داغ ترین ها :
مقایسه گلکسیA51 سامسونگ با پوکو X3 NFC

مقایسه گلکسیA51 سامسونگ با پوکو X3 NFC

مقایسه گوشی در بازار گوشی‌های هوشمند و به خصوص در رده گوشی‌های اقتصادی و میانرده سامسونگ و شیائومی که با هم رقابت بسیار نزدیکی دارند، بسیار مهم است؛ شما با هر بودجه‌ای احتمالا بین خرید یک مدل از سامسونگ و مدلی دیگر از شیائومی مردد خواهید شد. در این مطلب به همین جهت به سراغ گلکسی A51 و پوکو X3 خواهیم رفت و این دو محصول را به طور کامل با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا شما بهتر بتوانید گوشی مناسب خود را انتخاب کرده و خریداری کنید. قبل از اینکه به مقایسهA51 با پوکو X3 NFC بپردازیم، بهتر است نگاهی داشته باشیم به مشخصات سخت افزاری این دو گوشی هوشمند:

گوشی گلکسی A51 پوکو X3 NFC
تاریخ معرفی آذر ۹۸ شهریور ۹۹
ابعاد ۱۵۸.۵ در ۷۳.۶ در ۷.۹ میلی‌متر ۱۶۵.۳ در ۷۶.۸ در ۹.۴ میلی‌متر
وزن ۱۷۲ گرم ۲۱۵ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۶۷ اینچ – IPS LCD FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  MIUI 12 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اگزینوس 9611 اسنپدراگون 732G
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۴۸ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق میدان

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۱۳ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۲۰ مگاپیکسل
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ۳۳ وات
رنگ آبی، سفید، مشکی و صورتی خاکستری و آبی

 

 

لیست امروز قیمت گوشی های موبایل را به همراه آخرین گوشی های موجود در سایت ببنید: قیمت گوشی

 

مقایسه گوشیA51 با پوکو X3 NFC از نظر طراحی و کیفیت ساخت

پوکو ایکس 3 از طراحی دو تکه یا شاید بهتر است بگوییم سه تکه استفاده می‌کند. قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک بوده و با یک نوار براق به سه قسمت تقسیم شده است که بخش‌های کناری طراحی ماتی دارند.

مقایسهA51 با پوکو X3 NFC

جالب است که استفاده از پلاستیک در پوکو ایکس 3 باعث سبک‌تر شدن این محصول نشده است و این گوشی همچنان ۲۱۵ گرم وزن و ۹.۴ میلی متر ضخامت دارد در حالی که این اعداد برای گلکسی A51 به ترتیب ۱۷۲ گرم و ۷.۹ میلی متر هستند.مقایسهA51 با پوکو X3 NFC

به این ترتیب به آسانی می‌توانیم A51 را گوشی بهتری از نظر ارگونومی به حساب بیاوریم و شما این کهکشانی را راحت‌تر از رقیب می‌توانید با یک دست کنترل کنید.

از طرف دیگر گلکسی A51 از قاب پشتی پلاستیکی استفاده می‌کند. این قاب طراحی براق داشته و به روی آن خطوطی مورب و انتزاعی دیده می‌شود. این خطوط باعث می‌شوند و این میانرده زیر نور جلوه‌ی بسیار جذابی داشته باشد.مقایسه گوشی A51 با پوکو X3 NFC

این قاب مطابق انتظار ما فقط از دوربین در بالا سمت چپ و لوگوی خود سامسونگ در پایین میزبانی می‌کند و با انحنای کمی به فریم کناری متصل شده تا هنگام در دست گرفتن حس مطمئن‌تری داشته باشد.

در نهایت نوبت به فریم جلویی دو گوشی می‌رسد، جایی که دو گوشی از نظر چیدمان دوربین سلفی شباهت بسیار زیادی به هم دارند و هر دو از پانچ هولی کوچک در بالا میانه‌ی نمایشگر بهره می‌برند.مقایسه گوشی A51 با poco X3 nfc

تفاوت موجود در قاب جلویی به نسبت نمایشگر به بدنه در این دو محصول برمی‌گردد که گلکسی A51 حدود ۳ درصد حاشیه‌های کمتری دارد و همین باعث می‌شود مشاهده‌ی محتوا در این گوشی لذت بیشتری داشته باشد.مقایسه گوشی a51 با پوکو x3 nfc

در آخر باید بگوییم برنده‌ی این بخش گلکسی A51 خواهد بود؛ چرا که وزن و ضخامت و در کل ارگونومی بهتری به نسبت رقیب دارد و همچنین طراحی آن زیباتر بوده و حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن هم کمتر است و همه‌ی این دلایل این کهکشانی را در این بخش برتر نشان می‌دهد.

