داغ ترین ها :
کنسول بازی ابری و کاربردهای آن

کنسول بازی ابری و کاربردهای آن

ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass)، گوگل استادیا (Google Stadia) و پلی استیشن ناو (PlayStation Now) از جمله بزرگ‌ترین سرویس‌های کنسول بازی ابری به حساب می‌آیند. پلتفرم‌های ابری بازی یا همان کنسول ابری به کاربران اجازه می‌دهند که بدون هیچ زحمتی و روی هر صفحه نمایشی بتوانند بازی کنند. به جای اینکه یک کنسول بازی و دیسک بخرید، کنسول بازی ابری، بازی مورد نظر شما را روی هر صفحه نمایشی که بخواهید استریم می‌کند. دقیقا چیزی شبیه به همان پلتفرم‌های پخش فیلم و موسیقی مانند نتفلیکس و سرویس‌های ابری ایرانی؛ اما بازی ابری یا کنسول بازی ابری دقیقا چیست؟ در این مطلب به معرفی کنسول ابری بازی و مدل‌های مختلف آن اشاره می‌کنیم. البته که باید به این موضوع اشاره کنیم که کنسول بازی ابری رایگان در دنیا وجود ندارد و برای استفاده از سرویس استریم و ابری باید اشتراک ماهانه تهیه کنید. پس توجه داشته باشید تمام کنسول بازی های ابری و تمام پلتفرم‌های بازی ابری حق اشتراکی هستید و باید برای استفاده از آن‌ها هزینه کنید.

 

برای مشاهده قیمت انواع کنسول بازی به سایت تکنولایف مراجعه کنید: خرید کنسول بازی

 

کنسول بازی ابری با سرویس ابری بازی

بازی ابری به شکلی از تجربه بازی‌های ویدئویی گفته می‌شود که همه چیز آن راه دور کنترل می‌شود و کاربران نیازی به دانلود بازی و با نصب بزی روی کنسول یا کامپیوتر خود نخواهند داشت. برای استفاده از سرویس‌های ابری بازی نیاز به یک اینترنت پرسرعت دارید تا بتوان اطلاعات را خیلی سریع به اپلیکیشن یا مرورگر وب روی هر دستگاهی که برای بازی ابری در نظر گرفته شده، ارسال کرد. در این حالت تمام اطلاعات بازی روی سرورهای مختلف پردازش می‌شود و سپس به صفحه نمایش کاربر ارسال خواهد شد.

کنسول ابری

سرویس کنسول بازی ابری عملکرد مانند سرویس های پخش فیلم مانند نتفلیکس دارند. تنها تفاوت اینجاست که سرویس‌های ابری بازی می‌توانند ورودی بازیکنان را دریافت کنند. منظور از ورودی همان اطلاعاتی است که توسط کنترلر یا دسته بازی ارسال می‌شود. ورودی شامل پیام‌های صوتی و تصویری و متن هم می‌شود. در واقع شما برای استفاده از کنسول بازی ابری نیازی به داشتن کارت گرافیکی RTX 3090 یا ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ نخواهید داشت. برای استفاده از کنسول بازی ابری خارجی و یا ایرانی تنها به اینترنت پرسرعت نیاز خواهید داشت.

کنسول بازی ابری خارجی یا کنسول بازی ابری فرصت هادی زیادی پیش روی کاربران قرار می‌دهد. می‌توانید جدیدترین بازی‌های روز را روی گوشی خودتان تجربه کنید. می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌ها را روی کروم بوک و حتی تبلت تجربه کنید. دیگر محدودیتی برای تجربه بهترین بازی‌های روز نخواهید داشت.

 

برترین دستگاه های بازی در دنیا را بررسی کردیم:
بهترین کنسول بازی

 

کنسول بازی ابری چیست و کی دنیا با چنین مفهومی آشنا شد؟

از دهه ۲۰۰۰ میلادی با کنسول‌های بازی ابری و بازی ابری مواجه شدیم. البته در آن زمان تکنولوژی و سرعت اینترنت برای این کار بهینه نشده بود. این تکنولوژی در طول چند سال گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفت و زیر ساخت‌های آن توسعه پیدا کرد. اولین کنسول بازی ابری خارجی را می‌توانیم OnLive نام ببریم که در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد. البته تعداد بازی‌های عرضه شده به همراه این سرویس بسیار محدود بود و کنترل بازی مخصوص خود را هم داشت این سرویس روی کامپیوترهای مک و ویندوز و تبلت‌های اندروید و گوشی های اندرویدی کار می‌کرد. سرویس آن‌لایو در زمان عرضه بازی‌های کنسول از جمله نسخه اول بازی Borderlands و Darksikders را پیش روی کاربران قرار می‌داد. بازی‌ها هم با همان سطح کیفیت اجرا می‌شدند. البته مشکلات داخلی شرکت آن‌لایو باعث شد که فضا برای شرکت‌های رقیب به وجود بیاید.

بهترین کنسول های ابری

در همان دوران شرکتی به نام Gaikai وارد حوزه بازی‌های ابری شد. این شرکت دو سرویس مختلف داشت. سرویس اول دموی بازی‌ها را برای گیمرها استریم می‌کرد تا گیمرها بعدا بتوانند نسخه اصلی بازی را از فروشگاه‌های مختلف خریداری کنند. سرویس دوم اما کاملا بازی‌ها را استریم می‌کرد و به گیمرها اجازه می‌داد که بازی را از طریق سایت خریداری کنند و روی سایت یا تلویزیون هوشمند بازی کنند. سونی در سال ۲۰۱۲ سونی شرکت Gaikai را خریداری کرد و پس از مدتی سرویس PlayStation Now معرفی شد. سرویسی که بازی ها را روی کنسول‌های مختلف پلی استیشن از جمله پلی استیشن ویتا استریم می‌کرد. هم اکنون سرویس playStation Now می‌تواند بازی‌های پلی استیشن ۲، پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴ را روی پلتفرم‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ و ویندوز و مک و موبایل استریم کند.

