داغ ترین ها :
لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی؟

لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی؟

اگر شما هم به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارید؛ بدون شک این سوال در ذهن‌تان نقش بسته است؛ لپ تاپ گیمینگ یا کنسول؟ کدام برای بازی بهتر است؟ اگر بودجه ما اجازه خرید هر دو را نمی‌دهد؛ بین لپ تاپ یا کنسول کدام یک را انتخاب کنیم؟ آیا اصلا مقایسه لپ تاپ گیمینگ با کنسول بازی کار درستی است؟ در این نوشتار تلاش بر این است که چنین پرسش‌هایی پاسخ داده شود و با بیان نکاتی بتوانید بهترین تصمیم را هنگام خرید بگیرید.

مقایسه لپ تاپ گیمینگ با کنسول، شباهت بسیاری به مقایسه گوشی‌های مخصوص عکاسی با دوربین‌های عکاسی دارد. بدون شک تفاوت بسیاری بین محصولات تخصصی و عمومی است. شاید اصلا نتوان مقایسه درستی انجام داد یا بهتر باشد مقایسه بین لپ تاپ گیمینگ و کیس‌های کامپیوتری مخصوص گیم انجام شود. اما از آنجایی که استفاده هر دو یکسان است؛ تا اندازه‌ای می‌توان به این مقایسه امیدوار بود. به ویژه اینکه همان‌گونه که بسیاری از افراد میان خرید گوشی‌های پرچم‌دار و دوربین‌های عکاسی دو دل هستند؛ تردیدهای بسیاری نیز هنگام خرید محصولات گیمینگ وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به دو راهی انتخاب لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی اشاره کرد.

هیچ عکاس حرفه‌ای و کارکشته‌ای گوشی موبایل را به دوربین عکاسی ترجیح نمی‌دهد! این موضوع در زمینه گیمینگ نیز وجود دارد. گیمرهای حرفه‌ای به‌خوبی از توانایی‌های محصولی که ویژه بازی‌های ویدیویی ساخته شده آگاه‌اند. بنابراین می‌دانند که کنسول بازی به مراتب توانایی بیشتری در اجرای بازی‌ها دارد و از بازی‌های بیشتری نیز پشتیبانی می‌کند. هنگام مقایسه لپ تاپ گیمینگ با ps4 باید این را نیز در نظر داشته باشید که شاید هیچ‌گاه بازی‌هایی که می‌توانید روی ps4 انجام دهید؛ برای ویندوز منتشر نشوند. اما تنها این موضوع نباید شما را از خرید لپ‌تاپ گیمینگ دلسرد کند! بازی‌هایی که برای این دستگاه‌های منتشر می‌شوند به اندازه‌ای گوناگون و جذاب است که می‌تواند شما را به‌خوبی سر ذوق آورد.

لپ تاپ گیمینگ

پیش از اینکه به نتیجه قطعی برسیم که بین کنسول یا لپ تاپ گیمینگ کدام یک را انتخاب کنیم؛ باید سود و زیان هرکدام را در نظر بگیریم. البته سود و زیان هر دستگاه ممکن است فرد به فرد متفاوت باشد. به بیان ساده‌تر، امکان دارد آنچه از نظر فردی زیان به‌شمار می‌آید؛ از نظر فرد دیگر سود باشد! بنابراین هر آنچه در این نوشتار به عنوان سود یا زیان بیان می‌گردد را با استانداردهای خود و زندگی خود بسنجید.

 

انواع دسته مخصوص بازی را می توانید از تکنولایف بخرید: دسته بازی

ویژگی‌های کنسول بازی

کنسول‌های بازی نیازی به تعریف ندارند. این دستگاه‌های تخصصی طراحی و ساخته شده‌اند تا بتوانند بهترین کیفیت و گیم‌پلی را برای شما به ارمغان آورند. هنگامی که صحبت از بازی‌های ویدیویی می‌شود؛ انتخاب برترین‌های این زمینه، کنسول‌های بازی است. این دستگاه‌ها می‌توانند نیازهای مخاطبان فراوانی را پوشش دهند. شما می‌توانید با داشتن یک کنسول بازی مناسب، کاربران مبتدی تا پیشرفته را راضی کنید.

