داغ ترین ها :
بررسی بازی FIFA 22

بررسی بازی FIFA 22

چیزی تا عرضه جدیدترین نسخه از سری بازی‌های FIFA نمانده است. این شبیه‌ساز ورزشی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود و در بین عاشقان فوتبال طرفداران زیادی دارد. تا چند روز آینده نسخه جدید این بازی به صورت عمومی منتشر می‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم به بررسی بازی FIFA 22 بپردازیم. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید.

بازی FIFA 22 جدیدترین نسخه از فرنچایز فیفا است که در تاریخ 1 اکتبر (9 مهر ماه) توسط EA Sports به صورت عمومی برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، استیدیا، نینتندو سوییچ و پی سی عرضه خواهد شد. بدون شک بازیکنان از تجربه این اثر که توسط EA Sports ساخته شده است، لذت خواهند برد. زیرا ما در بازی فیفا 22 شاهد تغییرات و بهبودهای تازه‌ای هستیم و همچنین بخش‌های مختلف، کیفیت بهتری ارائه می‌دهند. گیمرها در حین تجربه این بازی متوجه بهبودهای واضح آن خواهند شد و همین مورد موجب جلب رضایت آن‌ها می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست. بازی FIFA 22 در برخی بخش‌ها کمبودهایی دارد که باعث شده این اثر نتواند تمام توان‌اش را به نمایش بگذارد. شما می‌توانید برای خرید انواع کنسول بازی مثل PS5 به عنوان کنسولی برای تجربه بازی فیفا 22 و همچنین برای مشاهده قیمت انواع گوشی گیمینگ به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

بررسی بازی FIFA 22: تکنولوژی هایپرموشن

بررسی بازی FIFA 22

اگر شما هم خبرهای بازی فیفا 22 را پیش از عرضه آن دنبال کرده باشید، می‌دانید که سازندگان از تکنولوژی هایپرموشن (‌HyperMotion) به عنوان مهم‌ترین تغییر در این نسخه یاد می‌کردند. فناوری هاپرموشن تلفیقی از تکنولوژی آموزش ماشینی با پیشرفته‌ترین موشن کپچری (Motion Capture) است که تا به حال در این فرنچایز از شرکت الکترونیک آرتز شاهدش بوده‌ایم. هدف از پیاده‌سازی این قابلیت هم چیزی نبود جز طبیعی‌تر کردن هرچه بیشتر حرکات بازیکنان. از نظر تئوریک این قابلیت باید هم روی حرکت بازیکنان به صورت فردی تاثیر قابل توجهی بگذارد و هم روی حرکات تیمی. از همین رو این فناوری باید بتواند موجب بهبود عملکرد کلی بازی شده و تجربه‌ای بسیار خوب را به کاربران ارائه دهد.

در عمل هم هایپرموشن جواب خود را پس می‌دهد، اما نه به اندازه‌ای که فکرش را می‌کنید. در واقع این تکنولوژی بیشتر روی مباحث زیبایی‌شناسی بازی تاثیر می‌گذارد و تغییرات چشم‌گیری در عملکرد FIFA 22 به وجود نمی‌آورد. به عبارت دیگر نباید از آن انتظار داشته باشید که بخش شبیه‌سازی را به کلی دگرگون کند. به هر حال شاید بتوان با این موضوع کنار آمد، اما در هر صورت باید گفت که الکترونیک آرتز نتوانسته انتظاراتی که بازیکنان از این تکنولوژی داشتند را برآورده کند. می‌توان گفت تکنولوژی هایپرموشن در بازی فیفا 22 صرفا یک سری بهبود کیفیت سینماتیک ایجاد کرده که راست‌اش را بخواهید، نسخه‌های پیشین چیز خاصی در این زمینه کم نداشتند. هرچند باید اذعان کرد که برخی حرکات بازیکنان نسبت به نسخه قبلی واقعا بهتر شده و در حقیقت ظرافت حرکات بازیکنان بیشتر شده است.

