوسط و معمول می‌توانند بین ۱ تا ۱.۵ روز شارژ دهی کنند و این عملکرد برای نوا 7i با ظرفیت باتری کمتر بسیار خوب است. بنابراین از نظر شارژ دهی عملکرد برابری را شاهد هستیم و برنده‌ای نداریم.

برای ردمی نوت 9 پرو شارژ سریع ۳۰ واتی در نظر گرفته شده در حالی که نوا 7i از شارژ سریع ۴۰ واتی استفاده می‌کند. به لطف این فناوری ردمی نوت 9 پرو در مدت زمان حدود ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه فول شارژ می‌شود و این زمان برای نوا 7i حدود ۱ ساعت و ۵ دقیقه است.

در نهایت باید گفت که با دو گوشی بسیار خوب از نظر شارژ دهی مواجه هستیم که هم سرعت شارژ بالایی دارند و هم شارژ دهی مناسبی را ارائه می‌کنند.

 

بهترین گوشی از لحاظ باتری کدام است؟ مقاله زیر را دنبال کنید:
بهترین گوشی از نظر باتری

 

مقایسه ردمی نوت 9 پرو با نوا 7i از نظر دوربین

در این بخش دوربین‌های این دو گوشی را به طور کامل مقایسه خواهیم کرد تا محصول بهتر و برتر مشخص شود.مقایسه هواوی نوا 7i با redmi note 9 pro

دوربین اصلی

دوربین اصلی نوا 7i سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مدل سونی IMX586 Exmor RS با اندازه‌ی 1/2 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.مقایسه دوربین هواوی نوا 7i با redmi note 9 pro

دوربین اصلی ردمی نوت 9 پرو سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مدل Bright S5KGW1 با اندازه‌ی 1/1.72 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند (به دلیل قابلیت Quad Bayer).

عکس‌های ثبت شده با هر دو گوشی برای این بازه‌ی قیمتی بسیار خوب است. هر دو گوشی عکس‌هایی با جزئیات زیاد و دقت رنگ مناسب به ثبت می‌رسانند. این تصاویر رنج دینامیکی وسیعی دارند و کنتراست رضایت بخشی هم در آن‌ها دیده می‌شود.

واقعیت این است که کمی دشوار است بخواهیم یکی از این دو گوشی را در زمینه دوربین اصلی برتر بدانیم اما جزئیات تصاویر ردمی نوت 9 پرو مقداری بیشتر است و از طرفی رنج دینامیکی عکس‌های نوا 7i مقداری گسترده‌تر از ردمی نوت 9 پرو است.

 

 

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض هر دو گوشی سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و البته مشخصات دو دوربین کاملا یکسان نیست و تفاوت‌هایی جزئی وجود دارد. کیفیت عکس‌های فوق عریض هر دو گوشی به نسبت بازه‌ی قیمتی این محصولات واقعا خوب است.

عکس‌های فوق عریض جزئیات کافی دارند و اعوجاج در تصاویر به کمک قابلیت‌های نرم افزاری از بین می‌رود تا لبه‌ها به حالت عادی به ثبت برسند. این عکس‌ها رنج دینامیکی و شارپنس قابل قبولی هم دارند و به احتمال بسیار زیاد رضایت شما را جلب می‌‌کنند

دوربین سلفی

هر دو گوشی از دوربین‌های سلفی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند اما عکس‌های گرفته شده توسط نوا 7i کیفیت بیشتری دارند و جزئیات بیشتر به همراه شارپنس مناسب‌تری را ارائه می‌کنند. این تصاویر در نوا 7i در شرایط نوری خوب واقعا کیفیت مناسبی دارند و نماینده هواوی برنده‌ی بخش دوربین سلفی است.

ماکرو

دوربین ماکرو نوا 7i سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد و این سنسور برای ردمی نوت 9 پرو برابر با ۵ مگاپیکسل است. خبر خوب این که برعکس نوا 7i که فوکوس خودکار ندارد ردمی نوت 9 پرو از فوکوس خودکار هم بهره می‌برد.

عکس‌های ماکرو ردمی نوت 9 پرو بهتر هستند؛ چرا که هم جزئیات بیشتری را به ثبت می‌رسانند و هم این که به لطف داشتن فوکوس خودکار بسیار راحت‌تر می‌توانید به روی سوژه مورد نظر خود فوکوس کنید.

پرتره

پرتره‌های هر دو گوشی با دوربین اصلی و به کمک لنز تشخیص عمق میدان گرفته می‌شود. این دوربین در دو میانرده سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد.

هر دو گوشی پرتره‌های خوب و باکیفیت به ثبت می‌رسانند که در این پرتره‌ها برش سوژه از پس‌زمینه دقت مناسبی دارد و پس‌زمینه نیز به حد کفایت مات می‌شود. بنابراین نمی‌توانیم یکی را برتر از دیگری بدانیم.

جمع بندی

در تمام بخش‌ها تلاش کردیم تا این دو گوشی از شرکت‌های چینی را با هم مقایسه کنیم تا شما بتوانید محصول نزدیک‌تر به معیارهای خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

اگر گوشی خوش دست‌تری می‌خواهید که ابعاد جمع و جورتری داشته باشد و برای شما نبود سرویس‌های گوگلی چندان نکته‌ی با اهمیتی نیست نوا 7i می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد.

از طرفی اگر ترجیح می‌دهید گوشی با نمایشگر بزرگ‌تر داشته باشید، کیفیت ساخت بهتری می‌خواهید و همچنین از سرویس‌های گوگل زیاد استفاده می‌کنید باید ردمی نوت 9 پرو را انتخاب کنید.

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ از نظر کیفیت هر دو گوشی دقیقا یکسان هستند؛ زیرا از پنل IPS LCD و رزولوشن برابر استفاده می‌کنند و تنها نمایشگر ردمی نوت 9 پرو پر نورتر از رقیب است و در محیط‌های باز محتوا را به صورت واضح‌تری نمایش می‌دهد.

کدام گوشی سخت افزار قوی‌تری دارد؟ قدرت سخت افزاری دو گوشی خوب و مناسب است ولی در این بین نوا 7i حدود ۱۰ درصد قوی‌تر از رقیب است و از رم ۸ گیگابایت هم بهره می‌برد.

کدام گوشی دوربین بهتری دارد؟ هر دو گوشی دوربین‌های باکیفیتی دارند اما در نهایت شاید مقداری ردمی نوت 9 پرو بهتر از رقیب باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-9-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d9%88%d8%a7-7i/
ads
ads