 

قیمت گوشی A51

 

مقایسه گوشیA51 با پوکو X3 NFC از نظر صفحه نمایش

گلکسی A51 نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۵ اینچ دارد که رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۴۰۵ از دیگر مشخصات اصلی آن هستند. این صفحه نمایش نسبت ۲۰ به ۹ دارد و نرخ نوسازی آن هم ۶۰ هرتز است.مقایسهA51 با پوکو X3 NFC

از طرف دیگر پوکو ایکس 3 نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD دارد و از رزولوشن FHD+  و تراکم پیکسلی ۳۹۵ بهره می‌برد. این پنل به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده و از محتوای HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

از نظر کیفیت پنل به طور حتم گلکسی A51 را محصول برتری می‌دانیم؛ چرا که رنگ مشکی عمقی بینهایت داشته و رنگ‌ها به صورت زنده‌تر و شاداب‌تر در این پنل به نمایش گذاشته می‌شوند و محتوا حالت شارپ‌تری دارد.مقایسهA51 با پوکو X3 NFC

از نظر نرخ نوسازی اما قطعا نگاه کردن به نمایشگر پوکو X3 لذت دو چندانی دارد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این گوشی باعث می‌شود تا محتوا به صورتی بسیار روان و جذاب به نمایش دربیاید و شما در هنگام کار کردن با گوشی حس بسیار روان و لذت بخشی داشته باشید.

از نظر روشنایی پنل گلکسی A51 می‌تواند در حالت دستی حدود ۴۲۰ نیت روشنایی تولید کند و این عدد برای حالت خودکار تا ۶۳۰ نیت افزایش می‌یابد. این اعداد برای گوشی رقیب به ترتیب ۴۶۰ و ۶۴۰ هستند.مقایسه گوشیA51 با پوکو X3 NFC

این بدین معناست که در حالتی که به صورت دستی نور صفحه نمایش را تنظیم کنید پنل پوکو X3 مقداری روشن‌تر از گلکسی A51 است اما زمانی که زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید و حالت خودکار فعال شود هر دو گوشی روشنایی برابری دارند و به خوبی می‌توان محتوا را در این نمایشگر‌ها مشاهده کرد.

انتخاب برنده در این بخش کار دشواری است؛ زیرا از نظر کیفیت گلکسی A51 برتری دارد اما نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتری پوکو X3 باعث می‌شود محتوا به صورت بسیار روان‌تری به نمایش گذاشته شود.مقایسه گوشیA51 با پوکو X3 NFC

پس اگر کیفیت نمایشگر برایتان مهم است به سراغ گلکسی A51 بروید ولی اگر می‌خواهید با گوشی بازی کنید و محتوا را روان مشاهده کنید به سراغ پوکو X3 بروید.

 

خرید گوشی Poco X3 NFC با حافظه 64 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه گوشیA51 با پوکو X3 NFC از نظر اسپیکر

سامسونگ برای A51 اسپیکر مونو در نظر گرفته ولی خوشبختانه شیائومی از اسپیکرهای استریو استفاده کرده است. همین نکته باعث می‌شود که پوکو X3 در این بخش چه از نظر بلندی و چه از نظر کیفیت صدا محصول برتر باشد.

صدای تولید شده توسط اسپیکرهای نماینده شیائومی فراگیرتر به گوش می‌رسد و بلندی و وضوح بیشتری دارد. از طرف دیگر اسپیکر A51 کاملا عادی است و کیفیتی متوسط دارد و نمی‌توانیم آن را خیلی خوب بدانیم.

به این ترتیب برنده‌ی این بخش پوکو X3 خواهد بود و اگر بخش اسپیکر برای شما اهمیت دارد انتخاب نماینده چینی‌ها منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

مقایسه گلکسی A51 با پوکو X3 NFC از نظر نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید. به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.مقایسه گلکسی A51 با پوکو X3 NFC

در طرف دیگر رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui نیز حالا به بلوغ رسیده و می‌تواند عملکرد خوب و پایداری را به شما ارائه دهد. به علاوه این رابط کاربری نیز ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و همین موضوع باعث می‌شود انتخاب بین این دو رابط کاربری را به سلیقه‌ی شخصی شما واگذار کنیم.