بازی‌هایی که برای کنسول‌ها طراحی و ارايه می‌شوند، یک سروگردن بالاتر از بازی‌های دستگاه‌های دیگر هستند. از آنجایی که سخت‌افزار کنسول‌ها تمام و کمال برای انجام بازی‌های ویدویویی بهینه شده؛ بنابراین طبیعی است که بتواند بهترین تجربه را به شما ارایه دهد. در کل می‌توان ویژگی‌های کنسول‌های بازی را این‌گونه دسته بندی کرد:

  • گیم‌پلی بسیار پیشرفته
  • تمرکز تخصصی روی انجام بازی
  • سخت‌افزار و نرم‌افزار بهینه شده مخصوص بازی
  • برخی بازی‌های ویژه کنسول که برای پلتفرم‌های دیگر ارایه نمی‌شود
  • هزینه کمتر نسبت به لپ‌تاپ گیمینگ در کنار توانایی بیشتر

در کنار این ویژگی‌های سودمند کنسول‌های بازی، نبود توانایی حمل و نقل آنها نقطه ضعفی است که همواره سبب برتری لپ‌تاپ‌های گمینگ می‌شود. البته مورد دیگری که کنسول‌ها در مقایسه با لپ‌تاپ‌های گیمینگ کم دارند؛ سخت‌افزارهای دیگر مانند نمایشگر، اسپیکر و سیستم صوتی است. با خرید لپ‌تاپ گیمینگ، از خرید این موارد بی‌نیاز خواهید شد.

 

خرید دسته پلی استیشن 5: دسته ps5 اورجینال

لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ گیمینگ عموما به لپ‌تاپ‌هایی گفته می‌شود که ویژه بازی‌های ویدیویی طراحی و ساخته می‌شوند. این لپ‌تاپ‌ها هم چه از نظر ظاهری و چه از نظر کانفیگ داخلی متفاوت از دستگاه‌های دیگر هستند. بنابراین خرید آنها برای استفاده‌هایی غیر از گیمینگ چندان منطقی نیست! دیده می‌شود که افرادی به بهانه اینکه این لپ‌تاپ‌ها کانفیگ بالاتری از دیگر دستگاه‌ها دارند؛ آنها را برای کارهای گرافیکی خریداری می‌کنند. اما آیا واقعا انجام این کار می‌تواند به‌سودشان باشد؟ در بیشتر موارد خیر! امروزه بسیاری از نرم‌افزارهای گرافیکی به‌گونه‌ای بهینه شده‌اند که هنگام اجرا تمام هسته‌های پردازنده را درگیر نمی‌کنند. آنها با تقسیم وظایف خوبی که میان سخت‌افزارهای گوناگون دستگاه‌ انجام می‌دهند؛ می‌توانند عملکرد قابل قبولی حتی روی دستگاه‌های متوسط داشته باشند.

تولیدات انبوهی که هم‌اکنون در جهان انجام می‌شود؛ تمام نیازها و سلایق را پوشش می‌دهد. بنابراین بهتر است دستگاه خود را متناسب با انجام کاری که در نظر دارید؛ انتخاب کنید. نیازی نیست برای انجام کارهای گرافیکی، لپ‌تاپ‌های گیمنیگ که عموما وزن بالایی هم دارند را با خود حمل کنید. اگر هم حمل و نقلی انجام نمی‌دهید که بهتر است کیس‌های کامپیوتری تهیه کنید. اما مگر لپ‌ تاپ گیمینگ چه دارد که خریدش تا این اندازه حساس است؟ چرا باید پیش از خرید لپ‌ تاپ گیمینگ تا می‌توانیم به از انتخاب خود اطمینان پیدا کنیم؟

برای خرید انواع لپ تاپ با بهترین قیمت لیست لپ تاپ های تکنولایف را ببینید: خرید لپ تاپ

