داغ ترین ها :
مقایسه گوشی S21 اولترا با ایفون 12 پرو مکس

مقایسه گوشی S21 اولترا با ایفون 12 پرو مکس

سال 2020 اپل از پرچمدار جدید خود رونمایی کرد که توانست تمام علاقمندان به تکنولوژی را به وجد بیاورد، این گوشی آیفون 12 پرومکس بود که با طراحی نوستالژی و لبه های تخت توانست سر و صدای زیادی به پا کند. اما سامسونگ هیچوقت پا پس نمی‌کشد، به همین دلیل در ابتدای سال 2021 گلکسی S21 Ultra را معرفی کرد و توانست توجهات را به سمت خودش معطوف کند. گلکسی S21 اولترا با ماژول دوربین بسیار بزرگ و یک حسگر 108 مگاپیکسلی توانست خود را سر زبان ها بی اندازد، البته که سنسور 108 مگاپیکسل بیشتر برای دهن پر کردن است و سنسور 12 مگاپیکسلی آیفون 12 پرومکس عملکرد بسیار خوبی دارد. به همین دلیل خیلی نباید به اعداد روی کاغذ توجهی کرد، بیشتر این اعداد و ارقام بالا برای جذب مشتری و بازار گرمی است، اما هنوز اپل به اصل خودش پایبند است و می تواند با سنسور 12 مگاپیکسلی خودش با سامسونگ و سنسور 108 مگاپیکسلی اش و با رم 6 گیگابایت با رم 12 گیگابایتی مقابله کند. هیچ شکی در این نیست که این دو گوشی یعنی آیفون 12 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا دو غول بزرگ در سال 2020 و حتی 2021 هستند و نمی توانیم منکر این باشیم که هر دوی آن ها در بازار گوشی های هوشمند پادشاهی می کنند. هر کدام از این دو طرفداران تعصبی و علاقمندان مخصوص به خود را دارند و این دو گوشی را بهترین بازار می دانند. حالا زمان این رسیده که این دو گوشی را مورد مقایسه قرار بدهیم و ببینیم کدام گوشی در حقیقت پادشاه بازار گوشی های هوشمند است. پس با مقایسه گوشی مدل S21 اولترا با ایفون 12 پرو مکس همراه ما باشید.

 

قیمت روز گوشی های موبایل را در سایت تکنولایف مشاهده کنید: قیمت گوشی

 

مقایسه گوشی S21 اولترا با ایفون 12 پرو مکس از نظر طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ در سال 2021 پرچمدارش را با ظاهر جدید معرفی کرد، ماژول دوربین برگ مانند و نمایشگر تخت؛ از طرفی آیفون 12 پرومکس هم به طور کلی فریم آیفون های جدید را عوض کرد و به جای لبه های گرد، لبه های تخت و صاف مانند آیفون هایی که استیو جابز می ساخت روانه بازار کرد.

هر دو گوشی بسیار مورد استقبال طرفدارانش قرار گرفت و فروش خوبی هم در سال جاری و حتی آیفون در سال گذشته تا کنون، داشته اند. گلکسی S21 اولترا از یک فریم آلومینیومی تشکیل شده که قاب پشتی کاملا از شیشه است، اما ماژول دوربین از آلومینیوم است که شکل جذاب و مات دارد. این ماژول به شکل برگ طرحی شده و درون آن چهار حسگر قدرتمند قرار گرفته که باعث شده اند این گوشی را به یکی از بهترین های سال 2021 از نظر دوربین تبدیل کند. قاب پشتی گلکسی S21 اولترا از جنس شیشه مات است که توسط گوریلا گلس وکتوس محافظت می شود و در برابر ضربه و خط و خش بسیار مقاوم و پایدار عمل می کند.

از طرفی آیفون 12 پرومکس فریم لبه تخت دارد که این فریک از جنس استیل ضد خش و زنگ است اما به دلیل براق بودن اثر انگشت را زیاد جذب می کند. قاب پشتی از جنس شیشه مات است که توسط گوریلاگلس وکتوس محافظت می شود و در برابر ضربه و خط و خش مقاومت بسیار بالایی دارد. ماژول دوربین مربع شکل شیشه ای جذابیت خاصی به این گوشی بخشیده که درون آن 3 حسگر جداگانه دایره شکل بزرگ قرار گرفته است.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ

ابعاد گلکسی S21 اولترا 165.1 در 75.6 در قطر 8.9 است با وزن 227 گرم و در مقابل آیفون 12 پرومکس در ابعاد 160.8 در 78.1 در قطر 7.4 است با وزن 228 گرم؛ با مقایسه ابعاد این دو گوشی می فهمیم که گلکسی S21 اولترا دراز تر، قطور تر اما سبک تر است و آیفون 12 پرومکس مقداری پهن تر اما بسیار نازک تر از S21 اولترا است و 1 گرم سنگین تر از سامسونگ است که در حقیقت احساس نمی شود.