 

بررسی بازی های پرطرفدار را در بلاگ تکنولایف بخوانید:

بررسی بازی Death Stranding: Director’s Cut

 

 بهبودهای بخش‌های مختلف بازی FIFA 22

فیفا 22 بررسی بازی و فناوری های جدید

در ادامه بررسی بازی FIFA 22 با تغییرات بخش‌های مختلف آشنا خواهید شد. به لطف قابلیت‌های خوب پلی استیشن 5، ظاهر بازیکنان و جزئیات محیط بازی نیز دست‌خوش تغییرات چشم‌گیری شده و ما حالا از این نظر با بهترین نسخه از مجموعه فیفا طرف هستیم. البته استادیوم‌ها جای پیشرفت دارند و تماشاچی‌ها هم هنوز غیر طبیعی جلوه می‌کنند. در این نسخه آب و هوا تاثیر بیشتری روی نحوه عملکرد بازیکنان دارد. تجربه این بازی با نرخ 60 فریم بر ثانیه کاملا روان و دل‌نشین است و جزئیات مربوط به بازیکنان از دور هم به چشم می‌آید. نورپردازی چه در شب و چه در روز زیبا است و انیمیشن و حرکات نیز بسیار خوب کار شده‌اند. صداگذاری بازی نیز مثل همیشه عملکرد خوبی دارد. کارشناس و گزارشگر اجرای خوبی دارند و سر و صدای تماشاچیان نیز به بهترین شکل به هیجان بازی می‌افزاید. بد نیست اشاره کنیم که موسیقی متن در بازی FIFA 22 نیز بهتر شده است. حالا ما با لیستی طولانی‌تر از موسیقی‌ها طرف هستیم که سبک‌های مختلفی را پوشش می‌دهند.

 

چگونه در فیفا آنلاین بازی کنیم؟
چگونه فیفا 23 انلاین بازی کنیم ps5

 

بررسی بازی FIFA 22: گیم‌پلی

بررسی بازی FIFA 22

حالت‌های گیم‌پلی بازی FIFA 22 در این نسخه نیز متنوع‌تر شده‌اند و موارد پیشین نیز تغییراتی را به خود دیده‌اند. چالش‌های فصلی به بخش Ultimate Team بازی فیفا 22 اضافه شده‌اند و برنامه رقابت‌ها نیز منعطف‌تر شده است. در نتیجه کاربرانی که تقویم شلوغی دارند، می‌توانند سایر ویژگی‌های آنلاین این بازی را نیز تجربه کنند. ویژگی ساخت تیم بخش Career Mode حالا به شما کنترل بیشتری می‌دهد تا به راحتی بتوانید در سطح‌های مختلفی به رقابت بپردازید. همچنین در هر دو بخش بازیکن و مربی Career Mode شما با جزئیات بیشتری مواجه خواهید شد و تجربه‌ای فوق‌العاده بهتر خواهید داشت. همچنین کاربرانی که نمی‌خواهند تمام جزئیات و ریزه‌کاری‌های این بخش‌ها را مدیریت کنند، می‌توانند آن‌ها را نادیده بگیرند.

شاید بتوان گفت بهترین ویژگی در بخش Career Mode بازی FIFA 22 درخت مهارت‌های آن است که شباهت‌هایی به آثار سبک نقش‌آفرینی دارد. این ویژگی جذاب بوده و در عین حال اعطاف ناپذیر به نظر می‌آید. به هر حال تمرکز روی المان‌های درخت مهارت‌ها به تطبیق پذیری بهتر شما در تیم‌تان کمک کرده و موجب می‌شود تجربه‌ای بهتر از بخش Career Mode داشته باشید. علاوه بر این، این ویژگی شباهت روند تکامل بازیکنان را با دنیای واقعی بیشتر می‌کند. گاهی اوقات به بازیکنان فوتبال وظیفه‌ای محول می‌شود که آن‌ها درکی از آن نداشته و نقش دقیق خود را در ترکیب نمی‌دانند. در نتیجه سعی می‌کنند با تلاش بیشتر و کسب تجربه، جایگاه خود را پیدا کنند. به نظر می‌رسد فیفا 22 نیز همین اصل را پیاده‌سازی کرده است.

در بخش Player Career ما شاهد تغییرات کمی هستیم. مثلا شما ممکن است به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شوید. همچنین معمولا مربی از شما وظایف مشخصی می‌خواهد که باید آن‌ها را انجام دهید. اگر یادتان باشد مشابه این مورد را ما در بازی FIFA 17 دیده بودیم. جایی که برای اولین بار در نقش الکس هانتر (Alex Hunter) به پیشروی در بخش داستانی پرداختیم.

شاید بتوان گفت Volta بخشی است که به بهترین شکل طراحی شده تا بتواند نظر کاربران را به سمت خود جلب کند. در این بخش دیگر خبری از یکنواخت بودن گیم‌پلی نیست و حرکات بازیکنان نیز تغییرات زیادی کرده است. پس دیگر نباید انتظار یک گیم‌پلی خسته کننده را داشته باشید. بخش Volta در بازی FIFA 22 کاملا کاربران را راضی می‌کند و برای کسانی که وقت زیادی برای پیشبرد سایر بخش‌های بازی ندارند، بهترین انتخاب است. فیفا 22 به خوبی توانسته تغییرات قابل توجهی در این بخش به وجود آورد. این بخش در نسخه‌های پیشین، نسبت به سایر بخش‌های بازی عملکرد ضعیف‌تری داشت که FIFA 22 ورق را برگردانده است.