ویژگی‌های لپ‌تاپ گیمینگ

ممکن است با شنیدن نام لپ‌تاپ گیمینگ، برندهایی مانند Razer Blade یا MSI به ذهن‌تان برسد. اما امروزه بیشتر شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ، سری گیمینگ خود را راه‌اندازی کرده‌اند و برای علاقه‌مندان این زمینه نیز تولیدات خاصی دارند. ویژگی‌های لپ تاپ گیمینگ به اندازه‌ای آشکار است که با چند مشاهده لپ تاپ‌های گوناگون و مقایسه آنها با یکدیگر، به سادگی می‌توان آن‌را تشخیص داد. از ویژگی‌های ظاهری گرفته تا امکانات درونی لپ تاپ‌های گیمینگ، همگی به نوعی متفاوت از دیگر دستگاه‌هاست. البته تنها به قدرت پردازنده یا گرافیک بالا فکر نکنید. لپ‌تاپ‌هایی که برای کارهای گرافیکی طراحی و تولید شده‌اند نیز پردازنده قوی و کارت گرافیک حرفه‌ای دارند؛ شاید هم برای بازی‌های ویدیویی مناسب باشند اما نه به اندازه لپ‌تاپ‌های گیمینگ.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای فعالیت‌های همه‌جانبه طولانی مدت بهینه شده‌اند. هنگام انجام بازی، تمام بخش پردازنده و کارت گرافیک درگیر می‌شود تا بتواند جلوه‌های تصویری، جلوه‌های صوتی، گیم‌پلی، فرمان‌های گوناگون و موارد دیگر را بدون کاهش کیفیت در هیچ‌یک از بخش‌ها انجام دهد. مداوم بودن این کار، آن هم برای چند ساعت، چیزی است که در توان دیگر دستگاه‌ها نیست! شاید بتوانید با مک‌بوک‌های سری M1 اپل بازی کنید؛ اما احتمالا پس از گذشت یک ساعت دیگر بازدهی قبل را نداشته باشید.

 

انواع هندزفری و هدست گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: هدست گیمینگ

 

لپ‌تاپ‌های گیمینگ نیاز به سیستم خنک کننده قوی دارند و هر لپ‌تاپی که بتواند گرمای داخل پردازنده را بهتر و سریع‌تر خارج کند؛ در این ماراتن پیروز خواهد بود. عملکرد سنگین و طولانی مدت پردازنده و کارت گرافیک، گرمایی تولید می‌کند که می‌تواند به آنها یا حتی دیگر قطعات آسیب برساند. بنابراین فن‌های دوگانه یا حتی چهارگانه با شیارهای فراوان و دقیق روی بدنه این لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شود که بتواند گرما را به بیرون هدایت کند. البته این به تنهایی کافی نیست و بسیاری از گیمرها لپ‌تاپ خود را با کول‌پد استفاده می‌کنند. از جمله ویژگی‌های مهم لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پردازنده قدرتمند به همراه گرافیک داخلی خوب
  • کارت گرافیک جداگانه قوی
  • سیستم خنک‌کننده قدرتمند
  • وجود پورت‌های فراوان روی بدنه
  • نمایشگر باکیفیت با نرخ تازه‌سازی بالا
  • سیستم صوتی پیشرفته و حرفه‌ای
  • صفحه کلید متفاوت
  • بهینه شده برای استفاده‌های همه‌جانبه طولانی مدت

لپ‌تاپ‌های گیمینگ افزون‌بر ویژگی‌های یاد شده؛ صفحه نمایش بزرگ‌تری هم دارند. ممکن است خرید آنها با توجه به امکاناتی که دارند منطقی باشد؛ اما با نگاهی به قیمت‌شان ممکن است اما و اگرهای فراوانی ایجاد شود. همچنان این پرسش وجود دارد؛ لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی؟ برای پاسخ بهتر باید مقایسه لپ تاپ گیمینگ با کنسول را به درستی انجام دهیم.

 

انواع مانیتور گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: مانیتور گیمینگ

 

 

راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه 25 میلیونی:
بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون تومان

 

انواع موس لپ تاپ و کامپیوتر را می توانید از تکنولایف بخرید

مزایای لپ تاپ گیمینگ نسبت به کنسول بازی

مقایسه لپ تاپ گیمینگ با کنسول بازی، مقایسه سخت‌افزاری همه‌کاری با سخت‌افزاری تخصصی است. بدون شک کیفیت سخت‌افزار تخصصی بسیار بالاتر از سخت‌افزاری همه‌کاره است؛ اما آیا همیشه سخت‌افزار تخصصی بهتر است؟ مثال دوربین عکاسی را به‌خاطر آورید. تلفن همراه سخت‌افزاری همه‌کاره است که می‌توانید افزون‌بر عکاسی و فیلم‌برداری، می‌توانید به کمک برنامه‌های گوناگون عکس‌ها و فیلم‌ها را ویرایش کنید؛ در شبکه‌های اجتماعی نیز بگردید یا بازی کنید. این در حالی است که دوربین عکاسی تنها توانایی عکاسی و فیلم‌برداری را دارد.