 

دو گوشی اقتصادی و پرطرفدار را مقایسه کردیم:
مقایسه ریلمی C11 مدل 2021 با ردمی 9a شیائومی

 

مقایسه گوشیA51 با پوکو X3 NFC از نظر عملکرد سخت افزاری

گلکسی A51 از تراشه‌ی ۱۰ نانومتری خود شرکت سامسونگ یعنی اگزینوس 9611 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Coretx-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز را در برمی‌گیرد و برای پردازش‌های گرافیکی به پردازنده Mali-G72 مجهز شده است.

در طرف دیگر پوکو X3 از تراشه ۸ نانومتری اسنپدراگون 732G استفاده می‌کند که از پردازنده مرکزی شامل دو هسته Kyro 470 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kyro 470 Silver  با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 برخوردار است.

قدرت سخت افزاری پوکو X3 برای انجام کارهای مختلف و روزمره و حتی اجرای بازی‌های سنگین در تنظیمات متوسط کاملا کافی است. این قدرت سخت افزاری به حدی هست که شما را در این زمینه آزار ندهد و بتوانید کارهای مختلف خود را بدون مشکل با این گوشی انجام دهید.مقایسه گوشی poco x3 با A51

از طرف دیگر قدرت سخت افزاری A51 برای امور روزمره کافی و مناسب است اما خیلی نمی‌توان در اجرای بازی‌های سنگین به روی این گوشی حساب باز کرد. در واقع بین این دو گوشی به طور حتم پوکو X3 از نظر سخت افزاری برتری دارد و گوشی قوی‌تر به حساب می‌آید.

گلکسی A51 در سه نسخه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم در دسترس قرار دارد و پوکو X3 را می‌توانید در دو نسخه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم خریداری کنید.

هر دو گوشی هم از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید مقدار حافظه داخلی را افزایش دهید. در نهایت برنده‌ی این بخش پوکو X3 است و اگر قدرت گوشی بریتان مهم است این محصول را خریداری کنید.

 

قیمت پوکو x3 nfc با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه گلکسیA51 با پوکو X3 NFC از نظر باتری

پوکو X3 از یک باتری با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی آمپر استفاده می‌کند در حالی که گلکسی A51 تنها یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و به همین دلیل هم انتظار داریم شارژ دهی نماینده چینی‌ها بهتر باشد.

در عمل هم همین اتفاق رخ می‌دهد. پوکو X3 با یک بار شارژ کامل و استفاده‌ی معمولی می‌تواند شما را ۱.۵ روز همراهی کند و این در حالیست که شما با استفاده متوسط از گلکسی A51 در پایان روز نیاز به شارژ مجدد خواهید داشت و به این ترتیب به راحتی پوکو X3 برنده بخش شارژ دهی است.مقایسه گلکسیA51 با پوکو X3 NFC از نظر باتری

کره‌ای‌ها برای کهکشانی خود فناوری شارژ سریع ۱۵ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته‌اند و شیائومی برای پوکو X3 به سراغ شارژ سریع ۳۳ واتی رفته است. همین اختلاف باعث می‌شود تا شارژ کامل A51 به ۲ ساعت کامل نیاز داشته باشد در حالی که پوکو X3 در ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

پس همان طور که مشاهده کردیم نماینده شیائومی هم در بخش شارژ دهی و هم در بخش سرعت شارژ نسبت به A51 برتری دارد و با اقدار برنده‌ی بخش باتری خواهد بود و اگر به بخش باتری اهمیت می‌دهید حتما پوکو X3 را از بین این دو میانرده انتخاب کنید.

مقایسه گوشیA51 با پوکو X3 NFC از نظر دوربین

یکی از معیارهای اصلی برتری یک گوشی میانرده در مقایسه با گوشی رقیب همین بخش دوربین است و به همین دلیل به صورت مجزا به دوربین‌های مختلف این دو گوشی خواهیم پرداخت تا شما بتوانید محصول برتر و مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.مقایسه گوشیA51 با پوکو X3 NFC از نظر دوربین

مقایسهA51 با پوکو X3 NFC از نظر دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی A51 سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مدل Sony IMX582 Exmor RS دارد. این سنسور با اندازه‌ی 1/2.0 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین به دلیل برخوداری از قابلیت Quad Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.مقایسه گوشیA51 با پوکو X3 NFC از نظر دوربین

شیائومی برای دوربین اصلی پوکو X3 به سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS  ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور اندازه‌‌ی 1/1.73 اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم 0.8 میکرونی است. این سنسور در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

با وجود این که دوربین اصلی گلکسی A51 عملکرد رضایت بخشی دارد و می‌توانیم آن را نسبتا خوب بدانیم اما برنده‌ی این قسمت پوکو X3 خواهد بود. عکس‌های دوربین اصلی این گوشی جزئیات بیشتر و رنج دینامیکی گسترده‌تری دارند و خروجی تصاویر وایت بالانس بهتری خواهد داشت.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض گلکسی A51 سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی دارد و این سنسور برای پوکو X3 ۱۳ مگاپیکسلی است. خوشبختانه دوربین فوق عریض هر دو گوشی به نسبت بازه‌ی قیمتی عملکرد بسیار خوبی دارند و شما می‌توانید به روی عملکرد خوب آن‌ها حساب باز کنید.