گلکسی S21 ultra سامسونگ در سمت راست فریم خود دارای دکمه پاور و دکمه های حجم صدا است و در سمت چپ هیچ المان خاصی دیده نمی شود. فریم بالای گوشی دو سوراخ وجود دارد که یکی از آن ها میکروفون و یکی از آن ها برای کم کردن نویز صدا است. در فریم پایین گوشی درگاه شارژ تایپ C، اسپیکر اصلی، میکروفون اول و درگاه سیم کارت وجود دارد. این گوشی دو میکروفون برای ضبط صدای استریو و دو اسپیکر برای پخش صدای استریو دارد.

آیفون 12 پرومکس در فریم راستی دکمه پاور و در فریم سمت چپ دکمه های حجم صدا، اهرم مکانیکی بی صدا کردن و درگاه سیم کارت قرار دارد. در فریم بالایی هیچ المان خاصی قرار نگرفته و در پایین فریم اسپیکر، درگاه شارژ لایتنینگ و میکروفون و پیچ های معروف قاب آیفون دیده می شوند.

پنل جلویی گلکسی S21 اولترا را یک نمایشگر بزرگ 6.8 اینچی در بر گرفته که حدود 89.8 پنل جلویی را در بر گرفته و این یعنی گوشی اس 21 اولترا سامسونگ حاشیه نمایشگر بسیار کمی دارد، از طرفی در بالای این نمایشگر یک ناچ حفره ای دایره شکل قرار دارد که دوربین سلفی درون آن گنجانده شده و در بالاتر اسپیکر دوم که ادغام شده با بلندگوی تماس، قرار گرفته است.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ

در آیفون 12 پرومکس پنل جلویی را نمایشگر 6.7 اینچی فراگرفته که حدود 87.4 درصد از پنل جلویی را پوشش می دهد، حاشیه بیشتر این گوشی نسبت به S21 اولترا به دلیل ناچ بالی صفحه آیفون است که هنوز زیادی بزرگ است، در این ناچ دوربین سلفی و سنسورهای تشخیص عمق و نور قرار دارند.

حسگر اثر انگشت گوشی گلکسی S21 اولترا زیر نمایشگر قرار گرفته که عملکرد بسیار خوب و سریعی دارد و درصد خطا در آن بسیار پایین است، اما در آیفون 12 پرومکس هنوز خبری از حسگر اثرانگشت نیست و آیفون به سنسنور تشخیص چهره تکیه کرده؛ البته سنسور تشخیص چهره آیفون 12 پرومکس عملکرد فوق العاده خوبی دارد و حتی در تاریکی مطلق از زیر ماسک و همراه عینک دودی هم می تواند چهره شخص را شناسایی کند.

هر دو گوشی گواهی ضد آب و گرد و غبار را دریافت کرده اند و از گواهی IP68 استفاده می کنند، اما عملکرد آیفون 12 پرومکس در این مورد بسیار بهتر است و می تواند تا عمق 6 متر 30 دقیقه دوام بیاورد که در مقابل گلکسی S21 اولترا تنها در عمق 1.5 متری می تواند 30 دقیقه روشن بماند.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با گوشی S21 ultra

در مجموع طراحی هر دو گوشی چشم نواز و خیره کننده است، اما اگر بخواهیم از نظر خوش دستی مقایسه کنیم، آیفون 12 پرومکس خوش دست تر است و راحت تر می تواند با یک دست با آن کار کنید، هم به دلیل این که کوتاه تر است و هم به این دلیل که بسیار نازکتر از S21 اولترا است. لنزهای دوربین آیفون 12 پرومکس بیرون زدگی کمتری دارند اما گلکسی اس 21 اولترا بیرون زدگی بیش از حد زیادی دارد و گوشی را زیادی بزرگ کرده است. باز هم انتخاب بین این دو گوشی سلیقه ای است و شاید گوشه های فریم آیفون اذیتتان کند، پیشنهاد می کنیم حتما از قاب برای این گوشی استفاده کنید تا در استفاده چند ساعته دستتان را اذیت نکند.

 

 

مقایسه گوشی S21 اولترا با ایفون 12 پرو مکس از نظر صفحه نمایش

زمانی که صحبت از دو گوشی پرچمدار بازار است، انتظار از این دو بسیار بالا می رود؛ البته که هر دو کمپانی تا حد زیادی توانسته اند انتظارات کاربران را برآورده کنند. مخصوصا در بخش نمایشگر گلکسی S21 اولترا فوق العاده عمل کرده و یک صفحه نمایش از نوع Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی 120 هرتز به کاربر ارائه می دهد. تماشای محتوا در این نمایشگر فوق العاده لذت بخش است، زیرا قابلیت HDR10+ و وضوح بسیار بالای 1440 در 3200 این نمایشگر تمام جزئیات تصویر را به نمایش می گذارد و می توانید با میزان روشنایی فوق العاده 1500 نیتی ای که دارد زیر نور مستقیم آفتاب با آن کار کنید و هیچ مشکلی نداشته باشید.
این نمایشگر دارای تراکم پیکسلی 515 پیکسل در هر اینچ است و توسط کورنینگ گوریلاگلس وکتوس محافظت می شود که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات و خط و خش دارد.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با گوشی S21 ultra