در مقایسه لپ تاپ گیمینگ با کنسول بازی نیز همین موضوع وجود دارد. شما با لپ‌تاپ گیمینگ می‌توانید بازی کنید؛ فیلم ببینید؛ برنامه‌های گوناگون مانند نرم‌افزارهای گرافیکی را اجرا کنید؛ با نرم‌افزارهای موسیقی کار کنید و امکانات گوناگون دیگر که تنها با یک سخت‌افزار در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما در کنسول چنین چیزی وجود ندارد. شما تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که بازی کنید! آن‌هم بازی‌هایی که عموما باید اورجینال و به‌سختی تهیه شوند. درحالی که بازی‌های بی‌شماری برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ در سایت‌های گوناگون وجود دارد.

این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید که شما با خرید لپ تاپ گیمینگ، افزون بر دستگاهی برای اجرای بازی، یک نمایشگر باکیفیت و سیستم صوتی مناسب نیز خواهید داشت. در حالی که هنگام خرید کنسول بازی، برای دست‌یابی به تجربه بهتر، باید نمایشگر و سیستم صوتی مناسبی نیز تهیه کنید. این را نیز اضافه کنید که لپ‌تاپ را می‌توانید هرجایی همراه خود داشته باشید اما این امکان برای کنسول بازی وجود ندارد. بنابراین و با توجه به موارد بیان شده؛ لپ تاپ گیمنیگ می‌تواند انتخاب بهتری باشد. اما چرا هنوز هم کنسول‌های بازی فروش بسیار بالایی دارند؟

برای خرید انواع کنسول بازی با بهترین قیمت لیست کنسول های بازی تکنولایف را ببینید: انواع کنسول بازی

معایب لپ تاپ گیمینگ نسبت به کنسول بازی

گرچه لپ‌تاپ گیمینگ می‌تواند دامنه گسترده‌ای از امکانات را در اختیار شما قرار دهد؛ اما این به معنای برتری کامل نیست! بدون شک اگر از یک گیمر حرفه‌ای بخواهید بین لپ تاپ یا کنسول یکی را انتخاب کند؛ کنسول بازی را ترجیح می‌دهد. چرا؟ به دلیل اینکه سخت‌افزار تخصصی همواره بهترین کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد!

در سال‌های اخیر و طی پیشرفت‌های فراوانی که دنیای بازی‌های ویدیویی به خود دیده؛ این زمینه را تبدیل به صنعتی بزرگ کرده که رقابت در آن به‌شدت سخت و جدی است. کنسول‌های امروزی با گذشته تفاوت فراوانی دارند. دیگر تعداد محدوی بازی وجود ندارد که آنها را تهیه کرده و برای یکی دو سال هر از گاهی از آنها استفاده کنید! دنیایی که بازی‌های ویدیویی به‌وجود آورده‌اند؛ بیش از هر زمان دیگری به مرز واقعیت نزدیک شده‌است. اگر تجربه استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی را داشته باشید؛ این موضوع را کاملا درک می‌کنید.

عکاسان حرفه‌ای دوربین‌ را انتخاب می‌کنند؛ چون از نیاز خود و نتیجه کار اطمینان دارند. گیمرهای حرفه‌ای نیز کنسول را انتخاب می‌کنند چون می‌دانند چه می‌خواهند. اگر یک بار تجربه انجام بازی مشابهی را در کنسول و لپ‌تاپ داشته باشید متوجه خواهید شد که تفاوت آنها بسیار زیاد است. شاید لپ تاپ گیمینگ بتواند مجموعه‌ای از امکانات را در اختیار شما قرار دهد؛ اما به قیمت کاهش توانایی و کیفیت امکانات تمام خواهد شد! گیم پلی بسیاری از بازی‌ها تنها در کنسول می‌تواند جزئیات و زیبایی‌های خود را نمایان کند.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید کنسول بازی

 

