داغ ترین ها :
مقایسه گوشی A52s 5G با گلکسی A72

مقایسه گوشی A52s 5G با گلکسی A72

سامسونگ در بخش میانی و همچنین بالارده‌های خود در طی یک سال اخیر گوشی‌های زیادی تولید کرده است که هر کدام می‌تواند برای دسته‌ای از کاربران بسیار مناسب باشد. سازنده کره‌ای با تولید محصولات زیاد سعی دارد که نظر کاربران با سلیقه‌های مختلف و اولویت بندی‌های متفاوت را به خود جلب کند. دو گوشی سامسونگ که در حال حاضر در بازار کشور قیمتی بسیار نزدیک به هم دارند اما تفاوت‌هایی میان آن‌ها دیده می‌شود گلکسی A72 و A52Ss است که قصد داریم در این مطلب به مقایسه گلکسی A72 با گلکسی A52s 5G بپردازیم و ببینیم کدام کهکشانی سامسونگ ارزش خرید بیشتری دارد. پس اگر قصد خرید گوشی سامسونگ در این بازه‌ی قیمتی را دارید حتما ادامه‌ی مطلب مقایسه گوشی همراه تکنولایف باشید تا با دید بهتری بتوانید کهکشانی مناسب برای خود را انتخاب کنید.

مقایسه گلکسی A72 با گلکسی A52s 5G از نظر طراحی و کیفیت ساخت

مقایسه گلکسی A72 با گلکسی A52s 5G از نظر ظاهر

ظاهر گلکسی A52s 5G به گلکسی A72 شباهت دارد

چند سالی بود که سامسونگ طراحی میانرده‌های خود را تغییر نداده بود و این موضوع اعتراض کاربران را در پی داشت. امسال اما بالاخره همزمان با تغییر طراحی پرچمداران کره‌ای‌ها، در میانرده‌های این شرکت هم شاهد طراحی جدید و به مراتب جذاب‌تری هستیم. به این ترتیب گلکسی A72 و A52s هم طراحی کاملا متفاوتی نسبت به نسل قبل دارند. در این دو گوشی قاب پشتی به حالت مات درآمده و مهم‌تر این که فریم دوربین‌ها ظاهر جدیدی به خود گرفته است.

جالب است بدانید که اگر گلکسی A52s را در کنار A52 قرار دهیم قطعا متوجه تفاوت این دو گوشی نخواهید شد؛ چرا که به غیر از طراحی کاملا یکسان حتی وزن و ضخامت و ابعاد این دو گوشی نیز برابر بوده و در دست گرفتن آن‌ها نیز حس کاملا مشابهی دارد.

گوشی A52s 5g

قاپ پشت گلکسی A52s 5G

در این طراحی جدید فریم دوربین‌ها، دیگر با یک فریم سیاه مواجه نیستیم و به نوعی رنگ قاب پشتی فضای میان دوربین‌ها را هم در بر می‌گیرد، به گونه‌ای که تمام قاب پشتی به صورت یکپارچه درآمده و بسیار جذاب‌تر شده است. به غیر از این فریم تنها لوگوی سامسونگ در پایین قاب دیده می‌شود و باقی فضا را قاب مات گوشی در برگرفته است.

مات بودن قاب پشتی باعث می‌شود حس بهتری از دست گرفتن این دو گوشی داشته باشید و اصطکاک محصول با دستتان بیشتر شود. از طرفی مات بودن قاب باعث می‌شود تا کثیفی و جای اثرانگشت کمتری باقی بماند و این موضوع زیبایی گوشی را تحت تأثیر قرار ندهد.

جنس قاب پشتی هر دو گوشی همچنان از پلاستیک است و سامسونگ اعتقادی به استفاده از شیشه در میانرده‌های خود ندارد (حتی در نسخه پایه‌ای پرچمدار کره‌ای‌ها یعنی گلکسی S21 هم شاهد استفاده از پلاستیک هستیم). این پلاستیک حس کیفیت شیشه را ندارد اما از نظر وزن می‌تواند به سبکی گوشی کمک شایانی کند.

