داغ ترین ها :
آموزش نحوه استفاده از قهوه ساز دلونگی

آموزش نحوه استفاده از قهوه ساز دلونگی

دلونگی یکی از برندهایی است که در زمینه تولید و فروش لوازم خانگی فعالیت دارد. یکی از محصولات با کیفیت و پرطرفدار این برند قهوه‌سازهای دلونگی هستند. قهوه‌سازهای دلونگی در انواع مختلف اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، فوم ساز و غیره در دسترس هستند که با توجه به نیازتان می‌توانید بهترین گزینه را خریداری کنید. قهوه‌سازهای پیشرفته‌تر با توجه به داشتن کارایی‌های زیاد نیاز به راهنما برای استفاده اولیه دارند. در این مقاله قصد داریم طرز کار قهوه‌ساز دلونگی را آموزش دهیم.

 

قیمت انواع قهوه ساز دلونگی در تکنولایف: خرید قهوه ساز دلونگی

راهنمای استفاده قهوه‌ساز دلونگی

برای استفاده از قهوه‌ساز دلونگی نیاز است تا با کارکردها و نحوه کار با آن آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید.

راه اندازی قهوه ساز دلونگی

 

راه اندازی قهوه ساز دلونگی

قبل از هرکاری ابتدا باید مخزن پشتی قهوه‌ساز را با آب پر کنید. به این نکته باید توجه داشته باشید که نباید قهوه‌ساز را با آب معمولی پر کنید و آب مورد استفاده در قهوه‌ساز باید تصفیه باشد. بعد از انجام این کار گردونه بخار دستگاه را بچرخانید و آن را روی 0 قرار دهید.

بعد از انجام مراحل فوق زیر خروجی دستگاه لیوانی قرار دهید. سپس دستگاه را روشن کرده و صبر کنید تا یکبار آب از آن خارج شده و لوله‌های دستگاه تمیز شوند.

نحوه تهیه اسپرسو با دستگاه قهوه ساز دلونگی

همانطور که گفته شد دستگاه‌های دلونگی انواع مختلفی دارند؛ بنابراین با توجه به این موضوع نحوه تهیه اسپرسو در مدل‌های مختلف متفاوت است.

در دستگاه‌های اتومات قبل از شروع کار باید از قهوه آسیاب شده استفاده کنید یا قهوه را به طور کامل آسیاب کنید. پس از آن مطمئن شوید که مخزن آب آن پر باشد. سپس دستگاه را روشن کرده و قهوه آسیاب شده را درون مخزن مخصوص بریزید. پس از اینکه قهوه و آب را درون دستگاه ریختید به راحتی با زدن گزینه اسپرسوساز می‌توانید اسپرسوی دبل یا تک داشته باشید.

در صورتی که دستگاه اسپرسو سازتان نیمه اتوماتیک باشد بعد از اینکه مخزن آب را پر کردید باید دما و میزان زمان درست شدن قهوه را نیز تعیین کنید.

قبل از شروع هرکاری به این نکته توجه کنید که هنگامی که دستگاه اسپرسوساز را روشن می‌کنید، تمامی چراغ‌های روی دستگاه شروع به چشمک زدن می‌کنند. در صورتی که تمایل به استفاده از دستگاه دارید باید صبر کنید تا چشمک زدن چراغ‌ها تمام شود.

 

قیمت انواع اسپرسو ساز در تکنولایف: خرید اسپرسوساز

طرز تهیه کاپوچینو با استفاده از قهوه ساز دلونگی

کاپوچینو ترکیب قهوه اسپرسو با فوم است. این نوشیدنی محبوبیت زیادی بین کاربران دارد. برای درست کردن کاپوچینو از طریق قهوه‌ساز دلونگی باید ابتدا قهوه اسپرسو خود را پودر کنید سپس مخزن آب و مخزن قهوه‌ساز را کامل پر کنید.

اگر قهوه‌ساز شما قادر به درست کردن کاپوچینو باشد با زدن دکمه تمامی فرایند درست کردن و تهیه فوم آن را انجام می‌دهد. در صورتی که دستگاهتان این قابلیت را ندارد بعد از تهیه اسپرسو باید اقدام به درست کردن فوم روی آن کنید. ابتدا شیر را زیر قسمت تهیه فوم قرار دهید و بعد از اینکه فوم قهوه آماده شد آن را با نوشیدنی ترکیب کنید.