همان‌گونه که بیان شد؛ صنعت بازی به اندازه‌ای سود‌آور و مهم شده‌است که کمپانی‌های فراوانی به سمت آن کشیده شده‌اند. بسیاری از سازندگان لپ‌تاپ با راه‌اندازی خط تولید گیمینگ، لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود را به بازار عرضه کرده‌اند که از این دست می‌توان به سری ROG و TUF در ایسوس، LEGION در لنوو، OMEN در اچ‌پی و بسیاری دیگر اشاره کرد. سازندگان کنسول نیز با افزایش کیفیت محصولات خود در رقابت با لپ‌تاپ‌های گیمینگ هستند. اما سوی دیگر این رقابت به انحصار بازی‌ها مربوط می‌شود!

شاید یکی از مهمترین دلایل برتری کنسول‌های بازی به لپ‌تاپ‌ها، بازی‌هایی است که به‌صورت انحصاری برای آنها تولید می‌شود. شرکت‌های تولید کننده کنسول مانند Play Station با خرید شرکت‌های تولیدکننده بازی،  آنها را وادار به تولید محصولات اختصاصی برای دستگاه‌های خود می‌کنند. بدین ترتیب شما اگر از طرفداران یا بازیکنان یک بازی خاص باشید؛ تنها راهی که دارید این است که کنسول آن شرکت را تهیه کنید. گیمرهای فراوانی در دنیا چنین کاری را انجام می‌دهند و شاید چندان گلایه‌ای هم نداشته باشند.

اگر در حال مقایسه لپ تاپ گیمینگ با کنسول بازی هستید؛ باید رابط کاربری را نیز در نظر بگیرید. برای مثال، هنگام مقایسه یک لپ تاپ گیمینگ با ps4 می‌بایست توجه داشته باشید که رابط کاربری ps4 بسیار روان‌تر از لپ‌تاپ‌های گیمنیگ است. لپ تاپ گیمینگ هر اندازه پیشرفته باشد؛ به دلیل اینکه سخت‌افزاری همه‌کاره و تقریبا عمومی دارد؛ نمی‌تواند رابط کاربری سریع و روانی مانند کنسول بازی ارایه دهد. علت آشکار است؛ زیرا کنسول‌ها تنها برای انجام همین کار ساخته شده‌اند اما لپ‌تاپ‌های گیمینگ وظایف دیگری نیز برعهده دارند.

پیشتر گفته شد که لپ‌تاپ‌های گیمینگ قابلیت حمل و نقل دارند. این گفته درست است؛ شما می‌توانید لپ‌تاپ خود را درون کوله پشتی قرار داده و با خود به این سو و آن سو ببرید. اما آیا به همین سادگی است؟ بدون شک خیر! لپ‌تاپ‌های گیمینگ به دلیل پردازنده قوی گرافیک بالا، مصرف انرژی بالایی دارند. بسیاری از آنها هنگام انجام بازی بیش از ۲ یا ۳ ساعت روشن نخواهند ماند. بنابراین نیاز همیشگی به شارژر خواهید داشت.

افزون براین، برای داشتن عملکرد بهتر باید دستگاه شما همواره خنک باشد که یعنی کول‌پد را نیز باید با خود حمل کنید. خود لپ‌تاپ نیز وزن بالایی دارد. بنابراین باید وزن بالایی را همراه خود داشته باشید تا بتوانید در مکانی غیر از اتاق خود بازی کنید که چندان منطقی نمی‌نماید! بنابراین اگر بین خرید کنسول یا لپ تاپ گیمینگ تردید دارید و لپ تاپ را به دلیل حمل و نقل ترجیح می‌دهید؛ بدانید که حمل و نقل آن چندان کار ساده‌ای هم نیست.

کدام را بگیریم؛ لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی؟

انتخاب بین لپ تاپ یا کنسول بیش از هرچیز به خود شما بستگی دارد. بسیاری از گیمرها هر دو محصول را تهیه می‌کنند زیرا بازی کردن شغل آنها به‌شمار می‌آید. اما اگر شما از بازی کردن درآمدی کسب نمی‌کنید و تنها علاقه شما را به این مسیر کشانده؛ ممکن است میان کنسول یا لپ تاپ گیمینگ تردید داشته باشید. اما این تردید را می‌توان برطرف کرد. ابتدا باید شرایط خود را در نظر بگیرید. اینکه تا چه‌اندازه می‌خواهید حرفه‌ای باشید. بسیاری بازی کردن را تنها یک سرگرمی می‌دانند که شاید هفته‌ای یک‌بار انجام دهند. بنابراین برای آنها لپ‌تاپ گیمینگ زیاد هم هست! اما اگر می‌خواهید در زمینه بازی‌های ویدیویی پیشرفت کنید و نیم‌نگاهی هم به عنوان شغل آینده به‌آن دارید؛ بهتر است کنسول را تهیه کنید.