 

انواع کنسول بازی پلی استیشن را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ps5

 

کنسول بازی ابری خارجی

کنسول بازی ابری مانند Gaikai و OnLive در آن سال‌ها به دلیل نبود زیر ساخت‌های لازم مورد توجه واقع نشدند. در آن زمان اصلا با دید فعلی به دنیای بازی‌های ابری نگاه نمی‌شود. در طول چند سال گذشته سرویس‌های ابری شرکت‌های مایکروسافت، گوگل و آمازون باعث شد که دنیای استریم بازی‌ها گسترده تر از هر زمان دیگری شود و دنیا هم با چنین مفهومی به صورت کاملا جدی آشنا شد.

اگر مسائل فنی را نادیده بگیریم، سرویس بازی‌های ابری هم اکنون مورد توجه قرار گرفته، چون واقعا کار می‌کند. هم اکنون سرویس های ابری به درآمدزایی رسیده‌اند. کنسول بازی ابری باعث شده که دیگر نیازی به دانلود کردن ۱۰۰ گیگابایتی نسخه آخر Call of Duty نداشته باشید. نیازی هم به آپدیت بازی‌ها نیست و نیازی هم ندارید پول یک کنسول بازی را بپردازید تا بتوانید به وضوح 4K دسترسی داشته باشید. سرویس های ابری به دستگاهی که روی آن بازی می‌کنید، نگاه نمی‌کنند و تنها به اینترنت پر سرعت نیاز دارند. با این حال کنسول بازی ابری خارجی نمی‌توانند جای کنسول های بازی را کامل اشغال کنند؛ اما بعید نیست که در طول سال‌های آینده چنین اتفاقی رخ بدهد.

 

مطالب پیشنهادی:
بهترین کارت گرافیک لپ تاپ

 

محبوب‌ترین و بهترین کنسول های ابری

کنسول ابری بازی

گوگل استادیا، GeForce Now و XCloud و PlayStation Now از جمله معروف‌ترین سرویس‌های استریم بازی به شما می‌روند.

سرویس XCloud شرکت مایکروسافت در قالب سرویس ایکس باکس گیم پس آلتیمیت در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد. اکثر بازی‌هایی که روی سرویس گیم پس عرضه می‌شوند، اما استریم به صورت آنلاین را هم دارند. اگر گوشی اندرویدی شما به اندروید ۶ یا بالاتر مجهز شده می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. حتی این سرویس از طریق مرورگر برای کاربران آیفون و آیپد و مک هم در دسترس است. سرویس ابری بازی های مایکروسافت برای ویندوز و ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و سری اس عرضه شده است.

کنسول ابری پلی پاد

سرویس GeForce Now شرکت Nvidia هم برای ویندوز، مک، اندروید تی وی، اندروید، سافاری، iOS و مرورگر کروم در دسترس است. بازی‌های بزرگ پلتفرم PC هم برای این سرویس منتشر شده است.

سرویس گوگل استادیا واقعا یک کنسول بازی ابری است و حتی می‌توان از آن به عنوان کنسول بازی ابری رایگان یاد کرد. البته کنسول بازی ابری رایگان است، اما باید بازی‌های آن را خریداری کنید. در واقع پول بازی را پرداخت می‌کنید و سپس به رایگان می‌توانید از حالت استریم بازی استفاده کنید. البته کنسول بازی ابری رایگان استادیا تنها می‌تواند بازی‌ها را با وضوح تصویر Full HD اجرا کند. برای تجربه وضوح تصویر 4K باید حق اشتراک پرداخت کنید. بازی‌های بزرگی از جمله سایبرپانک ۲۰۷۷، واچ داگز لیجن و بردرلندز ۳ روی این سرویس حضور دارند.

 

برای پابجی و کالاف موبایل دسته چی بخریم؟
بهترین دسته بازی کالاف دیوتی موبایل

 

کنسول بازی ابری پلی پاد

کنسول ابری پلی پاد

کنسول ابری ایرانی

سایت کنسول ابری یا سرویس بازی های ابری هم در ایران راه اندازی شده است. کنسول بازی ابری پلی پاد یا سرویس ابری پلی پاد یکی از همین سرویس ها است. کلی بازی جدید از جمله فیفا ۲۲ و رزیدنت اویل ۲ و کراش را روی آن مشاهده می‌کنید. کنسول بازی ابری پلی پاد در اتفاقی جالب خودش را اولین سرویس ابری بازی در خاورمیانه می‌داند! از خوبی‌های این سرویس این است که گیمرها به راحتی می‌توانند در این سرویس مسابقات آنلاین و لیگ هم برگزار کنند. البته کنسول بازی ابری پلی پاد به عنوان کنسول بازی ابری رایگان شناخته نمی‌شود و برای استفاده از آن باید حق اشتراک پرداخت کنید. حق اشتراک این سرویس هم ماهانه ۱۰۰ هزار تومان است.

 

مقایسه PlayStation 4 با PlayStation 5:
تفاوت پلی استیشن ۴ و ۵

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. صدرا

    البته الان 65400 پلی پرو و رایگان هم میشه بازی کرد

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d9%86%d8%b3%d9%88%d9%84-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%a8%d8%b1%db%8c/
ads
ads