 

 

متاسفانه به جز Volta، سایر بخش‌های بازی FIFA 22 به همان شکل گذشته هستند و به غیر از برخی تفاوت‌های جزئی، تغییر خاصی را به خود ندیده‌اند. بخش تک نفره در این بازی حس و حال بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد. بخش Career Mode هم خوب عمل می‌کند و حتی می‌توان عملکرد آن را بی‌نقص دانست. پس اگر می‌خواهید بازی‌ها را به صورت فصلی طی کرده و از تجربه‌ای بلند مدت لذت ببرید، این بخش تا حدی زیادی می‌تواند رضایت شما را جلب کند. اما با این حال باید قبول کرد که برخی از بخش‌های آن قانع کننده نیست. کلنجار رفتن با خود برای چینش ترکیب اصلی یا بردن اولین قهرمانی به عنوان بازیکن یا مربی در بهترین حالت‌اش هم هیجانی در کاربران به وجود نمی‌آورد. به همین دلیل شاید خیلی از بازیکنان از ادامه دادن بخش Career Mode دلسرد شوند. زیرا همان‌طور که گفتیم بازی فیفا 22 به کاربران آن هیجان لازم را القا نمی‌کند.

بررسی بازی FIFA 22

به نظر می‌رسد شرکت EA با این فرض جلو می‌رود که بازیکنان بازی FIFA 22 را صرفا برای تجربه مجازی فوتبال می‌خواهند و سایر بخش‌ها فقط برای تزئین است. اگر سازندگان چنین رویکردی را اتخاذ کرده باشند، پس باید بدانند که بازیکنان معمولی اصلا به تغییرات مکانسیم‌ها، تفاوت‌های جزئی و اضافه شدن فناوری هایپرموشن توجه نمی‌کنند. این‌طور پیدا است که سری بازی‌های فیفا در یک چرخه تکرار گیر افتاده‌اند و الکترونیک آرتز فقط به فکر ارائه یک بازی شبیه‌ساز فوتبال است و بس. ارتقا کیفیت بخش‌هایی که در نسخه‌های پیشین عملکرد خوبی داشتند هم بدون شک تحسین برانگیز است و کاملا منطقی به نظر می‌رسد، اما اضافه کردن بخش‌های جذاب جدید و ارائه‌ی تجربه‌ای متفاوت و بهتر باید در اولویت سازندگان قرار بگیرد.

سبک و سیاق دفاع کردن در بازی FIFA 22 نیز تغییراتی را به خود دیده و تکل زدن به مراتب آسان‌تر شده است. می‌توان گفت مشکلات گیم‌پلی که طرفداران قدیمی همیشه از آن‌ها انتقاد می‌کردند، همچنان در نسخه جدید به چشم می‌خورند. در واقع فیفا 22 هم مانند سایر نسخه‌های این مجموعه روی فوتبال هجومی تمرکز دارد. شاید بتوان گفت دلیل اصلی استقبال کاربران معمولی و غیر حرفه‌ای از این فرنچایز همین موضوع است. در بازی FIFA 22 سانتر کردن برای بازیکنان سر زن ساده‌تر از چیزی است که باید باشد. حتی در درجه سختی بالا هم دریبل زدن و پاس کاری روان کار سختی نیست و همین امر موجب شده که بسیاری از گیم‌پلی ناراضی باشند. به همین دلیل بازی دفاعی در فیفا 22 شاید چندان هم کارآمد نباشد. بسیاری از کاربران، مخصوصا کسانی که ارادت خاصی به ژوزه مورینیو دارند، به استراتژی دفاع اتوبوسی (Parking the Bus) علاقه زیادی نشان می‌دهند. اما اتخاذ چنین رویکردی در این بازی کارتان را در کسب پیروزی یا گرفتن تساوی بسیار دشوار می‌کند.