لپ تاپ گیمینگ برای کسانی مناسب است که بازی‌های ویندوز را دوست دارند. بازی‌هایی که در آن خط داستانی مهمتر از هر چیز دیگری است. بدون شک هیچ‌گاه کیفیت لپ تاپ گیمینگ به کنسول بازی نمی‌رسد. اما لپ تاپ‌های گیمینگ می‌توانند در مسافرت‌ها نیز سرگرمی شما را فرآهم آورند. افزون بر این، دانلو و نصب بازی‌های لپ‌تاپ گیمینگ در بیشتر موارد جز هزینه‌ای که برای اینترنت می‌پردازید؛ هزینه دیگری برای شما به همراه نخواهد داشت.

 

انواع کنسول پلی استیشن 5 را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ps5

 

تردید در انتخاب بین کنسول یا لپ تاپ گیمینگ تا اندازه‌ای به بودجه شما نیز بستگی دارد. اگر بخواهید لپ تاپی بگیرید که بازی‌های گوناگون را به خوبی اجرا کند؛ نمایشگر باکیفیت و سیستم صوتی مناسبی داشته باشد؛ باید هزینه بسیار بالایی بپردازید. شما با نصف آن هزینه می‌توانید یک کنسول مانند Play Station 5 به همراه دو عدد دسته بازی و یک هدست سونی مخصوص دستگاه خریداری کنید. حتی اگر در کنار این دستگاه، نمایشگری باکیفیت و نرخ بازسازی تصویر بالاتری بگیرید؛ بازهم به هزینه شما در مجموع به ۸۰ درصد هزینه خرید لپ تاپ گیمینگ می‌رسد. این در حالی است که تجربه بازی حرفه‌ای‌تر و البته جذاب‌تری خواهید داشت.

 

اگر تصمیم دارید لپ تاپ گیمینگ بخرید خرید موس مخصوص بازی را فراموش نکنید: موس گیمینگ بی سیم

سخن پایانی

کنسول یا لپ تاپ گیمینگ، هر دو لوازمی هستند که می‌توانند به شما در انجام بازی‌های گوناگون کمک کنند. اما این شما هستید که با توجه به شرایط، نیازها و بودجه خود یکی را انتخاب می‌کنید. گیمرهای حرفه‌ای می‌دانند که هیچ چیز جایگزین یک کنسول خوب نمی‌شود. بنابراین انتخاب آنها کنسول‌های بازی است. اما اگر شما شرایط یک گیمر را ندارید و نیاز دارید در کنار بازی کردن، با وسیله خود کارهایی هم انجام دهید؛ بدون شک کنسول نمی‌تواند نیاز شما را برطرف کند و باید سراغ لپ‌تاپ گیمینگ بروید.

برای مثال اگر یک گرافیست هستید که در کنار کارهای گرافیکی علاقه‌ای هم به بازی‌های ویدیویی دارید؛ بهتر است بر سر دو راهی لپ تاپ یا کنسول بازی، لپ تاپ گیمینگ را انتخاب کنید. حال اگر گیمری هستید که برای انجام کارهای خود لپ‌تاپ یا سیستم مناسبی دارید؛ بهتر است سراغ خرید لپ تاپ گیمینگ نروید. شما می‌توانید با صرفه‌جویی در هزینه خود، یک کنسول بازی و نمایشگر تهیه کنید که به شما امکان انجام حرفه‌ای ترین بازی‌ها را بدهد. بنابراین پیش از اینکه در دام تبلیغات گوناگون یا هرگونه راهنمایی نادرست گرفتار شوید؛ بهتر است به شرایط زندگی و کار خود، بودجه‌ای که در اختیار دارید و البته نیازهای شخصی‌تان دقت کنید.