در طرف مقابل آیفون 12 پرومکس حریف بسیار سر سختی برای گلکسی S21 اولترا است و با نمایشگر فوق الاعده ای که دارد، می تواند در مواقعی بهتر از S21 عمل کند. این نمایشگر 6.7 اینچی از نوع Super Retina XDR OLED ساخته شده که مختص گوشی های آیفون و محصولات اپل است؛ قابلیت HDR10 و دالبی ویژن کنتراست تصاویر را بالا می برند و باعث می شوند رنگ ها بسیار طبیعی و واضح به نظر برسند.

متاسفانه هنوز نمایشگر این گوشی 60 هرتز است و در سرعت و روان بودن تصاوی به پای S21 اولترا نمی رسد، تراکم پیکسلی 458 پیکسل در هر اینچ هم به نسبت S21 اولترا کمتر است، روشنایی نمایشگر هم تا 1200 نیت افزایش می یابد که به پای 1500 نیت S21 Ultra نمیرسد؛ اما قابلیت های True-Tone و Wide color gamut می توانند تصاویر را خیلی شفاف تر و واضح تر از هر نمایشگر دیگری به تصویر بکشند. همچنین نمایشگر آیفون 12 پرومکس توسط تکنولوژی oleophobic coating محافظت شده که نمایشگر را ضد خط و خش می کند، از طرفی گوریلا گلس وکتوس هم روی آن استفاده شده که مقاومت نمایشگر را بالاتر می برد.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ

در کل نمایشگر هر دو گوشی فوق العاده است و هر دو لذت دیدن فیلم و تصاویر با کیفیت را لذت بخش می کنند؛ اما اگر بخواهیم امتیاز بدهیم، روی کاغذ قطعا گلکسی s21 Ultra سامسونگ برنده است، اما اگر بخواهیم تست ها را در نظر بگیریم، آیفون 12 پرومکس چیزی از اس 21 اولترا کم ندارد و کیفیت تصویر بسیار بالایی دارد. حساسیت لمس نمایشگر آیفون بسیار بهتر از گلکسی S21 اولترا است، اما نرخ به روز رسانی نمایشگر در S21 اولترا بسیار بالاتر است، به نظر در این مورد باز هم به سلیقه شخص خریدار، نمایشگر برتر بین این دو گوشی انتخاب می شود.

مقایسه گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرومکس از نظر اسپیکر

امروزه تمام گوشی ها چه ارزان و چه گران از اسپیکرهای استریوی دوگانه استفاده می کنند، پس انتظار از این دو گوشی بالاتر می رود و خوشبختانه می توانید به اسپیکر این دو کاملا اعتماد کنید. دو گوشی اس 21 اولترا و آیفون 12 پرومکس هر دو اسپیکرهای استریو بسیار قدرتمندی دارند.
اسپیکرهای گوشی سامسونگ S21 Ultra یکی در فریم پایینی و دیگری در بالای نمایشگر ادغام شده با بلندگوی تماس قرار دارد که عملکرد فوق العاده ای دارد و در تست ها نمره بسیار خوب دریافت کرده است، در برابر آن آیفون 12 پرومکس هم شرایط یکسانی دارد و جای گیری اسپیکرها درست مانند یکدیگر است. اما بلندی صدای S21 اولترا بیشتر از آیفون 12 پرومکس است، ولی وضوح صدای آیفون 12 پرومکس بیشتر از گلکسی اس 21 اولترا می باشد. البته که صدای سامسونگ توسط  AKG تنظیم شده و کیفیت بسیار خوبی دارد، اما در نهایت حجم صدا آیفون بهتر عمل می کند و صداهای زیر را دقیق تر پخش می کند.

 

 

مقایسه iPhone 12 ProMax و S21 Ultra از نظر نرم افزار و رابط کاربری

در تمام نظرسنجی ها، دو رابط کاربری بیشترین مخاطب را دارد، یکی رابط کاربری گوشی های سامسونگ که OneUI نام دارد و بعدی رابط کاربری گوشی های آیفون که رابط کاربری خاصی ندارد و با سیستم عامل IOS یکی است. دو تجربه کاربری بسیار لذت بخش و حرفه ای را می توانید توسط این دو داشته باشید و مطمئنا عاشق آن ها خواهید شد.

رابط کاربری OneUI گلکسی اس 21 اولترا نسخه 3.1 است و عملکرد فوق الاعده ای دارد، این نسخه از کم مشکل ترین و روان ترین نسخه های رابط کاربری سامسونگ بوده و به راحتی می توانید به آن عادت کنید. گلکسی اس 21 اولترا با اندروید 11 عرضه شد که ویژگی های بسیاری دارد و کار کردن با این گوشی جذاب را خوشایند تر می کند.

