داغ ترین ها :
شایعه: پروژه اسپارتاکوس سونی بزودی راه اندازی می‌شود

شایعه: پروژه اسپارتاکوس سونی بزودی راه اندازی می‌شود

پیش‌تر از پروژه اسپارتاکوس (Spartacus) از شرکت (Sony) به عنوان یک رقیب سرسخت برای سرویس ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) یاد شده بود. حالا جف گراب (Jeff Grubb)، اینسایدر معروف صنعت بازی‌های ویدیویی، اطلاعات بیشتری را از این پروژه ارائه داده است. در ادامه خبر با تکنولایف همراه باشید.

 

جدیدترین کنسول های بازی را می‌‎توانید با قیمت مناسب از سایت تکنولایف خریداری کنید: کنسول بازی

 

بر اساس گزارش چند وقت پیش Bloomberg، سونی در حال حاضر روی پروژه‌ای کار می‌کند که قرار است رقیبی برای ایکس باکس گیم پس باشد. اسم رمز این پروژه نیز اسپارتاکوس است. گزارشات پیشین حاکی از این بود که این پروژه قرار است در بهار سال 2022 راه اندازی شود. با این وجود جزئیات رسمی درباره این سرویس هنوز در دست نیست. اما جف گراب که یکی از مطرح‌ترین اینسایدرهای صنعت بازی‌های ویدیویی است، به نظر می‌رسد که جزئیات جدیدی درباره این سرویس می‌داند.

گراب در گفتگو با Grubbsnax درباره این صحبت کرد که چیزی تا راه اندازی این سرویس نمانده است. همچنین او اظهار کرد که با توجه به گفته‌های منابع‌اش، به نظر می‌رسد روند توسعه سرویس به خوبی پیش می‌رود. او در این رابطه گفت (رونویسی شده توسط VGC):

احتمالا زمان زیادی تا راه اندازی واقعی (این سرویس) نمونده. احتمالا یه اتفاقاتی تا آخر همین ماه میوفته و فکر نمی‌کنم قضیه لزوما به صورت عمومی مطرح بشه. فکر می‌کنم از نظر نقطه عطف داخلی در جایی هستیم که باید باشیم.

علاوه بر این، گراب ادعا کرد که اطلاعات اضافی درباره لایه‌های سه گانه اسپارتاکوس و روش‌های قیمت‌گذاری آن در اختیار دارد. او در این مورد توضیح داد:

در حال حاضر سه لایه به نام‌های Essential ،Extra و Premium وجود دارن. قیمت‌گذاری یک بار دیگه می‌تونه به عامل بازدارنده تبدیل بشه. اما قیمت لایه Essential ماهانه 10 دلار، حالت Extra ماهیانه 13 دلار و حالت Premium هر ماه 16 دلار خواهد بود.

پایین‌ترین رده در بین این سه حالت از پروژه اسپارتاکوس، Essential نام دارد که در واقع همان سیستم استاندارد سرویس PS Plus است. مخاطبان باید برای این حالت به صورت ماهیانه 10 دلار بپردازند. گراب گفت:

حالت Essential همون پلی استیشن پلاس هست که به صورت ماهانه یک سری بازی بهش اضافه می‌شه؛ درست مثل همون چیزی الان شاهدش هستیم.

شایعه: پروژه اسپارتاکوس سونی بزودی راه اندازی می‌شود

در حالت دوم که Extra نام دارد، کاربران می‌توانند بازی‌های PS Now را دانلود کرده (که تعدادشان به صدها عدد می‌رسد) و از امتیازات سطح Essential نیز بهره‌مند خواهند بود. قیمت این حالت به صورت ماهانه 13 دلار است. جف گراب در این خصوص افزود:

در حالت Extra فهرستی از بازی‌های قابل دانلود، هر چیزی که روی  PS Now  قابل دانلود بود، در اختیارتون قرار می‌گیره. 250 تا 300 بازی یا تعدادی تو همین حدود. خبری از سرویس استریم ابری نیست، ولی 300 تا بازی در اختیارتون قرار می‌گیره که می‌تونید دانلودشون کنید.

حالت آخر که Premium نام دارد، ترکیبی از تمام ویژگی‌های دو حالت پیشین به اضافه‌ی خصوصیاتی منحصر به فرد خواهد بود. در واقع با تهیه اشتراک این حالت شما می‌توانید به بازی‌های فرست پارتی (First-Party)، بازی‌های کلاسیک و استریم سرویس ابری از طریق PS Now دسترسی پیدا کنید. شما برای حالت Premium از پروژه اسپارتاکوس باید ماهانه 16 دلار هزینه کنید. گراب در ادامه گفت:

واسه Premium باید ماهی 16 دلار پرداخت بشه… آیا تو این حالت به همه بازی‌ها دسترسی کامل پیدا می‌کنید؟ یه جورایی میشه گفت نه در واقع… این یه چیزیه مثل EA Play. شما بازی‌ها رو با محدودیت زمانی می‌تونید دریافت کنید. نمی‌دونم که این قضیه قراره برای همه‌ی بازی‌های جدیدی که عرضه میشن پیاده بشه یا نه، ولی اینجوری به نظر میاد. همچنین شما به بازی‌های کلاسیک و استریمینگ دسترسی پیدا می‌کنید. هیچکدوم از حالت‌های دیگه قابلیت استریم سرویس ابری رو ندارن. همچنین بازی‌های کلاسیک هم در اختیارتون قرار می‌گیره. نمی‌دونم منظور از بازی‌های کلاسیک چیه، ولی می‌دونم که هر چی که هستن قرار نقش مهمی رو تو این حالت داشته باشن. پس شما به بازی‌ها با محدودیت زمانی دسترسی دارید و از بازی‌های کلاسیک و استریمینگ هم می‌تونید بهره‌مند بشید.

صحبت‌های گراب به نظر می‌رسد با گزارشی که پیش‌تر توسط Bloomberg منتشر شده بود، هم سو است و نکات مشترکی را مطرح می‌کنند. هرچند هنوز سونی حتی وجود چنین سرویس را به صورت رسمی تایید نکرده است. در نتیجه بهتر است طرفداران این اطلاعات را صرفا در ذهن داشته باشند و اصلا به آن‌ها به عنوان خبرهای حتمی و بدون غلط استناد نکنند. فقط باید صبر کرد و منتظر اظهارات سونی ماند.

این بود اطلاعات جدید درباره پروژه اسپارتاکوس. نظر شما درباره این پروژه چیست؟ آیا در صورت تایید شایعات، به سرویس جدید سونی خوش‌بین هستید؟ به نظرتان سونی می‌تواند سرویسی ارائه دهد که توان رقابت با ایکس باکس گیم پس را داشته باشد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/sonys-project-spartacus-is-pretty-close-to-launching/
ads
ads