گوشی A72 سامسونگ

ماژول دوربین و قاب پشتی گوشی گلکسی A72

فریم اطراف دو کهکشانی هم از جنس پلاستیک است، اما بر خلاف قاب پشتی طراحی براقی دارد تا دوگانگی جذابی میان مات بودن قاب پشتی و براق بودن لبه‌های اطراف گوشی به وجود بیاید.

این فریم در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور، در بالا از خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و میکروفون دوم و در پایین از درگاه Type C، جک ۳.۵ میلی متری صدا، میکروفون اصلی و اسپیکر میزبانی می‌کند.

از نظر طراحی قاب پشتی و فریم اطراف هیچ تفاوتی بین A72 و A52s وجود ندارد و تنها شاید از تفاوت اندک اندازه‌ی آن‌ها بتوانید به نامشان پی ببرید. این تفاوت اندازه باعث شده تا A72 حدود ۵ میلی متر کشیده‌تر و حدود ۲ میلی متر عریض‌تر باشد.

گوشی گلکسی A52s 5g

گوشی گلکسی A52s 5G

این گوشی ۲۰۳ گرمی نسبت به برادر کوچک‌تر خود ۱۴ گرم سنگین‌تر است اما از نظر ضخامت هر دو در عدد ۸.۴ میلی متر قرار می‌گیرند. با این تفاسیر باید گلکسی A52s را از نظر ارگونومی محصول بهتری بدانیم؛ چرا که هم وزن کمتری دارد و هم به دلیل ابعاد کوچک‌تر بهتر در دست قرار می‌گیرد.

نکته‌ی بسیار مثبتی که در طراحی هر دو گوشی وجود دارد و آن‌ها را از اکثر رقبا متمایز می‌کند، پشتیبانی از گواهی IP67 است. این گواهی به معنای این است که هر دو کهکشانی می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱متری آب دوام بیاورند.

شاید در مدت زمان استفاده از این دو دستگاه هیچگاه از این قابلیت استفاده نکنید (البته در حقیقت هم بهتر است که به صورت عمدی گوشی‌ها را در معرض آب قرار ندهید و این IP برای مواقعی است که شرایط خاص به وجود می‌آید) ولی به طور حتم بودنش را به نبودش ترجیح می‌دهیم.

گوشی A72

گلکسی A72 قاب پلاستیکی دارد

بعد از این توضیحات به سراغ قاب جلویی برویم، جایی که بیشترین تعامل را با آن خواهید داشت. پیش از پرداختن به این بخش باید بگوییم که حقیقتا برایمان جالب است که چرا سامسونگ حاشیه‌های اطراف نمایشگر این دو گوشی را افزایش داده است.

سال قبل نسبت نمایشگر به بدنه‌ی A71 و A51 حدود ۸۷ درصد بود و امسال این عدد به ۸۴ کاهش یافته است؛ این در حالیست که شرکت‌ها هر سال تلاش می‌کنند تا برای جذاب‌تر شدن قاب جلویی این عدد را افزایش دهند. از طرافی حاشیه‌های باریک اطراف صفحه نمایش در نسل قبل یکی از دلایل جذابیت کهکشانی‌های سامسونگ بود و عجیب است که چرا در این زمینه پسرفت داشته‌ایم.

مقایسه گلکسی A72 با گلکسی A52s 5G از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی A72

از این موضوع که بگذریم، قاب جلویی گلکسی A52s یک نمایشگر ۶.۵ اینچی و قاب جلویی گلکسی A72 یک نمایشگر ۶.۷ اینچی را شامل می‌شود. در بالای هر دو صفحه نمایش یک پانچ هول کوچک برای قرار گرفتن دوربین سلفی به چشم می‌آید و بالاتر از آن اسپیکر مکالمه دیده می‌شود که نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو را هم عهده‌دار است.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر خیلی بد نیست و نمی‌توانیم با توجه به قیمت آن را نقطه ضعف تلقی کنیم، ولی قطعا لذت تماشای محتوا در یک نمایشگر با حاشیه‌های کم در اینجا وجود ندارد و شاید سامسونگ برای این کار دلیل خوبی داشته باشد.