در مقابل شاهکار اپل را داریم، یعنی سیستم عامل بسیار پایدار IOS، با اختلاف خاص ترین و دوست داشتنی ترین سیستم عامل طبق نظرسنجی کاربران، در برابر فراگیری اندروید، سیستم عامل آی او اس توانسته بسیار تاثیر گذار باشد و مخاطبان زیادی را عاشق خودش کند.

مقایسه iPhone 12 ProMax و S21 Ultra

گوشی آیفون 12 پرومکس با سیستم عامل IOS نسخه 14 عرضه شد که با تغییر در سبک منو و اضافه کردن ویجت ها، توانست یکبار دیگر بر سر زبان ها بیوفتد و خاص بودنش را ثابت کند. درست است که یک سری ویژگی ها و دسترسی ها در سیستم عامل IOS وجود ندارد و محدود است، اما این که هیچوقت لگ ندارد و همیشه به روان ترین حالت ممکن کار می کند در کنار آسان بودن تنظیمات و قابلیت های سیستم عامل، می تواند یک مخاطب را تا سال ها مجذوب خود نگه دارد.

از نظر دسترسی و راحت بودن طبیعتا هیچ سیستم عاملی بهتر از اندروید نیست و می توانید به راحتی در این سیستم عامل به فایل های گوشی دسترسی داشته باشد، هر تنظیماتی را تغییر دهید و حتی به سیستم عامل گوشی دسترسی پیدا کنید؛ اما در ios خبری از این آزادی عمل و باز بودن دست کاربر نیست و شاید به همین دلیل است که گوشی های آیفون انقدر نرم و روان بدون نقص کار می کنند، زیرا کاربر نمی تواند گوشی را دستکاری کند و تنظیمات را برهم بریزد.

مقایسه iPhone 12 Pro Max و S21 Ultra

اگر می توانید با محدودیت های سیستم عامل آیفون کنار بیایید و برایتان روان بودن، بدون باگ بودن و سبک بودن مهم است صد در صد بدون شک خرید آیفون 12 پرومکس را به شما پیشنهاد می کنیم، اما اگر نمی توانید با محدودیت ها و دیکتاتوری سیستم عامل IOS کنار بیایید، اگر می خواهید به تمام برنامه های پولی به صورت رایگان دسترسی داشته باشید و به راحتی در فایل های گوشی تغییر ایجاد کنید، خرید گلکسی S21 اولترا سامسونگ برای شما گزینه مناسبی است.

 

آموزش تست اکسیژن خون با ساعت هوشمند و گوشی:

اندازه گیری اکسیژن خون با گوشی

 

مقایسه سامسونگ S21 Ultra و iPhone 12 Pro Max از نظر عملکرد سخت افزاری

سخت افزار دو گوشی غول بازار یعنی S21 ultra و iphone 12 pro max از بهترین های بازار و قدرتمند ترین ها محسوب می شوند، هر دو گوشی از بهترین سخت افزار کمپانی هایشان بهره می برند که در مورد سامسونگ باید گفت از بهترین های کمپانی های دیگر هم استفاده می کند.
گلکسی S21 اولترا دارای دو نوع پردازنده است، یکی اگزینوس 2100 که ساخت خود کمپانی سامسونگ است و در کشورهای زیادی عرضه می شود، دیگری اسنپدراگون 888 که ساخت شرکت کوالکام آمریکا است و فقط در کشور آمریکا عرضه می شود. عملکرد گوشی گلکسی s21 اولترا با اگزینوس 2100 بسیار خوب است و این نشان می دهد که اگزینوس پیشرفت زیادی نسبت به سال های گذشته داشته و خیلی نزدیکتر به اسنپدراگون شده است. از طرفی اسنپدراگون 888 هم مثل دیگر نسخه ها عالی عمل کرده و حرف اول را در پردازنده گوشی های اندرویدی میزند.
از مشکلات و ضعف های اگزینوس که سال هاست کاربرانش را آزار می دهد داغ شدن و پایداری پایین تر نسبت به پردازنده های اسنپدراگون است، به همین دلیل سامسونگ سعی می کند تمام گوشی هایش را که به اگزینوس مجهز هستند، نسخه اسنپدراگون آن را هم تولید کند.

مقایسه سامسونگ S21 Ultra و iPhone 12 Pro Max

اما در مقابل آیفون 12 پرومکس با پردازنده فوق العاده قوی A14 Bionic عرضه شده که ساخت خود کمپانی اپل است، این پردازنده قوی ترین پردازنده جهان است و این گوشی از نظر سرعت عمل و پایداری در صدر جدول تست ها قرار دارد؛ پردازنده Apple A14 Bionic خیلی کمتر از اگزینوس و اسنپدراگون داغ می کند، اما نمی توان گفت در کل داغ نمی کند، ولی در صورت داغ شدن هم به هیچ عنوان با افت عملکرد گوشی مواجه نمی شوید. مهندسی این پردازنده 5 نانومتری است که به عنوان اولین پردازنده 5 نانومتری گوشی های هوشمند شناخته می شود.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ

هم آیفون 12 پرومکس و هم گلکسی S21 Ultra با مقادیر 128، 256 و 512 گیگابایت عرضه می شوند و هر دو متاسفانه از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کنند، اما تفاوت این دو گوشی اینجاست که سامسونگ با رم 12 و 16 گیگابایت عرضه شده و آیفون تنها با 6 گیگابایت رم توانسته بهتر از سامسونگ عمل کند، به همین دلیل در ابتدا گفتیم که بهتر است توجهی به اعداد نکنیم و به تست ها نگاه کنیم، سامسونگ روی کاغذ 16 گیگابایت رم دارد اما در عمل از رم 6 گیگابایتی آیفون 12 پرومکس ضعیفتر است.
عملکرد این دو گوشی در اجرای برنامه های سنگین پشت سر هم با حجم پر شده مشخص می شود، تمام گوشی ها می توانند زمانی که حافظه شان خالی است بدون لگ و باگ برنامه ها را اجرا کنند، اما تفاوت زمانی مشخص می شود که حافظه داخلی سنگین باشد؛ در این مواقع متوجه می شوید که آیفون بدون نیاز به خالی کردن رم و کش حافظه می تواند برنامه ها را با سرعت و بدون افت عملکرد اجرا کند، همیشه این عملکرد آیفون ها تحسین برانگیز بوده و به راحتی می توانیم این را قبول کنیم که در این زمینه آیفون 12 پرومکس پیروز میدان است.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ
البته سامسونگ S21 اولترا اصلا عملکرد ضعیف یا کندی ندارد و پا به پای آیفون ها پیش می رود، اما زمانی که به اعدادی که برای سخت افزار آن بی دریغ در نظر گرفته شده نگاه می کنیم، ناخودآگاه این حس بهمان دست می دهد که تمام این اعداد بزرگ سیاه نمایی و بازار گرمی است و یک گوشی با رم 6 گیگابایت هم می تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد، فقط نیاز است که بیشتر روی اپلیکیشن ها کار شود و سیستم عامل هم بهبود پیدا کند تا پایدار تر شود.

 

راهنمای خرید تبلت را در تکنولایف دنبال کنید:
بهترین تبلت تا 6 میلیون تومان

 

مقایسه آیفون 12 پرومکس و گلکسی S21 Ultra از نظر باتری

داشتن سخت افزار قدرتمند که بتواند از پس اجرای برنامه های سنگین بربیاید و نمایشگر بسیار با کیفیت OLED را روشن نگه دارد، نیاز دارد تا یک باتری با ظرفیت بالا و ماندگاری فوق العاده هم داشته باشد. مثلا استفاده از باتری 7000 میلی آمپر برای گوشی ها مخصوصا گوشی های پرچمدار کار آسانی است، اما هنوز باتری های ظرفیت بالا انقدر باریک نشده اند که کمپانی ها در گوشی های پرچمدار که طراحی در آن ها مهم است استفاده کنند. به همین دلیل ترجیح می دهند که مصرف گوشی را کاهش دهند یا سیستم عامل و رابط کاربری را بهینه کنند جای این که از باتری های غول پیکر مانند باتری گلکسی M51 استفاده کنند.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ

گلکسی S21 Ultra دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 25 واتی هم پشتیبانی می کند، در حالی که آیفون 12 پرومکس از یک باتری با ظرفیت 3687 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع 22 وات بهره می برد. درست است که همیشه باتری های آیفون ضعیف تر از باتری دیگر گوشی ها هستند، اما این اختلاف انقدر زیاد نیست که فکر کنید با یک گوشی با باتری ضعیف طرف هستید، انقدر سیستم عامل و برنامه ها مصرف بهینه ای دارند که با این ظرفیت باتری می توانید به راحتی یک روز با گوشی خود بازی کنید، وب گردی کنید، فیلم ببینید و یا عکاسی و فیلم برداری کنید بدون این که نیاز به شارز مجدد داشته باشید.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ

اما در این زمینه گلکسی S21 اولترا بهتر عمل میکند و ساعات بیشتر شما را همراهی می کند، با یک بار شارژ کامل این گوشی می توانید تا یک و نیم روز هم با آن کار کنید بدون این که نیاز به برق داشته باشید. این گوشی از ویژگی شارژ سریع PD 3.0 و Qi استفاده می کند که باعث می شود شارژ سریع را تا 15 وات ساپورت کند. همچنین شارژ معکوس 4.5 واتی هم باید به قابلیت های باتری این گوشی اضافه کنیم که وجود ان خالی از لطف نیست. اما آیفون 12 پرومکس شارژ سریع PD را پشتیبانی می کند ولی نسخه 2.0 که پایینتر از گلکسی S21 Ultra است، همچنین شارژ سریع با مگ سیف تا 15 وات ساپورت می شود اما شارژ سریع بی سیم به کمک وسایل دیگر حداکثر شارژ سریع 7.5 وات را پشتیبانی می کند نه بیشتر.