در انتها پیشنهاد می کنیم برای تجربه بهتر در هنگام بازی از صندلی گیمینگ حرفه ای استفاده کنید.

پرسش‌های متداول

آیا بهترین لپ‌تاپ گیمینگ می‌تواند جایگزین کاملی برای کنسول باشد؟

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ در حال حاضر قیمتی بسیار بالا دارد. اما آیا صرفا این قیمت بالا می‌تواند در رقابت با کنسول‌ها پیروز شود؟ به احتمال بسیار خیر! اگر خواست شما تنها بازی‌های ویدیویی باشد؛ بدون شک هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند جایگزین کامل کنسول‌ها باشد. اینکه بخواهید کنسول یا لپ تاپ گیمینگ، لپ تاپ را تنها به دلیل قیمت بالاتر انتخاب کنید؛ کار خردمندانه‌ای نیست! لپ‌ تاپ گیمینگ همان‌گونه که از نامش پیداست؛ پیش از هرچیزی لپ‌تاپ است. دستگاهی ویندوزی با کاربری‌های خاص این سیستم عامل است که امکانات بسیار خوبی هم برای بازی کردن دارد. اما به هیچ‌وجه نمی‌تواند جایگزین کنسول‌های بازی شود. افزون بر این، هزینه‌ای که بابت داشتن بهترین لپ‌تاپ گیمینگ پرداخت خواهید کرد؛ احتمالا یک و نیم تا دو برابر هزینه‌ای است که برای داشتن جدیدترین کنسول باید بپردازید.

لپ تاپ گیمینگ بگیریم یا ps4؟

مقایسه لپ تاپ گیمینگ با PS4 کمی دشوار است؛ زیرا نسل جدید این کنسول محبوب با امکانات بسیاری عرضه شده‌است که تا اندازه‌ای ps4 را به حاشیه راند. کنترلرهای بازطراحی شده جذاب، رابط کاربری جذاب و قدرت و سرعت بالاتر از نسل پیشین، تنها بخشی از به‌روز رسانی‌های ps5 بود. اینکه بخواهید بین لپ تاپ گیمینگ یا ps4 یکی را انتخاب کنید؛ لپ تاپ گیمینگ می‌تواند انتخاب برتری باشد. اما این در شرایطی است که نتوانید نسل جدید این کنسول را تهیه کنید. زیرا هزینه‌ای که برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ می‌پردازید بیشتر از ps5 خواهد بود چه برسد به ps4! بنابراین مقایسه لپ تاپ گیمینگ با ps4 چندان منطقی نیست! زیرا گزینه‌های بهتری برای خرید وجود دارد.

کدام کنسول بهتر است؟

پاسخ این پرسش مبهم است! هم‌اکنون دو کمپانی بزرگ مایکروسافت و سونی در حال تولید کنسول‌های بازی هستند. XBox مایکروسافت گرچه دستگاه‌هایی قدرتمند به‌شمار می‌آیند؛ اما هیچ‌گاه نتوانستند Play Station سونی را شکست دهند. فروش دستگاه‌های سونی در سراسر جهان بسیار بیشتر از فروش مایکروسافت بود و همین شکست، مقدمه‌ای برای ایجاد تغییرات بزرگ در این شرکت شد. هم‌اکنون صحبت‌ها حاکی از این است که مایکروسافت می‌خواهد امتیاز تولید این محصول خود را به شرکت اپل بفروشد.

اینکه کدام یک از این دو کنسول بهتر است، بستگی فراوانی به این دارد که اهل چه بازی‌هایی باشید. سونی با خریداری کمپانی‌های تولید کننده بازی بسیاری، این کمپانی‌ها را وادار به تولید بازی برای پلتفرم خودش کرده‌است. بنابراین اگر بخواهید نسخه جدید God of War را بازی کنید؛ تنها راه داشتن ps5 است. اما اگر می‌خواهید فضای بازی شما به بازی‌های ویندوزی شبیه باشد؛ XBox گزینه بهتری خواهد بود.