مقایسه گلکسی A72 با گلکسی A52s 5G از نظر صفحه نمایش هر دو گوشی

صفحه نمایش گوشی گلکسی A52s 5G

در آخر باید گفت که سامسونگ برای A72 چهار رنگ سفید، مشکی، بنفش و آبی را در نظر گرفته و در A52s تنها رنگ آبی به رنگ سبز روشن تغییر کرده است و دیگر رنگ‌ها دقیقا مشابه گوشی رقیب هستند.

اگر بخواهیم این بخش را جمع بندی کنیم باید بگوییم که تنها تفاوت این دو گوشی به ابعاد و وزن برمی‌گردد و اگر گوشی خوش دست‌تری می‌خواهید باید گلکسی A52s را برگزینید و اگر نمایشگر بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهید گلکسی A72 انتخاب بهتری برای شماست.

خرید گوشی A72

 

مقایسه گلکسی A72 با گلکسی A52s 5G از نظر صفحه نمایش

گلکسی A52s یک نمایشگر سوپر امولد ۶.۵ اینچی با رزولوشن FHD+ و تراکم ۴۰۵ پیسکل بر هر اینچ دارد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش A52s 5g

صفحه نمایش ۶.۵ اینچی گوشی گلکسی A52s 5G کیفیت قابل قبولی دارد.

گلکسی A72 از طرف دیگر از نمایشگری ۶.۷ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند که تراکم پیکسلی آن ۳۹۴ بوده و از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند.

کیفیت دو پنل واقعا خوب است و شما از مشاهده‌ی هر نوع محتوایی در آن‌ها کاملا رضایت خواهید داشت و به علاوه حداکثر روشنایی هر دو نمایشگر در حالت خودکار به حدود ۸۲۵ نیت می‌رسد که بسیار خوب بوده و باعث می‌شود هیچ مشکلی با مشاهده محتوا در محیط باز نداشته باشید.

تفاوت اصلی این دو کهکشانی در بخش نمایشگر، به نرخ نوسازی بالاتر A52s برمی‌گردد که در هنگام گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و همچنین اسکرول کردن در منوها و سایت‌ها به خوبی متوجه این تفاوت خواهید شد.

مقایسه گلکسی A72 با گلکسی A52s 5G از نظر تنظیمات صفحه نمایش

تنظیمات رنگی در صفحه نمایش دو گوشی گلکسی A52s 5G و گلکسی A72 باعث می‌شود که تصاویر را بهتر مشاهده کنید.

در تنظیمات صفحه نمایش هر دو رقیب می‌توانید بین دو گزینه Vivid (رنگ‌های اغراق شده) و Natural (رنگ‌های طبیعی) یکی را انتخاب کنید و یا گزینه‌ی سوم را برگزینید و به صورت دستی به تنظیم نمایشگر بپردازید.

حالت Vivid رنگ‌ها را به صورت اغراق شده و غلیظ‌تر از واقعیت به شما نمایش می‌دهد و گوشی های امولد سامسونگ به صورت پیش فرض به روی این حالت قرار دارند. اگر رنگ بندی طبیعی‌تر صفحه نمایش را ترجیح می‌دهید حتما گزینه Natural را انتخاب کنید تا رنگ‌ها تا حد ممکن به حالت واقعی خود نزدیک شوند.

در نهایت باید گفت در بخش نمایشگر گلکسی A52s برنده است؛ زیرا نرخ نوسازی بالاتری دارد و محتوا را به صورت روان‌تری به نمایش درمی‌آورد. البته که کیفیت نمایشگر A72 نیز بسیار خوب بوده و برابر با A52s است اما در مقام مقایسه، گلکسی A52s محصول برتری ارزیابی می‌شود.