در مجموع عملکرد باتری در سامسونگ گلکسی S21 اولترا بهتر از آیفون 12 Pro Max است و پر سرعت تر از آن شارژ می شود، پس اگر نیاز به یک گوشی با باتری قدرتمند دارید که زود هم شارژ شود، خرید گلکسی S21 Ultra را به شما توصیه می کنیم.

 

قیمت S21 Ultra با حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

 

مقایسه آیفون 12 پرو مکس و گلکسی S21 Ultra از نظر دوربین

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ

در چند سال اخیر جنگ کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند بر سر دوربین بوده است و همواره تلاش می کنند تا با تولید دوربین های با کیفیت تر و حتی تعداد بیشتر، گوی رقابت را از یکدیگر بربایند. امروزه که داشتن چهار دوربین در گوشی ها یک جور ملاک انتخاب محسوب می شود، کمپانی اپل هنوز گوشی هایی با 3 دوربین تولید می کند.

البته مهم تر از تعداد دوربین مگاپیکسل است، گوشی هایی که دوربین 108 مگاپیکسل یا 64 مگاپیکسل دارند بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و بسیاری تصور می کنند هرچی این اعداد بالاتر باشد بهتر است. اما باز هم اپل آیفون هایی تولید می کند که نهایت 12 مگاپیکسل سایز حسگرشان است، اما عملکردی بهتر از 64 مگاپیکسل و حتی 108 مگاپیکسل دارند. پس بهتر است همیشه به مگاپیکسل اتکا نکنید و عملکرد را بررسی کنید.

گلکسی S21 اولترا سامسونگ از بهترین گوشی های حال حاضر بازار است که دوربین فوق العاده ای دارد، این گوشی دارای 4 حسگر مجزا در قاب پشتی است که هر کدام در نوع خود عالی عمل می کنند.

دوربین اصلی

گلکسی اس 21 اولترا دارای یک حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی است که برخلاف خیلی گوشی های دیگر که بیشتر عدد نمادین دارند، عملکرد بسیار خوبی دارد. این دوربین به عنوان دوربین اصلی گوشی محسوب می شود و در ثبت عکس های پرتره مهارت بسیار بالایی دارد. عملکرد آن در نور روز بسیار خوب است و در نور کم و تاریکی طوری عکس می اندازد انگار نه انگار در محیط تاریک هستید و عکس ها هنرمندانه ثبت می شوند.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ

دوربین اصلی آیفون 12 پرومکس از یک حسگر 12 مگاپیکسلی ساخته شده که فوق العاده است، وضوح تصویر و جزئیاتی که این حسگر ثبت می کند، حیرت انگیز است که چطور با 12 مگاپیکسل می توانید این عکس ها را بگیرید و دوربین 108 مگاپیکسل نمی تواند. عکس های پرتره ای که دوربین آیفون 12 پرومکس ثبت می کند شاهکار است و در این زمینه بی رقیب پیش می رود. در نور مناسب و روز که هیچ جای بحثی باقی نمی گذارد و فوق العاده است، در نور کم و حتی شب بدون استفاده از حالت شب هم بسیار عالی عکس می  گیرد.

مقایسه دوربین آیفون 12 پرو مکس با گوشی S21 ultra

 

خرید آیفون 12 پرو مکس Not Active با حافظه 256 و رم 6 گیگابایت

 

دوربین اولترا واید

دوربین فوق عریض یا اولترا واید گلکسی اس 21 اولترا از یک حسگر 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که بسیار خوب عمل می کند و عکس هایی که ثبت می کند کمترین افت کیفیت را دارد، گوشه عکس ها کشیده نمی شوند و حتی در نور کم هم عملکرد بسیار خوبی دارد. اما همانطور که می دانید در شرایط نوری بد عملکرد دوربین اولترا واید افت می کند و عکس ها ممکن است خیلی راضی کننده نباشند، اما در برابر دوربین اولتراواید گوشی های دیگر عالی عمل می کند.

مقایسه دوربین اولتراواید آیفون 12 پرو مکس با گلکسی S21 اولترا

دوربین اولترا واید آیفون 12 پرومکس عملکردی مشابه با اولتراواید اس 21 اولترا دارد، در نور مناسب فوق العاده است اما در نور کم ممکن است مقداری نویز و افت کیفیت در عکس ها دیده شود، ولی خمیدگی گوشه عکس ها تا حد زیادی رفع شده و عکس های بسیار زیبایی می توانید از طبیعت و دوستانتان ثبت کنید.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ

 

قیمت آیفون 12 پرو مکس Active با حافظه 256 و رم 6 گیگابایت

 

دوربین تله فوتو

گلکسی S21 اولترا از دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو بهره می برد که زوم اپتیکال 3 برابری دارد و در مقابل آیفون 12 پرومکس هم دارای حسگر 12 مگاپیکسلی تله فوتو است که زوم 2.5 برابری دارد. در محدود زود 3 برابر آیفون عملکرد بسیار بهتری دارد و عکس هایی که ثبت می کند را به راحتی نمی توان تشخیص داد که بدون زوم گرفته شده یا با زوم.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ

زوم دوربین ایفون 12 پرو مکس

دوربین تله فوتو پریسکوپ

برتری گلکسی S21 Ultra در بخش دوربین، فقط وجود لنز تله فوتو پریسکوپ است که حسگر 10 مگاپیکسلی دارد و از زوم 10 برابری اپتیکال پشتیبانی می کند، به کمک این لنز می توانید از سوژه های بسیار دور عکاسی کنید با کمترین مقدار افت کیفیت، مانند عکاسی از ماه که لذت بخش ترین کاری است که می توانید به کمک آن انجام دهید. متاسفانه هنوز آیفون ها از این لنز استفاده نمی کنند و نمی توانید خیلی  زوم کنید، اما امیدواریم به زودی این قابلیت هم به آیفون ها راه پیدا کند.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ

دوربین سلفی

دوربین سلفی گوشی گلکسی S21 Ultra از یک حسگر قدرتمند 40 مگاپیکسلی تشکیل شده که قابلیت ثبت عکس های فوق العاده ای دارد و به عنوان یک دوربین سلفی، بیش از حد انتظار عمل می کند؛ عملکرد آن در نور مناسب عالی است و در نور کم نویز در تصویر دیده نمی شود، اما اگر خیلی تاریک باشد ممکن است مقداری افت کیفیت مشاهده کنید.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ

از طرفی آیفون 12 پرومکس هم با حسگر 12 مگاپیکسلی معروف خودش همچنان پا به پای رقبایش پیش می رود و با وجود سنسور SL 3D می تواند عکس های پرتره ای ثبت کند که پای هیچ گوشی ای به گرد پایش هم نمی رسد. در نور کم عالی عمل می کند و حیرت انگیز است که حسگر 12 مگاپیکسلی این قدر عملکرد عالی ای دارد و می تواند حتی در مواردی بهتر از حسگر 40 مگاپیکسلی سامسونگ عمل کند.

مقایسه دوربین پرتره آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ

حالت شب دوربین

عکاسی در شب با دوربین این دو گوشی لذت بخش است، گلکسی S21 ultra توانایی ثبت عکس های بسیار روشن و با کیفیت در نور بسیار کم را دارد، اما گاهی اوقات که تاریکی مطلق باشد، نویز و افت کیفیت به راحتی در عکس ها دیده می شود، اما در عوض آیفون 12 پرومکس به عکاسی در شب و تاریکی مطلق معروف است، نه افت کیفیت و نه نویز در تصاویر حالت شب دیده نمی شود، پیشنهاد می کنیم حتما حالت شب دوربین آیفون 12 پرومکس را در یک اتاق کاملا تاریک تست کنید تا متوجه قدرت حسگرهای آیفون شوید.

مقایسه دوربین آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ در شب

فیلم برداری

در فیلم برداری رقابت بین این دو گوشی بسیار تنگاتنگ است، گلکسی اس 21 اولترا می تواند با کیفیت فوق العاده 8K با نرخ 24 فریم و 4K با 60 فریم فیلم برداری کند، اما وجود قابلیت 8K تقریبا بازار گرمی است و انقدر فریم پایین است که ترجیح می دهید 4K و حتی 1080p با نرخ 240 فیلم ضبط کنید. دوربین سلفی این گوشی هم می تواند 4K با نرخ 60 فریم فیلم برداری کند که برای سلفی عالی است و می توانید تصاویر بسیار خوبی با هم دوربین عقب و هم دوربین جلو ضبط کنید و به دلیل وجود میکروفون استریو صدای ضبط شده در فیلم ها دقیق و بسیار با کیفیت هستند. حالت فیلم برداری سینماتیک باعث می شود بتوانید فیلم های هنرمندانه خلق کنید و بهترین لحظات را با بهترین افکت ها به تصویر بکشید و ثبت کنید.

آیفون 12 پرومکس هم می تواند با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم فیلم برداری کند که در دوربین جلو هم همین حالت وجود دارد، اما قابلیت ضبط 10 بیت و ویژگی دالبی ویژن به جذابیت های ویدئو اضافه می کند؛ ضبط 10 بیت می تواند این امکان را به شما بدهد که فیلم ها را پس از ضبط ویرایش کنید، در حقیقت مانند عکس برداری RAW که به شما عکس خام می دهد، این ویژگی هم فیلم را خام ضبط می کند. از طرفی هم دالبی ویژن اضافه شده که فیلم برداری حرفه را اضافه کرده و باعث می شود رنگ ها با کنتراست بیشتر ثبت شوند و نور به خوبی در مکان های تاریک در تصویر ثبت شوند. همچنین این گوشی هم به دلیل داشتن میکروفون استریو می تواند صدای محیط را استریو ضبط کند که باعث می شود فیلم ها صدای بهتری داشته باشند و صداها دقیق و واضح به گوش برسند.