موضوعی که خرید XBox مایکروسافت را دشوار می‌کند؛ فرآیند انتقال خط تولید این دستگاه است. همان‌گونه که بیان شد؛ اپل در تلاش است تا این خط تولید را بخرد و امکان دارد آن را با سیستم اشتراک Apple Arcadr یکپارچه کند. از آن‌جایی که در چندسال اخیر، اپل سابقه خوبی در ارائه خدمات نداشته؛ امکان دارد کلا تولیدات پیشین را منقضی کرده یا ارایه خدماتشان را محدود کند. اصلا بعید نیست در مالکیت اپل، پیچ‌های این دستگاه را نیز جداگانه بخرید! بنابراین در این هنگام خرید XBox چندان منطقی نیست؛ زیرا تکلیف مشخصی ندارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

13 نظر

  1. پویا شمس

    سلام لطفا پاسخ دهید
    من ۵۰ تومن سرمایه دارم به نظرتون یه لپتاپ گینینگ ۵۰ تومنی بخرم یا یه لپتاپ دانشجویی ۳۵ تومنی با یه سری اس ۱۵ تومنی شما کدوم حالت رو بهتر میدونید

    1. علی

      پاسخ به پویا شمس

      کنسول ارزون تر و قویه ولی بازیاش گرونه. لپتاپ گیمینگ گرونه ولی یه بسته نامحدود بیست تومنی همراه اول میخری چنتا بازی دانلود می‌کنی:/
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پویا شمس

      سلام وقت بخیر به شخصه جدا کردن لپ تاپ و کنسول رو منطقی‌تر می‌دونم من باشم کنسول و لپ تاپ میگیرم
  2. Mobin

    و دوما بازی های انحصاری رو هم میشه تو کنسول بازی ‌کرد با شبیه ساز

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mobin

      سلام وقت بخیر فکر نمی‌کنم بشه با کنسول چنین کاری انجام داد پیروز باشید
  3. MAHDI1824

    واقعا مقاله ضعیفی بود کنسول های نسل 9 هیچ وقت به لپ تاپ گیمینگ و pc نمی رسند و شما می تونید با لپ تاپ گیمینگ 4k 120 فریم بازی کنید ولی توی ps5 4k 30 فریم می تونید بازی کنید و قطعا افراد را حرفه ای از pc استفاده می کنند و الان هم کنسول های xbox series x از ps 5 قوی تره

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به MAHDI1824

      سلام وقت شما بخیر باشه بله درست میفرمایید و در کل سیستم Pc گیمینگ می‌تونه فریم ریت بالاتری رو در اختیار بذاره ولی آیا با قیمت مناسب می‌تونه چنین کاری بکنه؟ به طور کلی مثلا کنسول ۱۸ میلیونی ایکس باکس سری ایکس می‌تونه بازی ها رو 4k 30 اجرا کنه برای بازه قیمتی عالی هست بله کنسول مایکروسافت مقداری از کنسول سونی قوی تر هست پاینده باشید
      1. mooket

        پاسخ به احسان نیک پی

        مفید بود قطعا کنسول جای پیسی نمیگیره ولی از لحاظ راحتی و قیمت بهتره
        1. Mohamad

          پاسخ به mooket

          ایاایکس باکس وان اس ارزش خریدداره
          1. احسان نیک پی

            پاسخ به Mohamad

            سلام وقت بخیر بله ارزش خرید بسیار بالایی داره
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به mooket

          سلام وقت بخیر همینطوره پاینده باشید
          1. متین

            پاسخ به احسان نیک پی

            سلام بنده به امید خدا باید یک لپ تاپ بگیرم اما الان دوست دارم لپ تاپی بگیرم که فیفا ۲۳ رو اجرا کنه چون فقط فوتبال بازی میکنم بودجه من هم در حد ۳۰ تومنه به نظر شما بهتره لپ تاپ اچ پی اومن ۱۶ بگیرم یا یک لپ تاپ آیدی پد ارزان که حدود ۵ تومنه به همراه یک ایکس باکس سری ایکس که با هم میشه ۲۶ تومن ولی اومن میشه ۲۹ تومن ؟
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به متین

              سلام وقت خوش اگر زیاد بازی می‌کنید بدون شک خرید کنسول بازی رو پیشنهاد می‌کنم مثلا یه لپ تاپ ۲۰ میلیونی بخرید و ایکس باکس سری اس اگه زیاد بازی نمیکنید لپ تاپ گیمینگ ۳۰ تومنی خرید کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af-%db%8c%d8%a7-%da%a9%d9%86%d8%b3%d9%88%d9%84-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c/
ads
ads