 

قیمت گوشی A52s 5G

 

مقایسه گلکسی A72 با گلکسی A52s 5G از نظر اسپیکر

در بخش اسپیکر برای هر دو گوشی اسپیکرهای تکی در نظر گرفته شده و برای تولید صدای استریو هر دو به سراغ اسپیکر مکالمه رفته‌اند و از این بخش برای تولید صدای استریو استفاده می‌کنند. کیفیت صدا و همچنین حجم و فراگیری این دو اسپیکر قابل قبول است اما نمی‌توانیم آن را عالی بدانیم؛ چرا که صدا از اسپیکر پایینی مقداری بلندتر بوده و این موضوع گاهی اوقات بالانس صدایی را بر هم می‌زند.

در نهایت اما در این بخش اسپیکرهای A72 مقداری بهتر از رقیب عمل می‌کنند و برنده این بخش A72 خواهد بود.

مقایسه گلکسی A72 با گلکسی A52s 5G از نظر نرم افزار و رابط کاربری

طبیعتا در این بخش تفاوتی بین این دو کهکشانی دیده نمی‌شود و هر دو از جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند.

مقایسه سیستم عامل A52s با A72

هر دو گوشی گلکسی A72 و گلکسی A52s 5G با اندروید ۱۱ راهی بازار شدند.

One Ui یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است. این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد.

این رابط کاربری به روی جدیدترین سیستم عامل گوگل، اندروید ۱۱ نصب شده و ترکیب این دو باعث شده تا عملکرد خوبی را  از گلکسی A72 و گلکسی A52s شاهد باشیم.

 

 

مقایسه گلکسی A72 با گلکسی A52s 5G از نظر عملکرد سخت افزاری و ارتباطات

در همین ابتدا باید عنوان کنیم که همان طور که از نام A52s 5G مشخص است این کهکشانی از نسل پنجم اینترنت همراه یا 5G پشتیبانی می‌کند. این برتری شاید در حال حاضر خیلی کاربردی نباشد اما قطعا در آینده نزدیک باعث می‌شود شما بتوانید سرعت اینترنت بیشتری را تجربه کنید. پس از این نظر قطعا A52s گوشی بهتری نسبت به A72 است.

گلکسی A52s 5G از تراشه اسنپدراگون 778G استفاده می‌کند. این تراشه که معماری ۶ نانومتری داشته از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kyro 670 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 670 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز میزبانی کرده و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L را نیز شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری این گوشی بسیار خوب است و گلکسی A52s‌ می‌تواند تمام بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک اجرا کند. این کهکشانی در استفاده روزمره سرعت بسیار خوبی دارد و در کارهای سنگین نیز به خوبی شما را همراهی می‌کند و می‌توانید تا دو سال به روی عملکرد مناسب آن حساب کنید.

از طرف دیگر گلکسی A72 برای منبع قدرت خود به سراغ اسنپدراگون 720G رفته است، تراشه‌ای ۸ نانومتری از کوالکام که پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل دو هسته Kyro 465 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kyro 465 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز داشته و از پردازنده گرافیکی Adreno 618 میزبانی می‌کند.

این چیپست نیز می‌تواند بازی‌های جدید را اجرا کند اما نه در نهایت کیفیت. هر دو تراشه در استفاده روزمره بسیار خوب هستند اما در استفاده سنگین قطعا A52s برتری خواهد داشت و بسیار بهتر می‌تواند پردازش‌های سنگین را مدیریت کند.

هر دو گوشی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم دارند تا شما بتوانید برای ذخیره سازی اطلاعات و انجام امور مولتی تسکینگ نیز به روی این دو کهکشانی حساب کنید. هر دو دستگاه از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند.

در نهایت در بخش سخت افزار به طور حتم باید A52s را به دلیل قدرت بیشتر تراشه و همچنین پشتیبانی از 5G محصول برتر بدانیم و اگر بخش سخت افزار برای شما مهم است حتما این گوشی را به جای A72 خریداری کنید.

 

بهترین گوشی از نظر دوربین کدام است؟ بهترین دوربین گوشی برای کدام اسمارت‌فون در بازار است؟! قبلا بررسی کرده‌ایم!