مقایسه گوشی iPhone 12 Pro Max با Galaxy S21 Ultra

نام گوشی iPhone 12 Pro Max Galaxy S21 Ultra
تاریخ معرفی 23 آبان سال 1399 10 بهمن سال 1399
ابعاد 160.8 در 78.1 در 7.4 میلی متر 165.1 در 75.6 در 8.9 میلی متر
وزن 228 گرم 227 گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش 6.7 اینچ – Super Retina XDR OLED   – 60 هرتز 6.5 اینچ Dynamic AMOLED 2X – 120 هرتز
سیستم‌عامل IOS 14 اندروید 11 – OneUI 3.1
تراشه A14 Bionic اگزینوس 2100

اسنپدراگون 888

کارت حافظه خیر خیر
حافظه داخلی 128 ، 256 و 512 گیگابایت 128 ، 256 و 512 گیگابایت
رم 6 گیگابایت 12 و 16 گیگابایت
دوربین پشت 12 مگاپیکسل عریض

12 مگاپیکسل فوق عریض

12 مگاپیکسل تله فوتو

108 مگاپیکسل عریض

12 مگاپیکسل فوق عریض

10 مگاپیکسل تله فوتو

10 مگاپیکسل تله فوتو پریسکوپ

دوربین جلو 12 مگاپیکسل

سنسور SL 3D

40 مگاپیکسل
باتری 3687 میلی‌آمپر ساعت 5000 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 22 وات 25 وات
رنگ گرافیتی، آبی، نقره ای، طلایی مشکی، نقره ای، تیتانیوم، آبی اقیانوسی، قهوه ای

 

 

تست اصل بودن گوشی Apple:
کد تشخیص اصل بودن گوشی اپل

 

جمع بندی: گلکسی S21 اولترا بهتر است یا آیفون 12 پرومکس؟

این دو گوشی در بخش های مختلف عملکرد های مختلفی دارند، برای مثال در دوربین خیلی نزدیک به هم هستند، در باتری و نمایشگر گلکسی S21 بهتر است در حالی که در نرم افزار و سخت افزار آیفون بهتر است؛ اما در مجموع این دو گوشی خیلی به هم نزدیک هستند و در اکثر تست ها پا به پای هم پیش رفته اند، حالا دیگر انتخاب به خود شما بستگی دارد، کدام را انتخاب می کنید؟ راحتی استفاده از اندروید و دوربین با زوم قدرتمند یا تجربه کاربری لذت بخش و روان همراه با پردزانده قدرتمند که در اجرای هیچ برنامه ای کم نمی آورد؟ با توجه به قیمت هر دو گوشی، کدام یک ارزش خرید دارد؟ آیفون 12 پرومکس 1100 دلاری یا گلکسی S21 اولترا 800 دلاری؟ نظرات و تجربیات خود از کار کردن با این دو گوشی محبوب را با ما درمیان بگذارید.

مقایسه آیفون 12 پرو مکس با S21 اولترا سامسونگ

سوالات پرتکرار

آیا سامسونگ بهتر از اپل است؟ جواب این سوال کاملا سلیقه ای است، مانند انتخاب کردن یک تیم ورزشی مورد علاقه که برای دوست داشتن آن دلیلی ندارید و فقط حس خوبی به آن دارید یا هر دلیل دیگر، پس بهتر است به سلایق یکدیگر احترام بگذاریم و در کل کل ها تعصبی رفتار نکنیمف زیرا هر دو برند گوشی و محصولات فوق الاعده ای تولید می کنند که لایق بهترین بودن هستند.

دوربین S21 اولترا بهتر است یا دوربین آیفون  12 pro Max؟ دوربین این دو گوشی فوق العاده هستند، اما اگر علاقه دارید که زوم های فضایی کنید و از ماه عکس واضح بی اندازید یا به یک گوشی برای فیلم برداری حرفه ای نیاز دارید، اس 21 اولترا را انتخاب کنید، اما اگر علاقه به گرفتن عکس های پرتره با رنگ های طبیعی دارید یا زیاد سلفی می گیرید قطعا آیفون 12 پرومکس بهتر است.

چرا آیفون گران تر از سامسونگ است؟ آیفون ها به دلیل تحریم بودن به صورت آزاد و قاچاق وارد ایران می شوند و به همین دلیل بازار سیاه برای گوشی های آیفون رونق دارد، البته که ایفون هایی که شرکتی وارد می شوند قیمت بالاتری دارند زیرا قانونی وارد می شوند و گارانتی معتبر دارند، اما در گوشی های قاچاق و غیر رسمی خبری از گارانتی نیست و با خرید آن ها ممکن است به مشکل بر بخورید، پس پیشنهاد می کنیم از فروشگاه های معتبر خرید کنید و به قیمت های خیلی ارزان اهمیت ندهید، زیرا هیچوقت هیچ شخصی از حق و مالش نمی گذرد و سودش را تبدیل به ضرر نمی کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-s21-%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%aa%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-12-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d9%85%da%a9%d8%b3/
ads
ads