نحوه تنظیم دمای قهوه‌ساز دلونگی

ممکن است برای تهیه قهوه نیاز به دمای خاصی داشته باشید. اکثر قهوه‌سازهای دلونگی روی بدنه دکمه‌ای برای تنظیم دمای قهوه در نظر گرفته‌اند که زدن روی آن می‌توانید دمای مناسب را انتخاب کنید.

نحوه جوش آوردن شیر با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز دلونگی

بسیاری از افراد تمایل دارند قهوه را با شیر یا فوم سرو کنند. اکثر دستگاه‌های قهوه‌ساز دلونگی لوله بخار دارند که با استفاده از آن می‌توانید چربی طبیعی شیر را از آن جدا کرده و شیر را جوش بیاورید تا بتوانید آن را به فوم تبدیل کرده و به قهوه اضافه کنید. برای این کار شیر را داخل ظرفی ریخته و زیر لوله بخار دستگاه قرار دهید. پس از اینکه کار دستگاه تمام شد کمی شیر را هم بزنید تا فو‌م‌های آن با شیر ترکیب شوند.

طریقه تنظیم فشار قهوه‌ساز دلونگی

مهم نیست که کدام مدل از قهوه‌ساز دلونگی را دارید اکثر دستگاه‌های قهوه ساز دلونگی دارای سه حالت فشار ضعیف، متوسط و پر فشار هستند.با انتخاب حالت ضعیف اسپرسو با سرعت و فشار کم از دستگاه خارج می‌شود که همین موضوع باعث می‌شود آب و قهوه به خوبی ترکیب شوند و قهوه آماده شده طعم خوبی داشته باشد. حالت متوسط قهوه را با فشار معمولی خارج می‌کند؛ اما فشار با سرعت بالا قهوه را با سرعت زیادی خارج می‌کند که این موضوع ممکن است باعث شود تا قهوه با آب به خوبی ترکیب نشود و مزه دلچسبی نداشته باشد.

نحوه هواگیری قهوه‌ساز دلونگی

در صورتی که قهوه ساز را برای بار اول استفاده می‌کنید یا مدت زمان طولانی است که از آن استفاده نکرده‌اید برای استفاده بهتر است هوای قهوه‌ساز را بگیرید. برای این کار باید یکبار دستگاه را کامل با آب پر کنید سپس دستگاه را روشن کرده و صبر کنید. هنگامی که آب داخل آن به طور کامل بخار شد عملیات هواگیری به اتمام رسیده است.

دفترچه راهنمای قهوه‌ساز دلونگی

دفترچه راهنما یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند به شما کمک کند تا استفاده راحت‌تری از تمامی امکانات و ویژگی‌های دستگاه اسپرسو ساز داشته باشید. دفترچه‌های راهنما معمولا درون جعبه همراه با محصول ارسال می‌شود و می‌توانند به بیشتر سوالات شما پاسخ دهند.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مارک چای ساز

 

نکاتی که باید هنگام استفاده از دستگاه قهوه ساز دلونگی به آن توجه داشته باشید

هنگامی که استفاده طولانی مدت از دستگاه قهوه ساز دارید باید یک سری نکات را در جهت استفاده درست از آن و بالا بردن طول عمر محصول رعایت کنید:

  1. فضایی که اسپرسو ساز را در آن قرار می‌دهید باید خشک باشد و از رساندن آب و رطوبت به دستگاه جلوگیری کنید.
  2. مخزن آب دستگاه اسپرسو ساز را حتما با آب تصفیه پر کنید و از آب شیر درون آن نریزید. بعد از هربار استفاده حتما دستگاه را از برق بکشید و خاموش کنید. در ادامه مقاله راهنمای استفاده قهوه ساز دلونگی داریم طرز کار چند قهوه ساز پر فروش دلونگی را نیز توضیح دهیم:

نحوه کار با قهوه ساز دلونگی مدل EC155

    1. برای اطلاع از کار با قهوه ساز دلونگی ابتدا قهوه‌ساز دلونگی مدل EC155 را به برق متصل کنید.
    2. سپس مخزن آب آن را خارج کرده و تا جایی که می‌خواهید پر کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله اگر می‌خواهید بدون خارج کردن مخزن درون آن آب بریزید احتیاط کرده و مراقب باشید تا دستگاه خیس نشود.
    3. برای داشتن نوشیدنی با کیفیت باید دستگاه را از قبل گرم کنید. برای این کار دستگاه را روشن کرده و چند دقیقه صبر کنید تا دکمه آماده به کار آن روشن شود. پس از اینکه دستگاه به درستی گرم شد و آماده به کار بود، یک لیوان یا فنجای زیر خروجی آن قرار دهید.
    4. سپس در این مرحله به اندازه مخزن مخصوص به قهوه آن را پر کنید.
    5. با استفاده از تمپر قهوه را به آرامی فشار دهید. این مرحله برای داشتن فنجان قهوه خوب مهم محسوب می‌شود. فشار دستتان در این مرحله باید ملایم باشد از محکم یا کم فشار دادن آن خودداری کنید. معمولا تمپرها در سمت راست دستگاه قرار دارند که می‌توانید آن را بردارید و استفاده کنید.

 

  1. مخزنی را که درون آن قهوه ریخته‌اید با مجدد به دستگاه قهوه ساز وصل کنید و دسته را بچرخانید تا محکم در جای خود قفل شود. هنگامی که مخزن مقابل دستگاه قرار گیرد؛ یعنی فیکس شده و جای آن درست است.
  2. دستگیره دایره‌ای شکل قرار گرفته روی دستگاه را به سمت راست بچرخانید تا شروع به دم کردن قهوه خود کنید.
  3. در این مرحله روی دستگاه گزینه‌ای قرار گرفته تا در صورتی که فنجان پر شده یا نیاز دارید دستگاه را وسط کار خاموش کنید با قرار دادن آن روی O این کار را انجام دهید.
  4. در صورتی که نیاز دارید فوم درست کنید شیر جوش را با شیر پر کنید و زیر میله بخار قرار دهید.
  5. دستگیره را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا عملیات فوم سازی شروع به کار کند. هنگامی که شیر دوبرابر کف کرد آماده استفاده روی قهوه است. ( نماد ساخت بخار روی دستگاه با شکل بخار نمایش داده شده است)

ساختن آب جوش با استفاده از قهوه‌ساز دلونگی مدل EC155

با استفاده از این محصول علاوه بر تهیه قهوه و کاپوچینو می‌توانید آب جوش نیز تهیه کنید. برای این کار کافی است دستگیره را روی نمادی که چند خط کج دارد تنظیم کنید. هنگامی که چراغ سبز رنگ آن روشن شد، دستگیره را روی نماد فنجان قرار دهید. همزمان با این کار دستگاه تولید بخار را خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و منتظر تولید آب جوش باشید.

جمع بندی

در این مقاله طرز کار قهوه ساز دلونگی را به طور کامل در مدل اتومات و در مدل نیمه اتومات توضیح دادیم. کار کردن با قهوه ساز دلونگی کار سختی نیست و به راحتی می‌توانید با همه مدل‌های آن بهترین قهوه را تولید کنید. در صورتی که نیاز بیشتر به راهنمای درباره کار با قهوه‌ساز دلونگی دارید می‌توانید سوالاتتان را از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

برای تمیز کردن قهوه‌ساز دلونگی باید چه کاری انجام داد؟

نحوه تمیز کردن قهوه ساز مانند گرفتن هوای آن است. باید مخزن را پر آب کنید و یکبار بگذارید به طور کامل بخار شده و تمیز شود.

برای افزایش طول عمر قهوه ساز دلونگی باید چه اقداماتی انجام داد؟

برای افزایش طول عمر باید آب تصفیه داخل دستگاه بریزید و بعد از هربار استفاده آن را خاموش کرده و از برق بکشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d9%84%d9%88%d9%86%da%af%db%8c/
ads
ads