 

مقایسه گلکسی A72 با گلکسی A52s 5G از نظر باتری و امنیت

این دو کهکشانی در اندازه نمایشگر با هم تفاوت دارند و همین موضوع و همچنین ابعاد بزرگ‌تر گلکسی A72 باعث شده تا سامسونگ باتری با ظرفیت بیشتری برای آن در نظر بگیرد.

باتری گلکسی A72 ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و برای گلکسی A52s یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است. از نظر شارژدهی با دو گوشی خوب روبرو هستیم و جالب است که با وجود اختلاف ظرفیت از نظر شارژ دهی تفاوت چندانی میان آن‌ها دیده نمی‌شود.

در استفاده روزمره و عادی گلکسی A72 می‌توانید یک روز کامل شما را همراهی کند و برای روز دوم هم مقداری از شارژ آن باقی مانده باشد. گلکسی A52s نیز دقیقا شرایط مشابهی دارد و اگر استفاده سبکی داشته باشید تا ۱.۵ روز می‌توانید از آن استفاده کنید.

این شارژ دهی برابر با وجود ظرفیت باتری کمتر به دلیل تراشه‌ی بهینه‌تر A52s اتفاق افتاده است. هر دو محصول از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنند و خوشبختانه برعکس A52 نسخه عادی در A52s سامسونگ آداپتور ۲۵ واتی را نیز درون جعبه قرار داده است (A52‌ آداپتور ۱۵ وات دارد).

هر دو گوشی در مدت زمان ۳۰ دقیقه تا حدود ۵۴ درصد شارژ می‌شوند که عدد بسیار خوبی به حساب می‌آید و شارژ کامل A72 و A52s به ترتیب حدود ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه و ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

در نهایت باید بگوییم که در بخش باتری تفاوت زیادی بین این دو گوشی دیده نمی‌شود و کم و بیش عملکرد مشابهی را از آن‌ها شاهد هستیم و در این بخش برنده‌ای وجود ندارد.

 

گوشی های سری A سامسونگ را در مقاله ای مقایسه کردیم:

مقایسه گوشی های سری A سامسونگ

 

مقایسه گلکسی A72 با گلکسی A52s 5G از نظر دوربین

سامسونگ برای هر دو کهکشانی دوربین‌های چهار گانه را در نظر گرفته است اما لنزهای این دو گوشی با هم یکسان نیستند و لنز تشخیص عمق میدان در A52s به لنز تله فوتو در A72 تغییر کرده است. در ادامه به صورت مجزا به دوربین‌های این دو گوشی خواهیم پرداخت.

دوربین اصلی

دوربین پشت گلکسی A52s 5G

ماژول دوربین گلکسی A52s 5G

سامسونگ اطلاعات دقیقی از سنسور لنز اصلی گلکسی A72 عنوان نکرده و نمی‌دانیم که این سنسور ساخت کدام شرکت است اما دوربین اصلی این کهکشانی از سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۱.۷ اینچ و اندازه پیکسل ۰.۸میکرون بهره می‌برد. این سنسور پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز هم پشتیبانی می‌کند.

این دوربین به صورت پیش فرض به دلیل بهره‌مندی از قابلیتQuad Bayer  تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. برای این دوربین خوشبختانه لرزشگیر اپتیکال تصویر هم در نظر گرفته شده که به باعث می‌شود در هنگام ثبت تصاویر لرزش دست‌های شما تأثیر منفی کمتری به روی کیفیت کلی عکس‌ها داشته باشد.

از طرف دیگر سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A52 به سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور هم اندازه‌‌ی ۱/۱.۷ اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم ۰.۸ میکرونی است. این سنسور در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

همان طور که مشاهده کردید مشخصات لنز و سنسور هر دو گوشی کاملا یکسان است، اما از آنجایی که سامسونگ اطلاعات دقیقی از سنسور گلکسی A72 بیان نکرده نمی‌توانیم یکسان بودن دوربین اصلی این دو کهکشانی را به طور حتم تأیید کنیم.