با این حال نمی‌توان گفت که مکانسیم‌ها و به طور کلی گیم‌پلی بازی FIFA 22 بد است. باید قبول کنیم که در مجموع بازی عملکرد خوبی دارد و حتی برخی اوقات فوق‌العاده به نظر می‌رسد. Explosive Sprint ویژگی جدید و جذابی است که در این اثر شاهدش هستیم. این قابلیت هم در فاز هجومی و هم در دفاع کارایی دارد. پاس دادن در بازی فیفا 22 به مراتب بهتر شده و تغییرات اعمال شده روی دروازبان‌ها و هوش مصنوعی مربوط به نجات دروازه، نیز موجب شده که جاگیری آن‌ها بهتر شود. با این حال هنوز هم شاهد برخی رفتارها و واکنش‌های عجیب و غریب از دروازبان‌ها هستیم. فیزیک توپ نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است. در این نسخه برخورد توپ با زمین و پای بازیکنان طبیعی‌تر جلوه می‌کند و احساس می‌کنید در حال تماشای فوتبال در تلویزیون خانه‌تان هستید. اگر به طور کلی به فرنچایز فیفا نگاه کنیم باید بگوییم که به نظر می‌رسد این مجموعه نسخه به نسخه در حال کاهش تاثیرگذاری روی مخاطب است و هیچ تلاشی برای توسعه و بهبود عملکرد نمی‌کند.

 

سری بازی های فارکرای را دنبال می کنید؟ مطلب زیر را از دست ندهید:

فارکرای ۶؛ همه آنچه تاکنون مشخص شده است

 

جمع‌ بندی فیفا 22

گیم پلی فیفا 22 و بخش volta

می‌رسیم به جمع‌بندی بررسی بازی FIFA 22. بازی فیفا 22 به طور واضح روی کنسول‌های جدید یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس عملکرد بسیار بهتری دارد. در واقع این اثر توانسته در نسل نهم عملکرد قابل قبولی را به نمایش بگذارد. تکنولوژی هایپرموشن تا حد زیادی رفتار هوش مصنوعی را بهبود بخشیده و موجب شده که جاگیری بازیکنان بهتر شود، اما راست‌اش را بخواهید تفاوت چشم‌گیری را نسبت به نسخه‌های پیشین به وجود نیاورده است. نبود بخش داستانی سینماتیک موجب نارضایتی بسیاری از کاربران شده و الکترونیک آرتز بازیکنان را از تجربه این بخش محروم کرده است. تغییرات به وجود آمده در بخش Career Mode نیز آن چنان تاثیر گذار نیستند که بتوانند بازی فیفا 22 را برای ما به اثری به یاد ماندنی تبدیل کنند. شاید منصفانه باشد که بگوییم این بازی بهترین گیم‌پلی در کل فرنچایز را به مخاطبان ارائه می‌دهد. اما به هر حال باز هم می‌گوییم که تغییرات جزئی و بهبودهای نه چندان محسوس این اثر برای کاربران رضایت‌بخش نیست و شرکت EA برای ارائه تجربه‌ای بهتر، باید تغییرات تازه‌تری را روی بازی اعمال می‌کرد.

 

برای گیم به یک تلویزیون حرفه ای نیاز دارید؟ راهنمای خرید زیر را بخوانید:

راهنمای خرید بهترین تلویزیون گیمینگ

 

در هر صورت گیم‌پلی بازی FIFA 22 فوق‌العاده است و بهبود کیفیت اثر نیز به جذاب‌تر آن کمک می‌کند. با این که بخش‌های Career Mode و Volta تغییرات زیادی به خود دیده‌اند، اما هنوز هم به طور کلی شباهت‌های زیادی به نسخه‌های گذشته دارند. این مشکل بزرگی است که شرکت EA باید در نسخه‌های آینده به آن رسیدگی کند. با این وجود گرافیک بهتر، کاهش زمان بارگذاری و تغییرات به وجود آمده در فیفا 22 در حدی هستند که ما خرید آن را به شما پیشنهاد کنیم. حتی اگر بازی FIFA 21 را در اختیار دارید، خرید نسخه جدید می‌تواند اقدام کاملا معقولی باشد. در صورتی که بازی FIFA 23 قرار باشد همین مسیر را پیش بگیرد، احتمالا این فرنچایز به مشکلات زیادی خواهد خورد. اگر شما در سال‌های گذشته هیچ نسخه‌ای از این فرنچایز را تجربه نکرده‌اید، بازی FIFA 22 بهترین نسخه‌ای است که می‌توانید با آن به جمع کاربران این مجموعه وارد شوید.

این بود بررسی بازی FIFA 22. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. نظر شما درباره این بازی چیست؟ آینده فرنچایز فیفا را چگونه پیشبینی می‌کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. امیر

    کدومبهتر 221 فیفا 222 220

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام وقت خوش متوجه نشدم منظورتون رو؟
  2. Amirh

    فیفا 22 واقعا امسال بازی بهتری بود.

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/fifa-22-review/
ads
ads