در این بین اما باز هم پوکو X3 مقداری بهتر عمل می‌کند؛ زیرا تصاویر ثبت شده با این گوشی جزئیات بیشتر و دقت رنگ بهتری دارند و رنج دینامیکی نیز به نسبت رقیب وسیع‌تر است.

دوربین سلفی

دوربین سلفی کهکشانی کره‌ای‌ها سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دارد و اژدهای چینی‌ها به سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است. هر دو گوشی عکس‌های سلفی خوب و رضایت بخشی به ثبت می‌رسانند اما مقداری گلکسی A51 بهتر از رقیب عمل می‌کند و می‌توانید با این گوشی سلفی‌های باکیفیت‌تری به ثبت برسانید.

 

کدام گوشی ها بهترین دوربین سلفی را دارند؟
بهترین دوربین سلفی زیبا کننده

 

ماکرو

دوربین ماکرو پوکو X3 برابر ۲ مگاپیکسل بوده و دوربین ماکرو گلکسی A51 ۵ مگاپیکسلی است. عکس‌های ماکرو کهکشانی سامسونگ جزئیات بهتری دارد اما به طور کلی هیچ یک از دو گوشی فوکوس خودکار ندارند و باید با تلاش بسیار فاصله‌ی مناسب با سوژه برای فوکوس صحیح را پیدا کنید.

پرتره

مانند دوربین ماکرو سنسور تشخیص عمق میدان A51 برابر ۵ مگاپیکسل بوده و سنسور لنز عمق میدان پوکو X3 ۲ مگاپیکسلی است. عکس‌های پرتره هر دو میانرده بسیار خوب هستند و می‌توانید عکس‌های جذابی با آن‌ها به ثبت برسانید.

برش سوژه از پس‌زمینه در هر دو گوشی با دقت بالایی انجام می‌شود و همچنین پس‌زمینه به طور طبیعی و به حد کفایت مات می‌شود. پرتره‌ها همچنین جزئیات کافی دارند و دقت رنگ مناسبی در آن‌ها دیده می‌شود.

 

 

جمع بندی

اگر گوشی می‌خواهید که ارگونومی بهتری داشته و ظاهر آن زیباتر باشد و همچنین نمایشگر آن کیفیت بیشتر داشته باشد باید به سراغ گلکسی A51‌ سامسونگ بروید. و از طرفی اگر قدرت سخت افزاری، شارژ دهی باتری، سرعت شارژ گوشی، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و همچنین دوربین اصلی و فوق عریض برایتان اولویت است باید پوکو X3 را انتخاب کنید.

به طور کلی همان طور که مشاهده می‌کنید ارزش خرید پوکو X3‌ به طور حتم بیشتر از رقیب بوده و در اکثر بخش‌ها بهتر عمل می‌کند اما مانند آنچه همیشه گفته‌ایم انتخاب نهایی با شماست.

کدام گوشی برای بازی مناسب‌تر است؟ به طور حتم پوکو X3؛ چرا که این گوشی هم قدرت سخت افزاری بسیار بهتری دارد و هم نرخ نوسازی نمایشگر آن ۱۲۰ هرتز است و در نهایت شارژ دهی باتری بهتری هم دارد.

نمایشگر کدام میانرده بهتر است؟ اگر به دنبال نمایشگر باکیفیت بیشتر هستید A51 پنل بهتری دارد اما پوکو X3 به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده و باعث می‌شود محتوا بسیار روان‌تر به نمایش دربیاید.

کدام گوشی عکس‌های بهتری می‌گیرد؟ در کل پوکو X3 دوربین فوق عریض و اصلی بهتری دارد و گلکسی A51 در بخش سلفی و ماکرو بهتر عمل می‌کند. اما در نهایت از آنجایی که دوربین فوق عریض و اصلی مهم‌تر هستند پس باید پوکو X3‌ را برتر بدانیم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87a51-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-x3-nfc/
ads
ads