عکس‌های گرفته شده با هر دو گوشی در نور روز کیفیت بسیار خوبی برای یک میانرده دارند و در تصاویر جزئیات کافی دیده می‌شود و رنج دینامیکی نیز در سطح نسبتا وسیعی قرار می‌گیرد. البته که از آنجایی که A52s سخت افزاری بهتری دارد مقداری پردازش‌ها را دقیق‌تر انجام می‌دهد اما همچنان کیفیت نهایی بسیار نزدیک به هم بوده و تقریبا یکسان است. بررسی گوشی A52s 5G را می‌توانید در سایت تکنولایف بخوانید و نمونه عکس های دوربین آنرا هم مشاهده کنید.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض گلکسی A72 از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این سنسور اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرونی داشته و در پس یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین توانایی ثبت تصاویری با زاویه‌ی ۱۲۳ درجه‌ای را داراست.

دوربین پشت گلکسی A72

ماژول دوربین گلکسی A72

دوربین فوق عریض گلکسی A52s نیز دقیقا مشخصات مشابهی دارد و از این نظر تفاوتی میان آن‌ها دیده می‌شود. اما در عمل هم کیفیت تصاویر فوق عریض این دو برادر یکسان خواهد بود؟

دوربین فوق عریض هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند و می‌توان به روی جزئیات و شارپنس مناسب تصاویر حساب باز کرد. هر دو گوشی اعوجاج کناره‌های عکس‌های فوق عریض را به خوبی تصحیح می‌کنند اما همچنان مقداری نرمی در کنارها به چشم می‌آید.

در کل عکس‌های فوق عریض هر دو گوشی نزدیک به هم بوده و قطعا شما را راضی خواهد کرد.

دوربین سلفی

دوربین سلفی گلکسی A72 سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی با اندازه ۱.۲۸ اینچ و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرونی داشته و در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین از قابلیت Quad Bayer بهره می‌برد و به همین جهت به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۸ مگاپیسکلی به ثبت می‌رساند.

دوربین سلفی A52s نیز بار دیگر دقیقا مشابه با دیگر کهکشانی است و سامسونگ از سنسورهای مشابهی برای گوشی‌های خود استفاده کرده است.

کیفیت تصاویر سلفی واقعا خوب است؛ چرا که در این عکس‌ها جزئیات زیادی دیده می‌شود و نویز هم به خوبی تحت کنترل قرار دارد. از نظر دقت رنگ پوست اما این دوربین عملکرد عالی ندارد و رنگ پوست طبیعی را شاهد نیستیم. این مشکل تا حد خوبی با روشن کردن قابلیت HDR حل می‌شود و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم هنگام ثبت عکس سلفی این قابلیت را روشن کنید.

 

مقایسه گوشی با تبلت به شما برای انتخاب و خرید یکی از آنها کمک می‌کنید: تبلت یا گوشی

 

دوربین تله فوتو

دوربین تله فوتو تنها سهم گلکسی A72‌ بوده است. این دوربین که از سنسوری ۸ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱.۰ میکرونی استفاده می‌کند، در پس یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. این دوربین قادر است تا ۳ برابر به صورت اپتیکال و تا ۳۰ برابر به صورت دیجیتال به روی سوژه مورد نظر شما زوم کند.

عکس‌های گرفته شده با این دوربین در نور روز کیفیت مناسبی دارند. جزئیات این تصاویر برای یک سنسور ۸ مگاپیکسلی رضایت بخش بوده و شارپنس و کنتراست هم در سطح خوبی قرار می‌گیرد. به طور حتم اگر برای شما زوم در دوربین اهمیت دارد و قصد دارید در دل طبیعت بدون نزدیک شدن به برخی سوژه‌ها از آن‌ها عکاسی کنید به طور حتم A72 گزینه بهتری به نسبت رقیب خود است.

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو گلکسی A72 و A52s هر دو از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که این سنسور در پس لنزی با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. فوکوس این لنز همچنان ثابت است اما بازه‌ی گسترده‌تری را شامل می‌شود و این یعنی راحت‌تر می‌توان فاصله‌ی مناسب با سوژه را برای داشتن فوکوسی درست پیدا کرد.

عکس‌های ماکرو گرفته شده با هر دو گوشی جزئیات بسیار رضایت بخشی دارند، به طوری که شما از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی انتظار چنین جزئیات خوبی را ندارید. دقت رنگ این تصاویر هم مناسب است و اگر شما به ثبت سوژه‌ها از نمای نزدیک علاقه داشته باشید، این دوربین می‌تواند شات‌های جذابی برایتان به ثبت برساند.

پرتره

گلکسی A52s از دوربین تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند تا بتواند به خوبی سوژه را از پس‌زمینه جدا کند. گلکسی A72‌ اما از این سنسور بی بهره مانده است.

در عمل اما هر دو گوشی می‌توانند به صورت مناسبی سوژه را از پس‌زمینه جدا کنند و از طرفی پس‌زمینه را به حالت طبیعی به صورت مات در بیاورند. در نهایت عکس‌های پرتره جزئیات مناسبی هم خواهند داشت و اگر اهل این نوع عکس هستید این دو برادر رضایت شما را جلب خواهند کرد.

 

مقایسه های مرتبط دیگر:

مقایسه گوشی A52s 5G با A52 5G

 

جمع بندی

گلکسی A52s به نسبت مشخصات ارزش خرید بالاتری نسبت به A72 دارد؛ چرا که اولا از 5G پشتیبانی کرده و ثانیا قدرت سخت افزاری بسیار بهتری به نسبت رقیب به شما ارائه می‌کند. به علاوه این گوشی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد.

از طرفی تنها برتری A72 را می‌توان برخورداری از دوربین تله فوتو و امکان زوم بیشتر در نظر گرفت. طبق معمول قضاوت برای خرید این دو گوشی بر عهده شما اما به طور حتم A52s امکانات بهتری را به نسبت قیمت ارائه می‌کند.

سوالات متدوال

بین Galaxy A52s 5G و Galaxy A72 کدام یک برای انجام بازی قوی‌تر است؟

گوشی A52s به تراشه کوالکام اسنپدراگون 778G مجهز شده است که عمکلرد بهتری را نسب به گوشی A72 که به تراشه کوالکام اسنپدارگون 720G مجهز شده است ارائه می‌دهد. علاوه بر این تراشه 778G از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

بین Galaxy A52s 5G و Galaxy A72 کدام یک برای عکس‌برداری و فیلم‌‌برداری مناسب است؟

در بخش دوربین هر دو گوشی A52s و A72 عمکلرد یکسانی را ارئه می‌دهند از این رو نمی‌تواند هیچ یک را نسبت به دیگری برتر دانست.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

24 نظر

  1. شیمااا

    سلام. بین این دو گوشی و Mi 11T 5G
    کدوم دوربین بهتری داره؟
    بودجه من در همین حدوده و گوشی ای میخوام که دوربین بهتری داشته باشه، پیشنهادتون چیه؟ 🙏🏻

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به شیمااا

      سلام وقت شما بخیر باشه به طور کلی می 11 تی و A72 تقریبا در یک سطح قرار دارن و A52s مقدار کمی پایین‌تر قرار می‌گیره A72 برتریش لنز تله فوتو و توانایی زوم اپتیکالش هست پس اگر براتون میزان زوم اهمیت داره A72 در غیر این صورت می 11 تی انتخاب بسیار خوبی هست
    1. میلاد شیری

      پاسخ به شیمااا

      سلام وقت بخیر از نظر دوربین من به شما سامسونگ گلکسی A72 رو پیشنهاد میکنم که از لنز تله فتو هم استفاده کرده
  2. ممد

    من برای انجام بازی میخوام اما نمیدونم کدوم بهتره از یه طرف کیفیت صفحه نمایشa52s بهتره
    از یه طرف صفحه نمایش a72 بزرگتره چون کالاف دیوتی پلی میدم هردوی اینها مهمن

    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به ممد

      سلام. صفحه نمایش A52s در حد ناچیزی از A72 کوچیک‌تره اما مشخصات بهتری داره. از نظر پردازنده هم A52s قوی‌تره
  3. مجاهد

    سلام
    خيلي ممنون، واقعا كمك كننده بود

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a72-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a52s-5g/
ads
ads